En Çok Tercih Edilen Mazda Rengi Kırmızı

®
Çok Okunanlar

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...

Mazda’nın 102 yıllık köklü geleneğine ışık tutan kırmızı karoser rengi, tüm dünyada en çok tercih edilen Mazda rengi olarak öne çıkıyor. 60’lı yıllarda sadece spor otomobillerin bir imzası olarak nitelendirilen, tutkunun ve tüm güçlü duyguların simgesi olan kırmızı, Mazda’nın ilk seri üretim otomobili olan R360 Coupe’de ise tercih edilebilen renklerden birisiydi. Zaman içerisinde modellerinde 100’den fazla kırmızı renk tonu seçeneği sunan Mazda’nın son yıllarda tüm dünyada en çok tercih edilen karoser rengi ise kırmızı oldu. 

Otomobil ile sürücü arasındaki tutku dolu bağ, DNA’sının odak noktasında yer alan Mazda, bu özelliğini Mazda sahiplerinin tercihiyle de tekrar kanıtlamış oldu. İnsanlık tarihinde tutku, aşk ve güçlü duyguları simgeleyen kırmızı; otomotiv endüstrisinde de hızlı, sportif ve cesur spor otomobillerle özdeşleşiyordu. Öte yandan 60’lı yıllarda sadece spor otomobillerde rastlanan kırmızı renk, “Mazda Kırmızısı” adıyla, Mazda’nın ilk seri üretim otomobili olan R360 Coupe’de ise satın alınırken tercih edilebiliyordu. Yıllar içerisinde markanın otomobillerinde 100’den fazla kırmızı renk tonu seçeneği sunulurken, artık küçük sınıftan büyük SUV’lara kadar her sınıfta bu renk tercih edilebiliyor; ancak halen kırmızı, cesur ve radikal bir renk olarak görülüyor. Öyle ki 2020 yılında Almanya’da satılan tüm otomobillerin sadece yüzde 6,7’si kırmızıyken, ülkede satılan tüm Mazda modellerinin yüzde 27,1’si kırmızıydı ve tüm markalar arasında en yüksek orana işaret ediyordu.

Mazda, Kodo tasarım diliyle otomotive yenilikçi bir kırmızı renk kazandırdı

Kırmızı, doksanlı yıllarda ülkemizde satılan Mazda modellerinde de oldukça popülerdi, Mazda 323, Mazda 626, Mazda MX-5 ve Mazda RX-7’ler kırmızı renkleriyle halen Türkiye sokaklarını süslemeye devam ediyor.  Takvimler 2012 yılını gösterdiğindeyse, kırmızıda Kodo tasarım diliyle birlikte yeni bir sayfa açılmış oldu. Hareketsiz bir nesnede akışkanlığın ve dinamizmin hareket kazandırmasını hedefleyen Kodo felsefesinde, tasarımı mükemmel şekilde tanımlayan, doygun ve çarpıcı bir rengin temelleri atıldı: Kristal Ateş Kırmızısı.

O günlerde Mazda geleneklerine uygun şekilde Keiichi Okamoto ve ekibi, yine de tatmin olmamıştı. Dünyanın en güzel kırmızı tonunu yakalama iddiasıyla yola çıkan Okamoto, ışığın vurduğu yerde parlak, gölgede ise koyu ve zengin görünen, neredeyse yarı saydam yapıya sahip bir renk derinliğini istiyordu. Okamoto “Yakutun ya da kırmızı bir camın yarı saydamlığına ve derinliğine sahip özel bir renk hayal ediyorum.” dedi ve ekibiyle birlikte gerçekleştirdiği yoğun çalışmaların sonucunda 2017 yılında Mazda, markanın en özel rengi olan “Kristal Ateş Kırmızı”nı duyurdu.

Kristal Ateş Kırmızısı boyaması için otomobiller üç farklı aşamadan geçiyor

Yeni çarpıcı kırmızı karoser rengi için Mazda, radikal bir üretim ve boyama tekniğini de otomotive kazandırmış oldu. İlk boyama tabakasında biri yüksek düzeyde yansıtıcı özellikli, diğeri ise ışık emici olmak üzere iki farklı türde alüminyum pul kullanılıyor. Bu pulların dağılımı ise boyama sürecinde homojen şekilde dağıtılmak üzere, ideal ışık ve gölge dağılımı için titizlikle kontrol ediliyor. İkinci aşamada boya üzerine geçilen yarı saydam katmanda, derinliği artıran yüksek kroma pigmentleri kullanılırken, son aşamada kullanılan şeffaf üst katman boyaya ekstra parlaklık katarken çevresel etkilere karşı da koruyor. Sonuçta ortaya çıkan Kristal Ateş Kırmızısı, geleneksel renkten yüzde 20 daha fazla doygunluğa ve yüzde 50 daha fazla derinliğe kavuşuyor. Kırmızının özüne odaklanan bu teknikle, magma vurguları, derinlik ve koyu gölgeler için hiçbir şekilde ilave turuncu ve mavi pigmentlere yer verilmiyor.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı yeniden keşfetmenizi sağlayacak. İleri teknolojisi,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...