Cumartesi, Mayıs 17, 2025

Elektrikli Otomobil Şarj İstasyonları Gayrimenkul Sektörü İçin Fırsat

®
Çok Okunanlar

Karting Heyecanı Tuzla’da Yaşandı

Türkiye Karting Şampiyonası ikinci ayak yarışları, 10-11 Mayıs tarihlerinde Tuzla Motorsporları Kulübü (TMK) tarafından Spor Toto, ICRYPEX ve Tuzla...

Toyota Türkiye’den yenilikçi ve yaratıcı gençlere destek

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’den yenilikçi ve yaratıcı gençlere destek  Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye (TMMT), yürüttüğü sosyal projeleriyle değer yaratmaya devam...

Yeni Corolla Cross Hybrid, 2025’in ikinci yarısında Türkiye’de

Toyota, ilk kez 2022'de tanıttığı Corolla Cross Hybrid'in yenilenen makyajlı versiyonunu müşterilerinin beğenisine sundu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, güncellenmiş tasarımıyla...

BMW Group’un karlılığı ilk çeyrekte beklentilere paralel

Vergi öncesi kazançlar (EBT) 3,1 milyar avroyu aştı; Grup EBT marjı %9,2 +++ Otomotiv Segmentinin %6,9'luk EBIT marjı tam...

BMW C 400 GT ve BMW C 400 X

BMW C 400 GT ve BMW C 400 X Türkiye'de Yollara Çıktı...  Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörü olduğu BMW Motorrad, şehir içi...

2035 yılına kadar Türkiye’de 5 ila 11 milyon arasında

Ulaştırma sektörü, Türkiye'de sanayi ve binalardan sonra en fazla enerjiyi tüketen üçüncü sektör konumundadır. Fosil yakıtlara en bağımlı sektöre...

Toyota, Türkiye otomobil pazarında yüzde 51 büyüme

Japon otomobil üreticisi Toyota, 2025'in ilk dört ayında Türkiye otomotiv pazarında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 51 büyüyerek...

Elektrikli Otomobil Kaynaklı Şarj İstasyonlarına Olan Artan Talep, Gayrimenkul Sektörü İçin Fırsat Olabilir!

 Türkiye’de 2023 yılı ilk 3 ayında 4670 adet elektrikli otomobil satıldı.

 Bu rakamın 2023 yılı sonunda, 35bin adete ulaşacağı tahmin ediliyor. Ülkemizde elektrikli otomobillerin ihtiyaç duyduğu şarj ünitesi sayısı da 20 binleri geçti.Son yıllarda elektrikli araçların artan popülerliğinin gayrimenkul sektörünü de etkilediğine dikkat çeken Denge Değerleme Genel Müdür Yardımcısı Korhan Can“Dönüşümün elektrikli araçlarda olduğu gözönüne alındığında doğal olarak araçların şarj ihtiyaçlarının temin edileceği şarj ünitelerinin de projelerde öngörülmesi ve inşa edilmesi bir zorunluluk haline gelecektir.Aksi taktirde projenin gerekli ilgiyi görmemesi yada daha düşük değerler üzerinden talebe konu olması sözkonusu olacaktır.”dedi.

 Amerika, Avrupa ve ülkemiz başta olmak üzere elektrikli ve hibrit otomobillere olan ilgi her geçen gün artıyor. Öyle ki; Şubat ayı sonu itibariyle Türkiye’de trafiğe kayıtlı toplam hibrit otomobil sayısı 150 bin seviyesini geçti. Ülkemizde şu anda halka açık toplamda 6500 adet şarj ünitesi bulunuyor. Lisanslı- lisanssız toplam şarj ünitesi sayısı ise 20bin adete ulaşmış durumda. Uzmanlar, 2030 yılına geldiğimizde Türkiye yollarında yaklaşık 1 milyon elektrikli otomobil ve 250bin adetlik şarj ağı oluşacağını tahmin ediyor.

Gayrimenkul Projelerinde Şarj İstasyonu Olan Kazanır…

Elektrikli araçların dünya genelinde yaygınlaşmaya başlaması gayrimenkul sektörünü de yakından ilgilendiriyor. 20 yıldır gayrimenkul sektöründe değerleme hizmeti sunan Denge Değerleme Genel Müdür Yardımcısı Korhan Can; özellikle gayrimenkul sektörü oyuncularının, ürettikleri projelere elektrikli araç şarj istasyonları eklemesinin, daha fazla yatırımcı çekmelerine büyük katkı sağlayacağına vurgu yaptı. Can;“Yakın gelecekte, elektrikli araç şarj istasyonlarının artık sadece bir lüks değil, temel bir gereklilik haline geleceği görülüyor. Geliştirmeciler,yatırımcılar bu ihtiyacı dikkate almak, projelendirmek ve uygulamak durumundalar.” dedi. Mevcutta var olan örneklerde şarj cihazlarının sık sık kullanım dışı kaldığı, hata verdiği ve bozulduğuna bu durumun da bina sakinleri ve bina yönetimini sıkıntıya soktuğuna da dikkat çeken Korhan Can, bu konuya ciddi olarak eğilen ve yatırım yapan gayrimenkul sektörü oyuncularının kısa orta vadede kazanan ve fark yaratan taraf olacağını da belirtti.

ABD’nin bu konudaki yaptığı adımlar hakkında da bilgi veren Can şunları söyledi: “Şimdiki bazı uygulamalarda bina yönetimlerindeki görevliler şarj istasyonu uzmanı olmadıkları ve sorun giderme konusunda bilgi sahibi olmadıklarından gayrimenkul projesi yönetimini ve konut sakinleri için genel bir memnuniyetsizlik yaratıyor. Ancak tüm bunlara rağmen, gayrimenkul geliştiriciler ve yatırımcılar, talebin artmasıyla birlikte elektrikli araç şarj istasyonu için gerekli adımları atmak durumunda olacak. ABD Enerji Bakanlığı, 25 veya daha fazla park yeri olan binalarda, otopark kapasitesinin %20’si için elektrikli araç şarj altyapısı sağlamasını gerektiren yasal düzenlemeyi kabul etti. Öyle ki; yine ABD’de yapılan çalışmalar, elektrikli araçların satışlarının 2030 yılına kadar neredeyse %30’unu oluşturmasını beklendiğini gösteriyor. Bu nedenle evlerinde elektrikli araçlarını şarj etmek için bir yer arayacak bina sakinlerinin sayısı kaçınılmaz olarak artacaktır.”

Şarj İstasyonları Ticari Gayrimenkul Sektörü İçin De Ciddi Fırsatlar Barındırıyor…

Şarj istasyonlarının yalnızca konut sektörüne değil ticari gayrimenkul sektörüne de ciddi fırsatlar sunduğuna işaret eden Denge Değerleme Genel Müdür Yardımcısı Korhan Can; şarj istasyonu alt yapısı oluşturabilmek için gerekli altyapı ve şebeke harcamalarının istasyon başına 5.000 ila 15.000 dolar arasında maliyet oluşturduğu bilgisini de verdi. Can, şarj istasyonlarının avantajları ve sektöre katacağı fırsatları ise şu sözlerle aktardı: “Akaryakıt istasyonlarındaki dolum süresinin aksine, elektrikli araçların şarj olması için en az yarım saat gerektirdiğinden, bu da müşterinin zaman geçirebilmesi için birtakım ihtiyaçlar doğurur. Şarj istasyonlarının neredeyse her yerde kurulabilir olması, perakendecilere daha fazla yaya trafiği çekme ve site üzerinde geçirilen süreyi artırma fırsatı veriyor. Mevcut dönemde elektrikli araç sahiplerinin üst gelir grubu olması nedeniyle, şarj istasyonlarının kurulumu daha yüksek gelirli müşterileri çekmeye yardımcı olacaktır.”

Yapılan araştırmaların sürücülerin araçlarını bir alışveriş merkezi veya herhangi bir perakende ortamında şarj ettiklerinde, %90’ının bir mal veya hizmet satın alma eğiliminde olduklarını gösterdiğini de belirten Can;“Bu nedenle şarj istasyonları sunan ticari gayrimenkuller, arabalarını şarj etmek isteyen yeni müşterileri çekme konusunda daha avantajlı olacaktır. Bu hizmet yaygınlaşmadan önce harekete geçen şirketler, mülklerine değer katacaklar ve rekabetlerinde bir avantaj sağlayacaklardır” dedi.

Diğer Haberler

21 Mayıs’ta Yeni Model Tesla Y Long Range Siparişe Açılacak

TESLA 16 MAYIS 2025 GÜNÜ AÇIKLADI..... YENI MODEL Y LONG RANGE ARKADAN ÇEKIŞ ARTIK TÜRKIYE’DE Bugün Tesla, önümüzdeki hafta Çarşamba günü 21 Mayıs’ta, Yeni Model Y...

Petrol fiyatları düşüşe geçti 61,08 dolara geriledi

Petrol fiyatları, İran ile ABD arasında olası bir nükleer anlaşmaya ilişkin spekülasyonların yeniden canlanmasıyla birlikte aşırı arz endişelerinin yoğunlaşmasıyla, önceki seanstaki sert düşüşlerin ardından...

Škoda’nın Sevilen Modeli Fabia 5 Milyon Üretim

Škoda’nın B segmentindeki efsanevi modeli Fabia, otomotiv tarihinde önemli bir dönüm noktasını daha geride bıraktı. 1999 yılından bu yana üretilen Fabia’nın 5 milyonuncusu, Çek...

2035 yılına kadar Türkiye’de 5 ila 11 milyon arasında

Ulaştırma sektörü, Türkiye'de sanayi ve binalardan sonra en fazla enerjiyi tüketen üçüncü sektör konumundadır. Fosil yakıtlara en bağımlı sektöre ulaştırılması, Türkiye'nin karbonhidrat (CO 2 ) emisyonlarının...

İnci Yuasa “patent şampiyonları” arasında

Teknoloji ve inovasyona dayalı büyüme stratejisi kararlılıkla sürdürülen İnci GS Yuasa, Patent Etkisi tarafından sağlanan Türkiye'nin Patent Raporu 2024'ün özelliklerine göre batarya teknolojileri alanında...

WAT Mobilite YEK-G Sertifikası aldı

WAT Mobilite, 1 Mart 2025 itibarıyla geçerli YEK-G sertifikasını aldı. Sertifika, şirketin şarj istasyonlarında kullanılan enerji kadar değişim üretimini resmi olarak tescilledi. Bu gelişme,...

Portekiz WRC’de Podyum İçin Etaba Çıkıyor

2025 Dünya Ralli Şampiyonası'na iddialı bir giriş yapan Castrol Ford Team Türkiye, İsveç Rallisi'nin ardından sezonun ikinci stadı olan Portekiz Rallisi için hazırlıklarını tamamladı....