DS 3 MATRIX BEAM modülü…

®
Çok Okunanlar

OPEC+, daha yüksek fiyat artışları durumunda devreye girebilir

Petrol fiyatlarının, İran-İsrail geriliminin yol açtığı arz endişeleri nedeniyle yılın en yüksek seviyelerini gördükten sonra jeopolitik riskler nedeniyle yakın...

Tesla Çin’de fiyatları düşürdü

Tesla, Çin'deki elektrikli otomobillerinin fiyatlarını 2.000 dolar daha düşürüyor. Grubun bilanço rakamlarının açıklanmasının arifesinde, yenilenen Model 3, daha önce...

IEA başkanı: Petrol fiyatlarını önemli ölçüde etkilemesi pek olası değil

Orta Doğu'daki gerginliğin, kilit üreticiler çatışmaya girmedikçe petrol fiyatlarını artırması pek olası değil: IEA başkanı Uluslararası Enerji Ajansı Başkanı, mevcut...

Vosmer Otomotiv’in Spora Desteği Sürüyor

Otomotiv sektörünün önde gelen temsilcilerinden olan Vosmer Otomotiv, yenilikçi, dinamik ve güvenilir bir marka olarak doğduğu şehre değer katmayı...

DS Automobiles, DS MATRIX LED VISION ile DS 3 CROSSBACK segmentinde matris farlar kullanan ilk üretici oldu. Bu teknolojik atılım, sürücü ve diğer trafik kullanıcıları için güvenlik ve konfor açısından önemli bir avantaj sağlıyor.

DS 3 CROSSBACK’in sanat eserlerini kıskandıracak tasarımının temel öğeleri olan DS MATRIX LED VISION farlar ileri teknoloji sunuyor. Kısa far işlevi için üç LED bölmesi ve uzun far işlevi için MATRIX BEAM modülü olmak üzere iki farklı bölümden oluşan farlar, DS 3 CROSSBACK’in ön yüzünün iddialı tasarımında baş rol oynuyor.

DS WINGS’in her iki yanında bulunan MATRIX BEAM modülleri, ön camın üstüne yerleştirilen bir kameranın algıladığı ortama göre kademeli olarak yanıp sönen 15 bağımsız bölümden oluşuyor. Işık demeti otomatik olarak uyum gösteriyor ve bu sayede elde edilen optimum aydınlatma diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmadan sürekli uzun farlarla seyretmeye olanak tanıyor.

 Trafik Kuralları ne diyor?

Karayolları trafik yönetmeliğine göre uzun huzmeli farların yerleşim birimleri dışındaki karayollarında geceleri seyrederken, yeterince aydınlatılmamış tünellere girerken, benzeri yer ve hallerde yakılması mecburidir. Ancak karşı yönden gelen araç sürücülerinin ve karayolunu kullanan diğer kişilerin gözlerini kamaştıracak bütün hallerde uzun huzmeli farlar ile seyretmek yasaktır. Uzun farlardan kısa farlara geçiş, diğer kullanıcıların ilerlemesine rahatsızlık vermemek için yeterli bir süre önce gerçekleşmeli.

 Gündüz olduğu gibi, asla gözleri kamaştırmadan

Bir dizi sokak lambasının sonunda yerleşim bölgesinden çıkış levhası. Arkada, simsiyah gece. DS 3 CROSSBACK’in ön camının üstüne yerleştirilen kamera karanlığı algılar. Bilgi DS MATRIX LED VISION farlara iletilir. Kısa far işlevi için üç LED modülüne ek olarak, MATRIX BEAM modülü devreye girer.

15 ışık bölümü, uzun farlara geçiş için, içeriden dışarıya doğru kademeli olarak yanar. Bu kinematik bir gösteri sunar. Yol ve banketler aydınlanır. Sürüş daha güvenlidir ve sürücünün dikkati desteklenir.

Uzakta, ilk ışıklar görünür. Başka bir araç yaklaşır. Kamera algılar ve ilerleyişini takip eder. MATRIX BEAM modülünün ışık bölümleri ortaya çıkan aracın etrafında anında sönerek kesişme anında aydınlatılmamış bir alan oluşturur. Kalan bölgelerde, aydınlatma gücünü aynen korur. DS MATRIX LED VISION sistemi böylece diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmadan uzun farlarla seyredebilmek için 15 bölümünü ayrı ayrı kontrol ederekher iki trafik yönünde diğer araçların varlığını yönetir.

Étienne Menant, DS 3 CROSSBACK  Proje Yöneticisi: “Bölümlerin dinamik ve birimsel yönetimi, ışık akışının DS 3 CROSSBACK’in yönüne göre kusursuzca ayarlanmasına olanak tanır ve böylece yayılan güç de duruma uyarlanır. Şehir giriş ve çıkışlarında, kısa farlara geçiş ve uzun farlara geri dönüşte bölümler kademeli olarak sönüp yanar. ”

DS MATRIX LED VISION’ın çalışması

MATRIX BEAM modülü nasıl etkinleştirilir? Far kumanda halkasını otomatik konuma getirin. Kalıcı şekilde etkinleştirmek ve devre dışı bırakmak için, dokunmatik ekranın “sürüş” menüsünü kullanmak yeterlidir. Gerektiğinde, selektör hareketi işlevin devre dışı bırakılmasına ve yeniden etkinleştirilmesine olanak tanır.

MATRIX BEAM modülün ilk etkinleştirmesi 40 km/sa hızın üstünde iken gerçekleşir. İşlev 25 km/sa hızın altında devre dışı kalır. Görüşün çok kötü olduğu durumlarda (yoğun kar, şiddetli yağmur, yoğun sis), işlevin devre dışı bırakılması önerilir.

Son Haberler

Volvo Car Turkey’de Pazarlama Direktörlüğü’ne Yeni Atama

Kurulduğundan bu yana teknolojisini geliştirirken her zaman insanı odağına alan İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars’ın Türkiye operasyonunda üst düzey...

Diğer Haberler