Elektrikli Otomobil Şarj İstasyonları Gayrimenkul Sektörü İçin Fırsat

®
Çok Okunanlar

Borusan Otomotiv BMW ve MINI Yetkili Servisi Otomol’ün Antalya

Premium servis hizmetleri üzerine uzun yıllara dayanan faaliyet gösteren Otomol, Ankara, İzmir ve Bodrum'dan sonra şimdi de Antalya'da hizmet...

Automobile Magazine, “Yeni MINI COUNTRYMAN”ı jüri oylamasında birinci sıraya yerleştirdi

Automobile Magazine, dergisi künye yazarlar ve editörlerinden oluşan seçilmiş jüri üyeleri BYD SEAL U, JAECOO 7, Kia EV3, MINI...

Brent petrolün varili 69,70 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 69,70 dolardan işlem görüyor. Dün 70,17 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı günü...

Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan Yeni 3008 Plug-in Hybrid Açıklamaları ve Değerlendirmelerde bulundu

Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan, yılın ilk yarısında 41 bin 640 satışla geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 29...

Ford Otosan, Otomotivde Sektöre Entegre Okul Modeli

Ford Otosan, Millî Eğitim Bakanlığı iş birliğiyle üretim deneyimi eğitimle buluşturarak otomotiv ana sanayide bir ilke daha imza atıyor....

OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem

Aralık 2023’te OYAK ve Renault tarafından açıklanan 400 milyon Euro’luk yatırım kararının ikinci büyük hamlesi duyuruldu. OYAK Genel Müdürü Süleyman...

Aprilia Racing, Sachsenring’de mücadeleyi yeniliyor

Aprilia Racing, Assen'de iki podyumla tamamladığı mükemmel bir hafta sonunun ardından, Sachsenring Pisti'nde sezonun on birinci yarışına yenilenmiş bir...

Elektrikli Otomobil Kaynaklı Şarj İstasyonlarına Olan Artan Talep, Gayrimenkul Sektörü İçin Fırsat Olabilir!

 Türkiye’de 2023 yılı ilk 3 ayında 4670 adet elektrikli otomobil satıldı.

 Bu rakamın 2023 yılı sonunda, 35bin adete ulaşacağı tahmin ediliyor. Ülkemizde elektrikli otomobillerin ihtiyaç duyduğu şarj ünitesi sayısı da 20 binleri geçti.Son yıllarda elektrikli araçların artan popülerliğinin gayrimenkul sektörünü de etkilediğine dikkat çeken Denge Değerleme Genel Müdür Yardımcısı Korhan Can“Dönüşümün elektrikli araçlarda olduğu gözönüne alındığında doğal olarak araçların şarj ihtiyaçlarının temin edileceği şarj ünitelerinin de projelerde öngörülmesi ve inşa edilmesi bir zorunluluk haline gelecektir.Aksi taktirde projenin gerekli ilgiyi görmemesi yada daha düşük değerler üzerinden talebe konu olması sözkonusu olacaktır.”dedi.

 Amerika, Avrupa ve ülkemiz başta olmak üzere elektrikli ve hibrit otomobillere olan ilgi her geçen gün artıyor. Öyle ki; Şubat ayı sonu itibariyle Türkiye’de trafiğe kayıtlı toplam hibrit otomobil sayısı 150 bin seviyesini geçti. Ülkemizde şu anda halka açık toplamda 6500 adet şarj ünitesi bulunuyor. Lisanslı- lisanssız toplam şarj ünitesi sayısı ise 20bin adete ulaşmış durumda. Uzmanlar, 2030 yılına geldiğimizde Türkiye yollarında yaklaşık 1 milyon elektrikli otomobil ve 250bin adetlik şarj ağı oluşacağını tahmin ediyor.

Gayrimenkul Projelerinde Şarj İstasyonu Olan Kazanır…

Elektrikli araçların dünya genelinde yaygınlaşmaya başlaması gayrimenkul sektörünü de yakından ilgilendiriyor. 20 yıldır gayrimenkul sektöründe değerleme hizmeti sunan Denge Değerleme Genel Müdür Yardımcısı Korhan Can; özellikle gayrimenkul sektörü oyuncularının, ürettikleri projelere elektrikli araç şarj istasyonları eklemesinin, daha fazla yatırımcı çekmelerine büyük katkı sağlayacağına vurgu yaptı. Can;“Yakın gelecekte, elektrikli araç şarj istasyonlarının artık sadece bir lüks değil, temel bir gereklilik haline geleceği görülüyor. Geliştirmeciler,yatırımcılar bu ihtiyacı dikkate almak, projelendirmek ve uygulamak durumundalar.” dedi. Mevcutta var olan örneklerde şarj cihazlarının sık sık kullanım dışı kaldığı, hata verdiği ve bozulduğuna bu durumun da bina sakinleri ve bina yönetimini sıkıntıya soktuğuna da dikkat çeken Korhan Can, bu konuya ciddi olarak eğilen ve yatırım yapan gayrimenkul sektörü oyuncularının kısa orta vadede kazanan ve fark yaratan taraf olacağını da belirtti.

ABD’nin bu konudaki yaptığı adımlar hakkında da bilgi veren Can şunları söyledi: “Şimdiki bazı uygulamalarda bina yönetimlerindeki görevliler şarj istasyonu uzmanı olmadıkları ve sorun giderme konusunda bilgi sahibi olmadıklarından gayrimenkul projesi yönetimini ve konut sakinleri için genel bir memnuniyetsizlik yaratıyor. Ancak tüm bunlara rağmen, gayrimenkul geliştiriciler ve yatırımcılar, talebin artmasıyla birlikte elektrikli araç şarj istasyonu için gerekli adımları atmak durumunda olacak. ABD Enerji Bakanlığı, 25 veya daha fazla park yeri olan binalarda, otopark kapasitesinin %20’si için elektrikli araç şarj altyapısı sağlamasını gerektiren yasal düzenlemeyi kabul etti. Öyle ki; yine ABD’de yapılan çalışmalar, elektrikli araçların satışlarının 2030 yılına kadar neredeyse %30’unu oluşturmasını beklendiğini gösteriyor. Bu nedenle evlerinde elektrikli araçlarını şarj etmek için bir yer arayacak bina sakinlerinin sayısı kaçınılmaz olarak artacaktır.”

Şarj İstasyonları Ticari Gayrimenkul Sektörü İçin De Ciddi Fırsatlar Barındırıyor…

Şarj istasyonlarının yalnızca konut sektörüne değil ticari gayrimenkul sektörüne de ciddi fırsatlar sunduğuna işaret eden Denge Değerleme Genel Müdür Yardımcısı Korhan Can; şarj istasyonu alt yapısı oluşturabilmek için gerekli altyapı ve şebeke harcamalarının istasyon başına 5.000 ila 15.000 dolar arasında maliyet oluşturduğu bilgisini de verdi. Can, şarj istasyonlarının avantajları ve sektöre katacağı fırsatları ise şu sözlerle aktardı: “Akaryakıt istasyonlarındaki dolum süresinin aksine, elektrikli araçların şarj olması için en az yarım saat gerektirdiğinden, bu da müşterinin zaman geçirebilmesi için birtakım ihtiyaçlar doğurur. Şarj istasyonlarının neredeyse her yerde kurulabilir olması, perakendecilere daha fazla yaya trafiği çekme ve site üzerinde geçirilen süreyi artırma fırsatı veriyor. Mevcut dönemde elektrikli araç sahiplerinin üst gelir grubu olması nedeniyle, şarj istasyonlarının kurulumu daha yüksek gelirli müşterileri çekmeye yardımcı olacaktır.”

Yapılan araştırmaların sürücülerin araçlarını bir alışveriş merkezi veya herhangi bir perakende ortamında şarj ettiklerinde, %90’ının bir mal veya hizmet satın alma eğiliminde olduklarını gösterdiğini de belirten Can;“Bu nedenle şarj istasyonları sunan ticari gayrimenkuller, arabalarını şarj etmek isteyen yeni müşterileri çekme konusunda daha avantajlı olacaktır. Bu hizmet yaygınlaşmadan önce harekete geçen şirketler, mülklerine değer katacaklar ve rekabetlerinde bir avantaj sağlayacaklardır” dedi.

Diğer Haberler

509.400 araç teslimatı gerçekleştirdi…

Škoda Auto, 2025 yılının ilk altı ayında dünya genelinde 509.400 araç teslimatı gerçekleştirerek geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13,6 oranında büyüme kaydetti. Türkiye...

Verstappen 2026’da nerede yarışacak?

Verstappen de gelecek sezon farklı bir takıma gidebilir. Geçtiğimiz ay F1'deki en büyük pist dışı konu, Mercedes'in onunla sözleşme imzalamakla ilgilenebileceğine dair söylentiler dolaşırken...

Formula 1: Red Bull, uzun süredir takım patronu olan Christian Horner’ı görevden aldı

Red Bull Racing, Christian Horner'ı yirmi yıl görevde kalmasının ardından işine son verdiğini duyurdu. Formula 1 takımı, Max Verstappen'in ayrılmasına yol açabilecek çalkantılı bir...

Factbox-Çin’in otomobil üreticileri Avrupa’daki varlıklarını genişletiyor

Çinli otomobil üreticileri, elektrikli araçlara yönelik küresel bir kaymanın ortasında, geleneksel olarak Avrupa ve Amerikan markalarının hakim olduğu bir pazara girmek için rekabetçi fiyatlarına...

Teknik Üstünlük ve Elektrikli Performans Bir Arada

Hyundai IONIQ 6 N, Yüksek Performansa Yeni Bir Standart Getiriyor Hyundai Motor Company, yüksek performanslı ikinci elektrikli model IONIQ 6 N'i Goodwood Hız Festivali'nde Oynadı....

Brent petrolün varili 68,56 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 68,56 dolardan işlem görüyor. Dün 69,90 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı günü 68,29 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün varil...

BMW Grubu, Çin’deki zayıflığa rağmen satışlarını ikinci çeyrekte artırdı

Alman otomobil üreticisi BMW Grubu, Çin'deki zayıflığa rağmen ikinci çeyrekte satışlarını yıllık yüzde 0,4 artırarak 621 bin 271'e yükseltti. BMW Grubu, ikinci çeyreğe ilişkin satış...