Groupe Renault 2018 yılı finansal sonuçlarını açıkladı…

®
Çok Okunanlar

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas...

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en çok aranan Çin otomobil...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını...

Delphi 5 Ana Kategoride Lider

Delphi Ön Takım Sistemlerinin 5 Ana Kategorisinde de Lider Kapsama Oranına Ulaştı...  Geliştirdiği yüksek teknolojili ürünleriyle otomotiv sektörüne referans niteliğinde...

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir hizmet noktası daha ekledi....

Pirelli CyberTyre Teknolojisi Üç Yeni Ödül…

Lastik sensörlerinden veri toplayabilen, bu verileri özel algoritmalarla işleyebilen ve araç elektroniğiyle gerçek zamanlı olarak iletişim kurabilen, dünyanın ilk...

İnci Holding’in Geleneksel Cevdet İnci Onur Gecesi…

İnci Holding'in geleneksel yıl sonu etkinliği Cevdet İnci Onur Gecesi, grup şirketleri çalışan ve eşlerinden oluşan 600’ü aşkın katılımcıyla...

Groupe Renault, yılın ikinci yarısındaki zorlu koşullara rağmen, yüksek seviyedeki faaliyet kârını korumayı başardı…

  • 1 Ocak 2018’den bu yana Jinbei ve Huasong markaları da dahil satışlar, %3.2 artarak 3,9 milyon adede ulaştı.
  • Grup cirosu %2.3 azalarak, 57.419 milyon avro olarak gerçekleşti. Sabit kurlarla[1] hesaplanmış olsa, ciro %2.5 artmış olacaktı.
  • Grubun 3.612 milyon avroluk faaliyet kâr marjı, cironun %6.3’ne karşılık gelirken bu oran 2017’de %6.6 olmuştu. IFRS 15 (Uluslararası Finansal Raporlama Sistemi Standartları) etkisinden arındırılmış şekilde hesaplandığında faaliyet kârı, 2017’ye kıyasla 0.1 puan daha düşük olarak %6.5 seviyesinde gerçekleşecekti.
  • Önceki dönemde 3.806 milyon avro olan Grup faaliyet geliri 2.987 milyon avro olarak gerçekleşti.Bu düşüşün esas sebepleri Arjantin’deki krizin etkileri ve Fransa’daki erken emeklilik programıyla ilgili düzenlemeler oldu.
  • Önceki dönem 5.308[2] milyon avro olarak gerçeklesen net gelir, bu dönemde 3.451 milyon avro oldu. Bu daralma öncelikle Nissan’ın 1.282 milyon avro düşen katkısından kaynaklandı. Nissan’ın 2017 katkısı, tek defalık 1.021 milyon avroluk kâr ile olağandan daha yüksek olarak gerçekleşmişti.
  • Otomotiv işletme serbest nakit akışı pozitif yönde 607 milyon avro olarak gerçekleşti.

Renault CEO’su Thierry Bolloré sonuçlar hakkında şöyle konuştu: “2018’de Groupe Renault pazarın zorlu koşullarına rağmen, geleneksel performansını korumayı başardı. Ticari ve mali sonuçlar, Grubun esnekliğini ve zorlu koşullara adapte olma yetisini gösteriyor. Bu sonuçlar, net bir stratejinin hayata geçirilmesi esnasında ortaya koyulan titiz ve dikkatli çalışmayı ve bütün Grup çalışanlarının emeğini yansıtıyor.”

Boulogne-Billancourt, 14 Şubat 2019: Grup cirosu, AVTOVAZ’ a ait (%+11.5) 3.040 milyon avro da dahil olmak üzere, 57.419 (%-2.3) milyon avroya ulaştı. Kur etkisinden arındırılmış şekilde hesaplandığında Grup cirosu % 2.5 oranında yükseldi.

AVTOVAZ hariç otomotiv cirosu %4.4 düşüşle 51.171 milyon avro olarak gerçekleşti; bu sonuçlar AVTOVAZ hariç otomotivde iştirakler arası transferleri ve 555 milyon avroluk Satış Finansman giderlerini içeriyor.

Bu değişimin ana sebepleri -4,1 puanlık kur etkisi, düşen satış hacmi (-0.5 puan) ve ortaklara yapılan satışlar (-1.8 puan) oldu. Ortaklara yapılan satışlardaki düşüş İran piyasasının kapanması ve Avrupa pazarında dizel araç talebinin azalmasından kaynaklandı. Öte yandan, fiyat etkisi, gelişmekte olan piyasalar ve Avrupa’da artan fiyatlar sayesinde artı yönde 1.4 puan oldu. Satılan modellerin kompozisyonu -0.2 puanla hafif negatif bir etki yaptı. Daha önce belirtilen paylaştırma da dahil olmak üzere, “Diğer” etkiler (+0.8 puan), özellikle ikinci el araç pazarındaki ve yedek parçadaki iyi performans ve de geri alım taahhütlü satışlardaki azalmadan kaynaklandı.

Grubun faaliyet kâr marjı 3.612 milyon avroya yükselerek cironun %6.3’üne karşılık geldi.

AVTOVAZ hariç Otomotivde faaliyet kârı kâr marjı 545 milyon avro düşerek 2.204 milyon avro oldu. Bu rakam cironun %4.3’üne denk geliyor; aynı oran 2017’de cironun %5.1 olarak gerçekleşmişti. Satış hacmindeki daralmanın buradaki etkisi -329 milyon avro olurken, bu düşüşün sebepleri -526 milyon avro olan kurun olumsuz etkisi, -356 milyon avroluk etki ile ham madde fiyatlarındaki artış gibi pazar şartlarının olumsuz etkilerinden kaynaklandı. Bu etkenlerle baş etmek üzere, Grup, maliyet kontrol politikasını sürdürerek, Monozukuri ’den[3] kaynaklı 421 milyon avro tasarruf sağlayıp, satış fiyatı artışları ve satış portföyü/fiyat/zenginleştirmenin 261 milyon avroluk pozitif etkisini görmüştür.

AVTOVAZ’ ın faaliyet kâr marjına katkısı 204 milyon avroya yükselerek 2017’deki 55 milyon avroluk rakamı geride bıraktı. Bu sonuçlar, toparlanmakta olan pazarlarda yeni lansmanı yapılan modeller ve maliyet yönetimi aksiyonları sayesinde gerçekleşirken, şirketin sonuçlarındaki iyileşme de yeni bir döneme işaret ediyor. Ayrıca, 2018’de AVTOVAZ tek seferlik pozitif etkilerden yararlandı.

Satış Finansmanı Grubun faaliyet kârına 1.204 milyon avro katkıda bulundu. Bu rakam 2017’de 1.050 milyon avro olmuştu. Neredeyse %15 ‘i bulan bu artış, geçtiğimiz yıllardaki tatmin edici ticari performansdan kaynaklandı.

Diğer operasyonel kâr ve masraflar -625 milyon avro olarak gerçekleşti (2017 rakamı ise -48 milyon avro olmuştu). Bu sert düşüşte iki faktör rol oynadı: Arjantin krizinin etkisi 200 milyon avrodan fazla olurken, Fransa’daki erken emeklilik programıyla ilgili düzenlemelerin etkisi de 300 milyon avro oldu.

Grubun faaliyet geliri 2.987 milyon avro olarak gerçekleşti; 2017 rakamı ise 3.806 milyon avro olmuştu.

Finansal gelir -353 milyon avro olarak gerçekleşti; bu rakam 2017’de -391 milyon avro olmuştu (paraya çevrilebilir hisselerin muhasebeleştirilmesi konusundaki değişiklik dikkate alındığında). Grubun fonlama maliyetindeki iyileşme, Arjantin’deki hiper-enflasyon ile alakalı muhasebe uygulamalardan doğan 31 milyon avroluk maliyeti absorbe etmesine yardımcı oldu.

İlişkili şirketlerin katkısı, öncelikle Nissan’ın gelirlere katkısı 1.540 milyon avro oldu; 2017 rakamı ise 2.799 milyon avro olmuştu. Nissan’ın 2017’de 1.021 milyon avroluk katkısı (sürekli olmayan geliri dahil edildiğinde) tek defaya mahsus iki kalem içermekteydi: ABD’de 2017 sonunda onaylanan vergi reformundan ve şirketin ekipman üreticisi Calsonic Kansei’deki hisselerinin satışından kaynaklanan gelirler.

Güncel ve vadeli vergiler -723 milyon avroluk bir maliyet oldu.

Net gelir 451 milyon avro olarak gerçekleşirken, Grup hisselerine düşen net kâr 3.302 milyon avro oldu (bu rakam hisse başına 12.24 avroya denk gelmektedir; 2017 de bu rakam 19.23 avro olmuştu).

Otomotiv işletme serbest nakit akışı, 115 milyon avroluk AVTOVAZ dahil, işletme sermayesi gereksinimlerindeki pozitif değişim (781 milyon avro AVTOVAZ hariç) ve yatırımlardaki artış (784 milyon avroluk AVTOVAZ hariç) dikkate alındıktan sonra 607 milyon avro ile pozitif oldu.

 

31 Aralık 2018 itibari ile toplam stok (bağımsız networkteki stok da dahil olmak üzere) 70 günlük satışlara karşılık gelmektedir. Bu rakam 2017 Aralık sonu itibari ile 57 günlük satışlara karşılık geliyordu. Bu sert artış, 2018 dördüncü çeyrekteki düşük satışların bir sonucu oldu.

Geçen yıl hisse başına 3,55 avro olarak ödenen temettüye karşılık bu yıl hisse başına aynı temettünün ödenmesi önerisi, Yıllık Olağan Genel Kurul’un onayına sunulacak.

2019 ÖNGÖRÜLERİ

2019’da, 2018’e kıyasla, hem global hem de Avrupa pazarının stabil[4] seyretmesi bekleniyor. Uluslararası piyasalarda, Rusya’da en az %3., Brezilya’da ise en az %10 büyüme bekleniyor.

Bu beklentiler ışığında, Groupe Renault şunları amaçlamaktadır:

 

– Ciro artışı (sabit kapsam ve kurlarla hesaplanmış şekilde[5])

– Grup bazında %6 operasyon kârlılığına ulaşmak

– Otomotivde pozitif işletme nakit serbest akışı sağlamak

 

GROUPE RENAULT KONSOLİDE MALİ SONUÇLARI

Milyon Avro 2017

yayınlanan

2017

düzeltilmiş

2018 (1) Değişim

vs düzeltilmiş

Grup cirosu 58,770 58,770 57,419 -2.3 %
Faaliyet kârı

gelirdeki yüzdesi

3,854

6.6%

3,854

6.6%

3,612

6.3%

-242

-0.3 pt

Diğer faaliyet gelir ve gider kalemleri -48 -48 -625 -577
Faaliyet gelirleri 3,806 3,806 2,987 -819
Finansal gelir (2) -504 -391 -353 +38
Ortak şirketlerin katkısı 2,799 2,799 1,540 -1,259
Şirket: NISSAN 2,791 2,791 1,509 -1,282
Güncel ve ertelenmiş vergiler -891 -906 -723 +183
Net gelir (2) 5,210 5,308 3,451 -1,857
Net gelir, Grup payı (2) 5,114 5,212 3,302 -1,910
Otomotiv işletme nakit serbest akışı 945 945 607 -338

(1) 1 Ocak 2018 tarihi itibariyle UFRS 9 “Finansal Araçlar” ve UFRS 15 “Müşteriler ile yapılan sözleşmelerden elde edilen gelir” uygulaması.

(2) 2017 yılı rakamlarına, 2018 yılında itfa edilebilir payların muhasebe işlemlerinde yapılan değişiklik nedeniyle düzeltmeler dahildir.

Ek Bilgiler

Groupe Renault’nun ve Renault SA şirketinin 31 Aralık 2018 itibarıyla hazırlanan konsolide mali tabloları Yönetim Kurulu tarafından 13 Şubat 2019’da onaylanmıştır.

Grubun yetkili denetçileri bu sonuçları denetlemiş bulunmaktadır; hazırladıkları rapor 16 Mart 2019’da yayınlanacaktır.

2018 sonuçlarının kapsamlı bir analizini de içeren Mali Rapor’a www.group.renault.com sayfasında, “Finance” kısmından ulaşabilirsiniz.

Diğer Haberler

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en çok aranan Çin otomobil markası seçildi..."JAECOO arabaları" terimiyle üçüncü...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri üzerine çekiyor. Türkiye’de FerMas Oto tarafından temsil edilen İtalyan...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika paketini kamuoyu ile paylaştı. Otomotiv Paketi kapsamında birçok alanda...

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan ikonik modeli 500e’yi, moda ikonu haline getiriyor. “Fiat 500e...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini en çağdaş tasarımlarla buluşturan Opel, sınıfının en çok tercih...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor. 5. salonda yer alacak göz kamaştırıcı Alfa Romeo standı,...

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran, geleceğe yönelik fikirleri bir araya getiren bir fikir laboratuvarı...

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika...

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran,...

Delphi 5 Ana Kategoride Lider

Delphi Ön Takım Sistemlerinin 5 Ana Kategorisinde de Lider Kapsama Oranına Ulaştı...  Geliştirdiği yüksek teknolojili ürünleriyle...

Yeni Jeep Compass Stellantis Melfi Fabrikası’nın Bantlarında

Dünyada arazi aracı denildiğinde akla gelen ilk marka olan Jeep kompakt SUV modeli Compass’ın üçüncü...

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Peugeot 7. Mardin Bienali’nin ana sponsoru oldu

Yenilikçi bakış açısı, estetik anlayışı ve insan odaklı yaklaşımıyla yalnızca otomotiv dünyasında değil, kültür ve...

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik…

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik Oyunları’nda Ödüller Mornine’den....  Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,spora olan...

2026’da 250’nin üzerinde cihaza ulaşmayı hedefleyen marka

sepascharge, 2030 yılında Türkiye’nin ilk 5 şarj ağı arasına girmeyi hedefliyor... Sepaş Akıllı Çözümler A.Ş.'nin elektrikli...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Shell Türkiye 16. Yol Emniyeti Konferansı…

Shell Türkiye, 16 yıldır aralıksız düzenlediği Yol Emniyeti Konferansı’nı bu yıl “Yol Emniyetinde Dijital Dönüşüm...

Hyundai Motor Türkiye’den Ekipman Bağışı…

Hyundai Motor Türkiye (HMTR), yaklaşık 30 yıldır sürdürdüğü üretim faaliyetleriyle otomotiv sektöründe öncü rol üstlenirken,...

Yeni Renault Clio Continental EcoContact 7 ile Yola Çıkıyor…

Yüksek enerji verimliliği ve düşük yuvarlanma gürültüsüyle EcoContact 7, AB lastik etiketinde en üst seviyede...

Pirelli CyberTyre Teknolojisi Üç Yeni Ödül…

Lastik sensörlerinden veri toplayabilen, bu verileri özel algoritmalarla işleyebilen ve araç elektroniğiyle gerçek zamanlı olarak...

Borusan Grubu ve Energie Baden-Württemberg AG ortak girişimi

Borusan Grubu ve Energie Baden-Württemberg AG’nin (EnBW) ortak girişimi Borusan EnBW Enerji, 2022 yılından bu...