Ford Otosan 2022 Bloomberg Cinsiyet Eşitliği

®
Çok Okunanlar

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz...

Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen Otomobil Üreticisi Chery

Chery 2025 Yılında 152 Basamak Birden Yükseldi Fortune Global 500’de 233’üncü Sıraya Yerleşti!  Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen...

OSS Derneği, 2025’in İkinci Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşanan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in ikinci çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının ikinci çeyreğinde satış,...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis...

iCAR Dubai Marka Gecesi’nde Tamamen Yeni Bir Orta-Büyük SUV

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery ve SmartMi Tech iş birliğiyle ortaya çıkan iCAR, yepyeni SUV modelinin örtüsünü kaldırmak...

Dünyanın en önemli cinsiyet eşitliği araştırması olan ‘Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi’nde 2021 yılında yer almayı başaran ilk ve tek sanayi kuruluşu olan Ford Otosan, ‘2022 Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi’nde bu sene de performansını artırarak listede yer aldı. Sadece şirket içerisindeki uygulamalarla değil; tedarikçi, bayi ve müşteri ağını da kapsayacak ekosistemde eşit temsiliyet sağlamak için çalışan şirket, önümüzdeki dönemde de toplumsal cinsiyet eşitliği için yenilikçi projeler üretmeye devam edecek.

Türk otomotiv sanayisinin kadın istihdamı lideri Ford Otosan, cinsiyet eşitliğini taahhüt eden şirketlerin performansını ölçmek için dünyada yapılan en kapsamlı çalışmalar arasında yer alan ‘Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi’nde (Bloomberg GEI) performansını artırarak bu sene de listeye girdi. Ford Otosan, şirket politikasında sürdürülebilirlik yaklaşımı kapsamında, toplumsal cinsiyet eşitliği çalışmalarına ek olarak tedarikçilerinden bayi ağına kadar kendi ekosisteminde eşit temsiliyeti sağlama sorumluluğuyla hareket ediyor.

Ford Otosan toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamak için neler yapıyor?

Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda ‘İş’te Eşitlik’ anlayışını benimseyen ve otomotiv sektöründeki kadınlara işe alımdan performansa, kariyer gelişiminden ücretlendirmeye kadar tüm insan kaynakları süreçlerinde eşit fırsatlar sunan Ford Otosan, kadın çalışanlarının güçlenmesi için çeşitli eğitim programları düzenliyor ve uygulamalar devreye alıyor.

Young Guru Academy (YGA) ile yaptığı iş birliği kapsamında yürüttüğü “Birbirini Geliştiren Kadınlar” sosyal sorumluluk projesiyle teknik donanım ve birlikte başarma yetkinlikleri kazandırarak teknolojide kadın istihdamını arttırmayı hedefleyen Ford Otosan yapay zeka uzmanı kadınların sayısını artırmak için Teknolojide Kadın Derneği ile de ortak çalışmalar yürütüyor. Sahanın Liderleri Gelişim Programı ile üretime kadın liderler kazandırmayı hedefleyen şirket, otomotiv sektöründe kadın istihdamının artması için tedarikçileri  ile birlikte çalışmalar yürütüyor. Eşitliğin ev içi pratiklerine yayılması için de İlgili Babalık Kulübü, Ana Baba Okulu gibi programlar yürüten Ford Otosan eşitlikçi çocuk yetiştirme ve eşitlikçi ev ortamının yaratılması için de çaba gösteriyor.

Rakamlarla toplumsal cinsiyet eşitliği

 2016’da Birleşmiş Milletler Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadınların Güçlendirilmesi Birimi (UN Women) tarafından geliştirilen Kadının Güçlenmesi Prensipleri’ni (Women’s Empowerment Principles) imzalayan Ford Otosan, aynı yıl Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) tarafından işe alımdan itibaren tüm kariyer süreçlerinde cinsiyet eşitliği yaklaşımını uygulayan şirketlere verilen Fırsat Eşitliği Modeli (FEM) Sertifikası’nı almaya hak kazanan ilk otomotiv şirketi oldu.

Kadınların iş hayatında daha aktif rol üstlenmesini desteklemek için işe alımlarda saha çalışanlarında her dört, ofis çalışanlarında ise her iki kişiden birinin kadın olmasını hedefleyen Ford Otosan’ın Eskişehir Fabrikası’nda bir hat sadece kadınlar tarafından işletiliyor. Şirketin ofiste ve sahada kadın çalışan oranı yüzde 18; ilk/orta kademe yönetici kadın çalışan oranı yüzde 19, üst düzey kadın yönetici oranı ise yüzde 15. Yeni işe alımlarda da kadın oranı ofiste yüzde 48, sahada ise yüzde 27 oranında bulunuyor.

Haydar Yenigün: Gelecek nesillere daha eşitlikçi bir ülke yaratmak için çaba gösteriyoruz

Ford Otosan olarak yürüttükleri çalışmalar ve imzacı oldukları inisiyatiflerle toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda otomotiv sektöründe öncü olduklarını belirten Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, iki yıldır Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi’nde yer almaktan gurur duyduklarını ifade etti. Yenigün “Geçtiğimiz yıl Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi’nde Türkiye’den yer alan tek otomotiv, aynı zamanda ilk ve tek sanayi şirketiydik. Bu sene de eşitlikçi politikalarımız ve vizyonumuz sayesinde, şirketimizin ürün tasarımından müşteri bağlılığına kadar tüm süreçlerinin cinsiyet merceğinden gözden geçirildiği bu endekste, puanımızı artırarak yer almayı sürdürdük.

Türkiye, Dünya Ekonomik Forumu 2021 Küresel Cinsiyet Eşitsizliği Raporu’nda maalesef 156 ülke arasında 133. sırada yer aldı. Ülkemizin lider sanayi kuruluşlarından biri olarak bu tabloyu değiştirmek için sorumluluklarımızın farkındayız. Ürettiğimiz projeler ve yürüttüğümüz çalışmalarla gelecek nesillere daha eşitlikçi bir ülke yaratmak için çaba gösteriyoruz. Önümüzdeki süreçte de toplumsal cinsiyet eşitliğini tüm sektöre yaymak için çalışmalarımızı sürdüreceğiz.” dedi.

Ford Otosan cinsiyet eşitliği için yeni projelerle yoluna devam edecek

Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi’nde “kadın liderliği & yetenek yönetimi”, “eşit ücretlendirme”, “kapsayıcı kültür”, “cinsel tacizle mücadele politikaları” ve “kadın odaklı marka” başlıklarında puanını yükselten  Ford Otosan, mevcut çalışmalarına ek olarak toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamak için yakın dönemde de yeni projeler planlıyor.

Tedarikçi tarafında kadın sayısının artırılması konusunda beş yıldır devam eden çalışmalara ek olarak her bayide bir kadın teknisyenin istihdam edilmesi yönünde hazırlıklara başlayan şirket, önümüzdeki dönemde babalık hakları konusunda çeşitli programlar hazırlıyor.

 Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi nedir?

Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi’nde, bu yıl dünya çapında 11 farklı sektörde, 45 ülke ve bölgede 418 şirketin toplumsal cinsiyet eşitliği politikaları, toplumsal katılım, geliştirilen ürünler ve hizmetler gibi alanlarda cinsiyet eşitliğini nasıl teşvik ettikleri değerlendiriliyor. Endekste şirketlerin uluslararası cinsiyet eşitliği inisiyatiflerine ve taahhütlerine imzacı olup olmadığı gibi kriterler de yer alıyor.

Diğer Haberler

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...