ENYAKIT elektrikli araçların yaygınlaşması için çalışacak

®
Çok Okunanlar

Leapmotor B05’in Dünya, B10’un ise Avrupa Prömiyerini Bir arada Gerçekleştirdi

Elektrikli mobilitenin öncü temsilcilerinden Leapmotor, yeni nesil iki önemli oyuncusunun tanıtımını bir arada gerçekleştirdi. IAA Mobility 2025’e güçlü bir...

TOGG Dört farklı versiyon, 3 farklı donanım seçeneği

Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldızı alan T10F,...

“Can.ai ile mobilitenin ötesini yeniden kurguluyoruz”

Münih’teki IAA Mobility 2025’e ürün, tasarım ve teknolojileriyle katılan Togg, Microsoft Türkiye iş birliğiyle geliştirdiği yapay zekâ platformu Can.ai’yi...

Aston Martin, Pirelli tarafından özel olarak geliştirilen ve Bosch Engineering

Pirelli ve Aston Martin, global İtalyan lastik devinin özel Cyber™ Tyre teknolojisini İngiliz ultra lüks performans markasının gelecekteki araçlarına...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile...

Tesla Mobil Container Store, ilk kez Türkiye’de Akbatı’da

Akbatı, 14’üncü yıl kutlamaları kapsamında Türkiye’nin ilk Tesla Mobil Container Store mağazasına ev sahipliği yapıyor. 31 Aralık tarihine kadar...

Türkiye’de elektrikli araç kullanımına yönelik bilinç ve farkındalığın henüz tam gelişmediğini belirten ENYAKIT Genel Müdürü Tayfun Şenses, “Elektrikli araçlar daha çevreci, daha sessiz, daha konforlu ve çok daha fazla ileri teknolojik donanıma sahip. Elektrikli araçların maliyet avantajı da büyük bir ayrıcalık sunuyor. Şarj istasyonları yaygınlaştıkça, kullanıcı sayısında rekor artışlar bekliyoruz” dedi.

 Uluslararası Enerji Ajansı’na göre dünya genelinde 26 milyondan fazla elektrikli araç yollarda. ResearchandMarkets verilerine göre ise elektrikli araç sayısı, 2030’a kadar yıllık oranıyla 80,7 milyona ulaşacak. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) Ekim 2023 rakamlarına göre ise şu anda Türkiye’deki elektrikli araç kullanıcı sayısı 39 bini aştı, pazar payı da yüzde 5.9 oldu. Bunun yanı sıra hibrit otomobil satışlarının da 2022 yılında 40 bin 889 adetken 2023 itibariyle 70 bin adede yükseldiği görülüyor.

 Yıl sonu hedefi 50 bin elektrikli araç

Elektrikli araçlar, çok uzun yıllardır gündemde olmasına rağmen,deneyim açısından ülkemizde çok yeni bir pazarı temsil ediyor. Yüzde 100 elektrikli araçların pandemi döneminden sonra yollara çıktığını belirten ENYAKIT Genel Müdürü Tayfun Şenses, “Sene sonunda ise elektrikli araç kullanıcısının 50 bini bulması bekleniyor. 2025 yılı sektör hedefi yıllık 100 bin, 2030’da da 500 bin elektrikli araç satışına ulaşılacağı öngörülüyor. Yine 2024 yılında 7 otomobil markasının da elektrikli araç modeli ile Türkiye pazarına girmesi bekleniyor. Türkiye’deki kullanıcıların çok merak etmelerine rağmen elektrikli araçlar konusunda çekimser olduklarını gözlemliyoruz. Kullanıcı deneyimi arttıkça, avantajlar ve konfor öne çıkacak, kullanım oranlarında ciddi yükselişler olacaktır. Şarj istasyonlarının yaygınlaşması da araç sayısındaki artışa pozitif etki edecektir” dedi.

Konfor ve maliyet avantajları cezbediyor

 Türkiye’nin ilk elektrikli şarj işletmecisi lisansını alan ve tamamı DC (Direct Current/Doğru Akım-Yüksek Hızlı) istasyona sahip sektördeki tek firma olan ENYAKIT’ın ülke genelinde büyümesini sürdürdüğünü belirten Tayfun Şenses, şunları söyledi: “Artık araç alırken sorduğunuz sorular da evrim geçiriyor. Klasik ‘Kaç yakıyor?’ sorusu tarihe karışıyor.  ‘Kilometre başına kaç kilovat harcıyor?’ gibi bir ifade hayatımıza giriyor. Litre, gaz yerine aracın kilovatına, güç pedalına bakıyoruz. Yine özellikle ticari araç bakıyorsanız, şarj ve kilometre süreleri daha fazla öne çıkıyor. Kullanıcı bu noktalara dikkat ediyor. Araçların sessiz çalışması, ileri teknolojik donanıma sahip olması, konforu ve maliyet avantajları da çok ilgi uyandırıyor. Bu özelliklerin bilinirliği arttıkça, elektrikli araç piyasası daha da hareketlenecek.”

Pazarda üçüncü sırada yer alıyor

 Tayfun Şenses, elektrikli araçların artmasıyla 2020 yılından sonra şarj istasyonlarının kurulumu ve sayısında ciddi ivmelenme başladığını belirterek, “2022 yılında ise düzenlemeler ve yönetmeliklerin çıkmasıyla bu yasal zemine kavuşmuş oldu. Şarj üniteleri sayısı 2011 yılında 15 iken, 2022’de 7500’e ulaştı. Şu anda 143 lisanslı şarj ağı işletmecisi 4714 adreste toplam 9860 şarj soketi ile hizmet veriyor. DC Hızlı Şarj istasyonlarının sayısı ise 3500’ü aşmış durumda. ENYAKIT olarak bu rakamı artırmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu yıl sonu itibari ile 130 adet yüksek hızlı istasyonumuzun aktif olarak çalışmasını planladık. Ülkenin her noktasında varız. Yüksek hızlı şarj ağı kurulu gücünde ENYAKIT olarak üçüncü sıradayız. Yerimizi korumayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...