Elektrikli Mercedes-Benz eActros Almanya ve İsviçre’de müşterilere teslim edildi

®
Çok Okunanlar

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler üzerinde çalışmalarını hızlandırdı. Bu çerçevede...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 62,33...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği Danışmanı Özgür Şener, “Aracın...

Mercedes-Benz, 2016 Hannover IAA Ticari Araç Fuarı’nda tanıttığı, şehir içi kullanıma yönelik elektrikli ağır nakliye kamyon konseptini eActros “İnovasyon Filosu” adıyla yollara çıkarttı. Teknoloji öncülüğünü sürdürülebilir çevrecilik alanında da sürdüren şirket, 18 ve 25 ton ağırlığında iki farklı elektrikli versiyona sahip ağır nakliye kamyonu eActros’lardan oluşan İnovasyon Filosu’nun teslimatlarını farklı sektörlerde hizmet veren müşterilerine 2018 yılı sonunda tamamladı. eActros’larını teslim alan müşteriler 12 ay süresince, gerçek yaşam koşullarında araçların günlük kullanım özelliklerini ve yakıt verimliliğini test ederek deneyimlerine dair Daimler’e geri bildirimde bulunacak. Daimler AG, proje kapsamında uzun vadede seri üretim kamyonlarla kentsel ortamlarda sıfır emisyon ve sessiz sürüş hedefliyor.

Test programına Almanya ve İsviçre’de inşaat ve hammadde sektörlerinden market zincirlerine kadar çeşitli sektörlerden 10 müşteri katılıyor. Mal dağıtımlarını karayolu üzerinden yapan bu müşteriler, eActros’lar öncesinde geleneksel dizel motorlu araçlar kullanıyordu. Teslim edilen İnovasyon Filosu’ndaki eActros’lar, müşterilerin gereksinimleri doğrultusunda soğutucu, tanker ve brandalı kasa olmak üzere farklı üst yapılar ile donatıldı. Sürücüleri özel bir eğitime tabi tutulduktan sonra kullanılmaya başlanan kamyonlar, ilerleyen dönemde ikinci bir 12 aylık test programı için farklı bir müşteri grubuna verilerek müşteri taleplerinin belirlenmesinde rol oynayacak. Mercedes-Benz tarafından toplanan veriler sonucunda 2021 yılından itibaren ağır nakliye operasyonlarında kullanılmak üzere ekonomik ve rekabetçi elektrikli kamyonların seri üretimi hedefleniyor.

Müşteri beklentilerini karşılayan performans ve yükleme kapasitesiyle200 km’ye kadar menzil

Mercedes-Benz eActros’larda platform olarak Actros’un şasisi kullanılıyor. Ancak aracın mimarisi, son derece gelişmiş bileşenlere sahip elektrikli güç ve aktarma sistemi için özel olarak yapılandırıldı. Örneğin; eActros’larda kullanılmak üzere kapsamlı bir revizyondan geçen tahrik aksı Mercedes-Benz’in alçak zeminli hibrit ve yakıt hücresi otobüslerinde kullanılan ve başarısını kanıtlamış olan ZF AVE 130’a dayanıyor. Aks yuvası baştan aşağı yeniden tasarlanırken daha yüksek şekilde konumlandırıldı ve böylece aracın yerden yüksekliği 200 mm kadar artırıldı. Tahrik sistemi arka aks tekerlek göbeğine yakın konumlandırılan iki adet elektromotordan oluşuyor. Söz konusu üç fazlı asenkron motorlar su soğutmalı olup, 400 Volt nominal gerilim ile çalışıyor. Motorların her biri 125 kW maksimum güç ve 485 Nm maksimum tork üretiyor. Aktarma sistemi, söz konusu torku her biri 11.000 Nm olacak şekilde transfer ederken dizel motorlu bir kamyonun performansı elde ediliyor.

Araçta bulunan iki adet 240 kWh kapasiteli lityum iyon batarya ile sistem 200 km’ye kadar menzil sunuyor. 11 bağımsız paket halinde düzenlenen bataryaların üçü şasiye yerleştirilirken diğer sekizi ise altta yer alıyor. Güvenlik için batarya paketleri çelik yuva içerisinde korunuyor ve olası bir çarpışma anında çelik yuvalar deforme olarak enerjinin bataryalara ulaşmasını ve bataryaların zarar görmesini önlüyor. Sadece güç ve aktarma organını enerjiyle beslemekle kalmayan yüksek voltajlı bataryalar aynı zamanda aracın tamamını enerjiyle besliyor. Fren sistemine ait hava kompresörü, hidrolik direksiyon pompası, kabin klima sistemine ait kompresör ve ilgili durumlarda soğutucu gibi yardımcı bileşenler de yine elektrikle çalışıyor. Boş bataryalar filonun şarj deposundaki 20 ile 80 kW kapasiteli mobil şarj istasyonlarında 3 ile 11 saat içinde şarj edilebiliyor. Şarj standardı olarak Kombine Şarj Sistemi (CCS – Combined Charging System) kullanılıyor. İki geleneksel 12 voltluk bataryadan oluşan düşük voltajlı araç içi besleme ağı bir DC-DC dönüştürücü aracılığıyla yüksek voltajlı bataryalar üzerinden şarj ediliyor. Bu sayede, yüksek gerilim şebekesinin arızalanması veya kapatılması durumunda; ışıklar, göstergeler, frenler, havalı süspansiyon sistemleri ve kabin sistemleri gibi tüm ilgili araç işlevleri çalışmaya devam edebiliyor. Yüksek voltaj ağı düşük voltajlı bataryanın her ikisi de şarj edildiğinde aktif hale getirilebiliyor.

Daimler, elektrikli ticari araçlara giden yolda da öncü konumda

Müşterilere teslim edilen “eActros İnovasyon Filosu”nun 2020 yılının ikinci yarısına kadar yollarda kalması planlanıyor. Daimler AG, filo testleri kapsamında bir dizi özel uygulama senaryosundaki enerji gereksinimlerini, elektrikli kamyonların verimliliğini ve elektrikli kamyonların tüm yaşam döngüsü değerlendirilerek çevresel performansını dizel kamyonlarla karşılaştırmayı amaçlıyor. İlgili testlerden elde edilen veriler araçların optimizasyonu için kullanılacak. Sonuçlar yayınlanacak ve potansiyel kullanıcılara rota planlamalarını optimize etme veya lojistik süreçleri için yeni iş modelleri geliştirme fırsatı verecek.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler...