Duster, ciddi bir ticari başarıya imza attı

®
Çok Okunanlar

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika paketini kamuoyu ile paylaştı....

Shell Türkiye 16. Yol Emniyeti Konferansı…

Shell Türkiye, 16 yıldır aralıksız düzenlediği Yol Emniyeti Konferansı’nı bu yıl “Yol Emniyetinde Dijital Dönüşüm ve Artan Riskler” odağında...

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir anda kapanan yollar, saatlerce...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş biriminde yeni bir atamayı...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor. 5. salonda yer alacak...

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. 2026’da kuruluşunun...

İnci Holding’in Geleneksel Cevdet İnci Onur Gecesi…

İnci Holding'in geleneksel yıl sonu etkinliği Cevdet İnci Onur Gecesi, grup şirketleri çalışan ve eşlerinden oluşan 600’ü aşkın katılımcıyla...

Dacia, 1968 yılındaki kuruluşu, 1999’da Renault Grubu tarafından satın alınması ve günümüze gelinceye kadar çok önemli bir yol katetti. Artık uluslararası bir kimlik kazanan Romanya markası, en uygun fiyatlara en temel özellikleri sunma formülüyle başarıya ulaştı. Başarı hikayesine yeni bir başlık eklemeye hazırlanan marka, çağın gerekliliklerine uygun olarak fiyat performans ürünlerini tüketicilerle buluşturmayı sürdürüyor. 

Geçtiğimiz 15 yılda gelenekselin dışına çıkan yaklaşımıyla Dacia, akılcı bir tüketime dönük yaklaşımıyla geniş bir hedef kitleye hitap ediyor. 44 ülkede 7 milyondan fazla müşterisi olan marka, zamana ayak uydurmak için sürekli olarak dönüşmeye devam ediyor.

1968 yılında tüm Romanya vatandaşlarına modern, sağlam ve ekonomik otomobiller sunmak hedefiyle yola çıkan Dacia’nın isminde, günümüz Romanya bölgesinin eski ismi olan “Dacia”dan ilham alındı.  1999 yılında Louis Schweitzer önderliğinde Renault Grubu’na katılan marka, yeni hedeflere giden yolu da açmış oldu.

Markanın tarihindeki bu yeni sıçrama 2004 yılında modern, dayanıklı ve hepsinden önemlisi erişilebilir aile sedan otomobili Logan modelin lansmanıyla gerçeğe dönüştürüldü. İlk olarak gelişmekte olan pazarlar için tasarlanan ve 5 bin Euro gibi rakipsiz bir fiyatla satışa sunulan model, 2005 yılında batı Avrupa da dahil olmak üzere büyük bir ticari başarıya imza attı. İkinci el fiyatına sunulan bu yeni araç, otomobil pazarında devrim yarattı.

2008 ise Dacia’nın Renault Grubu altındaki ikinci büyük lansmanı olan Sandero’nun satışa sunulmasına sahne oldu. Model ayrıca markanın en büyük ticari başarısına da imza attı. Sandero, sunduğu birçok avantaj arasında yer alan bir üst segment seviyesindeki iç hacim, çok yönlü yapısı ve uygun fiyatı ile, Avrupa’da bireysel satışlarda zirveye oturdu. 

2010 yılında Dacia, pazardaki en uygun fiyatlı SUV aracı sunarak bir kez daha kuralları değiştirdi. Çekici bir dış tasarım ve erişilebilir bir fiyatla sunulan Duster, ciddi bir ticari başarıya imza attı.

Hikâyenin devamında Avrupa pazarındaki en uygun fiyatlı elektrikli otomobil Spring ile yeni bir devrim geliyor. SUV görünümlü şehir otomobiliyle Dacia bir kez daha kuralları değiştirerek elektrikli mobiliteyi herkesin erişebileceği bir noktaya getiriyor.

Yıllar içinde marka, müşteri taleplerine uyum sağlarken, bir yandan da kendi kimliğine sadık kaldı. Zamana eksiksiz ayak uyduran ve akıllı teklifleriyle tüketicilerin karşısına çıkan Dacia böylece, etkisi çok olan ünlü Dacia buluşmalarında bir araya gelmekten keyif alan bir topluluk ortaya çıkardı. 

Bugün ve yarın Dacia

Yıllar geçtikçe zamanın gerekliliklerine uygun olarak daha modern otomobiller üreten Dacia, başarıyı getiren felsefesi rakipsiz fiyat performans dengesinden ödün vermiyor. Tasarımdan satışa ve üretimden taşımaya kadar marka her adımda maliyetleri optimize etme stratejisine sadık kalıyor. Böylece müşterileri sadece ihtiyacı olan özellikler için ödeme yapmış oluyor. 

Dacia’nın en büyük hedefi, temel müşteri ihtiyaçlarına odaklanan geriş ürün gamıyla ve etkili işletme modelleriyle yeni pazarlarda başarı yakalamak. Bunu yaparken, özellikle C segmentinde pazar ve ürünler de zenginleşecek. Ocak 2021’de Renaulution stratejik planının sunumunda lansmanı gerçekleştirilen Bigster Concept, Dacia serisinin yeni ufuklara doğru genişlemesini müjdeliyor.

Diğer Haberler

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş biriminde yeni bir atamayı duyurdu. Bu kapsamda otomotiv sektöründe...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel Otomobil Fuarı’nda en güncel ürün gamını otomobil tutkunları ile...

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir anda kapanan yollar, saatlerce süren bekleyişler, aniden düşen görüş...

Zes, Alkaş ile 5 yıllık stratejik ortaklığa imza attı…

Türkiye’nin en yaygın ve entegre şarj altyapısını kuran Zes, alışveriş merkezlerindeki gücünü artıracak önemli bir iş birliğine imza attı. AVM konsept yönetimi ve kiralama...

Lucitur Allison’ın yeni 9 vites tam otomatik şanzıman

Madrid merkezli ve 2026’da 40. yılını kutlamaya hazırlanan Autocares Lucitur, Allison’ın yeni 9 vitesli tam otomatik şanzımanıyla donatılan Otokar Navigo midibüs ile filosunu genişletti....

Baja Sezon Finali Düzce’de…

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası 5. ve son ayağı olan Baja Prusias, kısa adı DOSOD olan Düzce Otomobil ve Offroad Motor Spor Kulübü tarafından...

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en çok aranan Çin otomobil markası seçildi..."JAECOO arabaları" terimiyle üçüncü...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir...

Zes, Alkaş ile 5 yıllık stratejik ortaklığa imza attı…

Türkiye’nin en yaygın ve entegre şarj altyapısını kuran Zes, alışveriş merkezlerindeki gücünü artıracak önemli bir...

Lucitur Allison’ın yeni 9 vites tam otomatik şanzıman

Madrid merkezli ve 2026’da 40. yılını kutlamaya hazırlanan Autocares Lucitur, Allison’ın yeni 9 vitesli tam...

Baja Sezon Finali Düzce’de…

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası 5. ve son ayağı olan Baja Prusias, kısa adı DOSOD...

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika...

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran,...

Delphi 5 Ana Kategoride Lider

Delphi Ön Takım Sistemlerinin 5 Ana Kategorisinde de Lider Kapsama Oranına Ulaştı...  Geliştirdiği yüksek teknolojili ürünleriyle...

Yeni Jeep Compass Stellantis Melfi Fabrikası’nın Bantlarında

Dünyada arazi aracı denildiğinde akla gelen ilk marka olan Jeep kompakt SUV modeli Compass’ın üçüncü...

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Peugeot 7. Mardin Bienali’nin ana sponsoru oldu

Yenilikçi bakış açısı, estetik anlayışı ve insan odaklı yaklaşımıyla yalnızca otomotiv dünyasında değil, kültür ve...

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik…

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik Oyunları’nda Ödüller Mornine’den....  Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,spora olan...

2026’da 250’nin üzerinde cihaza ulaşmayı hedefleyen marka

sepascharge, 2030 yılında Türkiye’nin ilk 5 şarj ağı arasına girmeyi hedefliyor... Sepaş Akıllı Çözümler A.Ş.'nin elektrikli...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...