Ferrari’nin özel projesi P80/C…

®
Çok Okunanlar

Tesla, Roma’nın Kalbinde Tam Otonom Sürüşte

Tesla, Roma'nın Kalbinde Tam Otonom Sürüş (Denetlenen) Test Ediyor... Tesla, yaklaşan müşteri lansmanını bekleyerek şu anda Avrupa'da Tam Otonom Sürüş...

Nissan Türkiye “Babalar Günü” etkinlikleri

Nissan Türkiye, babalar gününe özel yetkili satıcılarının düzenleyeceği aktivasyonlarla babalar otomobil tutkusunun devam edeceği giden tüm babalar ve çocuklarını...

JAECOO J-CLUB Etkinliğini Evcil Hayvan Temasıyla

JAECOO, kullanıcılarına hayatın her anında yanında olduğunu hissettiren uygulama ve projeleriyle dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Bu kapsamda Ankara'da...

TOFAŞ Yeni Yönetim Kurulu Başkanı Levent Çakıroğlu

Ömer Koç'tan boşalan yönetim kurulu başkanlığı koltuğuna ise Ford Otomotiv'den istifa eden Levent Çakıroğlu getirildi.  TOFAŞ, Kamuoyu Aydınlatma Platformu'na (KAP)...

Slovakya yarışından birincilikle döndü

EXACO Team AMS, TCR European Endurance Şampiyonası'nın ikinci yarışında Gen1 klasmanında birincilik, DSG'de ise üçüncülük elde ederek şampiyona yolunda...

WRC3 yarışmasında 4.’lüğe yükseldi

Türkiye rallisinde genç şampiyonluk unvanını kazanan Kerem Kazaz, 2025 FIA Dünya Ralli Şampiyonası 6. yarışı olan İtalya Sardunya Rallisi'ndeki performansı...

Volvo Cars, SSAB ile geri dönüştürülmüş çelik anlaşması imzaladı

Volvo Cars, 2025'ten itibaren yüksek kaliteli, geri dönüştürülmüş ve sıfıra yakın emisyonlu çelik tedariki için İsveçli çelik firması SSAB...

Ferrari’den yapılan açıklamaya göre, Flavio Manzoni yönetimindeki Ferrari Tasarım Merkezi’nin mühendislik ve aerodinamik ekibi, markanın karakterine ve ruhuna uygun ancak tamamen özgün yeni bir “Hero Car” yaratmak için müşterisiyle beraber çalışarak sıra dışı bir modele imza attı.

Ferrari’nin özel projesi P80/C, bir “Şahlanan At” tutkununun 330 P3/P4 veya 1966 Dino 206 S gibi ikonik modellerinden esinlenilen ancak onlara benzemeyecek modern bir spor prototip talebi üzerine 488 GT3 modeli baz alınarak geliştirildi. Marka, 4 yıl süren geliştirme sürecinin ardından, özel yapım pist otomobili P80/C’nin yüzünü gösterdi.

Ferrari’nin ürün gamında olmayan yepyeni bir model yaratmak hedefiyle 2015 yılında projeye başlayan Ferrari Tasarım Ekibi, özgün tasarım kurallarına sahip şık ve çekici bir otomobil tasarlamak üzere harekete geçti. Bu noktada Ferrari, otomobilin hem bir pistte hem de bulunduğu her ortamda dikkatleri üzerine çekmesi hedefiyle efsanevi yarış otomobili Dino 206 S ile yol versiyonu Dino 206/246 GT arasındaki yakın ilişki gibi ikili bir ruha sahip olması fikri üzerinden yola çıktı.

Ferrari Tasarım Merkezi’nin Ferrari P80/C’yi tasarlarken, ilk hedefi geçmişle abartılı bir bağ kurmayan bir tasarıma hayat vermekti. Ferrari P80/C çarpıcı tasarım detayları bu bakış açısıyla ortaya çıktı. P80/C, müşterisinin isteği doğrultusunda, henüz ilk göz temasında fark edilecek özgün bir tasarımla şekillendirildi. Tamamı karbon fiber gövdenin teknik fonksiyonlara sahip kısımları çıplak kalırken, otomobilin gövdesi parlak Rosso Vero rengine boyandı.

Otomobilin ismi müşterisi tarafından seçildi. Bu da müşterinin Ferrari’nin spor prototip geleneğine olan bağlılığının renge kadar uzandığının en belirgin noktası oldu. 

Kokpiti iyice öne alma ve arka tasarımı uzatma imkânı sunduğu için alt yapı olarak 488 GT3 şasisi esas alınarak geliştirilen P80/C, böylece daha agresif ve her an ileriye doğru atılmaya hazır dinamik bir görünüme sahip. Ayrıca aerodinamik optimizasyon ile ön ile arka aksa uygulanan baskıyı eşitlemek ve 488 GT3’ün alt yapısından tam olarak faydalanmak amaçlandı.

Aerodinamik verimliliği en üst seviyeye çıkartmak ve arkaya doğru havanın yeniden sıkışmasını sağlamak üzere tavan çizgisinin son noktasına aerodinamik bir profil entegre edildi. Böylece kuyruk ve kanat tarafından oluşturulan yere basma kuvveti güçlendirdi. Aslında bu aerodinamik profil, 2017 yılında Formula 1’de kabul edilen T-kanadından ilham alındı, ancak ön cam ve tavan çizgisi dahil P80/C’nin karoser mimarisine uyarlandı.

Tasarım dili olarak 330 P3/P4’e gönderme yapan arka cam, aerodinamik verimliliği optimize etmek adına içbükey bir şekle sahip ve alüminyum bir ızgara tarafından tamamlandı. Arka spoyler ise aerodinamik gereklilikleri karşılamak için çok geniş tutulurken, stop lambaları ön taraftaki oval cepleri tamamlayan oval oyuklara entegre edildi.

Diğer Haberler

Tesla, Roma’nın Kalbinde Tam Otonom Sürüşte

Tesla, Roma'nın Kalbinde Tam Otonom Sürüş (Denetlenen) Test Ediyor... Tesla, yaklaşan müşteri lansmanını bekleyerek şu anda Avrupa'da Tam Otonom Sürüş (Denetlenen) özelliğini Roma'da test etmeyi...

“Araç 55 santim suyun içerisinde kaldı”

Barış Manço’nun Efsane Otomobili Türkiye’de ilk kez Marmara Park AVM’de sergilendi Türk halkının gönlünde taht kuran, Türk müziğinin unutulmaz ismi Barış Manço’nun Belçika’da yaşadığı yıllarda...

Borusan EnBW şarj 10 milyar liralık yatırım

Borusan EnBW Enerji Genel Müdürü Enis Amasyalı, elektrikli araç şarj ağını genişletmek için 2030'a kadar 10 milyar liralık yatırımı devreye almayı planladıklarını bildirdi.  Borusan Grubu...

IVECO, 50 Yıllık Mirası Torino’da Kutluyor

İtalyan ticari araç üreticisi IVECO, 12-15 Haziran tarihleri arasında Torino'da düzenlediği 50xBeyond etkinliğiyle yarım asırlık başarı dolu geçmişini kutluyor. Markanın doğduğu şehirde, sembolleşmiş endüstriyel...

TOFAŞ Yeni Yönetim Kurulu Başkanı Levent Çakıroğlu

Ömer Koç'tan boşalan yönetim kurulu başkanlığı koltuğuna ise Ford Otomotiv'den istifa eden Levent Çakıroğlu getirildi.  TOFAŞ, Kamuoyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) yaptığı açıklama ile Yönetim Kurulu...

Renault Symbioz ve Captur 2026 model yılı için yeni güç aktarma

Renault Symbioz ve Captur 2026 model yılı için yeni güç aktarma organlarıyla güncellendi Renault SUV ürün gamında 2026 model yılı için bir dizi güncelleme yapıldı....

Volvo Cars, SSAB ile geri dönüştürülmüş çelik anlaşması imzaladı

Volvo Cars, 2025'ten itibaren yüksek kaliteli, geri dönüştürülmüş ve sıfıra yakın emisyonlu çelik tedariki için İsveçli çelik firması SSAB ile yeni bir anlaşma imzaladı....