Altmış yıl önce, 9 Ağustos 1965’te ilk Ford Transit, Birleşik Krallık’taki Langley fabrikasının üretim hattından çıktı. Fırıncılara ve arıcılara, kuryelere ve zanaatkarlara, küçük ve büyük şirketlere on yıllar boyunca eşlik edebilecek yeni minibüsün Avrupa ekonomisinin omurgası haline geleceğini hiç kimse hayal edemezdi. Bugün, yani 2025 yılında, üretiminin 60. yılını kutladığımız bu dönemde, Transit, köklü bir şekilde değişen ancak hala büyük ölçüde hafif ticari araçlara bağımlı olan bir pazardaki lider rolünü teyit ediyor. Ford Pro tarafından görevlendirilen Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Merkezi’nin (Cebr) hazırladığı bir rapora göre, kamyonet kullanımına dayalı faaliyetler 2023 yılında Avrupa Birliği ve Birleşik Krallık ekonomisine yaklaşık 1 trilyon avro katkı sağladı. Bu rakam, 2017’ye göre %27,4 ve 2021’e göre %6,5 oranında artarak Avrupa ekonomisinin tamamından daha hızlı bir büyüme kaydetti. Eğer AB üyesi bir ülke olsalardı, GSYH açısından Almanya, Fransa, İtalya, İspanya ve Hollanda’nın ardından Avusturya, İrlanda ve İsveç’i geride bırakarak altıncı en büyük ekonomiyi temsil edeceklerdi. Avrupa’nın üretken dokusunun %99’unu oluşturan ve tarihsel olarak Transit’i bir iş ortağı haline getiren gıda kamyonlarından çiçekçilere kadar küçük işletmelerin de sağladığı bir sonuç.
Düz zemin ve ön motor gibi yenilikçi fikirlerle verimlilik ve konfor sunmak üzere tasarlanan ve yaygın bayi ağının eşlik ettiği, minibüsün ilk neslinden beri var olan bir meslek. Daha 1966 yılında polis kuvvetleri, demiryolu şirketleri ve ordu gibi büyük filolar Transit’i seçmişken, Özel Araç Operasyonları departmanı araçları en özel ihtiyaçlara göre özelleştirmişti. Ford Pro bugün bu geleneği, Avrupa’nın en çok satan iki tonluk elektrikli minibüsü E-Transit’ten, kıtada ve İtalya’da en popüler olan tek tonluk modelin sıfır emisyonlu versiyonu olan E-Transit Custom’a kadar tamamen elektrikli bir ürün yelpazesiyle yeniliyor. Sadece çevresel olmayan bir geçiş: Cebr’e göre küçük işletmeler elektriğe geçiş yaparak üç yıl içinde minibüs başına 14 bin avroya kadar tasarruf sağlayabilir. AA ve Londra Ambulans Servisi gibi filolar için yüksek performanslı bileşenler ve dijital entegrasyonlar geliştiren Ford Pro Özel Araçlar ekibinde adaptasyon çalışmaları devam ederken, her yeni model, telematik hizmetlerinden akıllı şarja kadar Ford Pro paketine bağlanacak şekilde tasarlanıyor. Tarih, Transit’in gücünün, işletmelerin ihtiyaçlarını takip ederek gelişme yeteneğinde yattığını doğrulamaktadır. 1967’nin reklam materyallerinde “Kuru temizlemeciler yüksek bölmeler istiyor, fırıncılar daha büyük çatılar istiyor, manavlar daha büyük tepsiler istiyor, pastacılar daha büyük bölmeler istiyor” ifadesini zaten okuyabiliyorduk. Altmış yıl sonra, aynı mantık hâlâ en ikonik Ford Pro modelinin geliştirilmesine rehberlik ediyor. Ford İtalya CEO’su Marco Buraglio, “Ford Transit bizim için bir simge ve Ford’un Ticari Araçlar alanındaki başarısının arkasında duruyor” dedi. Aslında, ülkede satış sektörünün lideri olarak bu yıl yine on birinci kez, müşteri ihtiyaçlarına göre oluşturulan ürünleri geliştirmenin ne kadar önemli olduğunu doğrulayan bir başarıyı kapatmaya hazırlanıyoruz”.
Otomobil Dergisi – İtalya
Automobile Magazine – Italia






















