Dünyanın ilk 4. Seviye Tam Boy Sürücüsüz Otobüsünün…

®
Çok Okunanlar

General Tire, TransAnatolia 2025’e Damgasını Vurdu

Zorlu etapların ve sınır tanımayan parkurların geride kaldığı TransAnatolia 2025’te, General Tire lastikleri performansı ve dayanıklılığıyla ekiplerin yanındaydı. GT...

ZF CEO’su Dr. Holger Klein, IAA Mobility 2025’teki değerlendirmesinde

ZF, geleceğin elektrikli, bağlantılı, güvenli otomobil sürüş deneyimini IAA Mobility 2025'te sergiliyor. Şasi teknolojilerinde üretime hazır by-wire sistemleri ve...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka...

Yeni Renault Clio, 6. Nesliyle Yeniden Sahneye Çıkıyor

Satışa sunulduğu 1990 yılından bugüne, Clio dünya çapında 17 milyon, Türkiye’de ise 600 binden fazla kullanıcıya ulaştı ve hatchback...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam...

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış...

Tesla Mobil Container Store, ilk kez Türkiye’de Akbatı’da

Akbatı, 14’üncü yıl kutlamaları kapsamında Türkiye’nin ilk Tesla Mobil Container Store mağazasına ev sahipliği yapıyor. 31 Aralık tarihine kadar...

ADASTEC, AWS Bulut Hizmetleri ile Dünyanın ilk 4. Seviye Tam Boy Sürücüsüz Otobüsünün Otonom Sürüş Platformunu Geliştirdi 

Bugünün araç teknolojisi “Geleceğe Dönüş” filminde gördüğümüz uçan arabaların hâlâ biraz gerisinde olabilir, ancak küresel otonom araba pazarının 2030’a kadar 60 milyar dolara ulaşması beklendiği göz önüne alınırsa, sürücüsüz araçlar yavaş ama emin adımlarla hayatımıza giriyor. Otonom sürüş platformlarında uzmanlaşan ADASTEC, dünyanın ilk 4. seviye tam boy sürücüsüz otobüsünün otonom sürüş platformu olan flowride.ai’ı geliştirdi. Halka açık yollarda önceden tanımlanmış güzergahlar boyunca büyük ölçekli toplu taşıma için tasarlanan platform, OEM’lerin (orijinal ekipman üreticileri) operatörlerin ihtiyaçlarını karşılamak için en iyi otonom otobüs konfigürasyonlarını yapmalarına olanak sağlıyor.

ADASTEC Yönetim Kurulu Üyesi Kamil Güçlü konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Otonom elektrikli otobüsler, çağımızın yeşil ve akıllı şehirleri için en devrimsel çözüm. Güvenliği artırmak, trafik sıkışıklığını azaltmak, ekonomik getiri sağlamak ve insanların deneyimini iyileştirmek için temiz, modern, sosyal olarak kapsayıcı ve 7/24 çalışan bir ulaşım platformu sağlamak amacıyla yola çıktık. Elektrikli otobüs OEM’leri ile iş birliği içinde dünyanın dört bir yanındaki otobüs filosu operatörleri için en gelişmiş yapay zeka tabanlı 4. seviye tam boy elektrikli otobüs çözümleri geliştiriyoruz. AWS Bulut Hizmetleri desteği ile mobilite için daha güvenli ve daha sürdürülebilir bir geleceğe yönelik etki ve fark yaratmaktan gurur duyuyoruz.”

ADASTEC, otonom sürüş platformunu Karsan’ın ATAK Electric Otobüsünde uygulayarak ilk tam boy tam hız OEM otonom otobüsünü hayata geçirdi. O zamana kadar, önceden tanımlanmış ve tahsisli yollar ve lokalizasyon, algılama, tahmin ve yol planlama sorunlarının anında çözülmesini gerektiren 4. seviye otonom sürüş çözümleri sadece toplu taşıma için sınırlı yolcu kapasitesine sahip, daha düşük hızlı ve şehir kullanımı için yol yasallığı olmayan küçük prototip araçlarda uygulanıyordu.

ADASTEC, Otonom Sürüş Platformu flowride.ai’nin tüm bileşenlerinde AWS’yi kullanıyor 

ADASTEC’in kurucuları, şirketin kurulum aşamasında birçok çözümü değerlendirdi ve ilk günden itibaren iş ortağı olarak AWS’yi (Amazon Web Services) seçti. ADASTEC’e göre, AWS’yi servis ortağı olarak benzer hizmetler sunan şirketlerden ayıran özellikler arasında her türlü sorun için çözüm sunabilen hizmet çeşitliliği, kolay kullanım, kolay entegrasyon, süreklilik ve güvenilirlik bulunuyor.

ADASTEC, Otonom Sürüş Platformları flowride.ai’nin (flowride.drive, flowride.cloud, flowride.apps) tüm bileşenlerinde AWS’yi kullanıyor. AWS hizmetlerini hem geliştirme ortamlarının bir parçası olarak hem de otonom araçlardan veri aktarımı, bulutta veri depolama, veri analizi ve buluttaki operatörlere ve son kullanıcılara API hizmetleri ve uygulamaları sağlamak gibi amaçlar için değerlendiriyorlar. Şirketin faydalandığı en yeni AWS teknolojileri arasında AWS API Gateway, AWS IoT Core, AWS Timestream, Managed Service for Grafana ve Amazon SageMaker yer alıyor.

BT, finans ve girişimcilik alanlarında 25 yılı aşkın deneyime sahip bir ekip tarafından 2019 yılında kurulan ADASTEC, yollara otonom otobüsler yerleştirerek Amerika Birleşik Devletleri, Romanya ve Türkiye’de projelere başladı ve bu sene Avrupa’da birkaç yeni projeyi daha hayata geçirmeyi planlıyor. Şirket, Amerika, Avrupa ve MEA bölgelerindeki ortaklarıyla birden fazla operasyonel bölgede faaliyet gösteren, küresel olarak paylaşılan, bağlantılı ve otonom bir araç çözümü şirketi olmayı hedefliyor.

Diğer Haberler

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...