Groupe PSA ve Hyundai’nin yeni seri üretim modelleri için elektrikli sürüş tedarik edecek

®
Çok Okunanlar

Nissan Türkiye’den Efsane Kasım Kampanyaları

Nissan Türkiye, 2025 model yılı araçlarında rekabetçi fiyatlar, sıfır faizli kredi ve nakit alım destekleriyle Kasım ayında da müşterilerine...

Stellantis Teknoloji ve Mobilite Alanındaki İş Ortakları NVIDIA, Uber ve Foxconn

Stellantis’ten Avrupa’nın Robotaksi Yolculuğunun Başlangıcını Temsil Eden Yeni Hamle!  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis;NVIDIA, Uber Technologies Inc. ve Foxconn...

Togg premium segmente giriyor: çift motor, 4 saniyede hızlanma ve benzersiz tasarım

Çift motorlu Türk elektrikli otomobilleri Togg T10X ve T10F 4More'un satışına başlandı. Türk üretici Togg, elektrikli araçlarının yeni versiyonları...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil...

Uber, İstanbul’da yeni bir merkez açmaya hazır…

200 milyon doların üzerinde yatırım planlanıyor...Uber, ESMA Sultan Yalısı'nda düzenlenen Uber Türkiye Küresel Teknoloji Geliştirme ve Yazılım Merkezi'nin açılışı...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı...

MG, İngiltere’deki varlığını daha da güçlendiriyor

MG Motor UK, Daventry, Northamptonshire'da son teknolojiye sahip bir depolama ve parça dağıtım merkezi açarak Birleşik Krallık'taki varlığını daha...

Daha önce Continental Güç Aktarma Organları Birimi ismi ile faaliyet gösteren Vitesco Technologies, ilk tam entegre elektrikli aks sürüş sisteminin tedariki için Groupe PSA ve Hyundai ile anlaşmalar imzaladığını duyurdu. Önde gelen iki OEM ile yapılan anlaşmalar, Vitesco Technologies şirketinin tüm elektrifikasyon ihtiyaçlarına uygun akıllı çözümlerde lider konumunun altını çiziyor. Çin’in Tientsin kentinde bulunan Vitesco Technologies tesislerinde yeni elektrikli sürüş sisteminin üretimine başlandı.

Vitesco Technologies CEO’su Andreas Wolf, “İki lider araç üreticisinin üretecekleri elektrikli araç modellerinde Vitesco Technologies’i seçtiklerini açıklamaktan dolayı çok heyecanlıyım. Yeni entegre aks sürüş ünitemiz ve elektrikli sürüş üniteleri alanındaki geniş tecrübemiz, Vitesco Technologies’i e-mobilite alanında lider olmayı hedefleyen otomobil üreticilerinin tercih ettiği iş ortağı yapmıştır. İleri teknolojimiz sayesinde elektrikli araçlar yaygın hale geliyor.” dedi.

Groupe PSA; Peugeot e-208 ve Opel Corsa gibi kompakt akülü elektrikli araç modellerinin monte edileceği e-CMP modüler elektrikli platformu için Vitesco Technologies’in yeni elektrikli sürüş sistemini seçti. Hyundai Motor Corporation da ortak girişimi Pekin Hyundai aracılığıyla aynı şekilde tedarikçi olarak Vitesco Technologies’i seçti. Bu iş birliği ile Encino compakt SUV ve Lafesta sedan modelleri elektrikli sürüş sistemi ile donatılacak. Ayrıca, diğer araç üreticileri de önümüzdeki 12 ay içerisinde piyasaya sürmeyi planladıkları akülü elektrikli otomobiller için Vitesco Technologies’i tercih ettiler. İnovatif elektrikli aks sürüş sistemi, Alman start-up şirketi Sono Motors’un Sion akülü elektrikli aracında da kullanılacak.

Güç aktarma organlarının elektrifikasyonunda uzun yıllara dayanan tecrübe

Vitesco Technologies, elektrifikasyon alanında on yılı aşan tecrübesi sayesinde belli başlı otomobil üreticilerinin kilit iş ortağı haline geldi. Şirketin elektrikli mobilite çözümleri alanında köklü ve kararlı çalışmaları 2006 yılına dayanıyor. Bu elektrikli sürücü sistemi 2011 yılında piyasaya çıktı, ilk olarak Renault Zoe, Fluence ve Kangoo modellerinde kullanıldı. Vitesco Technologies, elektrikli sürüş sistemleri alanındaki tecrübesini ve derin uzmanlığını şimdilerde yenilikçi üçüncü nesil elektrikli aks sürüş sistemini piyasaya sürmek için kullanılıyor.

İki farklı güç değeri, sınıfının en iyi güç yoğunluğu, boyutu ve ağırlığı

Sistemler ve elektronik aksamlar konusunda uzman mühendisler, elektrikli motor, güç elektronikleri ve şanzıman aktarımı gibi sistem aksamları arasındaki etkileşimi artırdılar. Bu iyileşmeler sonucunda daha hafif, kompakt ve uygun maliyetli bir sürüş sistemi ortaya çıktı. Elektrikli motoru ve güç elektroniği sıvı soğutmalı olan yeni modülün ağırlığı ise 80 kg.’ın altında. Ayrıca şanzımana entegre yeni bir elektrikli park kilit fonksiyonu mevcut. Sistem aksamlarının akıllı kombinasyonu ve entegrasyonu sayesinde çok sayıda konektör ve kablo kaldırılarak maliyetler daha da aşağıya çekilebildi.

Vitesco Technologies Hibrit Elektrikli Araçlar Bölümü Başkanı Thomas Stierle ise şunları söyledi: “Yüksek entegre elektrikli aks sürüş sistemimizi 100 – 150 kW güç değerlerinde piyasaya sürdük. 150 kW maksimum çıkış gücü ve 310 Nm maksimum tork değeri ile konvansiyonel 2 litrelik turbo dizel motor ile kıyaslanabilen güçlü modeli; güç yoğunluğu, boyut ve ağırlık yönünden sınıfının en iyisi.”

Odak noktası elektrikli ve tam elektrikli teknolojiler

Vitesco Technologies, bu yeni elektrikli aks sürüş sisteminin üretiminde, müşterilerine yakınlığı ve halen dünyanın en büyük ve en hızlı büyüyen elektrikli araçlar pazarı olması nedeniyle, Çin’i tercih etti. Bu sayede şirket hem müşterilerine daha iyi hizmet verebilecek, hem de elektrikli sürüş teknolojileri sektöründe Tientsin fabrikasının tecrübesinden faydalanacak. Fabrikanın yüksek otomasyonlu üretim hatları, en iyi kalite standartlarında yüksek üretim hacimlerine ulaşılmasını mümkün kılıyor.

Günümüzde, Vitesco Technologies tek bir kaynaktan komple elektrifikasyon sistemleri sunabilen birkaç sistem sağlayıcısından biridir. Şirketin ürün portföyü, 48-volt elektrifikasyon teknolojileri ve hibrit sürücüler için temel aksamlarından tam akülü elektrikli sürücü sistemlerine kadar uzanıyor.

Wolf açıklamasında ayrıca, “Gelecekte yatırım stratejimizde elektrikli ve tam elektrikli teknolojilere daha da ağırlıklı vererek bu alanlara daha fazla iç kaynak ayıracağız. Bu şekilde, elektronik alanındaki uzmanlığımızı ciddi anlamda güçlendiriyoruz.” dedi.

Vitesco Technologies, sürdürülebilir mobilite hedefiyle en modern güç aktarma organları teknolojilerinin uluslararası geliştiricisi ve üreticisidir. Elektrikli, hibrit ve içten yanmalı güç aktarma organları için akıllı sistem çözümleriyle Vitesco Technologies mobiliteyi temiz, verimli ve uygun maliyetli hale getirmektedir. Ürün gamında elektrikli güç aktarma sistemleri, elektronik kontrol üniteleri, sensör ve aktüatörlerin yanında egzoz gazı kontrolü çözümleri yer almaktadır. Bir Continental AG şirketi olan Vitesco Technologies, 2018 yılında dünya genelinde yaklaşık 50 lokasyonda 40.000 üzerinde çalışanıyla 7,7 milyar EUR tutarında rekor satış rakamına ulaşmıştır. Vitesco Technologies şirketinin merkezi Almanya Regensburg’da bulunmaktadır.

Diğer Haberler

BOM Karting Takımı, Türkiye Karting Şampiyonası’nın Beşinci Ayağında

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM) Karting Takımı, 2025 MOTUL Türkiye Karting Şampiyonası’nın beşinci ayak yarışlarında sergilediği üstün performansla hafta sonuna damga vurdu. 1–2 Kasım tarihlerinde...

BMW iX3, bilgisayarlarla sürüş deneyiminde devrim yaratıyor

BMW, yeni iX3'te üstün sürüş deneyimleri ve bağlantı sağlayan "süper beyinler" adı verilen dört adet yüksek performanslı bilgisayar kullanıyor. Gelecekteki güncellemeleri entegre edebilmek, otomobilin...

SEAT ve CUPRA CEO’su Markus Haupt

"2025'in ilk dokuz ayına ilişkin sonuçlar, yıl boyunca karşılaştığımız olumsuzlukları yansıtıyor" dedi. "Karmaşık ve dinamik bir pazarda faaliyet gösteriyoruz, ancak elektrifikasyona, CUPRA'nın küreselleşmesine ve her iki...

MG, İngiltere’deki varlığını daha da güçlendiriyor

MG Motor UK, Daventry, Northamptonshire'da son teknolojiye sahip bir depolama ve parça dağıtım merkezi açarak Birleşik Krallık'taki varlığını daha da güçlendirdiğini duyurdu. 15.000 m²'lik...

Stellantis Teknoloji ve Mobilite Alanındaki İş Ortakları NVIDIA, Uber ve Foxconn

Stellantis’ten Avrupa’nın Robotaksi Yolculuğunun Başlangıcını Temsil Eden Yeni Hamle!  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis;NVIDIA, Uber Technologies Inc. ve Foxconn ile dünya genelinde robotaksi hizmetleri...

Opel’in Yenilikçi Modellerinde Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, kasım ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif ticari araç modellerinde KOBİ’lere özel imkânlar ve nakit...

Yeni Renault Duster’da 1.3 TCe motor artık 7 ileri EDC otomatik şanzımanla

Renault’nun “Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında Türkiye’yi Avrupa pazarı ve uluslararası ihracatta bir merkez haline getirme hedefi, Yeni Renault Duster’ın yerli üretim yeni motor...

BOM Karting Takımı, Türkiye Karting Şampiyonası’nın Beşinci Ayağında

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM) Karting Takımı, 2025 MOTUL Türkiye Karting Şampiyonası’nın beşinci ayak yarışlarında sergilediği...

BMW iX3, bilgisayarlarla sürüş deneyiminde devrim yaratıyor

BMW, yeni iX3'te üstün sürüş deneyimleri ve bağlantı sağlayan "süper beyinler" adı verilen dört adet...

SEAT ve CUPRA CEO’su Markus Haupt

"2025'in ilk dokuz ayına ilişkin sonuçlar, yıl boyunca karşılaştığımız olumsuzlukları yansıtıyor" dedi. "Karmaşık ve dinamik bir pazarda...

MG, İngiltere’deki varlığını daha da güçlendiriyor

MG Motor UK, Daventry, Northamptonshire'da son teknolojiye sahip bir depolama ve parça dağıtım merkezi açarak...

Stellantis Teknoloji ve Mobilite Alanındaki İş Ortakları NVIDIA, Uber ve Foxconn

Stellantis’ten Avrupa’nın Robotaksi Yolculuğunun Başlangıcını Temsil Eden Yeni Hamle!  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis;NVIDIA, Uber...

Opel’in Yenilikçi Modellerinde Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, kasım ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü...

Yeni Renault Duster’da 1.3 TCe motor artık 7 ileri EDC otomatik şanzımanla

Renault’nun “Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında Türkiye’yi Avrupa pazarı ve uluslararası ihracatta bir merkez haline...

Nissan Türkiye’den Efsane Kasım Kampanyaları

Nissan Türkiye, 2025 model yılı araçlarında rekabetçi fiyatlar, sıfır faizli kredi ve nakit alım destekleriyle...

Ford, motor üretmek için Hindistan’a 370 milyon dolar yatırım yaptı

Ford Motor Company, Hindistan'daki üretimi canlandırmak için 32.5 milyar rupi, yani yaklaşık 366 milyon dolar...

Uber, İstanbul’da yeni bir merkez açmaya hazır…

200 milyon doların üzerinde yatırım planlanıyor...Uber, ESMA Sultan Yalısı'nda düzenlenen Uber Türkiye Küresel Teknoloji Geliştirme...

Renault ve Geely arasındaki küresel ittifakta bir adım daha

Volvo'yu satın alan Çinli üretici, Renault Brezilya'nın %26,4'ünü aldı. Halihazırda Volvo'nun sahibi olan Çinli dev Geely Holding Group, Renault Grubu ile Renault do...

Volkswagen CEO’su, Porsche’nin “büyük bir krizden” geçtiğini kabul etti

Otomobil üreticisi, bu yılın Ocak ve Eylül ayları arasında faaliyet kârında %99'dan fazla düşüş bildirdi. ...

Togg premium segmente giriyor: çift motor, 4 saniyede hızlanma ve benzersiz tasarım

Çift motorlu Türk elektrikli otomobilleri Togg T10X ve T10F 4More'un satışına başlandı. Türk üretici Togg,...

BYD, bir yıl içinde toplamda 200 binden fazla aracını geri çağırdı

Çinli elektrikli araç devi BYD, tarihinin en büyük geri çağırma kararını 2 hafta önce aldı....

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...