ExxonMobil Geleceğin Yakıtı Esso’yla

®
Çok Okunanlar

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı...

ExxonMobil, otomobil dünyasında sera gazı emisyonunu azaltmaya yönelik enerji kaynakları çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda ExxonMobil mühendislerince geliştirilen, yenilenebilir ve düşük karbonlu yeni e-yakıt Esso’nun test çalışmaları Porsche ile birlikte gerçekleşiyor. İlk olarak Hollanda’da düzenlenen Porsche Mobil 1 Supercup’ta yarış yakıtı olarak test edilmeye başlanan Esso, 2021-2022 yarış sezonu boyunca Porsche’nin yarış otomobillerinde test edilmeye devam edecek. Gelişmiş biyo yakıtların bir karışımı olan Esso, sıvı yakıtla sera gazı emisyonlarını önemli ölçüde azaltma potansiyeli gösteriyor. Günümüz binek araçları için mevcut olan yakıt standartlarıyla karşılaştırıldığında, geliştirme çalışmaları devam eden Esso’nun sera gazı emisyonlarında yüzde 85’e varan azalmayı sağlaması bekleniyor. Çevreci enerji çözümleri için Ar-Ge çalışmalarına hızla devam eden ExxonMobil, 2025 yılına kadar daha düşük emisyonlu enerji çözümleri için toplamda 3 milyar dolar yatırım yapmayı planlıyor.

150 yılı aşkın tecrübesiyle dünyanın önde gelen petrol ve madeni yağ üreticilerinden olan ExxonMobil, karbon ayak izini azaltmak ve yakın geleceğin otomotiv dünyasında yer almak hedefiyle temiz yakıt çalışmalarına devam ediyor. Son olarak ExxonMobil bilim insanları ve mühendislerince geliştirilen yenilenebilir ve düşük karbonlu e-yakıt Esso için Porsche ile birlikte pist testi çalışmalarına başlandı. Bu kapsamda ExxonMobil, motorsporları dünyasının önemli etkinlikleri arasında olan Porsche Mobil 1 Supercup’ta yarışan Porsche’nin yüksek performanslı yarış otomobillerinde, 2021-2022 sezonu boyunca yeni yakıtını test edecek. İlk test ise yarışın Hollanda’nın Zandvoort kentinde düzenlenen etabıyla gerçekleştirildi.

Hedef, emisyonlarda yüzde 85 azalma

ExxonMobil tarafından geliştirilen e-yakıt Esso’nun ilk yinelemesi, gelişmiş biyo yakıtlar kullanılarak oluşturuldu. ExxonMobil’in Porsche ile yakıt testleri için başlattığı bu iş birliği, 2022 yılında Esso’nun ikinci yinelemesiyle sürecek. Bu kapsamda ikili, hidrojenden ve havadan yakalanan karbondioksitten üretilen sentetik e-yakıtların pist testlerini gerçekleştirecek. Yeni yakıtın elde edilmesinde, Şili’de yer alan ve dünyanın ilk entegre ticari e-metanol fabrikası olan Haru Oni tesisinden faydalanılacak. ExxonMobil tarafından lisanslanacak ve desteklenecek  olan bu tescilli teknolojik projeyle üretilen metanol düşük karbonlu yakıta dönüştürülecek. Önümüzdeki yıl pilot çalışmalar kapsamında yaklaşık 132 bin litre e-yakıtın üretilerek, öncelikli olarak Porsche tarafından pistlerde denenmesi hedefleniyor. Geliştirilme çalışmaları devam eden e-yakıt Esso’nun; günümüz binek araçlarının kullandığı yakıt standartlarıyla karşılaştırıldığında, sera gazı emisyonlarında yüzde 85’e varan bir azalmayı sağlaması bekleniyor. 

Geleneksel yakıtlara ucuz bir alternatif!

Son 25 yıl pist ve yollardaki araç performansına yönelik ürünlerin geliştirilmesinde Porsche ile birlikte çalıştıklarını belirten ExxonMobil Yakıtlar & Madeni Yağlar Strateji ve Planlama Başkan Yardımcısı Andy Madden, “Yenilenebilir enerji ve e-yakıtlar konusunda devam eden iş birliğimiz, emisyonları önemli ölçüde azaltabilen yakıtların teknik kapasitesini ve ticari uygulanabilirliğini değerlendirme noktasında kritik bir adım” dedi. Porsche Araştırma ve Geliştirme İcra Kurulu Üyesi Michael Steiner ise elektriğe geçişin kendileri için bir öncelik olduğunu da vurgulayarak; “e-yakıtlar, güç aktarım stratejimiz için iyi bir tamamlayıcı. Müşterilerimizin, geleneksel içten yanmalı motorlara sahip otomobilleri ve önemli ölçüde daha düşük sera gazı emisyonlarına sahip şarj edilebilir hibrit otomobilleri kullanmalarına olanak tanıyor. Bu iş birliği, e-yakıtları yarış pistinde zor koşullar altında test etmemizi sağlıyor. E-yakıtlar, geleneksel yakıtların yerini alacak uygun fiyatlı ve daha düşük sera gazı emisyonu üreten bir alternatif olarak kullanmak üzere atılmış bir adım” şeklinde konuştu.

Porsche ile süregelen iş birliği; ExxonMobil’in ürettiği yağ ve yakıtların, binek araç ve ağır vasıtalarda daha az emisyon salınımı olması hedefiyle ilerliyor. Elektrikli araçlara yönelik özel formüle edilmiş Mobil EVTM  yağlayıcı serisi için yapılan çalışmalar da, bu iş birliğinin diğer bir örneğini oluşturuyor.

ExxonMobil’den düşük karbonlu enerji için dev yatırım

Geçtiğimiz Ocak ayında düşük karbon teknoloji çalışmalarını ticarileştiren ExxonMobil, 2025 yılına kadar çevreci enerji çözümleri için toplam 3 milyar dolar yatırım yapmayı planlıyor. ExxonMobil ayrıca yenilenebilir dizel yakıtını ABD Kaliforniya’da ve potansiyel yerel ve uluslararası pazarlarda, 2022 yılına kadar dağıtmayı planlıyor. ExxonMobil, son yirmi yılda da düşük karbonlu enerji çözümlerinin araştırma, geliştirme ve dağıtımına 10 milyar dolardan fazla yatırım yaptı. Şirket, bu kapsamda yaklaşık 100 milyondan fazla otomobilin yollardan çıkarılmasına eşdeğer şekilde, yaklaşık 480 milyon ton CO2 emisyonu önleyici operasyonlar gerçekleştirdi. 2025 yılına kadar elektrikli ulaşıma ve dijitalleşmeye toplam 17,9 milyar dolar yatırım yapmayı taahhüt eden Porsche ise, 2030 yılında ürün gamının yüzde 80’ini elektromotorlu olarak sunmayı hedefliyor. Söz konusu yıla kadar ürün gamı ve operasyonlarında karbon nötr olmayı amaçlayan Porsche, sürdürülebilir ulaşım için yaklaşık 1,2 milyar dolar yatırım yapacak.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı yeniden keşfetmenizi sağlayacak. İleri teknolojisi,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...