Ford’un yeni ısı pompası teknolojisi neler sunuyor?

®
Çok Okunanlar

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen...

Tuzla Karting Park’ta Büyük Çekişme Yaşandı

2025 Türkiye Karting Şampiyonası üçüncü ayak yarışları, Kütahya Çini Spor Kulübü tarafından MOTUL, Spor Toto, Tuzla Belediyesi ve HT...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti....

Audi Wingfoil Racing Dünya Kupası Sona Erdi

International WingFoil Class tarafından, Audi ve Doğuş Marine Services iş birliğiyle, Fenerbahçe Doğuş Yelken ev sahipliğinde düzenlenen Audi Wingfoil...

Yeni TRW motosiklet fren balataları: daha çabuk duruyor

TRW motosiklet fren balataları, daha kısa fren mesafesi ve daha güçlü ilk kavrama ile anında tepki sağlıyor Ekstrem koşullar altında...

Araç filosunun yaklaşık yüzde 20’si elektrikli

Allianz Türkiye'den yükselen elektrikli araç trendine tam destek!  Türkiye’de otomotiv sektöründe elektrikli dönüşüm hızla devam ediyor. Son veriler, elektrikli araç...

Mercedes-Benz Atego 1018, Saha Etkinlikleriyle Kullanıcılarla Buluşuyor

Standart klima, otomatik vites ve ileri güvenlik teknolojileriyle donatılan Mercedes-Benz Atego 1018, hafif kamyon segmentinde konforu, güvenliği ve maliyet...
Isı pompaları, evleri, ofisleri ve son zamanlarda elektrikli araçları ısıtmak için yaygın ve enerji açısından verimli bir çözümdür. Ortamdan ısıyı emmek için çok düşük sıcaklıklarda soğutucu akışkanlar kullanırlar ve daha sonra sıcaklıklarını artırmak için bu gazları sıkıştırırlar. Bu şekilde, bir ısı pompasına güç sağlamak için nispeten küçük miktarlarda elektrik kullanarak, daha büyük miktarlarda “serbest” termal enerji elde etmek mümkündür.
Ford’un patentli VIHP teknolojisi, bir aracın iç mekanının ısıtma ve soğutma sürecinde verimliliği artıran buhar enjeksiyonu kullanan diğer ısı pompalarına göre daha büyük avantajlar sunuyor. Dış sıcaklıklar 25°C’yi aştığında, pompanın entegre soğutma sistemi kabinden ısı çekebilir ve böylece klima sistemini çalıştırmak için gereken pil enerjisi tüketimini azaltır.
Ford’un yenilikçi ısı pompasının geliştirilmesi yaklaşık iki yıl sürdü. Bu yıllar boyunca, 100’den fazla rüzgar tüneli testi ve 25.000 kilometrelik gerçek dünya değerlendirmesi gerçekleştirildi. İspanya’nın geleneksel olarak sıcak ikliminden acı soğuğa ve Finlandiya kışının -34°C’sine kadar çeşitli koşulları kapsayan yedi özel test gezisi de tamamlandı. Projede İngiltere, Almanya ve ABD’deki Ford mühendisleri işbirliği yaptı.

En zorlu koşullarda bile özerkliği en üst düzeye çıkarmak 
Sabahın erken saatlerinde araba kullanımı, geç çalışma ve gece vardiyalarıkışın sıfırın altındaki sıcaklıklarda bile araç kullanmanın, çalışma saatleri uzun olan işletmelerde çalışanlar için yaygın olabileceği anlamına gelir. Ford’un patentli teknolojisi, elektrikli araçların şarjlar arasında daha uzun mesafeler kat etmesine yardımcı olarak sahiplerinin soğuk havalarda daha fazla aktivite gerçekleştirmesine olanak tanıyor.
Şirketin yenilikçi Buhar Enjeksiyonlu Isı Pompası (VIHP) buhar pompası teknolojisi, Ford Pro’nun genişletilmiş kapasiteli versiyonunda E-Transit Custom, E-Tourneo Custom ve E-Transit modellerinde standart olarak geliyor ve-10°C’nin altındaki ortam sıcaklıklarında bile dış havadan ısıyı emerek kabini ısıtmanın son derece verimli bir yolunu sağlıyor.
Bu “serbest” enerjiyi yakalayarak aracın kabinini ısıtmak, yolcuları sıcak ve rahat tutmak için batarya tarafından tüketilen enerjiyi azaltma gibi doğrudan bir etkiye sahiptir. Bu, pilin daha fazla enerji rezervini, daha iyi destek hareketini ve diğer araç işlevlerini korumasını sağlar.
Hem gerçek dünya koşullarında hem de gelişmiş laboratuvar ortamlarında yapılan testler sırasında Ford mühendisleri, teknolojinin genişletilmiş kapasiteli batarya versiyonundaki E-Transit’in menzilini, ısı pompası olmayan başka bir araca kıyasla %7 ila %10 oranında artırabildiğini buldu.
Minibüs kullanan şirketler için, yakıt ikmali arasında kat edilen her kilometre, daha az arıza süresi ve daha fazla kâr anlamına geliyor. Verimliliği artırmak ve elektrikli filoları çalışkan işletmeler için daha üretken ve ekonomik olarak uygulanabilir hale getirmek için her kilometrelik menzili bulmaya çalışıyoruz” dedi.

Diğer Haberler

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti. Yarışlar sonunda Texaco Team AMS...

Opel’in Yeni Vizyonunu Yansıtan Konsept Otomobili

Opel, 8-14 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek olan IAA Mobility 2025’te tanıtımını gerçekleştireceği yeni konsept otomobiline ait ilk ön görselleri yayımladı. Konsept otomobilin paylaşılan...

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin yayına başladığı dijital dünyada sosyal...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı. Geçen ay duyurulan yeni plan,...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen ay duyurulan yeni plan, müşterilerin...

Direksiyonda mesaj kaza riskini 23 kat artırıyor

Elde tutularak yapılan görüşmeler de kaza riskini 4 kat artırıyor! Trafikteki en büyük tehlikelerden biri olan cep telefonu kullanımı hem dünyada hem de Türkiye'de artan...