Elektrikli Araçlar, Avrupa’da Rekabeti Kızıştırıyor

®
Çok Okunanlar

Toprak Razgatlıoğlu’ndan Portekiz’de Üç Podyum…

Red Bull sporcusu Toprak Razgatlıoğlu, 2023 Dünya Superbike Şampiyonası’nın (WSBK) 11. durağı olan Portekiz hafta sonunda ikinci yarışta damalı...

TomTom GO Navigasyon uygulaması

Dünyadaki milyonlarca kullanıcısı ile 20 yılı aşkın süredir navigasyon teknolojisinde lider marka olan TomTom, Türk kullanıcılarla buluştu. Navigasyon ve...

2018 Los Angeles Auto Show®…

https://www.youtube.com/watch?time_continue=31&v=fGr4592ZN-s

Fiat 5oo “La Prima by Bocelli”

Yeni ve tamamen elektrikli Fiat 500’ün, sınırlı sayıda üretilecek olan “La Prima by Bocelli” versiyonu tanıtıldı. Dünyaca ünlü tenor,...

Dizel ve Benzinle Farkı Kapatan Elektrikli Araçlar, Avrupa’da Rekabeti Kızıştırıyor!

 Norveç ve İtalya’da En Uygun Tercih Elektrikli! 

LeasePlan’in yayınladığı Araç Maliyet Endeksi’ne göre, elektrikli araçlar Avrupa’nın birçok ülkesinde dizel ve benzinli araçların maliyetleriyle rekabet etmeye başladı. Geçtiğimiz yıllarda sadece birkaç ülkeyle sınırlı olan rekabet, Avrupa’nın neredeyse geneline sıçradı. Öyle ki, Avrupa ülkelerinde kompakt sınıftaki elektrikli araçlar benzinli ve dizel araçlara göre maliyetler açısından kolaylıkla rekabet eder hale geldi.Buna göre, kompakt sınıftaki elektrikli araçların içten yanmalı araçlara kıyasla maliyetler açısından en rekabetçi olduğu ülkeler; Almanya, İtalya, Hollanda, Norveç, Portekiz, İsveç, İsviçre ve İngiltere olarak sıralandı. Elektrikli araçların dizel ve benzinli araçlara kıyasla daha ekonomik olduğu iki ülke Norveç ve İtalya olarak raporda yer alırken, en yüksek kullanım maliyetlerine sahip ülke ise İsviçre oldu. LeasePlan raporunda ayrıca, Türkiye’de benzinli bir otomobile sahip olmanın aylık maliyetinin 509 Euro, dizel bir araca sahip olmanın aylık maliyetinin ise 547 Euro olması dikkat çekti.

Dünyanın en büyük filo kiralama şirketlerinden LeasePlan, Araç Maliyet Endeksi’nin 2020 sonuçlarını açıkladı. 18 Avrupa ülkesinin küçük ve kompakt sınıflardaki bir araca toplam sahip olma maliyetlerinin detaylı analizini (yakıt, amortisman, vergiler, sigorta ve bakım gibi maliyet kalemleri de hesaba katılarak) kapsayan endeks, Avrupa’daki elektrikli araçların artık her zamankinden daha uygun fiyatlı olduğunu verilerle birlikte ortaya koydu. Öyle ki Avrupa ülkelerinde kompakt sınıfta yer alan elektrikli araçlar, benzinli ve dizel araçlara göre maliyetler açısından kolaylıkla rekabet eder hale geldi.

Raporda geçtiğimiz yıllarda dizel, benzin ve elektrikli araçlar arasında görülen maliyet farklarının bu sene bir hayli kapandığı gözlemlendi. Buna göre, kompakt sınıftaki elektrikli araçların içten yanmalı araçlara kıyasla maliyetler açısından en rekabetçi olduğu ülkeler; Almanya, İtalya, Hollanda, Norveç, Portekiz, İsveç, İsviçre ve İngiltere olarak sıralandı. D segmenti elektrikli araçların içten yanmalı araçlara göre en rekabetçi olduğu ülkeler ise; Avusturya, Belçika, Danimarka, Fransa, Almanya, İrlanda, İtalya, Hollanda, Norveç, Portekiz, İspanya, İsveç, İsviçre ve İngiltere oldu.

Norveç ve İtalya’da elektrikli araçlar daha uygun

Araç Maliyet Endeksi’nde, elektrikli araçların dizel ve benzinli araçlara kıyasla daha ekonomik olduğu iki ülke Norveç ve İtalya. Norveç’te benzinli bir aracın aylık sahip olma maliyeti 851 Euro iken dizel bir aracın maliyeti 913 Euro, elektrikli araca sahip olmanın maliyeti ise sadece 750 Euro. Aynı şekilde, İtalya’da benzinli aracın aylık maliyeti 807 Euro ve dizel aracın 753 Euro civarındayken, elektrikli aracın maliyeti ise 742 Euro olarak daha aşağıda konumlanıyor. Bu iki ülkeye en yakın ülkelerden birisi Hollanda. Hollanda’da benzinli bir aracın aylık maliyeti 711 Euro olurken, dizel aracın 806 Euro ve elektrikli aracın ise sadece 721 Euro. Benzinli, dizel ve elektrikli araçların aylık maliyetlerinin en yakın olduğu diğer ülkelerden bazıları ise İsveç, Portekiz, Almanya, İngiltere ve İsviçre. Bu ülkelerde, elektrikli, dizel ya da benzinli bir araç almanın aylık maliyetler bakımından çok büyük farkları bulunmuyor.

En yüksek maliyetler İsviçre’de

LeasePlan’in yayınladığı kapsamlı araştırmada, araç kullanımına ait aylık ortalama maliyet Avrupa genelinde büyük farklılıklar gösteriyor. Tabi ki, bunun en büyük nedenleri arasından GSYİH’in etkisi bulunuyor. LeasePlan Araç Maliyet Endeksi’ne göre, aylık maliyetler göz önüne alındığında bir araç kullanmak için en pahalı ülke İsviçre iken en uygun ülkenin Macaristan olduğu ortaya çıktı. İsviçre’de araç kullanmanın aylık maliyeti ortalama 926 Euro olarak belirlenirken, Macaristan’da bu maliyetin ortalama 491 Euro olması dikkatleri çekiyor. Diğer yandan, GSYİH ile birlikte kıyaslandığında toplam sahip olma maliyetinin İtalya ve Portekiz’deki sürücüler için en yüksek, Danimarka ve İsveç’teki sürücüler için en düşük olması da raporda öne çıkıyor.

Türkiye’de benzinli aracın aylık maliyeti 509 Euro, dizelin 547 Euro

Araştırmada içten yanmalı yani benzinli veya dizel araçlarla ilgili önemli bulgular da yer alıyor. Buna göre, Norveç ve İsviçre içten yanmalı araçlar açısından en pahalı ülkeler olarak sıralanıyor. Bunun aksine Norveç’teki elektrikli araçların fiyatları ise içten yanmalı araçlara göre oldukça düşük. LeasePlan Araç Maliyet Endeksi’ne göre, Macaristan 537 Euro ile benzinli bir araca sahip olmanın en uygun olduğu ülkeyken, Yunanistan 534 Euro ile dizel araca sahip olma bakımından en uygun ülke olarak dikkatleri çekiyor. LeasePlan raporunda ayrıca, Türkiye’de benzinli bir araca sahip olmanın aylık maliyetinin 509 Euro, dizel bir araca sahip olmanın aylık maliyetinin ise 547 Euro olması dikkatleri çeken sonuçlar arasında bulunuyor.

“Vergi ve şarj alt yapısı destekleri çok önemli”

Araç Maliyet Endeksi’ni değerlendiren LeasePlan Türkiye Genel Müdürü Türkay Oktay, “Geçtiğimiz senelerde Avrupa’da elektrikli araçlar ile dizel veya benzinli araçlar arasındaki fiyat farkının daraldığını zaten görüyorduk. Bunun sebebi elbette elektrikli araçların her geçen yıl daha da rekabetçi bir hale gelmesiydi. Bugün, yaptığımız araştırmanın sonucunda çok daha net görüyoruz ki bu farkın kapanması artık bir an meselesi. Çalışan filosunu 2021, tüm filosunu ise 2030 yılına kadar, sıfır emisyon seviyesine çekmek için dahil olduğu EV 100 gibi inisiyatiflerigöz önünde bulundurduğumuzda LeasePlan’in konunun en önemli öncülerinden olduğunu söylemek mümkün. Elektrikli araçların ülkemizde daha ulaşılabilir ve etkin bir alternatif olabilmesi için vergi ve şarj alt yapısı destekleri çok önemli. Türkiye’de henüz elektrikli araç pazarı tam olarak oluşmadığı için bu anlamda bir veri yok. Türkiye, dizel yakıtlı bir araca sahip olma maliyeti açısından endekse katılan ülkeler arasında Macaristan ve Yunanistan’ın hemen ardından 3’üncü sırada yer alıyor. Ülkemizde dizel yakıtlı bir araca sahip olmanın aylık maliyeti ise 547 Euro yani ortalama 5000 TL’yi buluyor” dedi.

Avrupa’da Aylık Araç Maliyetleri

Benzin Dizel Elektrikli
Yunanistan € 547 € 534 € 594
Macaristan € 537 € 538 € 642
Türkiye € 509 € 547      –
İsveç € 643 € 655 € 646
Fransa € 598 € 633 € 654
Portekiz € 651 € 672 € 686
İrlanda € 640 € 613 € 695
Avusturya € 685 € 672 € 718
Hollanda € 711 € 806 € 721
İspanya € 603 € 609 € 730
Almanya € 704 € 720 € 730
İtalya € 807 € 763 € 742
İngiltere € 727 € 731 € 744
Norveç € 851 € 913 € 750
Belçika € 686 € 709 € 797
Danimarka € 765 € 716 € 797
Çek Cumhuriyeti € 541 € 570 € 793
Finlandiya € 767 € 794 € 944
İsviçre € 960 € 925 € 949

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...