Yeni batarya teknolojilerinin elektrikli otomobillerin menzillerini 1000 kilometreye kadar ulaştırmasına yönelik küresel yarış devam ederken, bataryaların üretiminde çok fazla elektrik tüketilmesi, sera gazı salımı ve batarya israfının ekolojik açıdan büyüyen bir diğer sorun olmasından endişe duyuluyor.
Elektrikli otomobillerin, hareketliliği daha da sürdürülebilir hale getirmesi beklenirken, bu otomobillerde kullanılan batarya başta olmak üzere elektronik malzemenin daha hızlı atık haline geleceğine dair endişeler giderek artıyor.
Bataryanın her kilovat saat (kWh) depolama kapasitesi için 97 ile 180 kWh’e eşdeğer enerji tüketilirken, bataryaların verimli şekilde şarj edilmesi, çevre dostu ve uzun ömürlü olması da ön plana çıkıyor.
Elektrikli otomobil üretiminin de ortaya çıkan sera gazı salımının yaklaşık yüzde 40’ı batarya üretiminden kaynaklanırken, 100 kWh’lik bir bataryanın üretimi, 15 ile 20 ton arasında karbondioksit yayıyor.
Uzmanlar, uzun batarya ömrünün çevresel etkiyi en aza indirmenin temel unsuru olduğu belirterek, bataryalara başka alanlarda enerji deposu olarak “ikinci bir ömür” verilmesini öneriyor.