Dünyanın en büyük elektrikli araç piyasası: Çin

®
Çok Okunanlar

BMW Golf Cup Türkiye Elemeleri Heyecanı 16 Eylül’de Başlıyor

Dünyanın en büyük amatör golf turnuvası BMW Golf Cup’ın 2021 Türkiye Elemeleri, Borusan Otomotiv'in ev sahipliğinde, 16-19 Eylül tarihlerinde...

Bu sabah 2020’de uygulanacak MTV artış oranı yeniden belirlendi…

Motorlu taşıtlar vergisinde (MTV) 2020 yılında uygulanacak yeniden değerleme oranı yüzde 12 olarak yeniden belirlendi. Konuya ilişkin Cumhurbaşkanı kararı, Resmi Gazete'de...

Brisalıların Cesaret Hikayeleri 500 Öğrenciye Yol Açıyor

Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, otuz yılı aşkın süredir devam eden yolculuğunda çok özel bir yere sahip olan çalışanlarının...

Ford Trucks “Yolunuza Sağlık” hizmeti ile artık ailenizin de, sizin de sağlığınız güvende!

55 yılı aşkın kamyon üretim tecrübesi ve müşteri deneyimiyle global pazarlarda ve Türkiye’nin her bölgesinde faaliyet gösteren Ford Trucks,...

Türkiye ve dünyadaki gelişimini ele aldığı “Yollar Elektrikleniyor” başlıklı dosya haberinin üçüncü bölümünde, Asya elektrikli araç piyasasındaki gelişmelere yer verildi.

Küresel ısınma ve çevre kirliliği nedeniyle geleneksel araçlar yerine elektrikli araçların kullanımı son yıllarda önemli oranda artarken, söz konusu dönüşüm küresel pazarda da değişimler yaratıyor.

Uzun süredir küresel otomotiv sektörüne yön veren Batılı şirketlerin geleceği sorgulanırken, Asya’nın yükselen şirketleri nedeniyle yeni jeopolitik zorluklar da ön plana çıkıyor.

Çin, küresel elektrikli araç ve parçalarının üretiminde küresel merkez haline gelirken, Çinli şirketler, iç piyasada yaklaşık 1,4 milyar nüfusa sahip pazara yönelik üretimlerinin yanı sıra ihracatlarını da artırarak sektörü yeniden şekillendiriyor.

Dünyanın en büyük elektrikli araç piyasası: Çin

Elektrikli araç sektörü Çin’de kapsamlı bir ekonomik planlama sayesinde son 15 yılda önemli atılımlar gerçekleştirdi.

Çin, elektrik araç fiyatlarının düşük tutulmasını sağlayan, dış piyasalarda rekabetçi bir avantaj sunan, yabancı araçların ise ülkeye erişimini sınırlayan önemli sübvansiyonlar sağlıyor.

Çinli markaların elektrikli araçları bu sayede dünyanın farklı noktalarında hızla pazar lideri konumuna yükselirken, ülkenin nadir toprak elementlerine ve diğer önemli bileşenlere erişimi de ithal bileşenlere ve ham maddelere bağımlı devletler karşısında maliyet avantajı sağlıyor.

Uluslararası Enerji Ajansının (IEA) hazırladığı raporda, geçen yıl küresel elektrikli araç satışlarının yüzde 60’ı Çin’de gerçekleşirken, tüm dünyadaki elektrikli araçların yarısından fazlası Çin’de bulunuyor.

Dünya Ekonomik Forumu verilerine göre Çin’de 2022’de 6,1 milyon elektrikli araç satılırken, satışlardaki artış bir önceki yıla kıyasla yüzde 82 seviyesinde gerçekleşti. Çinli üreticiler bu yılın 8 ayında da 4,4 milyon araç satışı gerçekleştirirken, toplam satışların yıl sonuna kadar geçen yılın satışlarını geçmesi bekleniyor.

Çinli markaların atılımları ve Tesla

Dünyada 2022 itibarıyla yüzde 15, Çin’de ise yüzde 30 pazar payına sahip BYD şirketi, hem Çin’in hem de dünyanın en büyük elektrikli araç üreticilerinden birisi olarak ön plana çıkıyor.

İsmini “Build Your Dreams” (Rüyalarını inşa et) ifadesindeki baş harflerden alan BYD’nin yatırımcıları arasında dünyanın tanınmış iş insanlarından ABD’li Warren Buffet da yer alıyor ve şirket, ABD’li üretici Tesla’nın en büyük küresel rakibi olarak görülüyor.

2014’te kurulan Nio markası ise ürettiği üst sınıf (premium) elektrikli araçlarla tanınıyor. Dünyanın en büyük otomobil şirketlerinden Geely’ye ait Zeekr’in ise gelecekte önemli bir pazar payı elde etmesi bekleniyor.

Çin’in elektrikli araç kategorisinde ön plana çıkan diğer markaları arasında Xpeng Motors ve Li Auto yer alıyor.

Tesla, 2018’de Çinli ortak olmadan Çin’de otomobil üretmesine izin verilen ilk yabancı üretici olurken, Çin’deki bir otomobil fabrikasının yüzde yüzüne sahip tek yabancı şirket olma özelliğini taşıyor.

Böylelikle Tesla, hem Çin pazarında hem de Çin’den ihracatta önemli konuma ulaştı.

Tesla’nın Çin’deki satışları 2022’de bir önceki yıla göre yüzde 37,1 artışla 439 bine çıkarken, şirketin Çin’den ihracatı da bu yılın ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı döneminde göre yüzde 24 artışla yaklaşık 92 bin araca yükseldi.

Diğer Haberler

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, otomotiv sektörüne dair 2024 yılı değerlendirmelerini ve 2025 beklentilerini anlattı. Çağdaş, yılın ilk çeyreğinde öne çekilmiş bir taleple karşılaştıklarını, yerel...

Japon otomobil üreticileri Honda ve Nissan birleşmeyi değerlendiriyor

Nissan'ın yüzde 24,5'lik hissesine sahip olan Mitsubishi de mutabakat zaptını imzalarken, yeni oluşturulacak gruba katılmayı ocak ayı sonuna kadar değerlendirecek. Şirketler, Haziran 2025'e kadar birleşme...

VIDEO: YETX AMFİBİK ARAÇ İLE SUDA VE KARADA ÖZEL TEST SÜRÜŞÜ….

Ankara - Gölbaşı / Mogan Gölü Yetx Test Sürüşü ayrıntıları ve yorumlarımız kısa bir zaman içerisinde sitemizde detayları ile beraber yeni sayımız dergimizde yayında olacaktır......

Yeni Transporter İncelemesi: Özellikleri ve Fiyatları

Hem ticari hem de bireysel kullanımda sürücülerin beklentilerini karşılamak için geliştirilmiş yeni Transporter üstün özelliklere sahip bir araçtır. Volkswagen’in yenilikçi anlayışını yansıtan bu model;...

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...