Ehliyette ’85 yaş’ önerisi…

®
Çok Okunanlar

Başbakan Giorgia Meloni: o zaman o arabanın İtalya’da üretilmesi gerekiyor

Özel Haber / İtalya, Roma - Başbakan Giorgia Meloni, Temsilciler Meclisi'nde Demokrat Parti liderinin ilgili bir sorusuna yanıt olarak;  "Fiat...

Temsa İş Makinaları’na Terex Finlay’den “En Başarılı Müşteri Desteği” Ödülü…

Temsa İş Makinaları, 2015’den bu yana distribütörlüğünü yürüttüğü dünyanın önde gelen mobil paletli kırıcı ve mobil paletli elek üreticisi...

74°C’ye kadar ulaşabilen sıcaklıklarda test

Gündelik hayatımızda pandemi ile birlikte artan dezenfektan ve hijyen ihtiyacı, gün içinde temas ettiğimiz yüzeylerde aşınma ve yıpranmalara sebep...

Honda HR-V Türkiye’de satışa çıkacak…

Honda açıklamasına göre, Türkiye’de 13 Nisan 2019 tarihinde satışa sunulacak olan yenilenen Honda HR-V, bugüne kadar sunulan modeller arasında...

İngiltere Kraliçesi II. Elizabeth’in eşi Prens Philip’in 97 yaşında direksiyon başına geçmesi ve ardından kaza yapması tartışmaları da beraberinde getirirken, Türkiye’de de durum farklı değil. İleri Sürüş uzmanı Ethem Genim, “85 yaş bu konuda üst sınır olmalı” önerisinde bulundu.

İngiltere Kraliçesi II. Elizabeth’in eşi Prens Philip’in geçtiğimiz günlerde yaptığı kaza sadece İngiltere’nin değil tüm dünyanın gündemine oturdu.

Kazanın ardından İngiltere’de ve tüm Avrupa’da tartışılmaya başlanan “Kaç yaşından sonra ehliyete el konulmalı?” sorusu Türkiye’nin de gündemine oturdu.

İleri Sürüş Güvenlik Uzmanı Ethem Genim, konuyla ilgili yenisafak.com’ yaptığı açıklamada ehliyette nasıl ki 18 yaşının üzerindeki adaylara gerekli testleri geçmeleri halinde belge veriliyorsa, aynı sürecin yaşlılıkta da olması gerektiğini anlattı.

‘ALGILAR KAPANIYOR, REFLEKSLER ZAYIFLIYOR’

İnsanların yaşa girdikçe algılarının giderek azaldığına, refleksin de aynı şekilde zayıfladığına dikkati çeken Genim, “Tabi tüm bunlar üst üste gelince sözünü ettiğimiz grup, trafikte ciddi bir risk artışını da beraberinde getiriyor” ifadesini kullandı.

Mevcut durumda Türkiye’de sürücülerin 60 yaşından itibaren her 5 yılda bir denetime girip rapor aldığını vurgulayan Genim, şöyle devam etti:

— Rapor alınıyor ancak raporların nasıl ortamlarda alındığını hepimiz biliyoruz. Bu raporları almak çok zor değil. Bizim önerimiz Türkiye’de sürücülerin en fazla 85 yaşına kadar direksiyona geçebilmeleri. 60 yaşından sonra her 5 yılda bir denetime girip hepsinden başarıyla geçse dahi 85 yaşın en üst sınır olması gerektiğini düşünüyorum.

Basit bir gayrimenkul satışında dahi noterin öncelikle hastaneden rapor istediğini hatırlatan Genim,”Kriterlere uymayan kişilerin noter huzurunda bir satış yapması söz konusu olamıyor” şeklinde konuştu.

‘KONTROLSÜZ KULLANILAN ARABA DA ASLINDA BİR SİLAH’

Silah almak isteyen vatandaşların ruhsat için 6 ayrı doktorun kontrolünden geçtiğinin altını çizen Genim, şunları söyledi:

— Aynı şekilde ehliyet alımında da işin sıkı tutulması gerektiğine inanıyoruz. Kontrolsüz kullanılan bir aracın da silahtan farklı yok. Bir trafik kazasıyla onlarca can kaybedilebiliyor. Tüm bunları alt alta koyduğunuzda bir üst yaş sınırı belirlenmesi ve bu yaşın üzerindeki kişilerin direksiyona geçmemesi sadece kendileri için değil trafikte var olan tüm canlılar için de önemli bir riski ortadan kaldırması bakımından son derece önemli.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...