Europcar Türkiye CEO’su Fırat Fidan

®
Çok Okunanlar

Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite

Stellantis ve 4screen’den Araç İçi Konfor Seviyesini Artıracak İş Birliği...  Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite Hizmetlerini Hayata...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors...

Opel En Hızlı Elektrikli Modelini Tanıttı

Elektrikli Opel’lerin En Hızlısı Yeni Mokka GSE İlk Kez Sahneye Çıktı! Alman otomobil üreticisi Opel’in iddialı SUV modeli Mokka, özel...

Karsan Chitila ve Focşani Şehirleri ile Toplam 42 Adetlik e-ATA

Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, ana hedef pazarlarından Romanya’da iki yeni sözleşmeye daha imza attı. Chitila ve...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz...

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye...

Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen Otomobil Üreticisi Chery

Chery 2025 Yılında 152 Basamak Birden Yükseldi Fortune Global 500’de 233’üncü Sıraya Yerleşti!  Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen...

Kısa dönem araç kiralama asektöründe yaz sezonunun beklendiği kadar iyi başlamadığını ancak yılın ikinci yarısında olumlu beklentilerin olduğunu kaydeden Fidan, “Yoğun rekabet nedeniyle araç kiralamada diğer sektörlerdeki fahiş fiyat artışları yaşanmıyor. Önümüzdeki iki ay içinde dış turizmde beklenen artışla fiyatlar yükseleceği için şu an araç kiralamak için en uygun dönem. Biz de bu potansiyelden yola çıkarak filomuzu yüzde 80 oranında genişlettik” dedi. Fidan, sektördeki yüksek finansman maliyetlerinin dengelenmemesi ve iyi bir yaz sezonu geçirilmemesi durumunda birçok araç kiralama firmasının zor duruma düşeceğini kaydetti.

Ekonomik belirsizlikler nedeniyle 2024 yılına temkinli bir iyimserlik içinde başladıklarını ve araç kiralama sektörünün uzun zamandır yüksek finansman maliyeti kıskacında olduğunu belirten Europcar Türkiye CEO’su Fırat Fidan, maliyetlerin makul seviyelere gelmemesi durumunda yalnızca özkaynakları güçlü olan firmaların önemli alımlar yapabileceğini kaydetti. Sermaye yeterliliği yerinde olan firmaların bile yüksek finansal maliyetlerden dolayı frene bastığını ve dikkatle hareket ettiğini dile getiren Fidan, “Günlük kiralama sektörü ülkemize gelen yabancı turist sayısından ve iç turizmden etkilenir. Eğer çok iyi ve uzun bir yaz sezonu geçirilmezse kısa dönem kiralama sektöründe birçok firma zor duruma düşecek” değerlendirmesinde bulundu.

Araç kiralamak için en uygun dönem 

Sezonun beklentilerin altında başlamasına rağmen izleyen süreçte oldukça iyi geçmesini ve yıl sonunda sektördeki stokların azalmasını öngördüğünü kaydeden Fidan, tüm sektörlerde yaşanan fahiş fiyat artışlarına kıyasla günlük araç kiralama fiyatlarındaki yoğun rekabet ve kurumsal olmayan firmaların çokluğu nedeniyle artışın düşük seviyede kaldığını kaydetti. Fidan, “Ağustos-Eylül döneminde yoğun dış turizm etkisi ile fiyatlar yükseleceği için şu anda araç kiralamak ve avantajlı fiyatları fırsata çevirmek için en iyi dönem.” diye konuştu.

Filomuzu yüzde 80 genişleterek önemli bir rekabet avantajı yakaladık

Avrupa’nın önde gelen araç kiralama şirketi olarak Europcar ve Goldcar markalarındaki rezervasyonların geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 40 oranında arttığını ve yaz dönemine önemli hazırlıklar yaparak başladıklarını kaydeden Fidan, yılın ilk yarısında araç filolarını tüm müşterilerinin beklentilerini karşılayacak şekilde yüzde 80 büyüttüklerini ifade etti. Marka çeşitliliğini 22’ye çıkartırken, filosundaki araçların ortalama yaşını 7 ayın altına indirmeyi başardıklarını belirten Fidan, premium segmentte önemli bir rekabet avantajı yakaladıklarını sözlerine ekledi.

Yıl sonundaki toplam performansta yüzde 50 oranında büyümeyi hedeflediklerini kaydeden Fidan, şöyle devam etti: “Ürün yelpazemizi elektrifikasyon geçişimiz kapsamında da trendlere uygun olarak geliştiriyoruz. Müşterilerimizin taleplerini eksiksiz karşılayabilmek adına filomuzda şu an toplam 5 markanın elektrikli araçlarını bulunduruyoruz. Euromonitor verilerine göre, Avrupa’nın en büyük araç kiralama markası konumumuzu güçlendirerek devam ettirirken, FDN Grubu olarak Europcar markasını ülkemizde 91 noktada üst seviyede müşteri memnuniyeti hedefimizle temsil ediyoruz.”

İç turizmde atılması gereken kritik adımlar var 

Araç kiralama sektörü üzerinde etkili olan turizmdeki beklentilerine dikkat çeken Fidan, “2023’ün ilk 6 ayı ile 2024’ün ilk 6 ayını karşılaştırdığımızda yüzde 17,5 oranında çok ciddi bir artış görüyoruz. İlk 6 ayda gelen 21 milyon turist rakamı bize yılın ikinci yarısında hemen hemen 2 katı kadar bir iş potansiyelimiz olacağı mesajını veriyor” dedi.

Türkiye’nin turizmdeki büyüme beklentilerine rağmen gerçek potansiyelinin altında kaldığını vurgulayan Fidan,şu değerlendirmede bulundu: “2023 yılında ulaşım ve konaklama konularında yapılan yanlış fiyatlamalar, talebi Almanya, Hollanda ve İngiltere pazarlarından İspanya’ya doğru kaydırdı. Bununla birlikte bu yıl Yunan adaları için başlatılan kapıda vize uygulaması, kurda enflasyonun oldukça altında gelişen devalüasyon ve maaş zamlarının yapılamaması iç turizmimizi negatif etkiledi. Geniş katılımlı bir yerel kampanya hazırlanması ve fiyatların dengelenmesi, iç turizme pozitif etki edecektir. Turizm sektörünün önemli bir seyahat paydaşı olarak; kısıtlamalar yerine seyahat imkanlarının arttırılmasının daha doğru sonuç vereceği kanaatindeyiz.”

GSR uygulaması ikinci el fiyatlarını etkileyecek

Türkiye’de 31 Ağustos’ta yürürlüğe girecek Avrupa Birliği’nin GSR uygulamasının sektördeki en önemli gelişmelerden biri olduğunu hatırlatan Fidan, yolcu, araç ve yaya güvenliği alanlarındaki standartları yükseltecek olması nedeniyle uygulamayı çok önemsediklerini kaydetti. Burada alınacak konum neticesinde 2. el araç fiyatlarının etkileneceği ve birçok şirketin önemli zararlarla karşılaşma ihtimali olduğunu belirten Fidan,“GSR uygulaması otomobillerdeki ve yollardaki yolcu, sürücü ve yaya güvenliğini artırıcı standartları zorladığından dolayı yeni gelecek ve üretilecek olan tüm araçlarda ister istemez bir maliyet artışını ifade ediyor. Markadan markaya değişimler olacağını öngörüyoruz. Biz bu uygulamanın ticari fırsatlarını değerlendirerek pozisyon aldık ve tüm satın alma işlemlerimizi bu sürece göre değiştirip öne aldık” dedi.

Diğer Haberler

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...