Euro NCAP, Raporu: Çin ve elektrikli araçlar hakim

®
Çok Okunanlar

OPET, 5’inci kez sektörünün “Lovemark- Aşkla Bağlanılan Markası”

OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca konuyla ilgili şu açıklamada bulundu: “OPET, bir akaryakıt dağıtım markasından ‘daha fazlası’ olabilmeyi başardığı...

730 BG ile seri üretim bir Mercedes-AMG

Motorsporlarından aktarılan teknik deneyimlerle Mercedes-AMG GT Black Series, 730 BG ile gelmiş geçmiş en güçlü seri üretim V8 motoruna...

Tırmanma Heyecanı Kınık’ta Yaşandı…

AVIS 2024 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 6. ayağı olan İzmir Kınık Belediyesi Ali Ramiz Özkan Tırmanma Yarışı, İzmir Motorsporları ve...

Test Sürüşü: Mercedes-Benz E 250 CDI 4MATIC FL ELITE!

Yazı: Umut Özgür Sunay - Fotoğraf: Can Aydeniz E250 CDI 4 MATIC FL  ELITE, modeli 4 silindir 2143 cc motor hacmine...

 Euro NCAP daha önce hiç bu kadar çok güvenlik testi gerçekleştirmemiş veya programa bu kadar çok yeni üye eklememişti. Avusturya ve Norveç’in yeni üyeler olarak eklenmesi de Euro NCAP’ın coğrafi kapsamını artırdı. 2022 rekorlar yılı olarak hatırlanacak. 

2022 boyunca, genel olarak, Euro NCAP  toplam 73 güvenlik derecelendirmesi yayınladı; bunların 67’si en düşük güvenlik özelliklerine sahip 65 model ve isteğe bağlı donanıma sahip modeller için iki derecelendirme dahil olmak üzere yepyeni otomobil modelleri  içindi ve altısı daha önce test edilen varyantlar içindi.

2022, otomotiv endüstrisi için olağanüstü zorlu bir yıl oldu. Sektör yalnızca yeni güvenlik, emisyon ve siber güvenlik düzenlemeleriyle uğraşmak zorunda kalmadı, aynı zamanda Ukrayna işgalinin, Brexit’in ekonomik yansımalarıyla ve yarı iletken çipler, malzeme kıtlığıyla ilgili zorluklarla da mücadele etmek zorunda kaldı.

Euro NCAP, bu zorluklara saygı duymak ve endüstrinin üzerindeki yükü hafifletmek için yeni protokollerinin uygulamaya konulmasını 2023’ün başına kadar erteledi.

  • 2021’de olduğu gibi EV pazarı hızla genişlemeye devam ediyor. 2022’de  tam elektrikli araçlar, 65 yeni modelden 22’sini, %34’lük bir yüzdeyi oluşturdu  ve Euro NCAP’in Sınıfının En İyisi ödülünü kazanan altı araçtan beşi elektrikliydi. Büyük ölçüde Evs’in artan popülaritesi sayesinde birçok yeni oyuncu Avrupa pazarına girdi.
  • Altısı Çin menşeli olmak üzere yedi marka Euro NCAP çıkışını 2022’de yaptı
  • Uzak taraftan çarpışmalarda yaralanmaları azaltan orta hava yastıkları, yakın zamanda kabul gören yeni güvenlik unsurlarından biridir. İncelenen 65 yeni arabadan 47’si (%72) standart ön koltuk orta hava yastıkları ile geldi.
  • Dikkat destek sistemleri otomobillerde giderek yaygınlaşıyor. 2022’de, Euro NCAP tarafından değerlendirilen araçların çoğu,  %94’ü, halihazırda sürücü uykululuğunu tespit etmek için bir sistem içeriyordu . 61 vakanın 53’ünde bu, direksiyon simidi girişinin ve/veya şerit konumunun izlenmesiyle sağlanırken, 9 arabada doğrudan sürücü göz takibi veya bir kombinasyon kullanılıyor.

Michiel van Ratingen, Euro NCAP Genel Sekreteri; Euro NCAP için 2022 aynı zamanda otomobilleri daha güvenli hale getirmenin 25. yılı oldu. Sponsorlarımız, test laboratuvarlarımız ve ortaklarımızla kaydettiğimiz ilerlemeye ve günümüzde otomobilleri test ederken güvenliğin tüketiciler için ne kadar farklı göründüğüne baktığımızda, başardıklarımızdan gurur duyuyoruz. 2023’te, savunmasız yol kullanıcıları üzerindeki daha geniş etkileri dikkate alacak araba testinde yeni protokoller ile Hedef Sıfır yolunda gerçek bir adım atmak da dahil olmak üzere önümüzde büyük gelişmeler var, ancak aynı zamanda daha sonra duyurulacak yeni bir hedef grup da dikkate alınacak.

euro-ncap-year-in-numbers-2022 indir pdf 2022 Euro NCAP rapor!

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...