Ek MTV tahsilatı yüzde 20,8’de kaldı

®
Çok Okunanlar

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da piste çıkacak olan yeni...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile yeni bir hizmet anlaşması...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

TAŞIT SAHİPLERİ EK MTV’Yİ ÖDEMEKTE İSTEKSİZ…

 Temmuz ayında yapılan ek bütçede en dikkat çeken vergi artışlarından biri kuşkusuz tüm taşıt sahiplerini yakından ilgilendiren ek Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) oldu. Bir kereye mahsus olmak üzere 2023 yılında MTV, Ağustos ve Kasım aylarında tekrar ödenecek. Çifte MTV ödemesi konusunda gelen rakamlar, vatandaşın bu konudaki isteksizliğini gözler önüne serdi. Vergi Uzmanı Mahmut Aydoğmuş, 2023 yılı Ağustos dönemine ait bütçe verilerine bakıldığında sadece 3,4 milyar TL’lik MTV tahsil edildiğini ve tahsilat oranının yüzde 20,8’de kaldığını söyledi.

Otomobil, arazi taşıtları, motosiklet, minibüs, otobüs, kamyon, kamyonet, uçak, helikopter gibi kayıt ve tescile tabi motorlu araçlar için her yılbaşında MTV tarifesi belirleniyor ve Ocak ile Temmuz aylarında iki eşit taksit halinde ödeniyor. 2023 yılı bütçesinde yıllık 38,6 milyar TL MTV tahsilatı öngörülüyordu. İki eşit taksitte ödendiğinden 2023 yılının Ocak ve Temmuz dönemlerinde 19,3 milyar TL MTV tahsil edilmesi bekleniyordu. Temmuz ayında yapılan ek bütçe ile bu yıl MTV’nin bir kere daha alınacağı belirtilerek yıllık toplam tahsilat hedefi de 71,2 milyar TL’ye yükseltildi.

Ek MTV’de hayaller 32,6 milyar TL, Ağustos’ta gerçekleşen ise 3,4milyar TL!

Vergi Uzmanı ve Özay Mali Danışmanlık Kurucu Ortağı Mahmut Aydoğmuş, Motorlu Taşıtlar Vergisi’nde yapılan tahsilatların beklentilerin çok altında kaldığını belirterek 2023 yılında gerçekleşen tahsilat oranları hakkında önemli bilgiler verdi.

Ocak ve Temmuz dönemlerinde tahsil edilen MTV tutarının toplam 25,6 milyar TL’de kaldığını, ek MTV’nin de ilk taksit ödemelerinde dip noktayı gördüğünü ifade eden Mahmut Aydoğmuş, “2023 yılı bütçesi yapıldığında 38,6 milyar TL Motorlu Taşıtlar Vergisi alınması hedefleniyordu. Ocak ve Temmuz aylarında iki eşit taksitte ödendiğinden her dönem için 19,3 milyar TL’lik MTV tahsil edilmesi beklentisi vardı. Buna karşılık Ocak 2023 döneminde tahsil edilen MTV tutarı 13,1 milyar TL olunca tahsilat oranı yüzde 67,8’de kaldı. 2023 dönemi MTV tutarları 7440 sayılı af yasası kapsamına da alınmadığı için buradan tahsilat anlamında bir olumlu dönüş de olmadı. Temmuz2023 dönemine geldiğimizde tahsil edilen MTV tutarı 12,5 milyar TL ile daha da düşük seviyelere geriledi ve tahsilat oranı yüzde 64,8’e düştü. Gelir Vergisi, Kurumlar Vergisi, KDV, ÖTV gibi diğer vergi kalemleri ile mukayese ettiğimizde tahsilat oranlarının hedeflerin epey altında kaldığını söylemek zor değil. Temmuz ayında yapılan ek bütçeyle bu yıl MTV’nin bir kez daha alınacağı söylendi yani taşıt sahiplerine çifte MTV yükü geldi. Yıllık toplam tahsilat hedefi ise bu suretle 71,2 milyar TL’ye yükseltildi. Deprem bölgesinin ek vergiden muaf olması ve tescil edilen araç sayısındaki değişiklik dikkate alınarak ek MTV’den 32,6 milyar TL tahsilat beklentisi oluştu. Bu tutarın yarısınınAğustos ayında, diğer yarısının ise Kasım ayında ödenmesi şeklinde düzenleme yapıldı. Fakat Ağustos 2023 dönemine ilişkin bütçe verilerine baktığımızda sadece 3,4 milyar TL seviyesinde MTV tahsil edildiğini görüyoruz. Yani 16,3 milyar TL ek MTV tahsilatı beklenirken ödenen 3,4 milyar TL olmuş ve tahsilat oranı da yüzde 20,8 gibi çok düşük bir oranda gerçekleşmiş. Bu tablo tahsilat oranlarında gelinen dip nokta diyebiliriz” diye konuştu.

Vergi Uzmanı Mahmut Aydoğmuş, vatandaşların ödedikleri vergiyi tekrar ödeme noktasındaki isteksizliklerinin yanı sıra kamuoyunda oluşan Anayasa Mahkemesi’nin kararına yönelik beklentinin ek MTV tahsilatının düşük seviyede kalmasında etkili olduğunu belirterek sözlerini şöyle bitirdi: “Yaşanan ekonomik zorluklar elbette etkilidir ancak vatandaşın ödediği bir vergiyi bir daha ödeme noktasında net tavır koyduğu açıkça görülüyor.Diğer taraftan konu ile ilgili Anayasa Mahkemesi’nin vereceği karar da kamuoyunda bir beklenti oluşturdu. Bilindiği üzere Anayasa Mahkemesi kararları geriye dönük uygulanmıyor ve vatandaşın bu nedenle ek MTV’de bekleyişe geçmiş olması da muhtemel.Ödenmiş verginin bir daha ödenmesini talep etmenin Anayasa’nın 73. maddesine aykırı olduğunun altını bir kez daha çizmekteyarar var. Umarız Anayasa Mahkemesi kısa sürede konuya ilişkin kararını verir ve belirsizlik ortadan kalkar.”.

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...