ENYAKIT elektrikli araçların yaygınlaşması için çalışacak

®
Çok Okunanlar

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

“Lezzetlerin enfesti” dedirten tatlar artık OPET’te

Akaryakıt istasyonlarını, müşterilerinin keyifle vakit geçirebileceği yaşam alanları haline dönüştürmeyi hedefleyen OPET, Ultramarket’lerine “Fasty” markasıyla sağlıklı içeceklerden soğuk sandviçlere...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı

Günlük Kiralama Sektörünün Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı! Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), günlük araç kiralama...

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

Türkiye’de elektrikli araç kullanımına yönelik bilinç ve farkındalığın henüz tam gelişmediğini belirten ENYAKIT Genel Müdürü Tayfun Şenses, “Elektrikli araçlar daha çevreci, daha sessiz, daha konforlu ve çok daha fazla ileri teknolojik donanıma sahip. Elektrikli araçların maliyet avantajı da büyük bir ayrıcalık sunuyor. Şarj istasyonları yaygınlaştıkça, kullanıcı sayısında rekor artışlar bekliyoruz” dedi.

 Uluslararası Enerji Ajansı’na göre dünya genelinde 26 milyondan fazla elektrikli araç yollarda. ResearchandMarkets verilerine göre ise elektrikli araç sayısı, 2030’a kadar yıllık oranıyla 80,7 milyona ulaşacak. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) Ekim 2023 rakamlarına göre ise şu anda Türkiye’deki elektrikli araç kullanıcı sayısı 39 bini aştı, pazar payı da yüzde 5.9 oldu. Bunun yanı sıra hibrit otomobil satışlarının da 2022 yılında 40 bin 889 adetken 2023 itibariyle 70 bin adede yükseldiği görülüyor.

 Yıl sonu hedefi 50 bin elektrikli araç

Elektrikli araçlar, çok uzun yıllardır gündemde olmasına rağmen,deneyim açısından ülkemizde çok yeni bir pazarı temsil ediyor. Yüzde 100 elektrikli araçların pandemi döneminden sonra yollara çıktığını belirten ENYAKIT Genel Müdürü Tayfun Şenses, “Sene sonunda ise elektrikli araç kullanıcısının 50 bini bulması bekleniyor. 2025 yılı sektör hedefi yıllık 100 bin, 2030’da da 500 bin elektrikli araç satışına ulaşılacağı öngörülüyor. Yine 2024 yılında 7 otomobil markasının da elektrikli araç modeli ile Türkiye pazarına girmesi bekleniyor. Türkiye’deki kullanıcıların çok merak etmelerine rağmen elektrikli araçlar konusunda çekimser olduklarını gözlemliyoruz. Kullanıcı deneyimi arttıkça, avantajlar ve konfor öne çıkacak, kullanım oranlarında ciddi yükselişler olacaktır. Şarj istasyonlarının yaygınlaşması da araç sayısındaki artışa pozitif etki edecektir” dedi.

Konfor ve maliyet avantajları cezbediyor

 Türkiye’nin ilk elektrikli şarj işletmecisi lisansını alan ve tamamı DC (Direct Current/Doğru Akım-Yüksek Hızlı) istasyona sahip sektördeki tek firma olan ENYAKIT’ın ülke genelinde büyümesini sürdürdüğünü belirten Tayfun Şenses, şunları söyledi: “Artık araç alırken sorduğunuz sorular da evrim geçiriyor. Klasik ‘Kaç yakıyor?’ sorusu tarihe karışıyor.  ‘Kilometre başına kaç kilovat harcıyor?’ gibi bir ifade hayatımıza giriyor. Litre, gaz yerine aracın kilovatına, güç pedalına bakıyoruz. Yine özellikle ticari araç bakıyorsanız, şarj ve kilometre süreleri daha fazla öne çıkıyor. Kullanıcı bu noktalara dikkat ediyor. Araçların sessiz çalışması, ileri teknolojik donanıma sahip olması, konforu ve maliyet avantajları da çok ilgi uyandırıyor. Bu özelliklerin bilinirliği arttıkça, elektrikli araç piyasası daha da hareketlenecek.”

Pazarda üçüncü sırada yer alıyor

 Tayfun Şenses, elektrikli araçların artmasıyla 2020 yılından sonra şarj istasyonlarının kurulumu ve sayısında ciddi ivmelenme başladığını belirterek, “2022 yılında ise düzenlemeler ve yönetmeliklerin çıkmasıyla bu yasal zemine kavuşmuş oldu. Şarj üniteleri sayısı 2011 yılında 15 iken, 2022’de 7500’e ulaştı. Şu anda 143 lisanslı şarj ağı işletmecisi 4714 adreste toplam 9860 şarj soketi ile hizmet veriyor. DC Hızlı Şarj istasyonlarının sayısı ise 3500’ü aşmış durumda. ENYAKIT olarak bu rakamı artırmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu yıl sonu itibari ile 130 adet yüksek hızlı istasyonumuzun aktif olarak çalışmasını planladık. Ülkenin her noktasında varız. Yüksek hızlı şarj ağı kurulu gücünde ENYAKIT olarak üçüncü sıradayız. Yerimizi korumayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...