Perşembe, Mart 13, 2025

Ford 2021 Yılı Trend Raporu’nu açıkladı…

®
Çok Okunanlar

TotalEnergies’ten stratejik iş birliği

TotalEnergies Türkiye ile Mepa Otomotiv arasında imzalanan sözleşme ile Peugeot, Citroën, Opel ve DS Automobiles markalarına hizmet veren Mepa...

Otokoç Otomotiv’de üst düzey atama Esra Başer atandı

Otokoç Otomotiv'de pazarlama liderliği görevine, uzun yıllardır Koç Topluluğu'nda önemli görevler üstlenen Esra Başer atandı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Otokoç...

OPET’ten Dünya Kadınlar Günü’ne özel

OPET’ten Dünya Kadınlar Günü’ne özel “Kadın Gücü”nü kutlayan reklam filmi  OPET, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nü bu yıl “Kadın Gücü”ne...

F-MAX ve F-LINE’a Özel Ecotorq GEN2

F-MAX ve F-LINE’a Özel Ecotorq GEN2 ile Ağır Ticari Araçlarda Yeni Dönem Ağır ticari araç sektörünün önde gelen markalarından Ford...

Aydem Enerji’ye FEM sertifikası

Toplumsal fırsat eşitliği çalışmalarını “Aydem Eşit Hayat” inisiyatifiyle sürdüren Türkiye’nin öncü enerji şirketlerinden Aydem Enerji, KAGİDER’in Fırsat Eşitliği Modeli...

ZF’den otobüs ve raylı sistemler için yenilikçi çözümler

Teknoloji grubu ZF, geleneksel ve elektrikli tahrik sistemleri, şasi teknolojileri, dijital çözümler ve satış sonrası hizmetlerden oluşan geniş portföyü...

Çebi İlk Sınavını Başarıyla Geçti…

Gelecek vaat eden yetenekleri keşfetmeyi hedeflenen Champions of the Future Academy (Geleceğin Şampiyonları Akademisi) serisindeki ilk yarışına Portekiz’de çıkan başarılı milli...

Pandemi ile birlikte değişen davranışlar, önümüzdeki dönemi nasıl etkileyecek?

 Ford’un 2021 Yılı Trend Raporu, insanların dünya çapında sorunlarla başa çıkma yöntemlerini ve değişime ayak uydurma güçlerini öne çıkarıyor. 14 ülkeyi kapsayan anket, ailelerin ve bireylerin işyerinde, aile yaşamlarında, sosyal çevrelerinde ve  ayrıca, ürün ve hizmet tüketiminde kuralları nasıl yeniden yazdıklarını ortaya koyuyor.

  • Rapora göre, pandemi döneminde küresel ölçekte tüketicilerin %69’u dünyada yaşanan değişiklikler karşısında kendisini bunalmış hissettiğini belirtirken, pandemi sırasındaki değişikliklere ise ne kadar iyi adapte oldukları sorulduğu zaman, %47’si bunun ‘hayal ettiklerinden daha kolay’ olduğunu söylüyor.
  • Pandemi dönemindeki değişime direnç ve uyum sağlama konusunda kuşaklar arasında şaşırtıcı farklılıklar olduğu görülüyor. Z Kuşağı katılımcıların %63’ü uyum sağlamanın düşündüklerinden daha zor olduğunu söylerken Boomer kuşağında bu oran %42.

2020, hiç kimsenin öngöremediği bir yıl oldu. Ekonomik, politik ve duygusal kaosa yol açan COVID-19, bireylerin, ailelerin, sağlık sistemlerinin ve toplumdaki her sektörün sınırlarını test etti. Bununla birlikte pandemi, insanların başa çıkma ve uyum sağlama yolları bulma konusunda ne kadar başarılı olabileceğini de gösterdi.

Ford, bu yıl dokuzuncusunu yayınladığı ‘2021 Geleceğe Bakış’ trend raporunda, pandemi süreciyle yaşanan değişikliklerin 2021’de ve sonrasında dünyamızı nasıl etkileyebileceğini anlamak için tüketici davranışlarındaki ve tutumlarındaki değişiklikleri analiz ediyor.

Amerika, Asya, Avrupa ve Orta Doğu’da 14 ülkeyi kapsayan global araştırmada öne çıkan tüketici trendleri şöyle:

  • Basınç Noktaları: Covid-19’a yakalanma korkusu ve pandeminin eğitim, istihdam ve diğer alanları nasıl etkileyeceğine dair kaygılar sebebiyle dünya çapında endişe oldukça yüksek. Yetişkinlerin %63’ü bir yıl öncesine kıyasla daha stresli hissettiklerini, 5 kişiden 4’ü duygusal sağlık durumlarıyla daha çok ilgilenmeleri gerektiğini söylüyor. Salgının ruh sağlığı üzerindeki etkilerininin son derece farkında olan insanlar, bu durumla başa çıkmak ve bağlantı kurmak için yenilikçi yollar buluyor.
  • Kaçış Aracı:İş ve özel hayat arasındaki sınırlar kaybolmaya başladıkça “Bugün günlerden ne?” herkesin sorduğu ortak bir soru haline geldi. Tüketiciler, pandeminin ve evde kapalı kalmanın tekdüzeliğini aşmak için yeni kaçış yolları ararken pek çoğu kaçış için araçlarına sığınıyor. Küresel ölçekte aracı olan her 4 yetişkinden 1’den fazlası aracını rahatlamak için kullandığını söylüyor. Her 5 kişiden yaklaşık 1’i aracını yalnız kalmak, %17’si ise çalışmak için kullandığını ifade ediyor.

 Yalnızlık:Pandemi, tüketicilerin arkadaşlığa duydukları ihtiyacı öne çıkarırken aile olma hissini de yeniden şekillendirdi. Yalnızlık, dünya çapında çok yaygın, her iki kişiden biri düzenli olarak kendisini yalnız hissettiğini söylüyor. Bunu en yoğun hissedenler ise genç kuşaklar. Kendisini düzenli olarak yalnız hissettiğini söyleyen Z kuşağının oranı Boomer kuşağının yaklaşık 2 katı (%64 ve %34). Sonuç olarak, pek çoğu nerede yaşayacağını yeniden düşünüyor, ailesine yakınlaşıyor ve çevrimiçi ya da çevrimdışı olsun arkadaş edinmenin yeni yollarını buluyor.

  • Farkındalık: Pandeminin özellikle az gelirli topluluklar, etnik azınlıklar ve kadınlar üzerindeki orantısız olumsuz etkisi ile dünya genelindeki eşitsizliklerde ve dengesizliklerde uçurumlar büyüyor. Tüketicilerin bu uçuruma karşı farkındalığı arttıkça markalar aktivist ve girişimci duruşlarını ön plana çıkarıyor. Küresel ölçekte yetişkinlerin %76’sı markaların sosyal konularda bir duruş sergilemesini beklediklerini, %75’i ise markaların günümüzde doğru şekilde hareket etmeye çalıştıklarını düşünüyor.
  • Yeni normal:Neyi nasıl satın aldığımız pandemi döneminde ciddi bir dönüşüm geçirdi. Büyük veya küçük ölçekli olsun, şirketler baş döndürücü bir hızla bu dönüşüme uyum sağlarken pek çok tüketici yeni normali benimsiyor ve keyfini çıkarıyor. Küresel ölçekte yetişkinlerin % 75’i pandemi başladığından beri şirketlerin alışveriş deneyiminde yaptıkları iyileştirmeleri beğendiğini, % 41’i ise pandemi öncesindeki alışveriş yöntemlerine geri dönmek istemediklerini söylüyor.
  • Trafikte Dönüşüm: Pandemi eve sıkışıp kalmışız gibi hissettirmiş olsa da aslında yerimizde durmadık. Pandemiyle birlikte bireysel ulaşım da gelişiyor. Bisiklet satışları sıçrama yaparken şehirler bisikletçilere yer açmak için sokakları kapatıyor. İnsanlar kendi ortamlarını kontrol edebildikleri için otomobil alımına yöneliyor. Akıllı kent planlamalarıyla otonom sürüşün daha kapsamlı uygulanması ivme kazanıyor. Dünya çapında yetişkinlerin % 67’si “otonom araçların geleceği konusunda umutlu” olduklarını söylerken ebeveynlerin % 68’i çocuklarını bir yabancı yerine sürücüsüz bir otomobile emanet etmeyi tercih ettiklerini ifade ediyor.
  • Sürdürülebilirlik: Pandeminin ilk günlerinde dünya çapında sokağa çıkma kısıtlamaları uygulanırken hava kalitesindeki iyileşme  “sürecin olumlu yanı” olarak kendini gösterdi. Ancak, plastik ve diğer tek kullanımlık malzeme tüketimi arttıkça bu iyimserlik hızla azaldı ve sürdürülebilir olmanın ve sürdürülebilir kalmanın her zaman eş zamanlı ilerlemediği görüldü. Özellikle genç kuşaklar bu durumdan kaygı duyuyor. Küresel ölçekte Z kuşağı çalışanların % 46’sı pandeminin bizi daha savurgan hale getirdiğini, %47’si ise pandeminin uzun vadede çevreyi olumsuz etkileyeceğini söylüyor.

Rapora ilişkin daha detaylı bilgi için www.fordtrends.com web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Diğer Haberler

Brent petrolün varili 68,96 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 68,96 dolardan işlem görüyor. Dün 70,64 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 68,97 dolar seviyesinde tamamladı. Brent...

Otokoç Otomotiv’de üst düzey atama Esra Başer atandı

Otokoç Otomotiv'de pazarlama liderliği görevine, uzun yıllardır Koç Topluluğu'nda önemli görevler üstlenen Esra Başer atandı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Otokoç Otomotiv'de üst düzey bir atama...

Nissan Yeni CEO ve Üst Yönetim Değişikliklerini Açıkladı

Nissan Motor Co., Ltd. bugün düzenlediği basın toplantısı ile üst yönetimindeki değişiklikleri duyurdu. Şirket kısa ve orta vadeli hedeflerine ulaşırken uzun vadeli büyümedeki konumlandırılması için önemli...

Yeni BMW iX Sportif ve Etkileyici Tasarım

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin premium elektrikli SUV segmentinde ileri teknoloji, lüks, konfor ve yüksek performansı bir araya getiren modeli Yeni BMW iX; xDrive60...

Mercedes-Benz’den Mart ayında fırsatları

Mercedes-Benz Otomobil kampanyaları: Mercedes-Benz Otomotiv ve Finansal Hizmetler, Mart ayına özel yeni otomobil alımlarında geçerli finansman seçeneklerini daha avantajlı olacak şekilde güncelledi. Mart ayında tüm...

Citroen mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Yeni Citroën C4’ün benzinli motor...

Roket Adam’ın arabası açık artırma için gün sayıyor

Bir zamanlar müzik efsanesi Sir Elton John'a ait olan bir Aston Martin, 9 Çarşamba günü çekiç altına girdiğinde hayranları ve otomobil tutkunları arasında doğru notayı...

Country News Categories - UK

Bentley’s Extraordinary Women unite to design a bespoke Grand Tourer

Bentley Motors has welcomed three exceptional, world-leading musical artists to its Crewe headquarters to design a one-of-a-kind Continental GTC, commissioned to honour female empowerment...

Abarth 600e, the most powerful Abarth ever, launches in the UK

The Abarth 600e has launched in the UK and is now available in UK showrooms. The new model is the most powerful Abarth ever, with...

USA

Genesis and Genesis Inspiration Foundation support education initiatives in Coastal Georgia

Genesis and Genesis Inspiration Foundation recently supported education initiatives in Coastal Georgia, home of Hyundai Motor Group Metaplant America. Genesis Gives, the corporate social responsibility...

Oil prices edge higher despite demand fears fueled by tariffs

Oil prices trimmed earlier losses on Tuesday despite concerns over the global economic impact of tariffs, a potential US recession, and OPEC+ output increase...

DE

Dreifach-Sieg für Alfa Romeo bei „BEST CARS“

Wieder ein Triple für Alfa Romeo: Wie schon im vergangenen Jahr feiert die italienische Marke einen Dreifachsieg beim Wettbewerb „BEST CARS“. Die Leserinnen und...

Abarth 500e gewinnt beim Wettbewerb „Best Cars“

Erneuter Sieg für Abarth bei der jährlichen Wahl der „Best Cars“: Der elektrisch angetriebene Abarth 500e wurde von den Leserinnen und Lesern des Fachmagazins...

IT

“Insieme per proteggere”, Lancia al fianco delle donne

Si è svolto lo scorso venerdì, nella splendida cornice di Villa Necchi Campiglio a Milano, il talk “Insieme per Proteggere: Dialoghi sulla Violenza di...

Reuters Events annuncia: Rebecca Reinermann inclusa nell’elenco “Trailblazing Women 2025”

Rebecca Reinermann, Vice President Marketing di Opel e Vauxhall, è stata inclusa nell'elenco delle "Trailblazing Women 2025". In occasione della Giornata internazionale della donna,...

FR

Alfa Romeo est la marque qui progresse le plus sur le marché français en 2025

Avec une progression de 62 % sur les deux premiers mois de l’année par rapport à la même période en 2024, Alfa Romeo atteint...

Stellantis annonce un changement de direction pour la marque Jeep en Europe

AMSTERDAM, février 2025 – Stellantis a annoncé aujourd’hui que Fabio Catone succédera à Eric Laforge en tant que responsable de la marque Jeep® en...

Brent petrolün varili 68,96 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 68,96 dolardan işlem görüyor. Dün 70,64 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 68,97 dolar seviyesinde tamamladı. Brent...

Otokoç Otomotiv’de üst düzey atama Esra Başer atandı

Otokoç Otomotiv'de pazarlama liderliği görevine, uzun yıllardır Koç Topluluğu'nda önemli görevler üstlenen Esra Başer atandı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Otokoç Otomotiv'de üst düzey bir atama...

Nissan Yeni CEO ve Üst Yönetim Değişikliklerini Açıkladı

Nissan Motor Co., Ltd. bugün düzenlediği basın toplantısı ile üst yönetimindeki değişiklikleri duyurdu. Şirket kısa ve orta vadeli hedeflerine ulaşırken uzun vadeli büyümedeki konumlandırılması için önemli...

Yeni BMW iX Sportif ve Etkileyici Tasarım

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin premium elektrikli SUV segmentinde ileri teknoloji, lüks, konfor ve yüksek performansı bir araya getiren modeli Yeni BMW iX; xDrive60...

Mercedes-Benz’den Mart ayında fırsatları

Mercedes-Benz Otomobil kampanyaları: Mercedes-Benz Otomotiv ve Finansal Hizmetler, Mart ayına özel yeni otomobil alımlarında geçerli finansman seçeneklerini daha avantajlı olacak şekilde güncelledi. Mart ayında tüm...

Citroen mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Yeni Citroën C4’ün benzinli motor...