Groupe PSA Finansal Sonuçlarını açıkladı…

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz Bahar Rallisi 2018 Başladı

Mercedes-Benz Türk, 2015 yılından bu yana ana sponsorluğunu üstlendiği klasik otomobil Bahar Rallisi’ne, Klasik Otomobil Kulübü’nü destekleyerek bu yıl...

Alman otomotiv sektörü zorda…

Merkezi Münih'te bulunan Ekonomi Araştırma Enstitüsü (Ifo) tarafından "Otomobil endüstrisindeki yapısal değişim Alman ekonomisini zorluyor" başlığıyla ülkenin otomotiv sektörüne ilişkin bir rapor yayımlandı. Raporda, Alman...

Renault’dan Ağustos ayında sıfır faiz

Renault, Ağustos ayında da avantajlar sunmaya devam ediyor. Renault’nun 2021 model otomobillerinden Yeni Taliant'ın sınırlı sayıdaki Touch 1.0 Turbo X-tronic...

Bahrain McLaren Takımıyla yeni işbirliğine başlıyor

Richard Mille, profesyonel bisiklet pelotonuna katılması en çok beklenen takımlardan Bahrain McLaren ile yeni işbirliğine başlamanın heyecanını yaşıyor. Yeni...

Groupe PSA için 2018 tarihi bir yıldı: gelir, satış hacmi, kalıcı faaliyet karı ve net karda rekor düzeylere ulaşıldı…

Grup satışlarında 3.88 milyon araçla %6,8 artış

  • Grup gelirinde €74 milyar avro ile %18,9 artış[1]
  • PCD[2] Automotive bölümünün kalıcı faaliyet karı %8,4[3]
  • OV[4] Automotive bölümünün kalıcı faaliyet karı %4,7
  • Grup kalıcı işletme karı, €689 milyar avro ile %7,7
  • Net karda €295 milyar avro ile %40,4 artış
  • Grup serbest net akışı €3.501 milyar avro,[5] bunun €1.357 milyar avrosu OV’ye ait

Carlos Tavares, Groupe PSA Yönetim Kurulu Başkanı şunları söyledi: ‘Peugeot Citroën DS ard arda 5. yılda önemli ilerlemeler kaydetti ve Push to Pass stratejik planının ilk safhasını olağanüstü sonuçlarla kapatıyor. Bu Grubumuzun karlı ve kalıcı büyüme sağlama kabiliyetini gösteriyor. Opel Vauxhall, PACE! Planı ile sürdürülebilir geleceğin temellerini attı ve potansiyelin çok daha fazlasını ortaya koymaya istekli. Şimdi Push to Pass planının ikinci safhasına çok daha güçlü rüzgarlara karşı özgüvenle giriyoruz. Çevik, müşteri odaklı ve sosyal sorumlu yaklaşımımızın fark yaratacağına hiç şüphe yok.’

Sonraki Hissedarlar Genel Kurulunda hisse başı €0.78 temettü onaya sunulacak.

Grup geliri 2018’de €74,027 milyon avro düzeyinde gerçekleşerek 2017’ye kıyasla %18.9 ve sabit 2015 kur oranları ve çerçevesiyle %23.3[6] arttı. PCD Automotive bölümü geliri €43,027 milyon avro düzeyinde gerçekleşerek 2017 göre %5.6 arttı; bu artışın başlıca kalemleri arasında ürün karmasının (+%4.0) yanı sıra hacim ve ülke karması (+%1.2), ortaklara satışlar (+%1.7) ve fiyat (+%1.3) yer alırken kur oranlarının olumsuz etkisi de dengelendi (-%2.7). OV Automotive bölümü geliri 2018’de €18,306 milyon avro düzeyinde gerçekleşti, 2017’nin son 5 ayında €7,238 milyon avroydu1.

Grup kalıcı faaliyet geliri €5,689 milyon avro düzeyinde gerçekleşerek %43 artarken PCD Automotive kalıcı faaliyet karı %21.9 artışla €3,617 milyon avro oldu. Bu %8.4’lük rekor karlılık düzeyine güçlü kur oranı rüzgarları ve ham madde maliyeti artışlarına rağmen, olumlu ürün karması ve fiyat koşullarının yanı sıra ek maliyet düşüşleri sayesinde ulaşıldı. OV Automotive kalıcı faaliyet karı 2018’de €859 milyon avro düzeyinde gerçekleşti. (2017’nin son 5 ayında €179 milyon avro zarar)1.

 Grup kalıcı faaliyet karı %7.7 olurken, 2017’ye göre 1.3 puan arttı.

Grup tek seferlik faaliyet geliri ve giderlerinin -€1,289 milyon avro olumsuz etkisi oldu (2017’ye göre -€904 milyon avro).

 Grup net finansal giderleri €446 milyon avroya yükseldi (2017’de €238 milyon avro).

Konsolide net gelir €3,295 milyon avroya ulaşarak 2017’ye kıyasla €948 milyon avro arttı. Net gelir Grup payı €2,827 milyon avro oldu (2017’de €1,924 milyon avro).

Bank PSA Finans kalıcı faaliyet gelirini €939 milyon avro düzeyinde bildirerek %48.6 artış sağladı.

 Faurecia kalıcı faaliyet geliri  €1,263 milyon avro ile %9.3 arttı.

İmalat ve satış şirketlerinin serbest nakit akışı €3,501 milyon avro olurken bunun €1,357 milyon avrosu OV’ye aitti.

Toplam PCD envanteri, bağımsız bayiler ve ithalatçılar dahil, 31 Aralık 2018’de 485.000 araç olurken, 2017 sonuna göre 40.000 adetlik artış sağlandı. Toplam OV envanteri, bağımsız bayiler dahil,  31 Aralık 2018’de 195.000 araç olurken, 2017 sonuna göre 32.000 adetlik düşüş yaşandı.

İmalat ve satış şirketlerinin net mali pozisyonu 31 Aralık 2018’de €9,098 milyon avro oldu (31 Aralık 2017’de €6,194 milyon avro).

Sonraki Hissedarlar Genel Kurulunda hisse başı €0.78 temettü onaya sunulacak; temettüsüz işlem tarihinin 2 Mayıs 2019 ve ödeme tarihinin  6 Mayıs 2019 olması düşünülüyor. 

Piyasa tahminleri: 2019’da, Grup Avrupa’da istikrarlı bir otomotiv piyasası beklerken, Latin Amerika piyasasında %1 ve Çin’de %3 küçülme, Rusya’da %5 büyüme öngörüyor.

Yeni faaliyet tahminleri:

Push to Pass planının 2016-2018 dönemi için belirlenen ilk hedeflerini aşan Groupe PSA, 2019-2021 dönemi için yeni hedef belirledi (Opel Vauxhall dahil):

  • 2019-2021 döneminde ortalamada %4.5’in üstünde Otomotiv kalıcı faaliyet karı[8] elde etmek.

Groupe PSA, ayrıca 2019-2021 için yeni bir temettü politikası belirleyerek 2019 mali yılından itibaren kar dağıtım oranını %28’e yükseltti.

2018 Mali Yılı sunumuna link.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...