Enerji Ve Otomotiv Sektörü İşbirliği İçinde Çalışmalı…

®
Çok Okunanlar

Togg T10X ve T10F için 700 bin TL’ye sıfır faiz

Togg, Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldız alan...

Çinli otomobil üreticileri Avrupa’daki varlıklarını genişletiyor

Çinli otomobil üreticileri, elektrikli araçlara doğru küresel bir geçişin ortasında, geleneksel olarak Avrupa ve Amerikan markalarının hakim olduğu bir...

“Bir Sürüş Sanat Eserine Dönüşebilir mi?”

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren  PEUGEOT, tamamen elektrikli yeni SUV modeli E-5008 ile...

Doğan Trend Grubu’nun Yeni CEO’su Uğur Sakarya Oldu

Bünyesinde otomotiv, motosiklet ve deniz motorları distribütörlüklerinin yanı sıra perakende satış, kullanılmış araç operasyonları ve motosiklet üretimini barındıran Doğan...

İnci GS Yuasa’nın Yeni İcra Direktörü Orhan Sayman Oldu

Türkiye’de otomotiv tedarik sanayinin köklü firması İnci Holding ile dünya akü devi Japon GS Yuasa’nın iştiraki İnci GS Yuasa,...

Türkiye Pist Şampiyonası ve BMU Avrupa Pist Şampiyonası İstanbul Park’ta

Motor sporları dünyasının heyecanla beklediği organizasyonlardan biri olan Türkiye Pist Şampiyonası ile Balkan Motosiklet Birliği (BMU) Avrupa Pist Şampiyonası, 3-4-5 Ekim tarihlerinde...

Huawei’den Ren Zhengfei ve Dongfeng Motor’dan Yang Qing, elektrikli araçlarda daha derin işbirliği

Huawei Technologies'in kurucusu ve CEO'su Ren Zhengfei, Çin'in elektrikli araç (EV) sektöründeki iş birliğini derinleştirmek amacıyla bu hafta Shenzhen'de devlete ait Dongfeng Motor'un başkanı Yang Qing ile...

T.C Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı himayelerinde, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK) destekleriyle düzenlenen 10. Türkiye Enerji Zirvesi, enerji piyasalarına yön verecek 20 farklı konuda yapılan oturumlarıyla da zirve sona ermesine rağmen adından söz ettirmeye devam ediyor.

Zirve’nin ikinci gününde düzenlenen “Ulaşımda Alternatif Yakıt Teknolojileri ve Yeni Pazar Dinamikleri” oturumu katılımcılardan yoğun ilgi gördü. Moderatörlüğünü DEK Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Barış Sanlı’nın yaptığı oturumda FGE Direktörü Cüneyt Kazokoğlu, TEHAD Kurucu Başkanı Berkan Bayram, Lexus Türkiye Direktörü Selim Okutur, Naturelgaz CEO’su Hasan Tahsin Turan ve E-Şarj Kurucu Ortağı Cem Bahar, konuşmacı olarak yer aldı.

Enerji Ve Otomotiv Sektörü İşbirliği İçinde Çalışmalı

Açılış konuşmasını TEMSA’nın CEO’su Aslan Uzun’un yaptığı oturumda; elektrikli araba piyasası, alternatif yakıtlar, ulaşımda elektrik kullanımının gelişimi, dizel yakıtın çevreye ve sağlığa zararları, ulaşımda hidrojen yakıtlı araçlar, doğal gazın alternatif yakıt olarak kullanımı gibi konular tartışıldı. Günümüz dünyasında şehirleşmenin giderek geliştiğini ve akıllı şehirlerin öneminin daha da arttığına vurgu yapan Aslan Uzun“Otomotiv sektörü ve akıllı şehirler artık kesişme halindeler. Yeni nesil hem çevresini önemsiyor hem de şehirlerde kolay ve pratik ve hatta eğlenceli bir şekilde ulaşım yapmak istiyor. Geleceğin elektrikli ulaşım araçlarında olduğunu söylemek yanlış olmaz. Gelişmiş ülkeler ve özellikle Avrupa ülkeleri bu anlamda ciddi adımlar atmaya başladılar. Bizim de bu gelişime ayak uydurmamız gerekiyor. Türkiye bu yeni dönemde aktif rol alabilir, bunun için gereken IK, potansiyel ve know-how bizde mevcut. Enerji ve otomotiv sektörünün işbirliği içinde çalışması halinde geleceği yakalamamamız için hiçbir neden yok” dedi.

Sübvansiyon Ve Teşvikler Arttırılmalı

FGE Direktörü Cüneyt Kazokoğlu ise yaptığı konuşmada elektrikli araç piyasasının henüz tam olarak olgunlaşmadığını ama 5-10 sene içinde bu araçların dünyada ciddi bir yere geleceğini belirterek, elektrikli araç satışlarında sağlanan sübvansiyon ve teşviklerin sektörün ivmelenmesine ciddi katkılar sağlayacağına vurgu yaptı. Pek çok otomobil firmasının elektrikli araçlarla ilgili iddialı planlara sahip olmasına rağmen dünya çapında önemli bir şarj altyapısı eksikliği olduğuna da vurgu yapan Kazokoğlu“Bu araçların pazar artışında en önemli engel şarj edilebilme zorluğu ile ilgili. Neredeyse her köşede bir akaryakıt istasyonu görmek mümkünken, şarj istasyonları için aynı şeyi söylemek mümkün değil. Ayrıca kimse bu istasyonlarda otomobilini şarj etmek, saatlerce bu alanlarda beklemek istemiyor, insanlar evlerinde bu sorunu çözmek istiyor. Bu da şehirlerde ciddi bir altyapı ihtiyacı doğururken sektörün gelişmesinde büyümesinde önemli bir gündem maddesi olarak duruyor” dedi.

Elektrikli Araç Pazarında Hızlı Davranmalıyız

Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği (TEHAD) Kurucu Başkanı Berkan Bayram da Türkiye’nin bu alanda hızlı yol alması gerektiğine vurgu yaptı. 2011’de binlerle ifade edilen elektrikli araç sayısının bugün 5 milyona yaklaştığını ve asıl hızla büyüyerek 2035 yılında ciddi bir pazar payına ulaşacağına dikkat çekti. Bu pazarda Çin’in ciddi bir oyuncu olduğunu da belirten Bayram ülkemize ve sektördeki duruma dair; “Türkiye’de yüzde 100 elektrikli otomobil satışları 150 adet civarında, toplamda da 1.300 araç var. Şarj istasyonu sayısı ise 1.500, yani neredeyse her araca bir istasyon düşüyor. Kendim de bu tür bir araç kullanan biri olarak ben İstanbul’da bir sıkıntı yaşamıyorum. Ama bu durum gelecekte daha fazla şarj cihazına ihtiyaç duyulmayacağı anlamına gelmiyor. Elektrikli araçlar hala genel pazarın küçük bir bölümünü oluşturuyor. Bu düşük hacim göz önüne alındığında, bir şarj istasyonu kurmak çok da karlı bir girişim olmayabiliyor. Ama bu sektörün gelişimi göz önüne alındığında ciddi adımlar atılmalı. Türkiye bu anlamda özellikle ÖTV indirimi konusunda önemli bir adım attı. Ancak devlet, yerel yönetimler, otomotiv üreticileri, finans kaynakları ortak bir stratejide buluşmalı” dedi.

Hibrit Araçlar En Ciddi Alternatif…

Elektrikli araçların çıkışının ana kaynağının çevresel ve de sağlıksal faktörlere dayandığına vurgu yaparak sözlerine başlayan Lexus Türkiye Direktörü Okutur: “Hava kirliliği şehirlerimizin en büyük problemi bu da ciddi sağlık sorunlarını beraberinde getiriyor. Özellikle kanser vakalarındaki artış Dünya Sağlık Örgütü’nün (WHO) dizel yakıtta kanser uyarısı yapması dünyadaki dengeleri değiştiriyor.Bu nedenle daha temiz bir şehir için artık elektrikli araçlar en iyi alternatif durumunda. Artık Avrupa’da şehirler havanın temizliğinden de sorumlu tutuluyor. Avrupa şehirlerinde büyük bir hızla dizel araçlar yasaklanıyor. Böyle olunca da uzun vadede tamamen elektrikli araçlar çözüm ama bunun için ciddi bir altyapı gerekiyor. Kısa dönemde en akılcı çözüm hibrit araçlar. Çünkü hibrit araçlar benzin ve elektriğin gücünün ideal birleşimi” dedi.

Doğal Gazlı Araçlar Desteklenmeli

Naturelgaz CEO’su Hasan Tahsin Turan ise doğal gazlı araçlar ve bu araçların yakın gelecekte sektördeki gelişimleri hakkında önemli ipuçları verdi. Dünyanın doğal gaz kaynaklarının yüzde 60’ından fazlasının Türkiye’nin çevresinde olmasının yarattığı fiyat ve kaynak çeşitliliği avantajına vurgu yaptı. Türkiye’de doğal gazlı araç pazarının gelişmesinin teşvik edilmesinin de yaratacağı katkılar hakkında bilgi veren Turan, “Özellikle büyük ve ticari araçlarda, otobüslerde doğal gazın ciddi gelişme göstermesini bekliyoruz. Orijinal ekipman üreticileri doğal gazlı araç üretimi yaptıkları takdirde yatırım maliyeti ve yatırımın geri dönüşü düşerken kullanım oranları ve istasyon sayısı da artıyor. Ancak bunların yapılabilmesi için doğal gazlı araç kullanımının özendirici teşviklerle de desteklenmeli. Vergi indirimi bunda ilk akla gelen uygulama olabilir. Rusya doğal gazlı araçlarda ‘0’ vergi uygulaması yapıyor. Yine doğal gazlı araç alımına da destek verilebilir. Örneğin, İtalya ağır vasıtalı araç alımına 20 bin Euro’ya kadar destek verirken İspanya ise doğal gazlı araç desteği için yıllık 16,6 milyon Euro bütçe ayırdı. Doğal gazlı araçlar desteklenirse ekonomik ve çevresel anlamda ülkemize de önemli bir katkı sağlayacaktır. Çünkü doğal gaz tüketimi artarsa Türkiye’nin doğal gaz alımında pazarlık gücünü de arttıracak. Hele ki, Türkiye’deki otobüs, çekici ve kamyonların yüzde 10’nun doğal gazlı kullanılması durumunda tasarrufun yanında lojistik maliyetleri azalacağından bu da firmalara rekabet avantajı getirecektir. Özetle elektrik kadar yatırım ve teknoloji yatırımı gerektirmemesi ve özellikle ağır ve ticari araçlardaki tasarruf avantajı düşünüldüğünde doğal gazlı araçların yakın gelecekte çok ciddi bir alternatif olduğunu söyleyebiliriz.”

Elektrikli Araç Kadar Şarj Konusu da Önemli

E-Şarj Kurucu Ortağı Cem Bahar, elektrikli araçlar konusunda Türkiye’nin yükselen bu trendi kaçırmaması gerektiğine vurgu yaparak konuşmasında şunları söyledi; “Türk halkı elektrikli araçlara ilgili. Çünkü birinci olarak yakıt hassasiyeti olan bir ülkeyiz, sonra teknoloji seviyoruz ve de araçları statü olarak görüyoruz. Bu nedenle ülkemizde de bu araçların ilgi anlamında karşılığı fazlasıyla var. Ama, Türkiye’nin en büyük sorusunu yeni gelişmelere tam ortasından girmesi. Bu da bizi rekabetçi kılamıyor. Tam çözümler üretmeye başlarken yeni bir trend geliyor bu da bizi sınırlıyor. Elektrikli araç konusunda da bu durumun böyle olmamasını çok istiyoruz. Türkiye’nin elektrikli araçlar ve bunların altyapısı noktasındaki stratejisini belirleyip şimdiden 2030 vizyonunu ortaya koyması gerekiyor. Çünkü elektrikli araçlar için otomotiv sektörü şimdiye kadar yapması gerekenleri yaptı, sıra enerji sektöründe. Öyle ki; bu enerjinin bulunması, aktarılması, araçlarla buluşması, depolanması gibi sorunlar var. Batarya ve şarj teknolojileri sürekli gelişiyor ve değişiyor. Artık 1,5 iki saatte yüzde 80 şarj edilebilen araçlar mümkün. Ama yine de bu tür istasyonların varlığı, yatırımları, nerde konumlanması gerektiği gibi konular bizlerin önünde duruyor. Çünkü elektrikli araçların seri üretimi arttıkça, şarj ihtiyacını karşılayacak yeni bir işkolunu beraberinde üretiyor. E-Şarj, büyük bir hızla gelişmekte olan elektrikli araçlar sektöründe mobilite kavramını değiştirmek için kuruldu. Amacımız, Türkiye’nin en yaygın ve en hızlı elektrikli araçlar şarj istasyonu ağını oluşturmak. Bugün, kümelenmiş ultra hızlı şarj istasyonları 350kW’lik istasyonla 10 dakikada 350’km’ye kadar menzil almak mümkün. Elektrikli araç pazarı Türkiye’de de her geçen gün daha fazla ilgi görüyor. Özellikle, batarya teknolojileri ve hızlı şarj istasyonlarındaki gelişim bu büyümede önemli bir rol oynuyor. Bu konuda Akaryakıt istasyonları da sürecin içinde olacaklar. Sıfırdan bir şarj istasyonu oluşturmak yerine hali hazırdaki istasyonlarda bu tür ünitelerle bu dönüşümün içinde olmak istiyor akaryakıt sektörü, bununla ilgilenen ciddi çalışmalar yapan önemli markalar var.”

Diğer Haberler

Türkiye Pist Şampiyonası ve BMU Avrupa Pist Şampiyonası İstanbul Park’ta

Motor sporları dünyasının heyecanla beklediği organizasyonlardan biri olan Türkiye Pist Şampiyonası ile Balkan Motosiklet Birliği (BMU) Avrupa Pist Şampiyonası, 3-4-5 Ekim tarihlerinde  İstanbul Park’ta gerçekleştirilecek. Türkiye Motosiklet Federasyonu...

Nissan Türkiye’den Ekim Ayına Özel Sıfır Araç Kampanyaları

Nissan Türkiye, Ekim ayına özel 2025 model yılı araç kampanyalarını müşterileriyle buluşturuyor. Sınırlı sayıdaki araçlar için geçerli olan kampanyalar, farklı donanım seviyelerine özel avantajlarla hem bireysel hem de ticari müşterilere çeşitli fırsatlar...

Renault Trucks’un Yeni CEO’su Antoine Duclaux Oldu

Renault Trucks İcra Kurulu Başkanı (CEO) Bruno Blin, 1 Kasım 2025 itibarıyla görevinden ayrılma kararı aldı.  Görev değişiminin ardından Bruno Blin, Renault Trucks’ın da...

Togg T10X ve T10F için 700 bin TL’ye sıfır faiz

Togg, Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldız alan T10X ve T10F cihazlarını daha...

Renault Trucks Excellence Paketi ile Kesintisiz Operasyon ve Verimlilik Artışı

1986 yılından bu yana yüzde yüz yerli sermayeyle lider lojistik şirketleri arasında yer alan Karınca Lojistik, tedarik zincirinin hemen her halkasında sunduğu hizmetler ile...

Pirelli Cinturato All Season SF3 Lastiği

Pirelli Cinturato All Season SF3, Alman Auto Bild dergisinin doğrudan piyasadan satın alınan, 225/40 R18 ebatında 30 farklı dört mevsim lastikle gerçekleştirdiği süper karşılaştırmada genel sıralamada birinciliği kazandı....

ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yetenekleri

ABB, Robotikte Görsel Yapay Zekâ kullanımıyla robotların kullanımına hız kazandırıyor ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yeteneklerini geliştirmek için LandingAI’ye stratejik bir yatırım yaptı Robotik teknolojisinde...

Türkiye Pist Şampiyonası ve BMU Avrupa Pist Şampiyonası İstanbul Park’ta

Motor sporları dünyasının heyecanla beklediği organizasyonlardan biri olan Türkiye Pist Şampiyonası ile Balkan Motosiklet Birliği (BMU) Avrupa Pist...

Nissan Türkiye’den Ekim Ayına Özel Sıfır Araç Kampanyaları

Nissan Türkiye, Ekim ayına özel 2025 model yılı araç kampanyalarını müşterileriyle buluşturuyor. Sınırlı sayıdaki araçlar için geçerli olan kampanyalar, farklı donanım...

Renault Trucks’un Yeni CEO’su Antoine Duclaux Oldu

Renault Trucks İcra Kurulu Başkanı (CEO) Bruno Blin, 1 Kasım 2025 itibarıyla görevinden ayrılma kararı...

Togg T10X ve T10F için 700 bin TL’ye sıfır faiz

Togg, Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye...

Renault Trucks Excellence Paketi ile Kesintisiz Operasyon ve Verimlilik Artışı

1986 yılından bu yana yüzde yüz yerli sermayeyle lider lojistik şirketleri arasında yer alan Karınca...

Pirelli Cinturato All Season SF3 Lastiği

Pirelli Cinturato All Season SF3, Alman Auto Bild dergisinin doğrudan piyasadan satın alınan, 225/40 R18 ebatında 30 farklı dört...

ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yetenekleri

ABB, Robotikte Görsel Yapay Zekâ kullanımıyla robotların kullanımına hız kazandırıyor ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ...

InsureMyTesla platformuna Smart-i Awards’tan Ödül

Türkiye’nin dijital sigorta platformu sigortaladım.com, Türkiye sigorta sektörünün inovasyona dayalı ilk ve tek ödül programı...

İnci GS Yuasa’nın Yeni İcra Direktörü Orhan Sayman Oldu

Türkiye’de otomotiv tedarik sanayinin köklü firması İnci Holding ile dünya akü devi Japon GS Yuasa’nın...

Doğan Trend Grubu’nun Yeni CEO’su Uğur Sakarya Oldu

Bünyesinde otomotiv, motosiklet ve deniz motorları distribütörlüklerinin yanı sıra perakende satış, kullanılmış araç operasyonları ve...

Yepyeni Chery Tiggo 8 ortaya çıktı 4. çeyrek lansmanı

Chery, orta boy aile odaklı bir SUV olarak konumlandırılan tamamen yeni Tiggo 8'in resmi görsellerini yayınladı. Yeni...

Chery, güncellenmiş Tiggo 9 C-DM plug-in hybrid’i 17.900 USD’den piyasaya sürüyor

Chery, güncellenmiş Tiggo 9 ailesini Çin'de resmi olarak piyasaya sürerek 2025 Tiggo 9, Tiggo 9X ve...

Automechanika Shanghai 2025’teki yeni katılımcılardan evrim

Şanghay,  Otomotiv endüstrisi teknolojik atılımların yönlendirdiği bir dönüşüm geçirirken, gelişen ihtiyaçları karşılamak için yeni bir...

TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu Başkanı Zeki Altunsoy

Son dönemde sigorta hasar onarım süreçlerinde sıklıkla yaşanmaya başlayan bekleme süreleri ile ilgili olarak TOSEF...

Razgatlioğlu’nun Aragon’daki ilk yarışı için yeni Pirelli arka yumuşak lastik

BMW sürücüsü, SC2 ön ve yumuşak E0125 arka spesifikasyonunun avantajını kullanarak İspanya pistindeki ilk zaferini...

Yeni MG Modelleri 259 Bin TL’ye Varan İndirimlerle

MG, 22 Eylül’de Resmi Gazete’de yayımlanan, ithalatta uygulanan ilave gümrük vergilerindeki düzenleme sonrasında fiyatlarını güncelledi....

Karsan Otonom e-JEST’i Dünyaya Tanıtıyor

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım aracı üreticilerinden Karsan, Busworld 2025’te gövde gösterisi yapmaya hazırlanıyor. 4–9...

Rent Go’dan Yerel Girişimcilere Yatırım Fırsatı

Türkiye’nin önde gelen araç kiralama markası Rent Go, büyüme stratejisinde yeni bir adımı hayata geçirdi....

“Bir Sürüş Sanat Eserine Dönüşebilir mi?”

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren  PEUGEOT, tamamen elektrikli yeni...

Elektrikli araçlar ‘MS’i yayıyor mu?

Güncel verilere göre Türkiye’de toplam kayıtlı araç sayısı 31 milyon 976 bin 478’e ulaştı. 2025 yılı haziran ayı itibarıyla...