Dünyanın lider lastik üreticisi Bridgestone, Ayda Yolculuk için Lastik Geliştirecek…

®
Çok Okunanlar

Hyundai i30 eylülde Türkiye’de yeniden satışa sunulacak

Hyundai Motor Türkiye, C segmenti hatchback modeli i30'u, iki farklı donanım seçeneğiyle eylül ayında yeniden satışa sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan...

Hyundai ABD’deki yatırımını 26 milyar dolara çıkaracak

Hyundai Motor Grubu, ABD'ye yapacağı yatırımı 5 milyar dolar artırarak 26 milyar dolara çıkaracağını duyurdu. Gruptan yapılan açıklamaya göre, söz...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e...

Dünya lastik devi Bridgestone ay yüzeyinde yapılan çalışmalarda mobilite için gerekli olan gezgin araçlar için lastik araştırmalarına uzmanlığını sunacak. Bu görev için Toyota ve JAXA ile birlikte çalışmaya başlayacağını duyuran şirket, ayda insanlar tarafından kullanılacak ve basınçla çalışan bu araçların yerle temasını en iyi şekilde sağlayacak lastiklerin geliştirilmesinde rol alacak.

Bridgestone, Japon Uzay Keşif Ajansı (JAXA) ve Toyota ile birlikte uluslararası bir uzay araştırma görevinde yer alacağını açıkladı. JAXA ve Toyota’nın Mart ayında duyurduğu bu görevin hedefleri arasında uzay keşiflerinde insan aktivitelerinin etkinlik alanının genişletilmesi ve fikri mülkiyet haklarının geliştirilmesi bulunuyor. Bridgestone, bu kapsamda insanlar tarafından kullanılacak ve basınçla çalışacak olan gezgin araçların lastiklerinin performans gereksinimlerini araştıracak ve bu araçların ay yüzeyi ile daha iyi temas kurabilmesine yardım edecek.

Şirket, insanlığın uzayı keşfinin bir sonraki aşaması olan bu süreçte her iki kurumla ortak bir çalışma yürütecek; JAXA ile 2000’li yıllarda kurulmuş olan müşterek araştırma ortaklığını geliştirerek gezgin araçların ay yüzeyi ile olan temas alanını incelerken, Toyota’nın gezgin araç projesine de teknik ortak olarak hizmet edecek.

Bridgestone, lastik alanındaki uzmanlığı ve bilgi birikimi doğrultusunda gezgin aracın ağırlığının, ivmelenmesinin ve fren kabiliyetinin desteklenmesi, darbe emiliminin en aza indirgenmesi ve manevra kabiliyetinin iyileştirilmesi için geliştirilmiş Esnek Lastik sayesinde ay yüzeyinde mobilite ile ilgili karşılaşılabilecek zorlukların araştırılmasına yardım edecek. Böylelikle gezgin aracın ay yüzeyinde 10.000 kilometreden fazla yol almasını sağlayarak uzay görevinin tamamlanması için gerekli olan mesafenin katedilmesine destek sunacak.

Güçlü bir deneyim ve özgün mobilite çözümleriyle bu sıra dışı projeyi desteklemeye hazır olduklarını belirten Bridgestone Amerika Bölgesi Teknolojiden Sorumlu Yöneticisi Nizar Trigui “JAXA ve Toyota ile gerçekleştirmiş olduğumuz iş birliği ve bu kapsamda üstlendiğimiz görev bizim için gurur verici. Teknik kapasitemizin ayın yüzeyinde en zorlu koşullarda dahi işlevlerini tam olarak yerine getirebilecek bir lastiğin geliştirilmesine olanak sağlayacağına ve bizleri insanlığın mobilitesi için daha yukarı seviyelere taşıyacağına inanıyoruz.

Kurucumuz Shojiro Ishibashi, toplumun ilerlemesine ve gelişimine katkıda bulunmaya inanıyordu. Bridgestone kurumsal felsefemizin ayrılmaz bir parçası olan Yaratıcı Öncülük (Shinshu-Dokuso) aracılığıyla geleceğe yönelik yenilikçi çözümler geliştirerek bu inanca olan bağlılığımızı ortaya koyuyoruz. Bu görev, bir yandan bu bağlılığı temsil ederken bir yandan da Bridgestone’un insanların hareket etme, çalışma ve oynama şekillerini iyileştirme gayretlerinin göstergesidir.” şeklinde konuştu.

Diğer Haberler

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...

Hyundai i30 eylülde Türkiye’de yeniden satışa sunulacak

Hyundai Motor Türkiye, C segmenti hatchback modeli i30'u, iki farklı donanım seçeneğiyle eylül ayında yeniden satışa sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hyundai Motor Türkiye,...

Hyundai ABD’deki yatırımını 26 milyar dolara çıkaracak

Hyundai Motor Grubu, ABD'ye yapacağı yatırımı 5 milyar dolar artırarak 26 milyar dolara çıkaracağını duyurdu. Gruptan yapılan açıklamaya göre, söz konusu yatırım 2025-2028 döneminde gerçekleştirilecek...

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız motor sporları efsanesine ve 200’ün...

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...