Euro NCAP, Raporu: Çin ve elektrikli araçlar hakim

®
Çok Okunanlar

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik...

TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Birinci

Türkiye otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan TAYSAD, 225 firmanın katılımıyla gerçekleştirdiği Rekabetçilik Anketi ile sektörün mevcut durumunu ve...

Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen Otomobil Üreticisi Chery

Chery 2025 Yılında 152 Basamak Birden Yükseldi Fortune Global 500’de 233’üncü Sıraya Yerleşti!  Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen...

Suzuki Üstün 4×4 Teknolojisi ile 55 Yıl

Üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki, 4x4 teknolojisindeki 55 yıllık köklü mirasını devam ettiriyor. İlk kez...

EGEA 944 bin 964 TL’den başlayan iddialı fiyatıyla

Türkiye’nin 6 yıldır aralıksız pazar lideri markası unvanını koruyan FIAT, temmuz ayı boyunca yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere...

Karsan Chitila ve Focşani Şehirleri ile Toplam 42 Adetlik e-ATA

Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, ana hedef pazarlarından Romanya’da iki yeni sözleşmeye daha imza attı. Chitila ve...

Mercedes-Benz’de ikonik tasarım tamamen elektrikli GLC

Geleceğin yüzü: Mercedes-Benz’deki ikonik tasarımın yeni çağı tamamen elektrikli GLC ile başlıyor... Mercedes-Benz, otomotiv tarihinin en ikonik tasarım öğelerinden birini...

 Euro NCAP daha önce hiç bu kadar çok güvenlik testi gerçekleştirmemiş veya programa bu kadar çok yeni üye eklememişti. Avusturya ve Norveç’in yeni üyeler olarak eklenmesi de Euro NCAP’ın coğrafi kapsamını artırdı. 2022 rekorlar yılı olarak hatırlanacak. 

2022 boyunca, genel olarak, Euro NCAP  toplam 73 güvenlik derecelendirmesi yayınladı; bunların 67’si en düşük güvenlik özelliklerine sahip 65 model ve isteğe bağlı donanıma sahip modeller için iki derecelendirme dahil olmak üzere yepyeni otomobil modelleri  içindi ve altısı daha önce test edilen varyantlar içindi.

2022, otomotiv endüstrisi için olağanüstü zorlu bir yıl oldu. Sektör yalnızca yeni güvenlik, emisyon ve siber güvenlik düzenlemeleriyle uğraşmak zorunda kalmadı, aynı zamanda Ukrayna işgalinin, Brexit’in ekonomik yansımalarıyla ve yarı iletken çipler, malzeme kıtlığıyla ilgili zorluklarla da mücadele etmek zorunda kaldı.

Euro NCAP, bu zorluklara saygı duymak ve endüstrinin üzerindeki yükü hafifletmek için yeni protokollerinin uygulamaya konulmasını 2023’ün başına kadar erteledi.

  • 2021’de olduğu gibi EV pazarı hızla genişlemeye devam ediyor. 2022’de  tam elektrikli araçlar, 65 yeni modelden 22’sini, %34’lük bir yüzdeyi oluşturdu  ve Euro NCAP’in Sınıfının En İyisi ödülünü kazanan altı araçtan beşi elektrikliydi. Büyük ölçüde Evs’in artan popülaritesi sayesinde birçok yeni oyuncu Avrupa pazarına girdi.
  • Altısı Çin menşeli olmak üzere yedi marka Euro NCAP çıkışını 2022’de yaptı
  • Uzak taraftan çarpışmalarda yaralanmaları azaltan orta hava yastıkları, yakın zamanda kabul gören yeni güvenlik unsurlarından biridir. İncelenen 65 yeni arabadan 47’si (%72) standart ön koltuk orta hava yastıkları ile geldi.
  • Dikkat destek sistemleri otomobillerde giderek yaygınlaşıyor. 2022’de, Euro NCAP tarafından değerlendirilen araçların çoğu,  %94’ü, halihazırda sürücü uykululuğunu tespit etmek için bir sistem içeriyordu . 61 vakanın 53’ünde bu, direksiyon simidi girişinin ve/veya şerit konumunun izlenmesiyle sağlanırken, 9 arabada doğrudan sürücü göz takibi veya bir kombinasyon kullanılıyor.

Michiel van Ratingen, Euro NCAP Genel Sekreteri; Euro NCAP için 2022 aynı zamanda otomobilleri daha güvenli hale getirmenin 25. yılı oldu. Sponsorlarımız, test laboratuvarlarımız ve ortaklarımızla kaydettiğimiz ilerlemeye ve günümüzde otomobilleri test ederken güvenliğin tüketiciler için ne kadar farklı göründüğüne baktığımızda, başardıklarımızdan gurur duyuyoruz. 2023’te, savunmasız yol kullanıcıları üzerindeki daha geniş etkileri dikkate alacak araba testinde yeni protokoller ile Hedef Sıfır yolunda gerçek bir adım atmak da dahil olmak üzere önümüzde büyük gelişmeler var, ancak aynı zamanda daha sonra duyurulacak yeni bir hedef grup da dikkate alınacak.

euro-ncap-year-in-numbers-2022 indir pdf 2022 Euro NCAP rapor!

Diğer Haberler

Opel Grandland Kullanıcı Dostu Aksesuarları

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland, cesur, yalın ve heyecan verici tasarımının yanı sıra; esnek, pratik ve zarif aksesuar seçenekleri ile çok...

Suzuki Üstün 4×4 Teknolojisi ile 55 Yıl

Üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki, 4x4 teknolojisindeki 55 yıllık köklü mirasını devam ettiriyor. İlk kez 1970 yılında pazara sunulan Jimny...

Ferrari, Roma’nın yerini alacak olan Amalfi

Dünyanın önde gelen spor otomobil üreticisi Ferrari, ön-ortadan, çift turbo V8 motorlu, 2+ coupési Amalfi’yi tanıttı.Ferrari’nin yüksek performansını günlük kullanımda çok yönlülükle bir araya...

Jeep Markası Jurassic World ile Yeniden Doğuş

80 yılı aşkın süredir SUV segmentinde küresel lider konumundaki Jeep®, Universal Pictures ve Amblin Entertainment efsanevi ortaklığını sürdürüyor ve bu yaz Jurassic Park serisinin...

TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Birinci

Türkiye otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan TAYSAD, 225 firmanın katılımıyla gerçekleştirdiği Rekabetçilik Anketi ile sektörün mevcut durumunu ve öncelikli sorunlarını ortaya koydu. Ankete...

PEUGEOT cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...

Mercedes-Benz’de ikonik tasarım tamamen elektrikli GLC

Geleceğin yüzü: Mercedes-Benz’deki ikonik tasarımın yeni çağı tamamen elektrikli GLC ile başlıyor... Mercedes-Benz, otomotiv tarihinin en ikonik tasarım öğelerinden birini yeniden yorumluyor. Yeniden tasarlanan ikonik ızgara;...