Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC...
Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak...
Lewis Hamilton, yeni Ferrari takımıyla bir sprint yarışı kazanmanın heyecanından, ertesi gün takım arkadaşı Charles Leclerc ile birlikte Çin Grand Prix’sinden diskalifiye olmanın acısına kadar her şeyi yaşadı.
Ferrari’de o kadar büyük bir dram yaşandı ki, bu durum Pazar günü Oscar Piastri’nin Grand Prix zaferini gölgede bıraktı . Piastri, bu yıl McLaren takım arkadaşı Lando Norris’e en yakın şampiyonluk adayı gibi görünüyor.
Önümüzdeki haftaki Japonya Grand Prix’si öncesinde Şanghay’dan çıkarılacak beş ders:
Ferrari sorunları çözmek için çabalıyor
Her iki sürücünün de teknik ihlaller nedeniyle diskalifiye edilmesi, bir sonraki yarıştan önce sorunun temeline inmek için iki haftası olan Ferrari için son derece utanç verici. Leclerc, aracının ağırlığı yetersiz olduğu için beşinci sırayı kaybetti, Hamilton ise sürüş yüksekliği ihlali yaptı.
Tüm Formula 1 takımları araçlarını mümkün olduğunca limitlere yakın ayarlarlar, ancak farklı nedenlerle iki aracın yarış dışı kalması, Ferrari’nin araçlarında veya çalışma prosedürlerinde birden fazla sorun olduğunu gösterebilir.
“Hiçbir avantaj elde etme niyetimiz yoktu. Bugün olanlardan ders çıkaracağız ve aynı hataları tekrar yapmayacağımızdan emin olacağız” dedi takım.
Kurulum seçimlerinin iki sürücünün hızını nasıl etkilediği konusunda da sorular var. Hamilton, Cumartesi günü sprint yarışını kazanabilecek bir kuruluma sahipken, Pazar günü takım arkadaşının ön kanadı kırık olmasına rağmen Leclerc’ten daha yavaş oldu.
McLaren’in şampiyonluk mücadelesi kuralları
McLaren’in yenilmesi gereken takım olduğu açık. Arabaları lastiklerine daha nazik davranıyor ve Norris ile Piastri’nin daha uzun süre daha fazla zorlamasını sağlıyor. Diğer takımlar elemelerde veya daha kısa bir sprint yarışında ayak uydurabilir ancak henüz tam bir yarış mesafesinde değil.
Bu, McLaren’in iki turuncu araç arasında takımlar arası mücadelelere izin veren ve bazı sınırlamalar getiren “papaya kurallarını” nasıl uyguladığını daha da önemli hale getiriyor. Norris, kendisinin ve Piastri’nin Çin’de “yarışmakta özgür” olduklarını ancak takım arkadaşına yeterince yaklaşamadığını ve ikincilikle yetinmek zorunda kaldığını söyledi.
Mercedes, McLaren’in en yakın rakibi olabilir
George Russell, Mercedes’in yarış temposunda McLaren’e en yakın olma iddiasını ortaya koymasıyla üçüncü sıraya doğru dramatik olmayan bir koşu yaptı. Ancak o kadar da yakın değildi. Perşembe günü takımının “her yarışı kazanabilecek kapasitede” olduğunu söyledi . Çaylak takım arkadaşı Andrea Kimi Antonelli sadece sekizinciydi ancak Mercedes’in pist kenarı mühendislik direktörü Andrew Shovlin, molozların üzerinden geçerken tabanında oluşan hasar olmasaydı Max Verstappen ile dördüncülük için mücadele edebileceğini söyledi.
Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi.
Musk'ın...
Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...
Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak
Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...
Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...
Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak.
Şirket,...
Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...
Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...