“Business Agility Institute” sertifikasıyla birlikte Ford Otosan, bölgedeki en yüksek puanlı otomotiv üretim şirketi ünvanına sahip oldu. Aynı zamanda üretim, çalışan sayısı gibi faktörler açısından dünya çapında benzer ölçekteki diğer otomotiv ve üretim firmaları arasında bu başarıyı elde eden altı şirket arasında yer aldı. Sahip olduğu yetkinliklerle Ford Otosan, global üretim ve otomotiv kuruluşları arasında ilk yüzde 25’e girdi.
Yeni nesil şirketler için bağımsız bir araştırma ve danışmanlık kuruluşu olan Business Agility Institute; iş çevikliği olgunluğunu kurumların operasyonel politika ve prosedürleri ile 80’den fazla ilişkili davranışa odaklanarak değerlendiriyor. Business Agility Institute veri tabanında bulunan yaklaşık 2000 kuruluş baz alınarak yapılan değerlendirmede; organizasyonel performans ve verimlilik, davranışsal dönüşüm, gelişen iş yetenekleri, İK politikaları, çeşitlilik, eşitlik ve katılım, kalite, değer zinciri, müşteri odaklılık ve büyüme gibi çok çeşitli faktörler inceleniyor.
Ford Otosan’ın çevik dönüşüm yolculuğu
2019’dan bu yana çevik dönüşüm yolculuğunu sürdüren Ford Otosan; bu süreci tasarlarken organizasyon dönüşümü, kültürel dönüşüm, değişim yönetimi ve iş yapış şeklinin dönüşümü olmak üzere dört temel alana odaklandı. Şirket, 2023 yılının son çeyreği itibarıyla yaklaşık 4.600 çalışan, 700’den fazla takım ve 800’den fazla rol ile ‘çevik’ çalışıyor. Mühendislik ve ürün geliştirmeden üretim ekiplerine, satın almadan finansa kadar organizasyonun tamamını kapsayan tüm değer zincirinde çevik dönüşüm yüzde 100 oranında tamamlandı. 2023 yılı itibarıyla da sahadaki üretim süreçlerinde pilot olarak çevik çalışma uygulamaları devreye alınıyor.
Ford Otosan İnsan Kaynakları ve Dönüşüm Lideri Başak Akyol, “Şartların sürekli değiştiği bir dünyaya hızla adapte olabilmenin yolu esnek, yenilikçi ve çevik olmaktan geçiyor. Biz, çevik dönüşümü sadece bir organizasyon değişikliği olarak değil, daha çok bir zihin yapısı değişikliği ve kültürel dönüşüm olarak ele alıyoruz. Bu yaklaşım, mevcut insan kaynağımızın potansiyelini ortaya çıkarmaya ve en yetenekliadayları çekerek onlara yeni beceriler kazandırmayı amaçlayan bir yapı oluşturmamıza olanak tanıyor. Çevik dönüşüm, operasyonel süreçlerimizdeki verimliliği artırdığı gibi; müşteri memnuniyeti, süreç iyileştirmesi ve hız gibi kritik faktörlerde de belirgin iyileşmeler sağladı” dedi.