BMW satışları ikinci çeyrekte dörtte bir geriledi…
BMW geçen çeyrekte korona krizi sebebi ile geçen yılın aynı dönemine göre dörtte bir oranında daha az otomobil sattı.
Dünyanın dört bir yanında aylar süren tesis ve bayi kapanışları göz önüne alındığında, grubun Salı günü açıkladığı gibi, teslim edilen araç sayısı Nisan’dan Haziran’a yüzde 25,3 oranında azalarak 485.701’e düştü.
Yüzde 38,2 ile küçük otomobil markası Mini ve yüzde 46,8 ile lüks marka Rolls-Royce dünya çapında özellikle düşüş kaydetti.
Çekirdek marka BMW bir yıl öncesine göre yüzde 23,2 daha az araba sattı.
BMW ve Mini markalarının satışları Avrupa’da yüzde 45,6 ve Amerika’da yüzde 41,1 düşerken, Çin’de ise hala yükselişe devam ediyor.
Münih – Özgür Sunay