Ford Trucks, Slovak Mobility ile iş birliği

®
Çok Okunanlar

Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi

Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!  Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van...

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

Nissan sahiplerine Sompo’dan ayrıcalıklı kasko avantajı

Sigorta sektörünün güçlü markası Sompo ile otomotiv dünyasının köklü temsilcisi Nissan, kullanıcı deneyimini odağına alan bir iş birliğine imza...

Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı

Günlük Kiralama Sektörünün Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı! Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), günlük araç kiralama...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

SLOVAKYA’DA HİDROJENLİ KAMYON FORD TRUCKS DESTEĞİ İLE HAYATA GEÇTİ  

Ford Trucks, Slovak Mobility & Innovation Production s.r.o. ile iş birliği kapsamında Avrupa Birliği yönetmeliklerine uygun hidrojen yakıt hücresiyle çalışan ilk kamyonunu tanıttı. 

Ford Trucks ve Mobility & Innovation Production s.r.o. arasında yapılan iş birliği kapsamında F-MAX üzerinde geliştirilen, Avrupa’nın en yenilikçi hidrojen yakıt hücreli kamyonu olan M&I RH120R gerçekleşen bir törenle basına tanıtıldı. Henüz piyasadaki araçlara entegre edilmemiş son teknolojilerle donatılan bu araç, Avrupa Birliği yönetmeliklerine uygun homologasyon testlerini başarıyla geçerek en katı Avrupa standartlarını karşılıyor. Hidrojen yakıt hücresi ile çalışan sıfır emisyonlu kamyon, 540kW (734hp) güç ve 2500Nm’ye kadar tork sunan DANA TM4 Sumo HV 2500 6-P elektrik motorundan güç alıyor. Mevcut Avrupa standartlarını karşılayan, hidrojenle çalışan en yenilikçi kamyonun menzili 750 km’ye kadar çıkabiliyor. Bu yönüyle pazarda büyük fark yaratması beklenen hidrojen yakıt hücreli bu kamyon, yerleşik sürüş alışkanlıklarını bozmadan, sıfır emisyonlu alternatiflere geçiş yapan filolar için en ciddi alternatif konumunda bulunuyor.

117kW kapasiteli entegre REFIRE yakıt hücresi ve EATON’un ağır hizmet taşımacılığında elektrikli motorlar için geliştirdiği özel 4 vitesli şanzıman ile ağır yük taşımacılığında yeni bir dönemin habercisi niteliğinde olan araç, Ford Trucks F-MAX dizel versiyonu ile uyumludur.

117 kW gücündeki Refire Prisma XII+ yakıt hücresi, Durapower’ın 122 kWh kapasiteli yüksek performanslı bataryalarını şarj ediyor. Aynı zamanda bu bataryalar CCS2 konnektörü aracılığıyla da şarj edilebiliyor. M&I RH120R’de Nproxx tarafından üretilen dört adet 12 kg’lık hidrojen tankı bulunuyor ve kamyonun tek bir dolumla 600 ila 750 km yol kat etmesine olanak sağlıyor.

Ford Trucks ve Mobility & Innovation Production s.r.o. iş birliği ile geliştirilen sıfır emisyonlu M&I RH120R kamyonun başlıca teknik özellikleri şu şekilde;

  • Elektrikli kamyonlara kıyasla uzun menzil.
  • 750 km’ye varan menzil ile alternatif sıfır emisyonlu enerji tahrik sistemleri arasında kıyaslanamayacak kadar üstünlük.
  • Yalnızca batarya kullanıldığında 120 km menzil.
  • Hızlı hidrojen dolum işlemi sayesinde operasyonel süreklilik.
  • Sürücüler için kesintisiz bir deneyim sunarak filoların fosil yakıtlardan sıfır emisyonlu alternatiflere geçişi ve günlük operasyonlara hızlı entegrasyonu.
  • 117 kW kapasiteli REFIRE yakıt hücresi (180 ve 200 kW versiyonları da mevcuttur).
  • Dana Sumo elektrik motoru ve ağır taşıma için Eaton’ın özel olarak geliştirdiği 4 vitesli elektrikli şanzıman.
  • Homologe edilen maksimum 45 ton toplam araç ağırlığı.
  • ISO standartlarına uygun treylerlerle tamamen uyum ve Ford Trucks F-MAX dizel modelin altyapısıyla aynı donanım.

Mobility & Innovation Production s.r.o ile gerçekleştirilen iş birliği hakkında Ford Trucks’tan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Emrah Duman ‘’Ford Trucks olarak, ağır ticari sektöründe ulaşımın geleceğini şekillendirme hedefiyle yola çıktık. Vizyonumuz, en verimli taşımacılık çözümleriyle müşterilerimize değer katmak ve sektörün dönüşümüne öncülük etmek. Bu vizyon doğrultusunda Ar-Ge kabiliyetlerimiz, mühendislik uzmanlığımız ve inovasyona yaptığımız yatırımlarla ürün portföyümüzü teknolojik olarak sürekli geliştiriyoruz. Sıfır emisyonlu bir gelecek hedefiyle ilerliyoruz ve bunu gerçekleştirmek için Ar-Ge çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Ford Trucks olarak Mobility & Innovation Production s.r.o ile iş birliğimizi değerli bir fırsat olarak görüyoruz. Özellikle FCEV (Yakıt Hücreli Elektrikli Araç) teknolojileri alanında ortak projelerimizdeki öncü rolleri bizim için son derece değerli. Bu iş birliği sadece sektöre katkı sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda çevre dostu ulaşım çözümleri geliştirme hedeflerimizi de destekliyor. Mobility & Innovation Production s.r.o ile ortaklığımızı sürdürmek ve bu başarılı iş birliği sayesinde daha da güçlendirmek için sabırsızlanıyoruz. Gelecekte bu ortaklığın daha da derinleşeceğine ve sektörde geliştirdiğimiz yenilikçi çözümlere katkı sağlayacağına inancımız tam.’’ dedi.

MIP CEO’su János Onódi, “Ar-Ge ekibimizin elde ettiği sonuçlardan son derece gurur duyuyorum. Sıfır emisyonlu ağır taşımacılıkta yeni standartlar belirleyen büyük bir başarı elde ettik. Dünyada alternatif güçle çalışan kamyonlar konusunda birçok prototip ve Ar-Ge çalışması yürütülürken biz bunu başarıyla tamamladık. Bu da Slovakya’nın sadece en iyi projeleri yapmakla kalmayıp aynı zamanda geliştirebilecek yetenekli insanlara sahip olduğunu göstermektedir. Stratejik ortağımız Ford Trucks ile inovasyon ve sürdürülebilirlik konusunda yol yürümeye devam edeceğiz.” dedi.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...