Doğueri, NISSAN: “Türkiye, bir üs konumuna geldi”

®
Çok Okunanlar

Subaru Solterra İlk Elektrikli Resmi Güvenlik Aracı oldu

Subaru Solterra Dünya Superbike Şampiyonasının İlk Elektrikli Resmi Güvenlik Aracı oldu... Subaru’nun elektrikli SUV modeli Subaru Solterra, Superbike Dünya Şampiyonasının...

Otokar, 16’ncı kez Türkiye Otobüs Pazarının Lideri

Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, 2024 yılında Türkiye’nin en çok tercih edilen otobüs markası oldu. 2024 yılında satılan her 3...

Yeni nesil C3 Aircross Mayıs’ta Türkiyede…

Otomotiv sektöründe konforla özdeşleşmiş modeller sunan Citroën, Avrupa’da “25.000 Euro'nun Altındaki En İyi Otomobil” kategorisinde Altın Direksiyon ödülüne layık...

Opel Şubat Ayında da Benzersiz Finansman Olanakları

Opel Türkiye, şubat ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanakları sunmasının yanı sıra, başarılı hafif ticari...

EN YAKIT “hijyen tedirginliği”ni minimuma indirecek

EN YAKIT, müşteri memnuniyetini artırmak için Türkiye genelindeki cihazların bakım ve temizlik süreçlerini düzenli bir programa bağladı. Elektrikli araç...

Büyükşehirlerde Trafik Yükü Artıyor…

Kent İçi Trafik Alarm Veriyor Türkiye’nin büyük şehirlerinde artan kent içi trafik yoğunluğu, hem bireyler hem de şehir yönetimleri için...

Toplu Ulaşıma Karsan e-ATA’larla Geçiyor

“Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla dünyada toplu taşımanın dönüşümünde öncü rol oynayan Karsan, ana hedef pazarlarında büyümeye...

NISSAN Türkiye, Kuzey Afrika (NAF) ve Bağımsız Devletler Topluluğu (CIS) Genel Müdürü Emre Doğueri, “2020’yi NISSAN LEAF yılı olarak ilan ettik ve LEAF’i gelecek sene Türkiye’ye getireceğiz. Bugünkü şartlar altında elektrikli araç pazarının kesinlikle lider markası olacağız.” dedi.

Doğueri, düzenlediği toplantıda, Türkiye’nin bölgesel bir üs olmasının ardından yeni dönem hedef ve planlarını, araç modelleriyle ilgili gelişmeleri aktardı.

2018’i SUV’un lideri olarak tamamlayan, 2019’da da yüzde 15 ile liderliğini pekiştiren NISSAN Türkiye’nin, 2020’de Türkiye yollarında olması planlanan NISSAN LEAF ile elektrikli araç segmentinde liderlik hedeflediğini ifade eden Doğueri, Japon otomotiv devi NISSAN’da Nisan 2019’da gerçekleştirilen yeniden yapılanma ile birlikte Kuzey Afrika ve Bağımsız Devletler Topluluğu bölgelerindeki 9 ülkenin yönetim merkezi olarak bölgesel bir üs olma sorumluluğunu üstlenen NISSAN Türkiye’nin, “yepyeni bir heyecanla” mottosuyla planlamalarını sürdürdüğünü kaydetti.

Doğueri, NISSAN’ın Ağustos 2019’u Türkiye’de bulunduğu bütün segmentlerde birinci sırada tamamladığını belirterek, toplamda yüzde 15’lik SUV segment pazar payına sahip ve SUV’un Türkiye’deki değişmeyen lideri olduklarını, QASHQAI ile yüzde 17,3 segment payına ulaştıklarını kaydetti.

Otomotiv sektöründe yaşanan gelişmeleri değerlendiren Doğueri, son aylarda faizlerin düşmesinin müşteri talebine pozitif yönde yansıdığını ve NISSAN olarak bu yıl pazarın 400 bin adet civarında olmasını beklediklerini aktardı.

Doğueri, “2018’de toplam otomotiv pazarı yüzde 36 küçülmesine rağmen NISSAN Türkiye olarak yüzde 0,6 ek pazar payı aldık ve pazar payımızı yüzde 4,2 gibi bir orana çıkarttık. Ekibimizin değişen şartlara çok hızlı uyum sağlama kapasitesi sayesinde önemli başarıları hayata geçirmeye devam ediyoruz.” dedi.

– “Yüksek teknolojiye sahip güçlü ürünlerimizi en iyi şartlarda sunmayı hedefliyoruz”

Emre Doğueri, ağustos ayında bulundukları tüm segmentlerde lider olan modellerin Ocak-Ağustos 2019 dönemi performansına değinirken, Türkiye’de SUV segmentinin en çok tercih edilen modeli QASHQAI’nin her zamanki gibi lider olduğunu belirtti.

Doğueri, sözlerini şöyle sürdürdü:

“SUV konforu, gücü ve yüksek taşıma kapasitesiyle dikkati çeken NISSAN’ın ödüllü pick-up’ı NAVARA kendi segmentinde toplam pazarda ikinci, NISSAN SUV ailesinin en prestijli üyesi ve dünyanın en çok satan SUV modeli X-TRAIL üçüncü ve yakın zamanda global lansmanı yapılan ve Türkiye yollarına gelmesini heyecanla beklediğimiz JUKE ise dördüncü sırada. Ağustos ayında bulunduğumuz 4 segmentteki toplam satışlarımızda ilk sırada yer aldık.”

Dünyanın önemli otomotiv ittifakı Renault-Nissan-Mitsubishi hakkında da bilgiler paylaşan Doğueri, 2018’de 5,6 milyonluk araç satışı gerçekleştiğini ve bu rakamın yüzde 5,6’lık bir büyümeye denk geldiğini ifade etti. Doğueri, NISSAN’ın dünya çapında İttifak bünyesinde toplam 10,7 milyon araçla en çok satan otomotiv markası olduğunu bildirdi.

– “Türkiye, bir üs konumuna geldi”

Doğueri, NISSAN’ın global olarak toplam 6 bölgede faaliyet gösterdiğini ve Türkiye’nin de içinde bulunduğu Afrika, Orta Doğu ve Hindistan (AMI) bölgesinin, toplam 83 ülkeden oluşan büyük bir pazar olduğunu vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bölgenin yüzde 60’ı 30 yaşın altında ve 2022 itibarıyla 11 milyon civarı bir toplam araç satış pazarına işaret ediyor. Bu da NISSAN Türkiye olarak bizi daha esnek, daha çevik olmaya ve günün fırsatlarını her açıdan geliştirmeye imkân tanıyan bir yapıya götürüyor. Ekibimizin başarısı sayesinde Türkiye, AMI bölgesi içerisinde bir yıldız gibi parladı. Türkiye, bir üs konumuna geldi ve 9 ülkenin daha sorumluluğu NISSAN Türkiye’ye teslim edildi. Bu aslında bir tesadüf değil. Çünkü bu sorumluluğun emanet edileceği ülkenin kendi içerisinde çok ciddi bir insan kaynağı, başarılı bir hikayesi ve bunu diğer bölgelere aktarabilecek, öğrenme yeteneği ile birlikte fark yaratabilecek bir ekibe sahip olması gerekiyordu. Bunun cevabı da kesinlikle Türkiye’ydi.

Şu an bu yeni bölgelerdeki çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz. NISSAN Türkiye’nin tüm yönetim birimleri bugün itibarıyla sadece Türkiye’de değil, diğer bölgelerde de kendi sorumluluk alanları ile ilgili çalışmalar yapıyor. İşin başında olan Türkiye ekibimiz aynı zamanda bölgede işlerimizi takip etmek için orada bulunan arkadaşlarımızla birlikte çalışıyor. Global olarak baktığımızda, Türkiye’de bugün 400 binlik pazarda faaliyet gösteriyoruz. Kuzey Afrika ülkelerinde bu rakamları, 180 bin ile Fas, 150 bin ile Cezayir, 51 bin ile Tunus ve 2 bin 500 ile Sudan izliyor. CIS bölgesindeki ülkemiz Özbekistan’da ise 200 binlik bir pazar mevcut. Önümüzdeki dönemde fırsatlara bakıp bölgeleri geliştirmeye çalışacağız.”

– “2020’yi NISSAN LEAF yılı olarak ilan ettik”

Emre Doğueri, NISSAN’ın orta vadeli planı olan “NISSAN M.O.V.E to 2022” çerçevesinde, elektrikli araç liderliği, otonom sürüşün yaygınlaşması ve çeşitli mobilite çözüm hizmetlerinin sunulması hedeflerini anımsatarak, NISSAN’ın en kuvvetli olduğu alanlardan birinin elektrikli araçlar olduğunu ve bu hedeflerin tümünün NISSAN LEAF’i işaret ettiğini belirtti.

Nissan LEAF e+, further broadening the appeal of the world’s best-selling electric car*1 by offering a new powertrain with additional power and range. *1 Based on cumulative sales data from December 2010 to December 2018.

2020’yi “LEAF yılı” olarak ilan ettiklerini ve LEAF’i gelecek sene Türkiye’ye getireceklerini belirten Doğueri, “Bugünkü şartlar altında elektrikli araç pazarının kesinlikle lider markası olacağız. Türkiye’de LEAF’i test ettik ve şu an son detayları çalışıyoruz. Elektrikli araç pazarı şu an gelişmekte olan bir pazar ve NISSAN olarak SUV liderliğimizi elektrikli araçlara da taşıyacağımıza inanıyoruz. Ödüllere doymayan ve dünyada kendini ispatlamış olan LEAF’in 40 ve 60 kilovatlık iki adet pil tipi mevcut, menzili 170 kilometreden başlıyor, 450 kilometreye kadar çıkıyor.” diye konuştu.

– Kasımda 1.3 benzinli motorlu yeni X-TRAIL geliyor

NISSAN Türkiye, Kuzey Afrika ve Bağımsız Devletler Topluluğu Genel Müdürü Doğueri, haziran ayında 1.3 litre benzinli, 7 ileri DCT ve 1.5 litre dizel, 7 ileri DCT motorlarını ve şanzımanlarını pazara sunduklarını ve oldukça olumlu geri dönüşler aldıklarını belirterek, NISSAN Türkiye olarak Kasım 2019’dan itibaren 1.3 benzinli motorlu yeni X-TRAIL’i müşterilerin beğenisine sunacaklarını bildirdi.

Yeni NISSAN MICRA ile ilgili de bilgi veren Doğueri, şunları kaydetti:

“Yeni MICRA’yı, 1.0 litre, 99 beygir motoru ile düz ve otomatik vites olarak, ekim sonuna yetiştirmeye çalışıyoruz. Geçtiğimiz sene, bir önceki MICRA ile 4.6 segment payına ulaşmıştık. Şimdiki hedefimiz yüzde 2,5-3’ler olacak. Gelecek sene eski modelimizin performansına ulaşacağımıza inanıyoruz. Gerek teknolojik anlamda gerekse kullanım kolaylığı ve müşteri beğenisi anlamında dolu bir araç. Bose müzik sistemi, Apple Car Play/Android Auto donanımlı, 7” multimedya ekranı, akıllı giriş & anahtarsız çalıştırma seçeneği ve şerit takip uyarı sistemi gibi özellikleri ile yine çok tercih edilen bir model olacağına dair güvenimiz tam.”

Diğer Haberler

Volvo Cars Ocak ayı satışlarını açıkladı…

Volvo Cars, Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 düşüşle 50.820 adet küresel satış bildirdi. Elektrikli modellerin satışı tüm büyük pazarlarda artarken,...

Toyota, RAV4 GR SPORT’u satışa sundu…

Toyota, motor sporlarındaki başarılarından ilham alan GR SPORT ürün gamını RAV4 modeliyle Türkiye'de satışa sunduğunu duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, RAV4 ürün gamının en üzerinde...

Avrupa genelinde 23 milyondan fazla otomobil sattı

Fiat'ın yeni küresel modeli Grande Panda'nın, elektrikli ve hibrit motor seçenekleriyle yaz aylarında Türkiye'de satışa sunulması hedefleniyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Fiat markasının Avrupa genelinde...

Honda Motosiklet Türkiye, “Yılın En İtibarlı Markası” seçildi

Honda Motosiklet Türkiye, 11. The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri'nde halk oylamasıyla "Yılın En İtibarlı Markası" seçildiğini duyurdu... Şirketten yapılan açıklamaya göre, son yıllarda genişleyen...

Trump’ın Meksika ve Kanada’ya yönelik tarifeleri askıya aldı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın Kanada ve Meksika'ya uygulanan tarifelerin bir ay süreyle askıya alındığını açıklamasının ardından Salı günü geriledi... Uluslararası gösterge Brent ham...

18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans’a Teslim Etti

Sıfır Emisyon ve Verimlilik: KEYOU, Allison Tam Otomatik Şanzıman Donanımlı 18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans'a Teslim Etti Keyou, ilk hidrojenli içten yanmalı motora (H2ICE) sahip...

Yeni Nissan Qashqai’de nakit alım desteği

Nissan Türkiye’nin kış kampanyaları devam ediyor Nissan modelleri Şubat kampanyasında 200.000TL’ye kadar nakit alım desteğine ek olarak 12 ay yüzde sıfır faiz fırsatları ile dikkat...

Country News Categories - UK

Volvo Cars reports January sales…

Volvo Cars reported global sales of 50,820 cars in January, down 5 per cent compared to the same period last year. While the sale...

The first-ever BMW M3 CS Touring

With the first-ever BMW M3 CS Touring, BMW M GmbH adds another special-edition model to its high-performance vehicle line-up. This exclusive new derivative builds...

USA

Volkswagen chooses Dassault Systemes’ platform to optimise manufacturing

French software group Dassault Systemes, opens new tab on Tuesday announced a long-term partnership with Volkswagen, opens new tab to accelerate the German automaker's transition...

Tesla’s California car registrations down 12% in 2024, report shows

Tesla's, opens new tab electric-vehicle registrations in California fell about 12% last year, according to industry data, indicating mounting challenges for the automaker in the...

DE

Stellantis übernimmt vollständige Kontrolle über Produktionsaktivitäten für eDCT-Getriebe in Frankreich und Italien

Stellantis hat Anteile des 2018 mit dem belgischen Unternehmen Punch Powertrain – einem Spezialisten für die Herstellung von Automobilgetrieben – gegründeten Joint Ventures vollständig...

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 ist ab sofort bestellbar

Der neue Alfa Romeo Ibrida Q4 mit elektrifiziertem Allradantrieb ist ab sofort bestellbar. Die vierte Modellvariante des italienischen „Sport Urban Vehicle“ kombiniert einen Turbobenziner...

IT

PEUGEOT E-2008: VIAGGIARE IN ELETTRICO COME CON UN TERMICO

Torino.  Alcuni temono che con una vettura elettrica non sia possibile fare dei lunghi viaggi oppure che la durata del viaggio diventi infinita a...

Gennaio positivo per Alfa Romeo con Junior in vetta

Alfa Romeo inizia il 2025 con una crescita sostenuta in termini di quota di mercato: con 2.283 immatricolazioni, il marchio ha registrato una quota...

FR

Tarik Yaou nommé Directeur de Jeep France

D’abord consultant en stratégie d’entreprise à Londres, Tarik Yaou a entamé sa carrière dans l’industrie automobile il y a dix-sept ans en intégrant les...

Performant et électrifié : le nouveau trio de SUV Opel Grandland, Frontera et Mokka

Avec les tout nouveaux Grandland et Frontera ainsi que le nouveau Mokka, Opel propose le trio de SUV le plus récent du marché, avec un modèle adapté à tous...

Volvo Cars Ocak ayı satışlarını açıkladı…

Volvo Cars, Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 düşüşle 50.820 adet küresel satış bildirdi. Elektrikli modellerin satışı tüm büyük pazarlarda artarken,...

Toyota, RAV4 GR SPORT’u satışa sundu…

Toyota, motor sporlarındaki başarılarından ilham alan GR SPORT ürün gamını RAV4 modeliyle Türkiye'de satışa sunduğunu duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, RAV4 ürün gamının en üzerinde...

Avrupa genelinde 23 milyondan fazla otomobil sattı

Fiat'ın yeni küresel modeli Grande Panda'nın, elektrikli ve hibrit motor seçenekleriyle yaz aylarında Türkiye'de satışa sunulması hedefleniyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Fiat markasının Avrupa genelinde...

Honda Motosiklet Türkiye, “Yılın En İtibarlı Markası” seçildi

Honda Motosiklet Türkiye, 11. The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri'nde halk oylamasıyla "Yılın En İtibarlı Markası" seçildiğini duyurdu... Şirketten yapılan açıklamaya göre, son yıllarda genişleyen...

Trump’ın Meksika ve Kanada’ya yönelik tarifeleri askıya aldı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın Kanada ve Meksika'ya uygulanan tarifelerin bir ay süreyle askıya alındığını açıklamasının ardından Salı günü geriledi... Uluslararası gösterge Brent ham...

18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans’a Teslim Etti

Sıfır Emisyon ve Verimlilik: KEYOU, Allison Tam Otomatik Şanzıman Donanımlı 18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans'a Teslim Etti Keyou, ilk hidrojenli içten yanmalı motora (H2ICE) sahip...