Dünyanın İlk Harici Yan Hava Yastığı Sistemi

®
Çok Okunanlar

Kış Koşullarında Güvenli Sürüş İçin Seger’den İpuçları

Kış Koşullarında Sesli İkaz Cihazlarının Performansı Soğuk hava, araç kornalarının akustik performansını olumsuz yönde etkileyebiliyor. Düşük sıcaklıklar, kornaların ses seviyesinin...

Meteorolojiden kar yağışı uyarısı…

Antalya'nın doğusu ve Konya'nın güney kesiminin yüksek bölgelerinde kuvvetli kar yağışı bekleniyor. Meteoroloji Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre, söz konusu bölgelerde bugün başlayacak kar yağışının yarın...

NISSAN’dan COVID-19’a Teknolojik Önlem

NISSAN Türkiye, COVID-19 sürecinde sağlık ve güvenlikten ödün vermeden araç sahibi olmak isteyen müşterileri için “Sizi Görüntülü Arayalım” hizmetini hayata...

Porsche Mission E Cross Turismo

Porsche Mission E Cross Turismo’nun güçlü yanları arasında arazi sürüşünden ilham alan çarpıcı bir tasarımın yanı sıra dokunmatik ekran...

Yandan alınan darbeler neticesinde meydana gelen çarpışmalar en tehlikeli trafik kazaları arasındadır. Almanya’da bu tip kazalara karışan yolcuların üçte biri hayatını kaybetmektedir. ZF tarafından yeni geliştirilen çarpışma öncesi güvenlik sistemi prototipi, çarpışmadan milisaniyeler öncesinde aktive edilen bir harici yan hava yastığı kullanır. Oluşturulan ek yanal ezilme bölgesi sayesinde yolcuların hayatlarını kurtarabilmekte ve yaralanmalarında yüzde 40’a kadar azalma sağlanmaktadır. Bunu gerçekleştirebilmek için ZF, aracın sensör ağına bağladığı hava yastıkları ile birlikte, çarpışma ihtimalini sürekli gözlemleyen ve kaza ihtimaline karşı hava yastıklarını aktive etmek üzere arka planda çalışan algoritmalar geliştirmiştir.

ZF, Memmingen’de harici bir yan hava yastığı bulunan, dünyanın ilk çarpışma öncesi yolcu güvenliği sistem prototipinin canlı tanıtımını yaptı. ZF’nin İleri Mühendislik ekibindeki Güvenli Mobilite Sistemleri bölüm başkanı Uwe Class, “Bu güvenlik sisteminin, aracın yandan darbe aldığı kazalarda, yolcuların ciddi yaralanmalarını önemli ölçüde azaltma potansiyeline sahip olduğunu vurguladık” dedi.

ZF şu anda, sensör sistemleri, algoritmalar ve kontrol ünitelerinden, aktif ve pasif uyarıcılara kadar entegre araç güvenliği teknolojisi yelpazesini sunan tek şirkettir. Şirketimizin vizyonu olan “See.Think.Act” (“Gör.Düşün.Uygula”) proseslerine yönelik derin anlayışımız, yeni çarpışma öncesi güvenlik sistemi gibi entegre araç güvenliği çözümlerini kavramsallaştırmamıza ve gerçekleştirmemize olanak sağlıyor, ”diyor Class.
Göz açıp kapatıncaya kadar olan sürede sistemin harekete geçişi
Bu sistemin geliştirilmesindeki en büyük zorluk, kaçınılmaz bir çarpışmayı güvenilir bir şekilde algılamak ve çarpışma gerçekleşmeden önce dış hava yastığının açılmasını sağlamaktı. Sistem, hava yastığını açmaya ve şişirmeye karar vermek için yaklaşık 150 milisaniyeye sahiptir – kabaca bir insanın gözünü kırpması gereken zaman kadar.

Aracın sensörleri önce olası bir etkiyi hızlı ve doğru bir şekilde tanımlamalıdır. Bu birbirine bağlı kamera, radar ve lidar ile mümkün oluyor. Sistem yazılımı içindeki algoritmalar, bir çarpışmanın kaçınılmaz olup olmadığına ve hava yastığının açılmasının hem mümkün hem de faydalı olacağına karar verir. Bu kararların hepsi olumlu ise, sistem hava yastığını doldurmak için şişiricileri ateşler. Araca bağlı olarak 280 ila 400 litre arasında bir kapasiteye sahip olan hava yastığı, A ve C sütunları arasındaki kapı alanında ek bir ezilme bölgesi oluşturmak üzere marşpiyelden yukarı doğru genişler.

ZF, Side Impact Protection, Pre-Crash-System mit externem Seitenairbag

Yaralanma riskinin azaltılması
Yandan darbe alınan kazalarda, yolcu kabini deforme oldukça bu tarafta oturan yolcuların göğüs bölgesinden ciddi yara alma riski de artmaktadır. ZF çarpışma öncesi güvenlik sistemi çarpmak üzere olan aracın darbesini yüzde 30’a kadar indirebilir ve bu da yolcuların yaralanma riskini önemli ölçüde azaltmaya yardımcı olur.

Kaçınılmaz bir çarpışmayla ilgili bilgi öngörüleri, standart güvenlik teknolojilerinin etkinliğini daha da arttırmaya yardımcı olmaktadır. Örneğin, ACR8 Aktif Kontrol Retraktörü, yolcuları uyarabilir veya çarpışmadan saliseler öncesinde yolcuları güvenli bir pozisyonda tutmaya yardımcı olabilir.

Diğer Haberler

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, otomotiv sektörüne dair 2024 yılı değerlendirmelerini ve 2025 beklentilerini anlattı. Çağdaş, yılın ilk çeyreğinde öne çekilmiş bir taleple karşılaştıklarını, yerel...

Japon otomobil üreticileri Honda ve Nissan birleşmeyi değerlendiriyor

Nissan'ın yüzde 24,5'lik hissesine sahip olan Mitsubishi de mutabakat zaptını imzalarken, yeni oluşturulacak gruba katılmayı ocak ayı sonuna kadar değerlendirecek. Şirketler, Haziran 2025'e kadar birleşme...

VIDEO: YETX AMFİBİK ARAÇ İLE SUDA VE KARADA ÖZEL TEST SÜRÜŞÜ….

Ankara - Gölbaşı / Mogan Gölü Yetx Test Sürüşü ayrıntıları ve yorumlarımız kısa bir zaman içerisinde sitemizde detayları ile beraber yeni sayımız dergimizde yayında olacaktır......

Yeni Transporter İncelemesi: Özellikleri ve Fiyatları

Hem ticari hem de bireysel kullanımda sürücülerin beklentilerini karşılamak için geliştirilmiş yeni Transporter üstün özelliklere sahip bir araçtır. Volkswagen’in yenilikçi anlayışını yansıtan bu model;...

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...