Elektrikli Otomobil Şarj İstasyonları Gayrimenkul Sektörü İçin Fırsat

®
Çok Okunanlar

Dr. Michael Leiters, 1 Ocak 2026’da Porsche AG’nin CEO’su olacak

Porsche AG Denetim Kurulu, 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere Dr. Michael Leiters'ı Porsche AG'nin CEO'su olarak...

Volvo, İsveç’te elektrikli otomobil alanlara 1 yıl ücretsiz evde şarj sunuyor

Volvo, İsveç’te elektrikli Volvo alanlara Vattenfall iş birliğiyle 25.000 km’ye kadar 1 yıl ücretsiz evde şarj sunuyor. Volvo, İsveç’te elektrikli...

Rolls-Royce’dan 100 yıllık efsanesine özel koleksiyon

100 yıldır Phantom, dünyanın en etkili isimleri tarafından tercih edilen, başarı ve seçiciliğin nihai sembolü olarak tanınıyor. Efsanevi Phantom’un...

Nissan, Sakura için güneş enerjili Ao-Solar Extender prototipini tanıtıyor

Nissan, bu ay düzenlenen Japan Mobility Show 2025’te güneşten enerji toplayan yerleşik bir sistemle donatılmış bir prototipi tanıtacağını söylüyor. Ao-Solar...

Bugatti, tamamen elektrikliye geçmiyor: Tourbillon hibrit V16 ile sahnede

Mate Rimac, Bugatti’nin tamamen elektrikliye geçmeyeceğini söylüyor. 1.800 hp’lik hibrit V16 Tourbillon 2026’da üretimde; 250 adetlik seri şimdiden tükendi. Bugatti...

Yeni Porsche Macan EV GTS: 563 bg, daha çevik şasi ve 270 kW hızlı şarj

Porsche, Macan EV ailesini GTS ile genişletti: 563 bg, 3.6 sn, 95 kWh batarya, 270 kW hızlı şarj ve...

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı (BEV) unvanını sessizce alıyor....

Elektrikli Otomobil Kaynaklı Şarj İstasyonlarına Olan Artan Talep, Gayrimenkul Sektörü İçin Fırsat Olabilir!

 Türkiye’de 2023 yılı ilk 3 ayında 4670 adet elektrikli otomobil satıldı.

 Bu rakamın 2023 yılı sonunda, 35bin adete ulaşacağı tahmin ediliyor. Ülkemizde elektrikli otomobillerin ihtiyaç duyduğu şarj ünitesi sayısı da 20 binleri geçti.Son yıllarda elektrikli araçların artan popülerliğinin gayrimenkul sektörünü de etkilediğine dikkat çeken Denge Değerleme Genel Müdür Yardımcısı Korhan Can“Dönüşümün elektrikli araçlarda olduğu gözönüne alındığında doğal olarak araçların şarj ihtiyaçlarının temin edileceği şarj ünitelerinin de projelerde öngörülmesi ve inşa edilmesi bir zorunluluk haline gelecektir.Aksi taktirde projenin gerekli ilgiyi görmemesi yada daha düşük değerler üzerinden talebe konu olması sözkonusu olacaktır.”dedi.

 Amerika, Avrupa ve ülkemiz başta olmak üzere elektrikli ve hibrit otomobillere olan ilgi her geçen gün artıyor. Öyle ki; Şubat ayı sonu itibariyle Türkiye’de trafiğe kayıtlı toplam hibrit otomobil sayısı 150 bin seviyesini geçti. Ülkemizde şu anda halka açık toplamda 6500 adet şarj ünitesi bulunuyor. Lisanslı- lisanssız toplam şarj ünitesi sayısı ise 20bin adete ulaşmış durumda. Uzmanlar, 2030 yılına geldiğimizde Türkiye yollarında yaklaşık 1 milyon elektrikli otomobil ve 250bin adetlik şarj ağı oluşacağını tahmin ediyor.

Gayrimenkul Projelerinde Şarj İstasyonu Olan Kazanır…

Elektrikli araçların dünya genelinde yaygınlaşmaya başlaması gayrimenkul sektörünü de yakından ilgilendiriyor. 20 yıldır gayrimenkul sektöründe değerleme hizmeti sunan Denge Değerleme Genel Müdür Yardımcısı Korhan Can; özellikle gayrimenkul sektörü oyuncularının, ürettikleri projelere elektrikli araç şarj istasyonları eklemesinin, daha fazla yatırımcı çekmelerine büyük katkı sağlayacağına vurgu yaptı. Can;“Yakın gelecekte, elektrikli araç şarj istasyonlarının artık sadece bir lüks değil, temel bir gereklilik haline geleceği görülüyor. Geliştirmeciler,yatırımcılar bu ihtiyacı dikkate almak, projelendirmek ve uygulamak durumundalar.” dedi. Mevcutta var olan örneklerde şarj cihazlarının sık sık kullanım dışı kaldığı, hata verdiği ve bozulduğuna bu durumun da bina sakinleri ve bina yönetimini sıkıntıya soktuğuna da dikkat çeken Korhan Can, bu konuya ciddi olarak eğilen ve yatırım yapan gayrimenkul sektörü oyuncularının kısa orta vadede kazanan ve fark yaratan taraf olacağını da belirtti.

ABD’nin bu konudaki yaptığı adımlar hakkında da bilgi veren Can şunları söyledi: “Şimdiki bazı uygulamalarda bina yönetimlerindeki görevliler şarj istasyonu uzmanı olmadıkları ve sorun giderme konusunda bilgi sahibi olmadıklarından gayrimenkul projesi yönetimini ve konut sakinleri için genel bir memnuniyetsizlik yaratıyor. Ancak tüm bunlara rağmen, gayrimenkul geliştiriciler ve yatırımcılar, talebin artmasıyla birlikte elektrikli araç şarj istasyonu için gerekli adımları atmak durumunda olacak. ABD Enerji Bakanlığı, 25 veya daha fazla park yeri olan binalarda, otopark kapasitesinin %20’si için elektrikli araç şarj altyapısı sağlamasını gerektiren yasal düzenlemeyi kabul etti. Öyle ki; yine ABD’de yapılan çalışmalar, elektrikli araçların satışlarının 2030 yılına kadar neredeyse %30’unu oluşturmasını beklendiğini gösteriyor. Bu nedenle evlerinde elektrikli araçlarını şarj etmek için bir yer arayacak bina sakinlerinin sayısı kaçınılmaz olarak artacaktır.”

Şarj İstasyonları Ticari Gayrimenkul Sektörü İçin De Ciddi Fırsatlar Barındırıyor…

Şarj istasyonlarının yalnızca konut sektörüne değil ticari gayrimenkul sektörüne de ciddi fırsatlar sunduğuna işaret eden Denge Değerleme Genel Müdür Yardımcısı Korhan Can; şarj istasyonu alt yapısı oluşturabilmek için gerekli altyapı ve şebeke harcamalarının istasyon başına 5.000 ila 15.000 dolar arasında maliyet oluşturduğu bilgisini de verdi. Can, şarj istasyonlarının avantajları ve sektöre katacağı fırsatları ise şu sözlerle aktardı: “Akaryakıt istasyonlarındaki dolum süresinin aksine, elektrikli araçların şarj olması için en az yarım saat gerektirdiğinden, bu da müşterinin zaman geçirebilmesi için birtakım ihtiyaçlar doğurur. Şarj istasyonlarının neredeyse her yerde kurulabilir olması, perakendecilere daha fazla yaya trafiği çekme ve site üzerinde geçirilen süreyi artırma fırsatı veriyor. Mevcut dönemde elektrikli araç sahiplerinin üst gelir grubu olması nedeniyle, şarj istasyonlarının kurulumu daha yüksek gelirli müşterileri çekmeye yardımcı olacaktır.”

Yapılan araştırmaların sürücülerin araçlarını bir alışveriş merkezi veya herhangi bir perakende ortamında şarj ettiklerinde, %90’ının bir mal veya hizmet satın alma eğiliminde olduklarını gösterdiğini de belirten Can;“Bu nedenle şarj istasyonları sunan ticari gayrimenkuller, arabalarını şarj etmek isteyen yeni müşterileri çekme konusunda daha avantajlı olacaktır. Bu hizmet yaygınlaşmadan önce harekete geçen şirketler, mülklerine değer katacaklar ve rekabetlerinde bir avantaj sağlayacaklardır” dedi.

Diğer Haberler

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri ve teknolojiyi geliştirmeyi başarıyor. Elektrikli...

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için ona nasıl bakılacağını öğrenin. Hibrit otomobiller...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni bir ihaleyi daha kazandı. İtalya bayisi Kmobility iş birliğiyle...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma noktalarından biri olan Equip Auto Paris Fuarı’nda ilk kez...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir durumdan kaynaklanabilecek olası tehlike” ve...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile yeni bir hizmet anlaşması imzaladığını duyurdu. Bu iş birliği...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Maxus, Türkiye hafif ticari araç pazarına yeni bir...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...

Otokar’ın Ankara Bayisi Cansın Motor

Otokar, ticari araçlarda büyüme stratejisi doğrultusunda bayi ağını genişletmeye devam ediyor. Şirketin Ankara'daki bayisi Cansın...

Rolls-Royce’dan 100 yıllık efsanesine özel koleksiyon

100 yıldır Phantom, dünyanın en etkili isimleri tarafından tercih edilen, başarı ve seçiciliğin nihai sembolü...

Chery Teknoloji ve Yeniliklerle Küresel Mobilite

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yeni enerji, zeka, yapay zekâ ve küresel iş birliği alanlarındaki...

JAECOO Uluslararası Teknoloji Gecesi Geleceğe Işık

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları,...

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth biyolojik bazlı hidrolik

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth ,ağır hizmet ve tarım araçları sektörlerinde daha sürdürülebilir sıvı çözümlerinin benimsenmesini...

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı...

Stellantis ABD’de Sürdürülebilir Büyüme için 13 Milyar Dolarlık Yatırım Yapacak

Stellantis Önümüzdeki 4 Yılda Tarihinin En Büyük Yatırım Hamlesini Hayata Geçirecek! Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden...