En Çok Tercih Edilen Mazda Rengi Kırmızı

®
Çok Okunanlar

TEMSA CEO’su Evren Güzel

Sürdürülebilir denizcilik teknolojileri konusunda son gelişmelerin sergilendiği Electric & Hybrid Marine Expo, 24-26 Haziran tarihleri arasında Hollanda’nın Amsterdam kentinde...

TOSFED Yetenekli Gençleri Arıyor

Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) desteğiyle hayata geçirilmesi ve 12-16 yaş arası gençlerin ücretsiz olarak katılabileceği sosyal sorumluluk projesi 'TOSFED Next Talent'...

Skoda Yeni Nesil Elektrikli Modelleri Türkiye’de…

Škoda, elektrikli mobilite dönüşümünü yeni nesil tamamen elektrikli modelleriyle hızlandırıyor. Türkiye pazarında satışa sunulan Yeni Elroq, Enyaq ve Enyaq Coupé...

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç...

Yandex Go ile Yollar Ankara’ya Çıkıyor

Yandex Go, İzmir ve Antalya’dan sonra Türkiye’de hizmet verdiği üçüncü şehir olarak Ankara’da kullanıma açıldı. Taksi ve toplu taşıma...

Mercedes-Benz Desteğiyle İstanbul Müzik Festivali

Müzik Festivali’nde Büyüleyici Bir Gece... İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın bu yıl 53’üncüsünü düzenlediği festivalde, Mercedes-Benz sponsorluğunda sahnede olan NDR Elbphilharmonie...

Tırmanma Mücadelesi Bursa Şahintepe’ye Taşınıyor

AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 4. ayağı olan Şahintepe Tırmanma Yarışı, Bursa Otomobil Sporları Spor Kulübü (BOSSEK) tarafından 4...

Mazda’nın 102 yıllık köklü geleneğine ışık tutan kırmızı karoser rengi, tüm dünyada en çok tercih edilen Mazda rengi olarak öne çıkıyor. 60’lı yıllarda sadece spor otomobillerin bir imzası olarak nitelendirilen, tutkunun ve tüm güçlü duyguların simgesi olan kırmızı, Mazda’nın ilk seri üretim otomobili olan R360 Coupe’de ise tercih edilebilen renklerden birisiydi. Zaman içerisinde modellerinde 100’den fazla kırmızı renk tonu seçeneği sunan Mazda’nın son yıllarda tüm dünyada en çok tercih edilen karoser rengi ise kırmızı oldu. 

Otomobil ile sürücü arasındaki tutku dolu bağ, DNA’sının odak noktasında yer alan Mazda, bu özelliğini Mazda sahiplerinin tercihiyle de tekrar kanıtlamış oldu. İnsanlık tarihinde tutku, aşk ve güçlü duyguları simgeleyen kırmızı; otomotiv endüstrisinde de hızlı, sportif ve cesur spor otomobillerle özdeşleşiyordu. Öte yandan 60’lı yıllarda sadece spor otomobillerde rastlanan kırmızı renk, “Mazda Kırmızısı” adıyla, Mazda’nın ilk seri üretim otomobili olan R360 Coupe’de ise satın alınırken tercih edilebiliyordu. Yıllar içerisinde markanın otomobillerinde 100’den fazla kırmızı renk tonu seçeneği sunulurken, artık küçük sınıftan büyük SUV’lara kadar her sınıfta bu renk tercih edilebiliyor; ancak halen kırmızı, cesur ve radikal bir renk olarak görülüyor. Öyle ki 2020 yılında Almanya’da satılan tüm otomobillerin sadece yüzde 6,7’si kırmızıyken, ülkede satılan tüm Mazda modellerinin yüzde 27,1’si kırmızıydı ve tüm markalar arasında en yüksek orana işaret ediyordu.

Mazda, Kodo tasarım diliyle otomotive yenilikçi bir kırmızı renk kazandırdı

Kırmızı, doksanlı yıllarda ülkemizde satılan Mazda modellerinde de oldukça popülerdi, Mazda 323, Mazda 626, Mazda MX-5 ve Mazda RX-7’ler kırmızı renkleriyle halen Türkiye sokaklarını süslemeye devam ediyor.  Takvimler 2012 yılını gösterdiğindeyse, kırmızıda Kodo tasarım diliyle birlikte yeni bir sayfa açılmış oldu. Hareketsiz bir nesnede akışkanlığın ve dinamizmin hareket kazandırmasını hedefleyen Kodo felsefesinde, tasarımı mükemmel şekilde tanımlayan, doygun ve çarpıcı bir rengin temelleri atıldı: Kristal Ateş Kırmızısı.

O günlerde Mazda geleneklerine uygun şekilde Keiichi Okamoto ve ekibi, yine de tatmin olmamıştı. Dünyanın en güzel kırmızı tonunu yakalama iddiasıyla yola çıkan Okamoto, ışığın vurduğu yerde parlak, gölgede ise koyu ve zengin görünen, neredeyse yarı saydam yapıya sahip bir renk derinliğini istiyordu. Okamoto “Yakutun ya da kırmızı bir camın yarı saydamlığına ve derinliğine sahip özel bir renk hayal ediyorum.” dedi ve ekibiyle birlikte gerçekleştirdiği yoğun çalışmaların sonucunda 2017 yılında Mazda, markanın en özel rengi olan “Kristal Ateş Kırmızı”nı duyurdu.

Kristal Ateş Kırmızısı boyaması için otomobiller üç farklı aşamadan geçiyor

Yeni çarpıcı kırmızı karoser rengi için Mazda, radikal bir üretim ve boyama tekniğini de otomotive kazandırmış oldu. İlk boyama tabakasında biri yüksek düzeyde yansıtıcı özellikli, diğeri ise ışık emici olmak üzere iki farklı türde alüminyum pul kullanılıyor. Bu pulların dağılımı ise boyama sürecinde homojen şekilde dağıtılmak üzere, ideal ışık ve gölge dağılımı için titizlikle kontrol ediliyor. İkinci aşamada boya üzerine geçilen yarı saydam katmanda, derinliği artıran yüksek kroma pigmentleri kullanılırken, son aşamada kullanılan şeffaf üst katman boyaya ekstra parlaklık katarken çevresel etkilere karşı da koruyor. Sonuçta ortaya çıkan Kristal Ateş Kırmızısı, geleneksel renkten yüzde 20 daha fazla doygunluğa ve yüzde 50 daha fazla derinliğe kavuşuyor. Kırmızının özüne odaklanan bu teknikle, magma vurguları, derinlik ve koyu gölgeler için hiçbir şekilde ilave turuncu ve mavi pigmentlere yer verilmiyor.

Diğer Haberler

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç güvenliğindeki başarısını bir kez daha...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29 Haziran Pazar günü TOSFED Körfez...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen ödül töreniyle sona erdi. Dokuz...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına dönüştürebiliyor.Özellikle üst sınıf SUV modeli...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir Ekip RuhuylaBizi Kimse Durduramaz!  Dünyanın...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye genelinde 6 farklı lokasyondan faaliyetlerini...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini seçti. Genel Kurulda oy birliğiyle...