Formula 1’de 8 takımın kadrosu değişti….

®
Çok Okunanlar

Euro NCAP’ten Beş Yıldız Elde Etti…

Yeni Renault Clio, Euro NCAP güvenlik testlerinde beş yıldız elde ederek önemli bir başarıya imza attı. 2018 yılında daha...

DS Automobiles, seçkin “Ana Sponsorlar” grubuna girdi…

2015 yılından bu yana Louvre Müzesi'nin sponsoru olan DS Automobiles, seçkin "Ana Sponsorlar" grubuna girdi. Böylelikle, her gün mükemmelik...

Uğur Sakarya’yı Bünyesine Dahil Etti…

Doğan Trend, gelecek büyüme planlarını desteklemek adına organizasyonel yapısını da güçlendirmeye devam ederek önemli bir ismi bünyesine dahil etti....

HONOR 30S’nin Kalbindeki Güç: Kirin 820

5G deneyimini geniş kitlelere sunmayı hedefleyen HONOR 30S, gücünü düşük güç tüketimi, yüksek performans ve HUAWEI’in güçlü 5G özelliklerine...

Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda 2019 sezonu heyecanı, Avustralya Grand Prix’si ile başlayacak. 

Melbourne kenti ile aynı adı taşıyan 5 bin 303 metrelik pistte 58 tur üzerinden gerçekleştirilecek yarışın antrenman turları, yarın TSİ 04.00’te, sıralama turları ise 16 Mart Cumartesi günü TSİ 09.00’da başlayacak. Yarış ise 17 Mart Pazar günü TSİ 08.10’da gerçekleştirilecek.

Dünyanın en prestijli ve en çok izlenen yarış organizasyonları arasında yer alan Formula 1’de bu sezon 21 etap düzenlenecek.

Formula 1’de 8 takımın kadrosu değişti

Markalar klasmanında son 5 yıldır zirvenin sahibi Mercedes, bu sezonun da favorisi olarak öne çıkıyor. Takımın başarılı pilotu son iki sezonun şampiyonu Büyük Britanyalı Lewis Hamilton ise kariyerinde 6’ncı kez zirvede yer almak için piste çıkacak.

Mercedes’e 2017 yılında katılan 29 yaşındaki Fin pilot Valtteri Bottas, bu sezon da Hamilton’ın takım arkadaşı olmayı sürdürecek.

Mercedes’in şampiyonluk yolundaki en güçlü rakibi Ferrari takımında ise kariyerinde 4 dünya şampiyonluğu bulunan Alman Sebastian Vettel’in bu sezon yeni bir takım arkadaşı olacak.

Tecrübeli Fin pilot Kimi Raikkonen ile yollarını ayıran Ferrari’de Vettel’in yeni ortağı, F1’e geçen yıl katılan 21 yaşındaki Fransız pilot Charles Leclerc olacak.

Fransa ve Büyük Britanya başı çekiyor

Formula 1’de geçen yılki gibi 21 yarışın yapılacağı 2019 sezonunda 3’er pilot ile Fransa ve Büyük Britanya başı çekiyor. Bu ülkeleri, ikişer yarışçıyla Alman ve Fin pilotlar takip ediyor.

Şampiyonada birer de Hollandalı, Meksikalı, Kanadalı, Avustralyalı, İspanyol, Danimarkalı, İtalyan, Rus, Taylandlı ve Polonyalı pilot piste çıkacak.

Sergio Perez (MEX) Racing Point F1 Team RP19.
01.03.2019.

Alonso noktayı koydu

Kariyerinde iki Formula 1 şampiyonluğu bulunan 37 yaşındaki Fernando Alonso, geçen sezon aldığı emeklilik kararı nedeniyle bu sezon organizasyonda yer almayacak.

17 yıllık Formula 1 kariyerinde 32 yarış kazanan ve 97 kez de podyuma çıkma başarısını gösteren İspanyol pilot, 2005 ve 2006 yıllarında Renault takımıyla şampiyonluk sevinci yaşamıştı.

Fernando Alonso, kariyerinin son yıllarını McLaren takımında geçirmişti.

Yeni takımlar ve ortaklıklar

Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda takımlar bazında bazı değişiklikler de yaşandı. Sauber takımı, teknik ve ticari ortaklık anlaşmalarından dolayı 2019 sezonunda “Alfa Romeo” adıyla yarışacak.

Geçen sezon yaşadığı ekonomik sıkıntılar nedeniyle yönetimi el değiştiren Force India takımı ise bu sezondan itibaren Williams takımının Kanadalı pilotu Lance Stroll’un babası Lawrence Stroll’un da sahipleri arasında bulunduğu konsorsiyum “Racing Point” adıyla yarışlara katılacak.

Red Bull ise 2010-2013 yıllarında üst üste 4 şampiyonluk kazandığı Renault motorları yerine bu sezon Honda motoruyla yarışacak.

Birçok pilot takım değiştirdi

Formula 1’de bu sezon birçok pilot, yaptıkları takım değişiklikleriyle dikkati çekti.

Ferrari’den ayrılan 39 yaşındaki Raikkonen Alfa Romeo’yla, Red Bull’dan ayrılan Avustralyalı Daniel Ricciardo, Renault’la, Willams’tan ayrılan Kanadalı Lance Stroll, Racing Point’le, Renault’tan ayrılan İspanyol Carlos Sainz, McLaren ile bu sezon ter dökecek.

Sadece iki takım kadro değiştirmedi

Yeni sezonda mücadele edecek 10 takımın sadece ikisi, 2018’e başladığı kadrolarıyla piste çıkacak.

Mercedes pilotlarının yanı sıra Haas takımından Romain Grosjean-Kevin Magnussen ikilisi, bu sezon da aynı takım ile pistlerde boy gösterecek.

Üç yeni pilot var

Formula 1’de 2019 sezonunda 3 pilot ilk kez piste çıkarken, Formula 1’de daha önce yarışan 3 pilot ise yeniden organizasyona katılacak.

Büyük Britanyalı pilotlardan geçen sezonun F2 şampiyonu 21 yaşındaki George Russell, Williams’ta, 2017 F3 şampiyonu henüz 19 yaşındaki Lando Norris ise McLaren’de ilk F1 deneyimlerini yaşayacak. Taylandlı 22 yaşındaki sürücü Alexander Albon da Toro Rosso takımıyla ilk kez F1’de mücadele edecek.

Lando Norris, McLaren MCL34, pit stop

Kubica 8 yıl sonra yeniden yarışacak

Formula 1’e adım attığı 2006’da, Lewis Hamilton ve Sebastian Vettel ile neslinin en yetenekli sürücüleri arasında gösterilmesine rağmen 2011’de geçirdiği ralli kazasının ardından yaşadığı ciddi sakatlıkların etkisiyle spor kariyerine ara vermek zorunda kalan Robert Kubica, 8 yıl sonra yeniden F1’de piste çıkacak.

Polonyalı 34 yaşındaki pilot, Williams takımı tarafından verilen ikinci şansı bu sezon iyi kullanarak kariyerinin başarılı günlerine dönmeye çabalayacak.

Daha önce 2014-2017 sezonlarında yarıştığı Formula 1’e bir yıllık aranın ardından yeniden dönen Rus pilot Daniil Kvyat, bu sezon daha önce de görev aldığı Toro Rosso adına yarışacak.

Formula 1’de yedek pilot olarak 2017’de Sauber takımı adına iki yarışa katılan İtalyan pilot Antonio Giovinazzi ise bu sezon Alfa Romeo’da Raikkonen’in yeni takım arkadaşı olacak.

Beş pilot ayrıldı

Formula 1’de, önceki sezonlarda olduğu gibi bu sezon da 10 takım ve 20 pilot mücadele edecek.

Geçen yıl beklentileri karşılayamayan Fransız Esteban Ocon, Belçikalı Stoffel Vandoorne, İsveçli Marcus Ericsson, Yeni Zelandalı Brendon Hartley ve Rus Sergey Sirotkin, Formula 1’den ayrılan pilotlar oldu.

Pilotlar ve takımları

2019 sezonunda yarışacak takımlar ve pilotları şöyle:

Mercedes: Lewis Hamilton (Büyük Britanya), Valtteri Bottas (Finlandiya)

Ferrari: Sebastian Vettel (Almanya), Charles Leclerc (Fransa)

Red Bull: Max Verstappen (Hollanda), Pierre Gasly (Fransa)

Racing Point: Sergio Perez (Meksika), Lance Stroll (Kanada)

Renault: Daniel Ricciardo (Avustralya), Nico Hulkenberg (Almanya)

McLaren: Carlos Sainz (İspanya), Lando Norris (Büyük Britanya)

Haas: Romain Grosjean (Fransa), Kevin Magnussen (Danimarka)

Alfa Romeo: Kimi Raikkonen (Finlandiya), Antonio Giovinazzi (İtalya)

Toro Rosso: Daniil Kvyat (Rusya), Alexander Albon (Tayland)

Williams: Robert Kubica (Polonya), George Russell (Büyük Britanya)

Çıtayı belirleyen takım bu kez Mercedes değil

Mercedes takımı, otomobil sporlarının zirvesi Formula 1’e, hibrit motorların kullanılmaya başlandığı 2014 sezonundan itibaren damga vurdu. Son 5 yıldır pilotlar ve takımlar klasmanında mutlu sona ulaşan Mercedes’in, rakiplerine ne kadar büyük üstünlük kurduğunu anlamak için Red Bull’un üst üste 4 şampiyonluk yaşadığı 2010’dan 2013’e kadar olan dönemi kıyaslamakta fayda var.

Sebastian Vettel ve Mark Webber’den oluşan kadrosuyla 77 yarışın 41’ini birinci bitiren Red Bull-Renault takımı, yüzde 53 galibiyet oranına sahipti. 99 yarışın 73’ünü kazanan Mercedes ise yüzde 74 galibiyet oranı yakaladı.

1999-2004 döneminde üst üste 6 takımlar şampiyonluğu yaşayan Ferrari’nin dahi 101 yarışın 63’ünü (yüzde 62) kazandığı düşünüldüğünde, Mercedes ile rakipleri arasındaki güç farkı daha iyi anlaşılıyor. Son 5 Formula 1 sezonunda yalnızca iki takım daha yarış kazanabildi. Ferrari 14, Red Bull 12 kez damalı bayrağı ilk sırada gördü.

İspanya’daki Katalonya Pisti’nde gerçekleştirilen 8 günlük sezon öncesi testleri, Mercedes takımının, aero kurallarının değiştiği 2019’da çıtayı belirleyen aracı üretememiş olabileceğini gösterdi.

Testlerdeki tur zamanları, otomobillerin yakıt yükü, hangi ayarlara sahip olduğu, motorun hangi kapasitede çalıştığı gibi değişkenler bilinmediğinden, ortaya net bir tablo koymasa da takımların ilk yarış öncesindeki durumları hakkında fikir veriyor.

Ferrari bir adım önde

Şampiyonluğa 2017 ve 2018’de oldukça yaklaşan ancak sezonun ikinci yarısındaki performansı yüzünden Mercedes’in gerisinde kalan Ferrari, yarış takımının kuruluşunun 90. yılı şerefine SF90 adını verdiği otomobiliyle rakiplerini etkiledi.

Turbodan çıkan iki boruyu (wastegate) birleştirerek geniş çaplı tek boru haline getiren ve diğer motor üreticilerinden farklı olarak ana egzozun üstüne konumlandıran Ferrari, son 3 yıldır olduğu gibi yine sezon öncesi testlerin en hızlı tur zamanını yaptı.

Ferrari, Sebastian Vettel’in en yumuşak hamurlu lastikle elde ettiği 1:16.221’lik derecesiyle, Mercedes pilotu Lewis Hamilton’ın geçen yıl İspanya Grand Prix’si sıralama turlarında kırdığı pist rekoruna (1:16.173) çok yaklaştı.

İtalyan ekibi, daha sert lastiklerle çıkardığı sürelerle 1 dakika 16 saniye barajının altına inebileceğini gösterdi. Vettel, en yumuşak lastikten teoride tur başına 1.2 saniye daha yavaş orta hamurla 1:16.720, yeni takım arkadaşı Charles Laclerc de 1.9 saniye daha yavaş sert hamurla 1:17.253’lük dereceye imza attı.

2007’den bu yana pilotlar, 2008’den beri de takımlar klasmanında şampiyonluk kazanamayan Ferrari, yarış simülasyonlarındaki temposu ve virajlardaki dengesiyle de göz doldurdu.

Ferrari, testler boyunca 997 tur attı ancak dayanıklılık konusunda kafalarda soru işaretleri bıraktı. Takım, jant sorunu nedeniyle Vettel’in yaptığı kazanın yanı sıra, soğutma problemi, elektrik ve egzoz sistemi arızaları yüzünden pisti Mercedes’ten 193 kez az turladı.

Mercedes sağlam ama lider değil

Teknik kuralların değiştiği 2017’den sonra önceki 3 sezonun aksine şampiyonluk için daha fazla mücadele etmek zorunda kalan Mercedes, bin 190 turla 2019 testlerinin pistte en uzun kalan takımı oldu.

Mercedes, Lewis Hamilton’ın 1:16.224’lük zamanıyla Ferrari’nin yalnızca 0.003 saniye arkasında gözükse de şampiyonluğa ulaştığı son 5 yıldan farklı olarak ilk kez tek tur performansı dışında yarış temposunda da sıralamanın zirvesinde yer almadı.

Ferrari ile karşılaştırıldığında geleneksel bir ön kanat tasarımı tercih eden Mercedes, testlerin ikinci haftasında yaptığı kapsamlı güncellemelerle de yeni otomobili W10’un konsepti konusunda kafalarının karışık olduğu sinyalini verdi.

Mercedes sürücüleri Lewis Hamilton ve Valtteri Bottas, verdiği demeçlerde Ferrari’nin arkasında olduklarını savundular. Son şampiyon Hamilton, işi ileri götürerek farkın tur başına 0.5 saniye olabileceğini öne sürdü.

Red Bull kapalı kutu

Renault ile 12 yıllık işbirliğini noktalayıp Honda motorlarını kullanmaya başlayan Red Bull takımı, yeni pilotu Pierre Gasly’nin yaptığı iki kaza sebebiyle 833 tur atabildi.

En fazla pistte kalan takımlar sıralamasında 8. basamakta yer alan Red Bull, az yakıt ve yumuşak lastikle hızlı turlar atmak yerine, yarış simülasyonu ağırlıklı bir test programı izledi.

McLaren takımıyla kötü geçen sezonları sonrası sağlamlığı sorgulanan Honda motorları, Red Bull’un takım direktörü Christian Horner ve pilotları Max Verstappen ile Pierre Gasly’den övgü aldı.

Pisti, orta lastikle 1:17.715 ile turlayan Gasly, Red Bull RB15’in hamur farkı ortadan kalktığında Mercedes’in çok da uzağında olmadığını gösterdi.

Diğer Haberler

Türkiye’nin En Büyük Oto Yedek Parça Firmaları Nelerdir?

Otomotiv sektörü Türkiye’nin en dinamik ve büyüyen sektörlerinden biri. Araç sahipleri için ise güvenilir oto yedek parça temini hayati bir önem taşıyor. İster bireysel...

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle buluşturmak olduğunu belirtti.Özgür Süslü, 2024...

80,62 $’dan işlem görerek %0,3 arttı…

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol ithalatçısı ülkesi olan Çin'de ekonomik aktivitenin arttığına işaret eden veriler ve gelecek hafta göreve başlayacak olan ABD Başkanı...

Brent petrolün varil fiyatı 80,63 dolar…

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 80,63 ​​dolardan işlem görüyor... Dün 81,66 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 80,40 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı

Renault Grubu 2024 finansal sonuçlarını açıkladı. Bu sonuçlarla birlikte Dacia markasının başarıları tescillendi. Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı ve Avrupa’nın en...

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.Grup, Avrupa'da satışlarını %3,5 artırarak pazarın iki katı gelişme...

Dakar Rallisi’nin Şampiyonu Red Bull Sporcusu Daniel Sanders

Dünyanın en zorlu motor sporları mücadelesi Dakar Rallisi sona erdi. 12 etaptan oluşan maceranın galibi motosiklet kategorisinde Red Bull sporcusu Daniel Sanders Oldu. 14 gün...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...