Ford Motor Co’nun Çin araç satışları, kitlesel pazar Ford markası için % 26.1 oranında düştü. Ford, yaptığı açıklamada, ABD’li otomobil üreticisinin dördüncü çeyrekte Çin’de yıllık% 14.7 düşüşle 146.473 araç teslim ettiğini söyledi.
Satışlar, 2017’de% 6’lık bir düşüşün ardından 2018’de% 37 düştü.
Ford Greater China’nın başkanı ve genel müdürü olan Anning Chen, 2019’un otomobil üreticisi için “zorlu” bir yıl olmasına rağmen, yüksek prim segmentindeki pazar payının istikrarlı olduğunu ve değer segmentindeki satış düşüşünün yılın ikinci yarısında kapanabileceğini ifade etti.
Otomobil üreticisi, önümüzdeki üç yıl içinde Çin’de üçte birinden fazlası elektrikli araçlar olacak 30’dan fazla yeni model piyasaya sürmeyi planlıyor.
Özgür Sunay – SHANGHAI