Enuygunsigorta Genel Müdürü Çiğdem Özdoğan

®
Çok Okunanlar

Petlas, global zirai lastik pazarında yüzde 3’lük paya sahip…

PETLAS YENİLİKÇİ ZİRAİ LASTİKLERİ İLE 100’DEN FAZLA ÜLKEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMA DESTEK OLUYOR! Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, tarım sektörünün ihtiyaçlarını...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği (OSD)2025 yılının ilk 11...

Zorunlu Trafik Sigortası tavan primleri eylül tarifesine geçerken %20 oranında zamlandı. Söz konusu artışa yönelik açıklamalarda bulunan Enuygunsigorta.com Genel Müdürü Çiğdem Özdoğan “Artan hasar maliyetleri sebebi ile trafik sigortası primlerindeki ortalama artış eylül ayında geçen yılın aynı ayına göre %129 olurken kaskoda ise % 220’leri buldu” dedi.

Türkiye’de 25,5 milyon araç bulunuyor. Bu araçların % 54’ü otomobil, %16,3’ü ise kamyonetten oluşuyor. Tüm araç sahipleri, aracın tipi ne olursa olsun trafik sigortası yaptırmak zorunda. Fakat bahsedilen bu iki araç türü dışındaki araç türlerinde sigortalanma oranı oldukça düşük. Zorunlu trafik sigortası bir kaza durumunda hem maddi hem de bedeni olarak karşı tarafa verilen zararı, kusur oranına bağlı olarak ve belirlenmiş limitlere kadar karşılıyor. Tüm araç sahiplerini ilgilendiren Zorunlu Trafik Sigortası fiyatları 1 Eylül’den itibaren ciddi oranda artış kaydetti. Türkiye’deki araç türleri içinde en yüksek payı olan bu iki araç türünde yani otomobil ve kamyonetlerde tüm basamaklarda ortalama prim artışı %130 oldu. 7. kademe olarak adlandırılan hasarsız grupta prim artışı %140 olurken, en hasarlı grup olan 1. kademede artış %114’e çıktı. 4. basamak olarak adlandırılan yeni tescil araçlarda yani ilk kez trafik sigortası yaptıranlardaki artış ise %128.

Trafik sigortasında tavan primleri aracın türüne, plaka iline ve hasarsızlık kademesine göre belirleniyor. Eylül ayı itibari ile tüm bu kriterler içinde Türkiye’deki en ucuz trafik sigortası prim ücreti 2.101 TL’den başlıyor.

Bu yıl için trafik sigortası yaptırmayanlar 169 TL ceza ödemek durumunda. Ayrıca aracın sigortasız olduğu anlaşılırsa ek olarak trafikten men ve otopark masrafı da çıkıyor. Trafik sigortası geç yapıldığı taktirde geciken her ay için primlere ek olarak %5 zam uygulaması yapılıyor.

“Trafik sigortasında penetrasyon düşüyor”

Zorunlu Trafik Sigortası’ndaki prim artışları hakkında yorumlarını dile getiren Enuygunsigorta.com Genel Müdürü Çiğdem Özdoğan “Trafik sigortasında tavan fiyat belirlendiği için sigorta şirketlerinin bu primler altında teklif sunma ihtimali de bulunuyor. Fakat artan hasar maliyetleri, asgari ücretteki artışların işçilik maliyetlerini etkilemesi ve döviz artışının yedek parça maliyetlerini etkilemesi sebebi ile sektör bu branşta %200 seviyelerinde zarar açıkladı. Bu sebeple şirketler tavan fiyat altında teklif sunmak bir yana teklif sunmama yolunu tercih ediyor. Artış gösteren araç bedelleri ise her geçen gün trafik sigortasında karşı tarafa verilen zarar için belirlenen limiti yetersiz kılıyor. 2022 yılı ortasında karşı tarafın maddi hasarlarını karşılamak için 50 bin TL olan kaza başına limiti 100 bin TL’ye çıkarıldı. Bu artış tüketiciyi koruyan bir durum olsa da prim artışlarına bunun da bir nebze etkisi oldu elbette. Yıl içinde iki kez primlere toplu zam yapıldı, ayrıca aylık tavan prim artışlarının oranı eylül ayında her ay için %4,75’e yükseltildi. Yine de bu prim artışları şirketlerin hasar maliyetlerini karşılamak için kısa vadede yeterli gözükmüyor. Çünkü bir sorumluluk sigortası olan trafik sigortasında şirketlerin üzerinde sorumluluk sigortası olmasının getirdiği farklı yükler de var.

Diğer Haberler

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatı….

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatına Hazırlayacak Dev Hamle... “Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla dünyada toplu taşımanın dönüşümünde öncü...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu sistem, elektrikli araçların yalnızca beş dakikada 400 km menzile...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza attı. Stellantis’in AV-Ready Platforms™ teknolojisini kullanarak ölçeklenebilir Seviye 4...

Petlas, global zirai lastik pazarında yüzde 3’lük paya sahip…

PETLAS YENİLİKÇİ ZİRAİ LASTİKLERİ İLE 100’DEN FAZLA ÜLKEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMA DESTEK OLUYOR! Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, tarım sektörünün ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak geliştirdiği ürünleriyle...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans ve verimliliğiyle deöne çıkan Berlingo Kombi modeli600 bin TL...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında; model bazlı 1 milyon TL’ye...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı elektrikli aracı Mokka GSE ile ödül koleksiyonuna bir yenisini...

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatı….

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatına Hazırlayacak Dev Hamle... “Mobilitenin Geleceğinde Bir...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza...

Petlas, global zirai lastik pazarında yüzde 3’lük paya sahip…

PETLAS YENİLİKÇİ ZİRAİ LASTİKLERİ İLE 100’DEN FAZLA ÜLKEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMA DESTEK OLUYOR! Türkiye’nin lider lastik üreticisi...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...