General Motors, Salı günü büyüyen elektrikli araç işinde iddiasını ortaya koydu ve İcra Kurulu Başkanı Mary Barra, yıl sonuna kadar FedEx’e teslim edilecek ilk BrightDrop ticari minibüslerinin planlarını açıkladı.
GM ticari sektörde crosstown rakibi Ford Motor ve Amazon’dan Hyundai Motor’a kadar müşteriler için elektrikli ticari araçlar geliştiren Rivian, Arrival ve Canoo gibi girişimlerle rekabet halinde olacak.
GM, ABD’deki paket ve gıda dağıtım pazarının 2025 yılına kadar 850 milyar doların üzerine çıkacağını tahmin ediyor.
Barra, BrightDrop’un FedEx gibi teslimat ve lojistik müşterilerine, otomobil üreticisinin elektrifikasyon ve filo yönetimindeki uzmanlığından yararlanan bir dizi ürün ve hizmet sunacağını söyledi.
BrightDrop EV600, Hummer EV pikap ve Cadillac Lyriq crossover dahil olmak üzere şirketin gelecekteki elektrikli araçlarının çoğuna güç sağlayacak GM’nin Ultium pil sisteminin bir versiyonunu kullanacak.
GM, elektrikli ve otonom araçlara olan harcamalarını 2023 yılına kadar 27 milyar dolara çıkarmayı planladığını söyledi.
DETROIT