Cumartesi, Mayıs 24, 2025

Globalde Satış Hacmini En Çok Artıran Ülke Oldu

®
Çok Okunanlar

Ücretsiz 10 Nokta Kontrolü Fırsatı Sunuyor

44 İlde 70 Noktada Hizmet Veren Mobil 1 Center’larda Araçlar Güvenle Bayram Yolculuklarına Hazırlanıyor!  Yaz mevsiminin gelişi ve Kurban...

Araç Kiralama Sektörü Büyük Bir Dönüşümün Eşiğinde

Araç Kiralama Sektörü Büyük Bir Dönüşümün Eşiğinde! Biwatt Elektrikli Sürüşün Yenilikçi Teknolojilerine Herkesin Deneyimlemesi için Çalışıyor!  Türkiye’de günlük araç kiralama pazarında...

Michelin Türkiye Gözde Alpaslan atama

Mobilite ve inovasyon alanında dünyanın önde gelenlerinden biri olan Michelin, Türkiye'deki operasyon operasyonunda önemli bir ayrılık gitti. 1 Haziran...

İkinci El Piyasasında Kurban Bayramı Hareketliliği

İkinci elin kurumsal oyuncularından Otomerkezi.net, ikinci el araç pazarındaki güncel durumu değerlendirdi. Mart ayının ortasından itibaren artışa geçen talep,...

2024 yılına göre satışını yüzde 37 artırdı

Türkiye'nin yerli sermayeli sağladığı akülerden AKO Akü, 2025 yılı itibarıyla Turbo Akü, AKO Prestige ve Petlas Akü markalarını kapsayan...

Nissan MICRA elektrikli olarak geri dönüyor…

B segmentine damga vuran Nissan MICRA, yepyeni görünümü, tamamen elektrikli motorlu nesiller ile yola geri dönüyor. İddialı kişiliğini sıfır...

Filo Yönetiminde Yerli Yazılım Desteği

Araç sahiplerinin satış sonrası tüm ihtiyaçlarına cevap veren ve yüzde yüz yerli ve milli sermayeyle geliştirilen OtoKonfor, bireysel araç...

İç Pazarı İyi Okuyan Mobil Türkiye, Globalde Satış Hacmini En Çok Artıran Ülke Oldu!

 “Madeni Yağ Sektörü 2020’de Maliyet Baskısı Yaşamasına Rağmen Süreci İyi Yönetti”

Pandemi etkisiyle geçen bir yılın ardından madeni yağ sektörü ve Mobil markasına yönelik değerlendirmelerde bulunan Mobil Oil Türk A.Ş. Genel Müdürü Münci Bilgiç, sektörün üzerindeki maliyet baskısını piyasaya yansıtmasının zor olduğu bir 2020 yılını geri bıraktığını belirtti. Mobil olarak pandemiye rağmen agresif bir büyüme stratejisi izlediklerini dile getiren Münci Bilgiç, “Global planlama departmanımızın yaptığı öngörüler; Covid-19 nedeniyle ekonomi ve yağ satışları açısından en az etkilenecek ülkelerden biri olarak Türkiye’yi belirliyor ve  hedeflerimizi buna göre revize etmemizi tavsiye ediyordu.Biz de, planlarımızı buna göre yaptık. 2020 yılı için yüzde 5 gibi bir büyüme hedefi koymuştuk. Bu hedefimizin çok ötesine geçtiğimiz ve pazar pozisyonumuzu ilerlettiğimiz bir yılı geride bırakıyoruz. Öte yandan, geçtiğimiz yıl bütün Global Mobil dünyasında satış hacmini bir önceki yıla göre en çok artıran ülke olduk. Bu da bizler için ülkemiz adına ayrı bir gurur vesilesi. 2021 yılında planlarımız çerçevesinde büyüyeceğimizi, sahadaki varlığımızı arttıracağımızı  düşünüyoruz” dedi.

Mobil Oil Türk A.Ş. Genel Müdürü Münci Bilgiç, Mobil markası ve Türkiye madeni yağ pazarına ilişkin 2020 yılı değerlendirmesinde bulunurken, 2021’e ait beklentilerini paylaştı. 2020 yılında madeni yağ sektörünün maliyet baskısını tüketiciye yansıtmamak adına çalışmalar yaptığını bildiren Münci Bilgiç, “Türkiye’de üretilen veya satılan yağın tüm girdileri dövize endekslidir. Satışlar ise denizcilik ve havacılık satışları haricinde genelikle Türk Lirası üzerinden gerçekleşiyor. Bu dönemde, devalüasyonun yüzde 30, enflasyonun ise yüzde 14 oluşu ciddi maliyet baskısı oluşturdu. Pandeminin de etkisiyle üreticilerin üzerlerindeki bu baskıyı piyasaya yansıtmalarının gerçekten zor olduğu bir yılı yaşadık. Bizler, bu baskının en azından bir kısımını bünyemizde aldığımız tasarruf tedbirleriyle karşılamaya çalıştık. Bu tasarruf tedbirlerine önümüzdeki süreçte de devam edeceğiz. Türk çalışanları ve yöneticileri olarak bu tip ortamlarda çalışmaya alışkınız.Aldığımız tedbirlerle ve pazardaki hareketlerle her zaman olduğu gibi bu süreci de iyi yönettik, iyi yönetmeye de devam edeceğiz” diye konuştu.

“Global, pandemiden en az etkilenecek ülke olarak Türkiye’yi işaret etti”

Mobil’in zorlu geçen bir yıla rağmen attığı adımlarla çok iyi bir yılı geride bıraktığını dile getiren Mobil Oil Türk A.Ş. Genel Müdürü Münci Bilgiç, “Pandeminin en etkin olduğu aylarda stratejilerimize ve değişen koşulların yaratacağı yeni fırsatlara yönelik çalışmalara odaklandık. Global planlamadepartmanımızın yaptığı öngörüler; Covid-19 nedeniyle ekonomi ve yağ satışları açısından en az etkilenecek ülkelerden biri olarak Türkiye’yi belirliyor ve  hedeflerimizi buna göre revize etmemizi tavsiye ediyordu. Ayrıca, 2021 yılında bulunduğumuz senenin daha da üstüne çıkaran bir büyüme projeksiyonu çiziyordu. Biz de planlarımızı buna göre yaptık. 2020 senesinde agresif olacağız ve sahada varlığımızı daha da artıracağız dedik. Hedeflerimizi Türkiye’nin üretiminin düşmeyeceği, sanayisinin daha da gelişeceği üzerine kurguladık. Bu çerçevede, öngörülerimizden birisi pandemiyle beraber insanların iç turizme yönelmesiydi. Herkes yeni normale geçiş olan Haziran ayıyla beraber araçlarıyla iç turizme yönelik tatile çıkmaya başlayacak, uçakla seyahattense otomobiller geçmiştekine göre daha fazla kullanılacak diye düşündük. Nitekim de öyle oldu” dedi.

“3 yeni ürünü piyasaya sunduk, 10 yeni Mobil 1 Center açtık”

2020 yılında birçok yeni ürünü pazara sunduklarını belirten Münci Bilgiç, “Tüketicilere yönelik, 10 litreye kadar karter hacimine sahip hafif ticari araçlar için, Ford onaylı Mobil Delvac LCV F 5W-30 10,5L  ürünümüzle sektörde fark yarattık. Endüstriyel satışlarda, 1963 yılından beri kullanılan ve dünyanın en iyi hidrolik yağlarından birisi olarak kabul gören Mobil DTE 20 Serisi’nin yerine, uzun ömre sahip yüksek performanslı aşınma önleyici hidrolik yağ grubu olanyeni Mobil DTE 20 Ultra Serisi’ni pazara sunduk. Yine endüstriyel ve ticari araçlar tarafında Mobilfluid 428’i lanse ettik. Öte yandan, bütün tenekelerimizi yeniden tasarladık ve lansmanlarını yaptık. Bu şekilde, yaz aylarında geciken satınalma talebi ve pandemi sonrası açılan ekonomilerin etkisiyle artan yağ tüketim talebini karşılamada başarılı olduk. Yine Mobil 1 Center projemizde de büyümeye devam ettik.Çok iyi noktalarda yer alan, hizmet kalitesi üstün 10 yeni Mobil 1 Center’ı daha Mobil ailesine dahil ettik” şeklinde sözlerini sürdürdü.

“2020’de hedeflerimizin üzerinde büyüyerek, pazar pozisyonumuzu ilerlettik”

Yeni ürünler ve pandemiye rağmen büyüme stratejisinin devam etmesi sonucunda iyi bir yılı geride bıraktıklarının altını çizen Mobil Oil Türk A.Ş. Genel Müdürü Münci Bilgiç, 2020 yılı büyüme rakamları ve 2021 beklentilerini şu şekilde aktardı: “2020 yılı için yüzde 5 gibi bir büyüme hedefi koymuştuk. Bu hedefimizin çok ötesine geçtiğimiz ve pazar pozisyonumuzu ilerlettiğimiz bir yılı geride bırakıyoruz. Öte yandan, geçtiğimiz yıl bütün Global Mobil dünyasında satış hacmini bir önceki yıla göre en çok artıran ülke olduk. Bu da bizler için ülkemiz adına ayrı bir gurur vesilesi oldu. Müşteri portföyümüzün artması, sahadaki ayak izimizin büyümesi,  ürün gamımızın genişlemesi, bize pazar şartlarını iyi okuduğumuzu ve pazarda varlığımızı arttırdığımızı gösteriyor. Bu da bizlerin gelecek için beklentilerini daha da arttırıyor. 2021 yılında planlarımız çerçevesinde büyüyeceğimizi, sahada varlığımızı arttıracağımızı  düşünüyoruz. 5 yıllık hedeflerimizde 2023 için koyduğumuz planlara emin adımlarla gidiyoruz.”

Diğer Haberler

Nissan MICRA elektrikli olarak geri dönüyor…

B segmentine damga vuran Nissan MICRA, yepyeni görünümü, tamamen elektrikli motorlu nesiller ile yola geri dönüyor. İddialı kişiliğini sıfır emisyonlu mobilite ile birleştiren yepyeni...

OPET, şimdi de UTTS çözüm ortaklığı hizmeti

OPET'in; UTTS Çözüm Ortağı olarak ilklerine, 'tek'lerine ve 'en'lerine devam ediyor İstasyonlarını akaryakıt tedariği dışında her türlü ihtiyacını karşıladığı fayda merkezlerine aktarmayı planlayan OPET, şimdi...

2024 yılına göre satışını yüzde 37 artırdı

Türkiye'nin yerli sermayeli sağladığı akülerden AKO Akü, 2025 yılı itibarıyla Turbo Akü, AKO Prestige ve Petlas Akü markalarını kapsayan yeni satış yapılmasına geçti. Türkiye akü...

Kordsa’da CEO’luk görevine Ergun Hepvar atandı

Sabancı Holding iştiraklerinden Kordsa’da yeni CEO ataması gerçekleştirildi. Kordsa tarafından Kamuoyunu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamada, Ergun Hepvar’ın Kordsa CEO’luğu görevine getirildiği duyuruldu. İş...

Citroën’in yeni CEO’su Xavier Chardon

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën’in yeni CEO’su Xavier Chardon oldu. Thierry Koskas'tan koltuğu...

Ralli Şampiyonası 3.ayağı olan Yeşil Bursa Rallisi

BURSA’DA RALLİ HEYECANI BAŞLIYOR  Petrol Ofisi Maxima 2025 Türkiye Ralli Şampiyonası 3.ayağı olan Yeşil Bursa Rallisi, 1972 yılından bu yana faaliyetlerini sürdüren Bursa Otomobil Spor...

Ücretsiz 10 Nokta Kontrolü Fırsatı Sunuyor

44 İlde 70 Noktada Hizmet Veren Mobil 1 Center’larda Araçlar Güvenle Bayram Yolculuklarına Hazırlanıyor!  Yaz mevsiminin gelişi ve Kurban Bayramı’nın yaklaşmasıyla uzun süre parkta...