Euro NCAP, Raporu: Çin ve elektrikli araçlar hakim

®
Çok Okunanlar

Maserati GranTurismo ve GranCabrio Serisi

Maserati GranTurismo ve GranCabrio Serisi Eve Dönüyor: Modena'da Yeni Bir Dönem Başlıyor  Maserati'nin coupé ve cabriolet modelleri Tridente'nin kalbi olan...

Türkiye’den Dünyaya Açılan Karavan Markası: Hotomobil

Türkiye'nin yerli karavan üreticisi Hotomobil, 2015 yılından bu yana “Mobil Yaşam Tarzı” vizyonuyla geliştirilmiş ürünlerle hem Türkiye'de hem de Avrupa'da...

General Tire yeni dört mevsim lastik

General Tire yeni dört mevsim lastik Grabber Cross A/S ile “Yola Çık ve Ötesini Keşfet” Bir Continental markası olan General...

Bayramda Yola Çıkacakları Uyarıyor

Türkiye'nin lider lastik üreticisi Petlas, Kurban Bayramının yaklaşmasıyla birlikte yola çıkacak olanlarla uyarı ve önerilerini paylaştı... Bayram sadece sevdiklerimizle bir...

Alpet Madeni Yağları Yeni Vizyonu İle Automechanika

Alpet Madeni Yağları Yeni Vizyonu İle Automechanika İstanbul’da... 12–15 Haziran tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek olan Automechanika...

AB ülkelerinde Tesla satışları nisanda sert düştü

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), Avrupa ülkelerinin ocak-nisan dönemine ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. Buna göre, ABD'li milyarder Elon Musk'ın sahibi...

Yeni Opel Mokka GSE Rally Elektrikli

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni Mokka GSE Rally ile geleceğin elektrikli ralli otomobillerinin nasıl görünebileceğine dair bir ön izlenim...

 Euro NCAP daha önce hiç bu kadar çok güvenlik testi gerçekleştirmemiş veya programa bu kadar çok yeni üye eklememişti. Avusturya ve Norveç’in yeni üyeler olarak eklenmesi de Euro NCAP’ın coğrafi kapsamını artırdı. 2022 rekorlar yılı olarak hatırlanacak. 

2022 boyunca, genel olarak, Euro NCAP  toplam 73 güvenlik derecelendirmesi yayınladı; bunların 67’si en düşük güvenlik özelliklerine sahip 65 model ve isteğe bağlı donanıma sahip modeller için iki derecelendirme dahil olmak üzere yepyeni otomobil modelleri  içindi ve altısı daha önce test edilen varyantlar içindi.

2022, otomotiv endüstrisi için olağanüstü zorlu bir yıl oldu. Sektör yalnızca yeni güvenlik, emisyon ve siber güvenlik düzenlemeleriyle uğraşmak zorunda kalmadı, aynı zamanda Ukrayna işgalinin, Brexit’in ekonomik yansımalarıyla ve yarı iletken çipler, malzeme kıtlığıyla ilgili zorluklarla da mücadele etmek zorunda kaldı.

Euro NCAP, bu zorluklara saygı duymak ve endüstrinin üzerindeki yükü hafifletmek için yeni protokollerinin uygulamaya konulmasını 2023’ün başına kadar erteledi.

  • 2021’de olduğu gibi EV pazarı hızla genişlemeye devam ediyor. 2022’de  tam elektrikli araçlar, 65 yeni modelden 22’sini, %34’lük bir yüzdeyi oluşturdu  ve Euro NCAP’in Sınıfının En İyisi ödülünü kazanan altı araçtan beşi elektrikliydi. Büyük ölçüde Evs’in artan popülaritesi sayesinde birçok yeni oyuncu Avrupa pazarına girdi.
  • Altısı Çin menşeli olmak üzere yedi marka Euro NCAP çıkışını 2022’de yaptı
  • Uzak taraftan çarpışmalarda yaralanmaları azaltan orta hava yastıkları, yakın zamanda kabul gören yeni güvenlik unsurlarından biridir. İncelenen 65 yeni arabadan 47’si (%72) standart ön koltuk orta hava yastıkları ile geldi.
  • Dikkat destek sistemleri otomobillerde giderek yaygınlaşıyor. 2022’de, Euro NCAP tarafından değerlendirilen araçların çoğu,  %94’ü, halihazırda sürücü uykululuğunu tespit etmek için bir sistem içeriyordu . 61 vakanın 53’ünde bu, direksiyon simidi girişinin ve/veya şerit konumunun izlenmesiyle sağlanırken, 9 arabada doğrudan sürücü göz takibi veya bir kombinasyon kullanılıyor.

Michiel van Ratingen, Euro NCAP Genel Sekreteri; Euro NCAP için 2022 aynı zamanda otomobilleri daha güvenli hale getirmenin 25. yılı oldu. Sponsorlarımız, test laboratuvarlarımız ve ortaklarımızla kaydettiğimiz ilerlemeye ve günümüzde otomobilleri test ederken güvenliğin tüketiciler için ne kadar farklı göründüğüne baktığımızda, başardıklarımızdan gurur duyuyoruz. 2023’te, savunmasız yol kullanıcıları üzerindeki daha geniş etkileri dikkate alacak araba testinde yeni protokoller ile Hedef Sıfır yolunda gerçek bir adım atmak da dahil olmak üzere önümüzde büyük gelişmeler var, ancak aynı zamanda daha sonra duyurulacak yeni bir hedef grup da dikkate alınacak.

euro-ncap-year-in-numbers-2022 indir pdf 2022 Euro NCAP rapor!

Diğer Haberler

İspanya Grand Prix’sinden…

İspanya Grand Prix'sinde Oracle Red Bull Racing'den Max Verstappen, yarışın sonlarına doğru aldığı 10 saniyelik ceza nedeniyle podyum mücadelesinin dışında kalarak 10. sıraya gerilerken,...

Yeni nesil C3 Aircross modeli Türkiye’de 1.249.900tl

Otomotiv dünyasının, ismi konforla özdeşleşen markası Citroën, yeni nesil C3 Aircross modelini Türkiye’de 1.249.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sundu. Tamamen yenilenen C3 Aircross, segmentindeki...

Yeni Opel Mokka GSE Rally Elektrikli

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni Mokka GSE Rally ile geleceğin elektrikli ralli otomobillerinin nasıl görünebileceğine dair bir ön izlenim sunuyor.Bilstein ralli süspansiyonları, yarış tipi...

Hyundai Motor Türkiye, “İSO 500” listesinde ilk 10

Hyundai Motor Türkiye CEO'su Alex Kim, "Küresel ticaret dinamiklerinin ve ekonomik gelişmelerin hızla değiştiği bir süreçten geçerken İSO 500 listesinde elde ettiğimiz bu başarının,...

Stellantis’in yeni CEO’su Antonio Filosa oldu

Stellantis'in yeni Üst Yöneticisi (CEO) Antonio Filosa, 23 Haziran'da göreve başlayacak. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Stellantis NV, Yönetim Kurulu Özel Komitesi'ni topladı ve şirketin yeni...

EQUIP AUTO PARIS 2025 fuarı…

Otomotiv Endüstrisinin Geleceğine Yön Veren Uluslararası Buluşma, 50. Yılını Kutluyor 14-18 Ekim 2025 | Paris Expo Porte de Versailles Konuşma Yapanlar: Claude Cham- Fransa Araç...

Bayramda Yola Çıkacakları Uyarıyor

Türkiye'nin lider lastik üreticisi Petlas, Kurban Bayramının yaklaşmasıyla birlikte yola çıkacak olanlarla uyarı ve önerilerini paylaştı... Bayram sadece sevdiklerimizle bir araya gelmenin değil, aynı zamanda...