Formula 1’de 8 takımın kadrosu değişti….

®
Çok Okunanlar

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim ayındaki -%0,8'den sonra üst...

JAECOO’nun Küresel Satışları Kasım Ayında 43 Bin Adedi Aştı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA & JAECOO markaları, kasım ayını rekor seviyede...

Test Sürüşü: Hyundai TUCSON Hibrit 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4×2 AT

Yeni Hyundai TUCSON Hybrid 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4x2 AT versiyonunun uzun yol ve kilometrelerdeki test sürüşünü...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti. Ancak bu yenilikler bazı...

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale’nin Prömiyerini Yaptı! Stellantis’te Hedef Güvenlik ve Tasarımdan Ödün Vermeden Herkese Uygun...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors LADA salonunda ortaya çıktı....

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...

Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda 2019 sezonu heyecanı, Avustralya Grand Prix’si ile başlayacak. 

Melbourne kenti ile aynı adı taşıyan 5 bin 303 metrelik pistte 58 tur üzerinden gerçekleştirilecek yarışın antrenman turları, yarın TSİ 04.00’te, sıralama turları ise 16 Mart Cumartesi günü TSİ 09.00’da başlayacak. Yarış ise 17 Mart Pazar günü TSİ 08.10’da gerçekleştirilecek.

Dünyanın en prestijli ve en çok izlenen yarış organizasyonları arasında yer alan Formula 1’de bu sezon 21 etap düzenlenecek.

Formula 1’de 8 takımın kadrosu değişti

Markalar klasmanında son 5 yıldır zirvenin sahibi Mercedes, bu sezonun da favorisi olarak öne çıkıyor. Takımın başarılı pilotu son iki sezonun şampiyonu Büyük Britanyalı Lewis Hamilton ise kariyerinde 6’ncı kez zirvede yer almak için piste çıkacak.

Mercedes’e 2017 yılında katılan 29 yaşındaki Fin pilot Valtteri Bottas, bu sezon da Hamilton’ın takım arkadaşı olmayı sürdürecek.

Mercedes’in şampiyonluk yolundaki en güçlü rakibi Ferrari takımında ise kariyerinde 4 dünya şampiyonluğu bulunan Alman Sebastian Vettel’in bu sezon yeni bir takım arkadaşı olacak.

Tecrübeli Fin pilot Kimi Raikkonen ile yollarını ayıran Ferrari’de Vettel’in yeni ortağı, F1’e geçen yıl katılan 21 yaşındaki Fransız pilot Charles Leclerc olacak.

Fransa ve Büyük Britanya başı çekiyor

Formula 1’de geçen yılki gibi 21 yarışın yapılacağı 2019 sezonunda 3’er pilot ile Fransa ve Büyük Britanya başı çekiyor. Bu ülkeleri, ikişer yarışçıyla Alman ve Fin pilotlar takip ediyor.

Şampiyonada birer de Hollandalı, Meksikalı, Kanadalı, Avustralyalı, İspanyol, Danimarkalı, İtalyan, Rus, Taylandlı ve Polonyalı pilot piste çıkacak.

Sergio Perez (MEX) Racing Point F1 Team RP19.
01.03.2019.

Alonso noktayı koydu

Kariyerinde iki Formula 1 şampiyonluğu bulunan 37 yaşındaki Fernando Alonso, geçen sezon aldığı emeklilik kararı nedeniyle bu sezon organizasyonda yer almayacak.

17 yıllık Formula 1 kariyerinde 32 yarış kazanan ve 97 kez de podyuma çıkma başarısını gösteren İspanyol pilot, 2005 ve 2006 yıllarında Renault takımıyla şampiyonluk sevinci yaşamıştı.

Fernando Alonso, kariyerinin son yıllarını McLaren takımında geçirmişti.

Yeni takımlar ve ortaklıklar

Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda takımlar bazında bazı değişiklikler de yaşandı. Sauber takımı, teknik ve ticari ortaklık anlaşmalarından dolayı 2019 sezonunda “Alfa Romeo” adıyla yarışacak.

Geçen sezon yaşadığı ekonomik sıkıntılar nedeniyle yönetimi el değiştiren Force India takımı ise bu sezondan itibaren Williams takımının Kanadalı pilotu Lance Stroll’un babası Lawrence Stroll’un da sahipleri arasında bulunduğu konsorsiyum “Racing Point” adıyla yarışlara katılacak.

Red Bull ise 2010-2013 yıllarında üst üste 4 şampiyonluk kazandığı Renault motorları yerine bu sezon Honda motoruyla yarışacak.

Birçok pilot takım değiştirdi

Formula 1’de bu sezon birçok pilot, yaptıkları takım değişiklikleriyle dikkati çekti.

Ferrari’den ayrılan 39 yaşındaki Raikkonen Alfa Romeo’yla, Red Bull’dan ayrılan Avustralyalı Daniel Ricciardo, Renault’la, Willams’tan ayrılan Kanadalı Lance Stroll, Racing Point’le, Renault’tan ayrılan İspanyol Carlos Sainz, McLaren ile bu sezon ter dökecek.

Sadece iki takım kadro değiştirmedi

Yeni sezonda mücadele edecek 10 takımın sadece ikisi, 2018’e başladığı kadrolarıyla piste çıkacak.

Mercedes pilotlarının yanı sıra Haas takımından Romain Grosjean-Kevin Magnussen ikilisi, bu sezon da aynı takım ile pistlerde boy gösterecek.

Üç yeni pilot var

Formula 1’de 2019 sezonunda 3 pilot ilk kez piste çıkarken, Formula 1’de daha önce yarışan 3 pilot ise yeniden organizasyona katılacak.

Büyük Britanyalı pilotlardan geçen sezonun F2 şampiyonu 21 yaşındaki George Russell, Williams’ta, 2017 F3 şampiyonu henüz 19 yaşındaki Lando Norris ise McLaren’de ilk F1 deneyimlerini yaşayacak. Taylandlı 22 yaşındaki sürücü Alexander Albon da Toro Rosso takımıyla ilk kez F1’de mücadele edecek.

Lando Norris, McLaren MCL34, pit stop

Kubica 8 yıl sonra yeniden yarışacak

Formula 1’e adım attığı 2006’da, Lewis Hamilton ve Sebastian Vettel ile neslinin en yetenekli sürücüleri arasında gösterilmesine rağmen 2011’de geçirdiği ralli kazasının ardından yaşadığı ciddi sakatlıkların etkisiyle spor kariyerine ara vermek zorunda kalan Robert Kubica, 8 yıl sonra yeniden F1’de piste çıkacak.

Polonyalı 34 yaşındaki pilot, Williams takımı tarafından verilen ikinci şansı bu sezon iyi kullanarak kariyerinin başarılı günlerine dönmeye çabalayacak.

Daha önce 2014-2017 sezonlarında yarıştığı Formula 1’e bir yıllık aranın ardından yeniden dönen Rus pilot Daniil Kvyat, bu sezon daha önce de görev aldığı Toro Rosso adına yarışacak.

Formula 1’de yedek pilot olarak 2017’de Sauber takımı adına iki yarışa katılan İtalyan pilot Antonio Giovinazzi ise bu sezon Alfa Romeo’da Raikkonen’in yeni takım arkadaşı olacak.

Beş pilot ayrıldı

Formula 1’de, önceki sezonlarda olduğu gibi bu sezon da 10 takım ve 20 pilot mücadele edecek.

Geçen yıl beklentileri karşılayamayan Fransız Esteban Ocon, Belçikalı Stoffel Vandoorne, İsveçli Marcus Ericsson, Yeni Zelandalı Brendon Hartley ve Rus Sergey Sirotkin, Formula 1’den ayrılan pilotlar oldu.

Pilotlar ve takımları

2019 sezonunda yarışacak takımlar ve pilotları şöyle:

Mercedes: Lewis Hamilton (Büyük Britanya), Valtteri Bottas (Finlandiya)

Ferrari: Sebastian Vettel (Almanya), Charles Leclerc (Fransa)

Red Bull: Max Verstappen (Hollanda), Pierre Gasly (Fransa)

Racing Point: Sergio Perez (Meksika), Lance Stroll (Kanada)

Renault: Daniel Ricciardo (Avustralya), Nico Hulkenberg (Almanya)

McLaren: Carlos Sainz (İspanya), Lando Norris (Büyük Britanya)

Haas: Romain Grosjean (Fransa), Kevin Magnussen (Danimarka)

Alfa Romeo: Kimi Raikkonen (Finlandiya), Antonio Giovinazzi (İtalya)

Toro Rosso: Daniil Kvyat (Rusya), Alexander Albon (Tayland)

Williams: Robert Kubica (Polonya), George Russell (Büyük Britanya)

Çıtayı belirleyen takım bu kez Mercedes değil

Mercedes takımı, otomobil sporlarının zirvesi Formula 1’e, hibrit motorların kullanılmaya başlandığı 2014 sezonundan itibaren damga vurdu. Son 5 yıldır pilotlar ve takımlar klasmanında mutlu sona ulaşan Mercedes’in, rakiplerine ne kadar büyük üstünlük kurduğunu anlamak için Red Bull’un üst üste 4 şampiyonluk yaşadığı 2010’dan 2013’e kadar olan dönemi kıyaslamakta fayda var.

Sebastian Vettel ve Mark Webber’den oluşan kadrosuyla 77 yarışın 41’ini birinci bitiren Red Bull-Renault takımı, yüzde 53 galibiyet oranına sahipti. 99 yarışın 73’ünü kazanan Mercedes ise yüzde 74 galibiyet oranı yakaladı.

1999-2004 döneminde üst üste 6 takımlar şampiyonluğu yaşayan Ferrari’nin dahi 101 yarışın 63’ünü (yüzde 62) kazandığı düşünüldüğünde, Mercedes ile rakipleri arasındaki güç farkı daha iyi anlaşılıyor. Son 5 Formula 1 sezonunda yalnızca iki takım daha yarış kazanabildi. Ferrari 14, Red Bull 12 kez damalı bayrağı ilk sırada gördü.

İspanya’daki Katalonya Pisti’nde gerçekleştirilen 8 günlük sezon öncesi testleri, Mercedes takımının, aero kurallarının değiştiği 2019’da çıtayı belirleyen aracı üretememiş olabileceğini gösterdi.

Testlerdeki tur zamanları, otomobillerin yakıt yükü, hangi ayarlara sahip olduğu, motorun hangi kapasitede çalıştığı gibi değişkenler bilinmediğinden, ortaya net bir tablo koymasa da takımların ilk yarış öncesindeki durumları hakkında fikir veriyor.

Ferrari bir adım önde

Şampiyonluğa 2017 ve 2018’de oldukça yaklaşan ancak sezonun ikinci yarısındaki performansı yüzünden Mercedes’in gerisinde kalan Ferrari, yarış takımının kuruluşunun 90. yılı şerefine SF90 adını verdiği otomobiliyle rakiplerini etkiledi.

Turbodan çıkan iki boruyu (wastegate) birleştirerek geniş çaplı tek boru haline getiren ve diğer motor üreticilerinden farklı olarak ana egzozun üstüne konumlandıran Ferrari, son 3 yıldır olduğu gibi yine sezon öncesi testlerin en hızlı tur zamanını yaptı.

Ferrari, Sebastian Vettel’in en yumuşak hamurlu lastikle elde ettiği 1:16.221’lik derecesiyle, Mercedes pilotu Lewis Hamilton’ın geçen yıl İspanya Grand Prix’si sıralama turlarında kırdığı pist rekoruna (1:16.173) çok yaklaştı.

İtalyan ekibi, daha sert lastiklerle çıkardığı sürelerle 1 dakika 16 saniye barajının altına inebileceğini gösterdi. Vettel, en yumuşak lastikten teoride tur başına 1.2 saniye daha yavaş orta hamurla 1:16.720, yeni takım arkadaşı Charles Laclerc de 1.9 saniye daha yavaş sert hamurla 1:17.253’lük dereceye imza attı.

2007’den bu yana pilotlar, 2008’den beri de takımlar klasmanında şampiyonluk kazanamayan Ferrari, yarış simülasyonlarındaki temposu ve virajlardaki dengesiyle de göz doldurdu.

Ferrari, testler boyunca 997 tur attı ancak dayanıklılık konusunda kafalarda soru işaretleri bıraktı. Takım, jant sorunu nedeniyle Vettel’in yaptığı kazanın yanı sıra, soğutma problemi, elektrik ve egzoz sistemi arızaları yüzünden pisti Mercedes’ten 193 kez az turladı.

Mercedes sağlam ama lider değil

Teknik kuralların değiştiği 2017’den sonra önceki 3 sezonun aksine şampiyonluk için daha fazla mücadele etmek zorunda kalan Mercedes, bin 190 turla 2019 testlerinin pistte en uzun kalan takımı oldu.

Mercedes, Lewis Hamilton’ın 1:16.224’lük zamanıyla Ferrari’nin yalnızca 0.003 saniye arkasında gözükse de şampiyonluğa ulaştığı son 5 yıldan farklı olarak ilk kez tek tur performansı dışında yarış temposunda da sıralamanın zirvesinde yer almadı.

Ferrari ile karşılaştırıldığında geleneksel bir ön kanat tasarımı tercih eden Mercedes, testlerin ikinci haftasında yaptığı kapsamlı güncellemelerle de yeni otomobili W10’un konsepti konusunda kafalarının karışık olduğu sinyalini verdi.

Mercedes sürücüleri Lewis Hamilton ve Valtteri Bottas, verdiği demeçlerde Ferrari’nin arkasında olduklarını savundular. Son şampiyon Hamilton, işi ileri götürerek farkın tur başına 0.5 saniye olabileceğini öne sürdü.

Red Bull kapalı kutu

Renault ile 12 yıllık işbirliğini noktalayıp Honda motorlarını kullanmaya başlayan Red Bull takımı, yeni pilotu Pierre Gasly’nin yaptığı iki kaza sebebiyle 833 tur atabildi.

En fazla pistte kalan takımlar sıralamasında 8. basamakta yer alan Red Bull, az yakıt ve yumuşak lastikle hızlı turlar atmak yerine, yarış simülasyonu ağırlıklı bir test programı izledi.

McLaren takımıyla kötü geçen sezonları sonrası sağlamlığı sorgulanan Honda motorları, Red Bull’un takım direktörü Christian Horner ve pilotları Max Verstappen ile Pierre Gasly’den övgü aldı.

Pisti, orta lastikle 1:17.715 ile turlayan Gasly, Red Bull RB15’in hamur farkı ortadan kalktığında Mercedes’in çok da uzağında olmadığını gösterdi.

Diğer Haberler

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery tesisi, enerji depolamanın yanı sıra...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler...

PEUGEOT, Tofaş Fabrikası’nda yeni Expert Traveller’ın üretimine başladı

Otomotiv dünyasının önde gelen markası PEUGEOT, hafif ticari araç ürün gamıyla Türkiye’de kullanıcılara yenikler sunmaya...