Groupe Renault 2018 yılı finansal sonuçlarını açıkladı…

®
Çok Okunanlar

FIAT Marka Direktörü Altan Aytaç

FIAT Professional’dan Büyük Bir Adım Daha! Yerli Ulysse’nin Üretimi ve Satışı Başladı FIAT Professional, ticari araç kullanıcılarının hayatını kolaylaştırmaya devam...

2025’in en güvenilir markası artık Toyota değil

Yıllardır “en güvenilir marka” unvanını kimseye kaptırmayan Toyota, bu yıl şaşırtıcı bir şekilde tahtını kaybetti. 2025 güven endeksi sonuçlarına...

Opel’in En Hızlı Elektriklisi Mokka GSE Şubat’ta Türkiye’de

Alman otomobil üreticisi Opel,iddialı SUV modeli Mokka’nınözel GSE teknolojisine ve ralli tasarımına sahipyüzde 100 elektrikli yeni performans versiyonu Mokka...

Tekaydınlar Otomotiv Genel Müdürü Bayram Taşocak

TEKAYDINLAR VE ZEROID ARASINDA STRATEJİK İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ İMZALANDI Tekaydınlar Otomotiv  ile EV Technologies’in ticari e-mobilite markası ZEROID arasında, tamamen...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti. Ancak bu yenilikler bazı...

Eurorepar Car Service 300’üncü Servis Noktasını Hizmete Açtı

Çok Markalı Bakım ve Onarım Sektörünün Güçlü Oyuncusu Eurorepar Car Service Hızla Büyümeye Devam Ediyor....  Sunduğu kaliteli hizmet ve ulaşılabilirfiyat...

TOBFED Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı

Türkiye Araç Satış Sonrası Hizmetler sektörü, TOBFED 5’inci Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı kapsamında bir araya geldi....

Groupe Renault, yılın ikinci yarısındaki zorlu koşullara rağmen, yüksek seviyedeki faaliyet kârını korumayı başardı…

  • 1 Ocak 2018’den bu yana Jinbei ve Huasong markaları da dahil satışlar, %3.2 artarak 3,9 milyon adede ulaştı.
  • Grup cirosu %2.3 azalarak, 57.419 milyon avro olarak gerçekleşti. Sabit kurlarla[1] hesaplanmış olsa, ciro %2.5 artmış olacaktı.
  • Grubun 3.612 milyon avroluk faaliyet kâr marjı, cironun %6.3’ne karşılık gelirken bu oran 2017’de %6.6 olmuştu. IFRS 15 (Uluslararası Finansal Raporlama Sistemi Standartları) etkisinden arındırılmış şekilde hesaplandığında faaliyet kârı, 2017’ye kıyasla 0.1 puan daha düşük olarak %6.5 seviyesinde gerçekleşecekti.
  • Önceki dönemde 3.806 milyon avro olan Grup faaliyet geliri 2.987 milyon avro olarak gerçekleşti.Bu düşüşün esas sebepleri Arjantin’deki krizin etkileri ve Fransa’daki erken emeklilik programıyla ilgili düzenlemeler oldu.
  • Önceki dönem 5.308[2] milyon avro olarak gerçeklesen net gelir, bu dönemde 3.451 milyon avro oldu. Bu daralma öncelikle Nissan’ın 1.282 milyon avro düşen katkısından kaynaklandı. Nissan’ın 2017 katkısı, tek defalık 1.021 milyon avroluk kâr ile olağandan daha yüksek olarak gerçekleşmişti.
  • Otomotiv işletme serbest nakit akışı pozitif yönde 607 milyon avro olarak gerçekleşti.

Renault CEO’su Thierry Bolloré sonuçlar hakkında şöyle konuştu: “2018’de Groupe Renault pazarın zorlu koşullarına rağmen, geleneksel performansını korumayı başardı. Ticari ve mali sonuçlar, Grubun esnekliğini ve zorlu koşullara adapte olma yetisini gösteriyor. Bu sonuçlar, net bir stratejinin hayata geçirilmesi esnasında ortaya koyulan titiz ve dikkatli çalışmayı ve bütün Grup çalışanlarının emeğini yansıtıyor.”

Boulogne-Billancourt, 14 Şubat 2019: Grup cirosu, AVTOVAZ’ a ait (%+11.5) 3.040 milyon avro da dahil olmak üzere, 57.419 (%-2.3) milyon avroya ulaştı. Kur etkisinden arındırılmış şekilde hesaplandığında Grup cirosu % 2.5 oranında yükseldi.

AVTOVAZ hariç otomotiv cirosu %4.4 düşüşle 51.171 milyon avro olarak gerçekleşti; bu sonuçlar AVTOVAZ hariç otomotivde iştirakler arası transferleri ve 555 milyon avroluk Satış Finansman giderlerini içeriyor.

Bu değişimin ana sebepleri -4,1 puanlık kur etkisi, düşen satış hacmi (-0.5 puan) ve ortaklara yapılan satışlar (-1.8 puan) oldu. Ortaklara yapılan satışlardaki düşüş İran piyasasının kapanması ve Avrupa pazarında dizel araç talebinin azalmasından kaynaklandı. Öte yandan, fiyat etkisi, gelişmekte olan piyasalar ve Avrupa’da artan fiyatlar sayesinde artı yönde 1.4 puan oldu. Satılan modellerin kompozisyonu -0.2 puanla hafif negatif bir etki yaptı. Daha önce belirtilen paylaştırma da dahil olmak üzere, “Diğer” etkiler (+0.8 puan), özellikle ikinci el araç pazarındaki ve yedek parçadaki iyi performans ve de geri alım taahhütlü satışlardaki azalmadan kaynaklandı.

Grubun faaliyet kâr marjı 3.612 milyon avroya yükselerek cironun %6.3’üne karşılık geldi.

AVTOVAZ hariç Otomotivde faaliyet kârı kâr marjı 545 milyon avro düşerek 2.204 milyon avro oldu. Bu rakam cironun %4.3’üne denk geliyor; aynı oran 2017’de cironun %5.1 olarak gerçekleşmişti. Satış hacmindeki daralmanın buradaki etkisi -329 milyon avro olurken, bu düşüşün sebepleri -526 milyon avro olan kurun olumsuz etkisi, -356 milyon avroluk etki ile ham madde fiyatlarındaki artış gibi pazar şartlarının olumsuz etkilerinden kaynaklandı. Bu etkenlerle baş etmek üzere, Grup, maliyet kontrol politikasını sürdürerek, Monozukuri ’den[3] kaynaklı 421 milyon avro tasarruf sağlayıp, satış fiyatı artışları ve satış portföyü/fiyat/zenginleştirmenin 261 milyon avroluk pozitif etkisini görmüştür.

AVTOVAZ’ ın faaliyet kâr marjına katkısı 204 milyon avroya yükselerek 2017’deki 55 milyon avroluk rakamı geride bıraktı. Bu sonuçlar, toparlanmakta olan pazarlarda yeni lansmanı yapılan modeller ve maliyet yönetimi aksiyonları sayesinde gerçekleşirken, şirketin sonuçlarındaki iyileşme de yeni bir döneme işaret ediyor. Ayrıca, 2018’de AVTOVAZ tek seferlik pozitif etkilerden yararlandı.

Satış Finansmanı Grubun faaliyet kârına 1.204 milyon avro katkıda bulundu. Bu rakam 2017’de 1.050 milyon avro olmuştu. Neredeyse %15 ‘i bulan bu artış, geçtiğimiz yıllardaki tatmin edici ticari performansdan kaynaklandı.

Diğer operasyonel kâr ve masraflar -625 milyon avro olarak gerçekleşti (2017 rakamı ise -48 milyon avro olmuştu). Bu sert düşüşte iki faktör rol oynadı: Arjantin krizinin etkisi 200 milyon avrodan fazla olurken, Fransa’daki erken emeklilik programıyla ilgili düzenlemelerin etkisi de 300 milyon avro oldu.

Grubun faaliyet geliri 2.987 milyon avro olarak gerçekleşti; 2017 rakamı ise 3.806 milyon avro olmuştu.

Finansal gelir -353 milyon avro olarak gerçekleşti; bu rakam 2017’de -391 milyon avro olmuştu (paraya çevrilebilir hisselerin muhasebeleştirilmesi konusundaki değişiklik dikkate alındığında). Grubun fonlama maliyetindeki iyileşme, Arjantin’deki hiper-enflasyon ile alakalı muhasebe uygulamalardan doğan 31 milyon avroluk maliyeti absorbe etmesine yardımcı oldu.

İlişkili şirketlerin katkısı, öncelikle Nissan’ın gelirlere katkısı 1.540 milyon avro oldu; 2017 rakamı ise 2.799 milyon avro olmuştu. Nissan’ın 2017’de 1.021 milyon avroluk katkısı (sürekli olmayan geliri dahil edildiğinde) tek defaya mahsus iki kalem içermekteydi: ABD’de 2017 sonunda onaylanan vergi reformundan ve şirketin ekipman üreticisi Calsonic Kansei’deki hisselerinin satışından kaynaklanan gelirler.

Güncel ve vadeli vergiler -723 milyon avroluk bir maliyet oldu.

Net gelir 451 milyon avro olarak gerçekleşirken, Grup hisselerine düşen net kâr 3.302 milyon avro oldu (bu rakam hisse başına 12.24 avroya denk gelmektedir; 2017 de bu rakam 19.23 avro olmuştu).

Otomotiv işletme serbest nakit akışı, 115 milyon avroluk AVTOVAZ dahil, işletme sermayesi gereksinimlerindeki pozitif değişim (781 milyon avro AVTOVAZ hariç) ve yatırımlardaki artış (784 milyon avroluk AVTOVAZ hariç) dikkate alındıktan sonra 607 milyon avro ile pozitif oldu.

 

31 Aralık 2018 itibari ile toplam stok (bağımsız networkteki stok da dahil olmak üzere) 70 günlük satışlara karşılık gelmektedir. Bu rakam 2017 Aralık sonu itibari ile 57 günlük satışlara karşılık geliyordu. Bu sert artış, 2018 dördüncü çeyrekteki düşük satışların bir sonucu oldu.

Geçen yıl hisse başına 3,55 avro olarak ödenen temettüye karşılık bu yıl hisse başına aynı temettünün ödenmesi önerisi, Yıllık Olağan Genel Kurul’un onayına sunulacak.

2019 ÖNGÖRÜLERİ

2019’da, 2018’e kıyasla, hem global hem de Avrupa pazarının stabil[4] seyretmesi bekleniyor. Uluslararası piyasalarda, Rusya’da en az %3., Brezilya’da ise en az %10 büyüme bekleniyor.

Bu beklentiler ışığında, Groupe Renault şunları amaçlamaktadır:

 

– Ciro artışı (sabit kapsam ve kurlarla hesaplanmış şekilde[5])

– Grup bazında %6 operasyon kârlılığına ulaşmak

– Otomotivde pozitif işletme nakit serbest akışı sağlamak

 

GROUPE RENAULT KONSOLİDE MALİ SONUÇLARI

Milyon Avro 2017

yayınlanan

2017

düzeltilmiş

2018 (1) Değişim

vs düzeltilmiş

Grup cirosu 58,770 58,770 57,419 -2.3 %
Faaliyet kârı

gelirdeki yüzdesi

3,854

6.6%

3,854

6.6%

3,612

6.3%

-242

-0.3 pt

Diğer faaliyet gelir ve gider kalemleri -48 -48 -625 -577
Faaliyet gelirleri 3,806 3,806 2,987 -819
Finansal gelir (2) -504 -391 -353 +38
Ortak şirketlerin katkısı 2,799 2,799 1,540 -1,259
Şirket: NISSAN 2,791 2,791 1,509 -1,282
Güncel ve ertelenmiş vergiler -891 -906 -723 +183
Net gelir (2) 5,210 5,308 3,451 -1,857
Net gelir, Grup payı (2) 5,114 5,212 3,302 -1,910
Otomotiv işletme nakit serbest akışı 945 945 607 -338

(1) 1 Ocak 2018 tarihi itibariyle UFRS 9 “Finansal Araçlar” ve UFRS 15 “Müşteriler ile yapılan sözleşmelerden elde edilen gelir” uygulaması.

(2) 2017 yılı rakamlarına, 2018 yılında itfa edilebilir payların muhasebe işlemlerinde yapılan değişiklik nedeniyle düzeltmeler dahildir.

Ek Bilgiler

Groupe Renault’nun ve Renault SA şirketinin 31 Aralık 2018 itibarıyla hazırlanan konsolide mali tabloları Yönetim Kurulu tarafından 13 Şubat 2019’da onaylanmıştır.

Grubun yetkili denetçileri bu sonuçları denetlemiş bulunmaktadır; hazırladıkları rapor 16 Mart 2019’da yayınlanacaktır.

2018 sonuçlarının kapsamlı bir analizini de içeren Mali Rapor’a www.group.renault.com sayfasında, “Finance” kısmından ulaşabilirsiniz.

Diğer Haberler

Alman Teknolojisine Sahip Opel Modelleri Yıl Sonu Fırsatları

Opel, 2025 yılının son ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif ticari araç modellerinde KOBİ’lere özel...

Citroën,ikinci nesil C5 Aircross modeli Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën,ikinci nesil C5 Aircross modelini Türkiye’de hibrit ve yüzde...

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’ Ünvanı JAECOO 7’nin! Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti. Ancak bu yenilikler bazı ilk hataları da beraberinde getirdi....

Test Sürüşü: Hyundai TUCSON Hibrit 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4×2 AT

Yeni Hyundai TUCSON Hybrid 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4x2 AT versiyonunun uzun yol ve kilometrelerdeki test sürüşünü gerçekleştirdik. TUCSON'un iç mekanı, etkileyici...

2025 Ralli Sezonu Kocaeli’de Sona Eriyor…

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın 7. ve son yarışı olan 42. Kocaeli Büyükşehir Rallisi, 05-07 Aralık tarihleri arasında Kocaeli Otomobil Spor Kulübü tarafından düzenleniyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi,...

JAECOO’dan Aralık Ayına Özel 1 Milyon TL’ye Varan Cazip Kredi

Premium off-road SUV markası JAECOO, aralık ayında sunduğu cazip satın alım fırsatlarıyla dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Bu kapsamda benzersiz arazi performansı ve gelişmiş...
Bentley Çevre Vakfı, yosun ormanı restorasyon projesine destek verdiğini duyurdu

Bentley Çevre Vakfı, yosun ormanı restorasyon projesine destek verdiğini duyurdu

Bentley, Sidney'in Güney Bondi Resifi boyunca yerel olarak nesli tükenmiş "kerevit" ormanlarını restore etmeye yönelik...

Alman Teknolojisine Sahip Opel Modelleri Yıl Sonu Fırsatları

Opel, 2025 yılının son ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı...

Citroën,ikinci nesil C5 Aircross modeli Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan...
Tesla, Avrupa'da EV'lerinin sadeleştirilmiş versiyonlarını piyasaya sürüyor

Tesla, Avrupa’da EV’lerinin sadeleştirilmiş versiyonlarını piyasaya sürüyor

<a href="https://google.co.uk/search?q=tesla">tesla'nın popüler Model 3 ve Model Y'nin yeni "Standart" versiyonlarını piyasaya sürerek avrupa kitle...
670hp Çin AUDI E7X dünya çapında piyasaya sürülecek

670hp Çin AUDI E7X dünya çapında piyasaya sürülecek

ÇinSanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı (MIIT) yeni uygulamaya ilişkin ayrıntıları açıkladı audi">audi E7X. Bu, Alman...
Minik Wuling Mini EV, küresel satış yarışında Tesla Model Y'yi yendi

Minik Wuling Mini EV, küresel satış yarışında Tesla Model Y’yi yendi

Ekim 2025, büyüklüğün ve hatta tanıdık bir marka adının her zaman başarılı olmadığını kanıtladı. <a...
Lexus efsanevi LFA'yı canlandırıyor

Lexus efsanevi LFA’yı canlandırıyor

Otomotiv hayranları yıllardır Lexus LFA'nın geri dönüşü hakkında fısıldaşıyorlar. Bu bir araba ses tutkunları tarafından...
Bütçe, Endüstriyel Stratejinin büyüme hedeflerini baltalamamalı, desteklemelidir

Bütçe, Endüstriyel Stratejinin büyüme hedeflerini baltalamamalı, desteklemelidir

Hükümet, Endüstriyel Strateji hedeflerini gerçekleştirmek ve Birleşik Krallık'ın gelişmiş bir otomotiv üretim yatırım merkezi olarak...
SoundHound AI ve Parkopedia, sesli yapay zeka destekli park arama ve ödeme aracısını başlatıyor

SoundHound AI ve Parkopedia, sesli yapay zeka destekli park arama ve ödeme aracısını başlatıyor

Ortaklık daha akıllı, daha güvenli ve daha bağlantılı bir sürüş deneyimi sunuyor Eller serbest park yeri...
Tamamen yeni Nissan LEAF 75 kWh, Elektrikli Araç Hibesi dahil 32.249 £'dan başlayan fiyatlarla

Tamamen yeni Nissan LEAF 75 kWh, Elektrikli Araç Hibesi dahil 32.249 £’dan başlayan fiyatlarla

İngiltere elektrik araba İngiliz yapımı için 3.750 £ hibe onaylandı Nissan">Nissan YAPRAK elektrik araba  Nissan Büyük...
Bremen ve Saksonya'da yeni hızlı şarj cihazları

Bremen ve Saksonya’da yeni hızlı şarj cihazları

Shell">Kabuk Recharge kendi hızlı şarj ağını genişletmeye devam ediyor. Bremen'deyiz son zamanlarda toplam on iki...
Elektrikli otomobiller için motorlu taşıtlar vergisi muafiyeti Federal Meclis tarafından uzatıldı

Elektrikli otomobiller için motorlu taşıtlar vergisi muafiyeti Federal Meclis tarafından uzatıldı

Federal Meclis, taşıt vergisi muafiyeti tanınmasına karar verdi Elektrikli arabalar beş yıl uzatılacak. 2030 yılı...
İsviçre'nin en büyük hızlı şarj parkı açıklandı

İsviçre’nin en büyük hızlı şarj parkı açıklandı

Energie 360°, İsviçre'deki en büyük hızlı şarj parkını duyurdu. 1 Mart'tan itibaren 2026 Sürücüler bu...
Rolls-Royce, yerel toplulukta yol güvenliğini artırmak için yeni Hız Gösterge Cihazlarını finanse ediyor

Rolls-Royce, yerel toplulukta yol güvenliğini artırmak için yeni Hız Gösterge Cihazlarını finanse ediyor

roll-royce motor Otomobil iki yeni fon sağlıyor hız Yerel topluluk için Gösterge Cihazları Girişim Westhampnett Bölge...
Avrupa ve Almanya'daki pazar/satış eğilimleri

Avrupa ve Almanya’daki pazar/satış eğilimleri

Otomotiv Yönetim Merkezi (CAM), elektromobiliteye yönelik pazar ve satış eğilimlerini değerlendirdi avrupa ve Almanya yayınladı....
DHL, Alman paket merkezlerinde elektrikli kamyon “şarj parkları” inşa ediyor

DHL, Alman paket merkezlerinde elektrikli kamyon “şarj parkları” inşa ediyor

DHL, E.ON Drive ile birlikte, Münih yakınlarındaki Aschheim paket merkezinde Elektrikli kamyonlar için ilk altı...
2026 Dacia Jogger artık İngiltere'de satışta

2026 Dacia Jogger artık İngiltere’de satışta

Yeni 2026 dacia">dacia Jogger kapsamlı tasarım, teknoloji ve güç aktarım sistemi yükseltmeleri getiriyor Gelişmiş konfor...
Zwickau ve Chemnitz'deki VW fabrikaları yerinde kalacak

Zwickau ve Chemnitz’deki VW fabrikaları yerinde kalacak

<a href="https://automobilemagazine.com.tr/?s=volkswagen">volkswagenSaksonya Başbakanı Michael Kretschmer'e (CDU) göre Zwickau ve Chemnitz'deki fabrikalar uzun vadede yerinde...
Trump Yönetimi Amerika'nın yakıt ekonomisi kurallarını elden geçirme planlarını açıkladı

Trump Yönetimi Amerika’nın yakıt ekonomisi kurallarını elden geçirme planlarını açıkladı

Trump yönetimi, ülkenin Kurumsal Ortalama Yakıt Ekonomisi (CAFE) standartlarını sıfırlamak için kapsamlı yeni bir teklif...
XPeng, Almanya'daki elektrikli otomobil satışlarını 2026 yılına kadar iki katına çıkarmak istiyor

XPeng, Almanya’daki elektrikli otomobil satışlarını 2026 yılına kadar iki katına çıkarmak istiyor

Çinli olan Elektrikli araba-Üretici XPeng, 2025 yılına kadar Almanya'da 3.000 ila 3.500 adet satış planlıyor...