Formula 1’de Alpine olarak yarışacak

®
Çok Okunanlar

Gelecek yıl itibarıyla Formula 1’de Alpine adıyla yarışma kararı alan Renault Grubu, Fransız renklerini pistlere taşıyacak. Ralli ve dayanıklılık alanlarında elde ettiği rekorlar ve başarılarla bilinen Alpine, Formula 1’in yüksek standart, prestij ve performans gerekliliklerini bünyesinde bulunduruyor…

Grubun bu kararı, Alpine’in gelişimini ve etkisini daha da ileriye taşımak için büyük önem taşıyor. Otomobilin şasisinde sportiflik, şıklık ve çevikliğin simgesi olan Alpine markası dikkat çekiyor. Tasarımda ikonik A110 modeline hayat veren uzmanlığın izleri görülüyor. Alpine F1® Takımı Renault Grubu’nun hibrit güç ünitelerindeki uzmanlığından yararlanmaya devam ederken, E-TECH ismi ise korunacak.

İmzalanan yeni Concorde anlaşmaları, getirilen bütçe sınırlamaları ve 2022 yılından itibaren geçerli olacak yeni yönetmelikle birlikte Renault Grubu, yeni renkleri altında podyuma geri dönme konusunda kararlı.

“Formula 1’e rüya bir marka ekledik”

Takipçilerini mutlu eden güçlü ve canlı bir marka olan Alpine’in dünyanın en prestijli otomobil organizasyonunda yerini aldığını ifade eden Renault Grubu CEO’su Luca De Meo, “Böylece Formula 1’e rüya bir marka eklemiş olduk. Alpine, zarafet, yaratıcılık ve cesaretten oluşan değerlerini Formula 1 pistlerine taşıyacak. Ayrıca Grup olarak üretici pozisyonumuzu da sürdürüyoruz” dedi.

“Alpine zafer için mücadele edecek”

Renault DP World F1 Takımı Sorumlusu Cyril Abiteboul ise, “Bu karar hem takım, hem de motor sporları için önemli bir dönemde geldi. Sahip olduğu rekabet ruhu ve çevik Fransız yaratıcılığı ile Alpine, Formula 1 dünyasına yeni değerler getirerek renk katacak. Bu durum 2022 yılına hazırlık sürecinde en önemli kozlarımızdan olacak. Motor sporlarında gelirin daha adil dağıtılmasını sağlayacak yeni yönetmelikler ve finansal kurallar sayesinde, yönetim daha yenilikçi ve kolay hale gelecek. Bütçe sınırlaması ise imzacı takımların sportif değerlerini daha fazla ön plana çıkaracak. Alpine Formula 1’e zafer için mücadele etmeye geldi” ifadelerini kullandı.

Diğer Haberler

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...

Hyundai i30 eylülde Türkiye’de yeniden satışa sunulacak

Hyundai Motor Türkiye, C segmenti hatchback modeli i30'u, iki farklı donanım seçeneğiyle eylül ayında yeniden satışa sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hyundai Motor Türkiye,...

Hyundai ABD’deki yatırımını 26 milyar dolara çıkaracak

Hyundai Motor Grubu, ABD'ye yapacağı yatırımı 5 milyar dolar artırarak 26 milyar dolara çıkaracağını duyurdu. Gruptan yapılan açıklamaya göre, söz konusu yatırım 2025-2028 döneminde gerçekleştirilecek...

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız motor sporları efsanesine ve 200’ün...

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...