Doğueri, NISSAN: “Türkiye, bir üs konumuna geldi”

®
Çok Okunanlar

Renault Trucks Excellence Paketi ile Kesintisiz Operasyon ve Verimlilik Artışı

1986 yılından bu yana yüzde yüz yerli sermayeyle lider lojistik şirketleri arasında yer alan Karınca Lojistik, tedarik zincirinin hemen...

Jaguar Land Rover’ın kapanması Ekim ayına uzadı

Jaguar Land Rover'ın kapanması, tedarikçileri işten çıkarmalara ve çalışma saatlerini azaltmaya zorluyor... Jaguar Land Rover'ın bir siber saldırının ardından üretiminin...

İnci GS Yuasa’nın Yeni İcra Direktörü Orhan Sayman Oldu

Türkiye’de otomotiv tedarik sanayinin köklü firması İnci Holding ile dünya akü devi Japon GS Yuasa’nın iştiraki İnci GS Yuasa,...

BYD YANGWANG U9 Xtreme dünyanın en hızlı seri üretim otomobili oldu

BYD YANGWANG’ın U9 Xtreme modeli, Almanya’da gerçekleştirilen testte saatte 496,22 kilometre hıza ulaşarak dünyadaki en hızlı seri üretim otomobili...

29 Eylül’de Almanya’da T10X ve T10F için ön siparişler

Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, Avrupa’daki ilk pazarı Almanya’da 29 Eylül 2025 Pazartesi günü Almanya...

Yeni MG Modelleri 259 Bin TL’ye Varan İndirimlerle

MG, 22 Eylül’de Resmi Gazete’de yayımlanan, ithalatta uygulanan ilave gümrük vergilerindeki düzenleme sonrasında fiyatlarını güncelledi. Bu kapsamda, yenilikçi tasarımı,...

BMW, marş motoru arızası nedeniyle dünya çapında yüz binlerce aracı geri çağıracak

BMW, Eylül 2015 ile Eylül 2021 arasında üretilen araçları, yangına neden olabilecek marş sistemindeki bir arıza nedeniyle büyük çaplı...

NISSAN Türkiye, Kuzey Afrika (NAF) ve Bağımsız Devletler Topluluğu (CIS) Genel Müdürü Emre Doğueri, “2020’yi NISSAN LEAF yılı olarak ilan ettik ve LEAF’i gelecek sene Türkiye’ye getireceğiz. Bugünkü şartlar altında elektrikli araç pazarının kesinlikle lider markası olacağız.” dedi.

Doğueri, düzenlediği toplantıda, Türkiye’nin bölgesel bir üs olmasının ardından yeni dönem hedef ve planlarını, araç modelleriyle ilgili gelişmeleri aktardı.

2018’i SUV’un lideri olarak tamamlayan, 2019’da da yüzde 15 ile liderliğini pekiştiren NISSAN Türkiye’nin, 2020’de Türkiye yollarında olması planlanan NISSAN LEAF ile elektrikli araç segmentinde liderlik hedeflediğini ifade eden Doğueri, Japon otomotiv devi NISSAN’da Nisan 2019’da gerçekleştirilen yeniden yapılanma ile birlikte Kuzey Afrika ve Bağımsız Devletler Topluluğu bölgelerindeki 9 ülkenin yönetim merkezi olarak bölgesel bir üs olma sorumluluğunu üstlenen NISSAN Türkiye’nin, “yepyeni bir heyecanla” mottosuyla planlamalarını sürdürdüğünü kaydetti.

Doğueri, NISSAN’ın Ağustos 2019’u Türkiye’de bulunduğu bütün segmentlerde birinci sırada tamamladığını belirterek, toplamda yüzde 15’lik SUV segment pazar payına sahip ve SUV’un Türkiye’deki değişmeyen lideri olduklarını, QASHQAI ile yüzde 17,3 segment payına ulaştıklarını kaydetti.

Otomotiv sektöründe yaşanan gelişmeleri değerlendiren Doğueri, son aylarda faizlerin düşmesinin müşteri talebine pozitif yönde yansıdığını ve NISSAN olarak bu yıl pazarın 400 bin adet civarında olmasını beklediklerini aktardı.

Doğueri, “2018’de toplam otomotiv pazarı yüzde 36 küçülmesine rağmen NISSAN Türkiye olarak yüzde 0,6 ek pazar payı aldık ve pazar payımızı yüzde 4,2 gibi bir orana çıkarttık. Ekibimizin değişen şartlara çok hızlı uyum sağlama kapasitesi sayesinde önemli başarıları hayata geçirmeye devam ediyoruz.” dedi.

– “Yüksek teknolojiye sahip güçlü ürünlerimizi en iyi şartlarda sunmayı hedefliyoruz”

Emre Doğueri, ağustos ayında bulundukları tüm segmentlerde lider olan modellerin Ocak-Ağustos 2019 dönemi performansına değinirken, Türkiye’de SUV segmentinin en çok tercih edilen modeli QASHQAI’nin her zamanki gibi lider olduğunu belirtti.

Doğueri, sözlerini şöyle sürdürdü:

“SUV konforu, gücü ve yüksek taşıma kapasitesiyle dikkati çeken NISSAN’ın ödüllü pick-up’ı NAVARA kendi segmentinde toplam pazarda ikinci, NISSAN SUV ailesinin en prestijli üyesi ve dünyanın en çok satan SUV modeli X-TRAIL üçüncü ve yakın zamanda global lansmanı yapılan ve Türkiye yollarına gelmesini heyecanla beklediğimiz JUKE ise dördüncü sırada. Ağustos ayında bulunduğumuz 4 segmentteki toplam satışlarımızda ilk sırada yer aldık.”

Dünyanın önemli otomotiv ittifakı Renault-Nissan-Mitsubishi hakkında da bilgiler paylaşan Doğueri, 2018’de 5,6 milyonluk araç satışı gerçekleştiğini ve bu rakamın yüzde 5,6’lık bir büyümeye denk geldiğini ifade etti. Doğueri, NISSAN’ın dünya çapında İttifak bünyesinde toplam 10,7 milyon araçla en çok satan otomotiv markası olduğunu bildirdi.

– “Türkiye, bir üs konumuna geldi”

Doğueri, NISSAN’ın global olarak toplam 6 bölgede faaliyet gösterdiğini ve Türkiye’nin de içinde bulunduğu Afrika, Orta Doğu ve Hindistan (AMI) bölgesinin, toplam 83 ülkeden oluşan büyük bir pazar olduğunu vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bölgenin yüzde 60’ı 30 yaşın altında ve 2022 itibarıyla 11 milyon civarı bir toplam araç satış pazarına işaret ediyor. Bu da NISSAN Türkiye olarak bizi daha esnek, daha çevik olmaya ve günün fırsatlarını her açıdan geliştirmeye imkân tanıyan bir yapıya götürüyor. Ekibimizin başarısı sayesinde Türkiye, AMI bölgesi içerisinde bir yıldız gibi parladı. Türkiye, bir üs konumuna geldi ve 9 ülkenin daha sorumluluğu NISSAN Türkiye’ye teslim edildi. Bu aslında bir tesadüf değil. Çünkü bu sorumluluğun emanet edileceği ülkenin kendi içerisinde çok ciddi bir insan kaynağı, başarılı bir hikayesi ve bunu diğer bölgelere aktarabilecek, öğrenme yeteneği ile birlikte fark yaratabilecek bir ekibe sahip olması gerekiyordu. Bunun cevabı da kesinlikle Türkiye’ydi.

Şu an bu yeni bölgelerdeki çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz. NISSAN Türkiye’nin tüm yönetim birimleri bugün itibarıyla sadece Türkiye’de değil, diğer bölgelerde de kendi sorumluluk alanları ile ilgili çalışmalar yapıyor. İşin başında olan Türkiye ekibimiz aynı zamanda bölgede işlerimizi takip etmek için orada bulunan arkadaşlarımızla birlikte çalışıyor. Global olarak baktığımızda, Türkiye’de bugün 400 binlik pazarda faaliyet gösteriyoruz. Kuzey Afrika ülkelerinde bu rakamları, 180 bin ile Fas, 150 bin ile Cezayir, 51 bin ile Tunus ve 2 bin 500 ile Sudan izliyor. CIS bölgesindeki ülkemiz Özbekistan’da ise 200 binlik bir pazar mevcut. Önümüzdeki dönemde fırsatlara bakıp bölgeleri geliştirmeye çalışacağız.”

– “2020’yi NISSAN LEAF yılı olarak ilan ettik”

Emre Doğueri, NISSAN’ın orta vadeli planı olan “NISSAN M.O.V.E to 2022” çerçevesinde, elektrikli araç liderliği, otonom sürüşün yaygınlaşması ve çeşitli mobilite çözüm hizmetlerinin sunulması hedeflerini anımsatarak, NISSAN’ın en kuvvetli olduğu alanlardan birinin elektrikli araçlar olduğunu ve bu hedeflerin tümünün NISSAN LEAF’i işaret ettiğini belirtti.

Nissan LEAF e+, further broadening the appeal of the world’s best-selling electric car*1 by offering a new powertrain with additional power and range. *1 Based on cumulative sales data from December 2010 to December 2018.

2020’yi “LEAF yılı” olarak ilan ettiklerini ve LEAF’i gelecek sene Türkiye’ye getireceklerini belirten Doğueri, “Bugünkü şartlar altında elektrikli araç pazarının kesinlikle lider markası olacağız. Türkiye’de LEAF’i test ettik ve şu an son detayları çalışıyoruz. Elektrikli araç pazarı şu an gelişmekte olan bir pazar ve NISSAN olarak SUV liderliğimizi elektrikli araçlara da taşıyacağımıza inanıyoruz. Ödüllere doymayan ve dünyada kendini ispatlamış olan LEAF’in 40 ve 60 kilovatlık iki adet pil tipi mevcut, menzili 170 kilometreden başlıyor, 450 kilometreye kadar çıkıyor.” diye konuştu.

– Kasımda 1.3 benzinli motorlu yeni X-TRAIL geliyor

NISSAN Türkiye, Kuzey Afrika ve Bağımsız Devletler Topluluğu Genel Müdürü Doğueri, haziran ayında 1.3 litre benzinli, 7 ileri DCT ve 1.5 litre dizel, 7 ileri DCT motorlarını ve şanzımanlarını pazara sunduklarını ve oldukça olumlu geri dönüşler aldıklarını belirterek, NISSAN Türkiye olarak Kasım 2019’dan itibaren 1.3 benzinli motorlu yeni X-TRAIL’i müşterilerin beğenisine sunacaklarını bildirdi.

Yeni NISSAN MICRA ile ilgili de bilgi veren Doğueri, şunları kaydetti:

“Yeni MICRA’yı, 1.0 litre, 99 beygir motoru ile düz ve otomatik vites olarak, ekim sonuna yetiştirmeye çalışıyoruz. Geçtiğimiz sene, bir önceki MICRA ile 4.6 segment payına ulaşmıştık. Şimdiki hedefimiz yüzde 2,5-3’ler olacak. Gelecek sene eski modelimizin performansına ulaşacağımıza inanıyoruz. Gerek teknolojik anlamda gerekse kullanım kolaylığı ve müşteri beğenisi anlamında dolu bir araç. Bose müzik sistemi, Apple Car Play/Android Auto donanımlı, 7” multimedya ekranı, akıllı giriş & anahtarsız çalıştırma seçeneği ve şerit takip uyarı sistemi gibi özellikleri ile yine çok tercih edilen bir model olacağına dair güvenimiz tam.”

Diğer Haberler

Renault Trucks Excellence Paketi ile Kesintisiz Operasyon ve Verimlilik Artışı

1986 yılından bu yana yüzde yüz yerli sermayeyle lider lojistik şirketleri arasında yer alan Karınca Lojistik, tedarik zincirinin hemen her halkasında sunduğu hizmetler ile...

Pirelli Cinturato All Season SF3 Lastiği

Pirelli Cinturato All Season SF3, Alman Auto Bild dergisinin doğrudan piyasadan satın alınan, 225/40 R18 ebatında 30 farklı dört mevsim lastikle gerçekleştirdiği süper karşılaştırmada genel sıralamada birinciliği kazandı....

ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yetenekleri

ABB, Robotikte Görsel Yapay Zekâ kullanımıyla robotların kullanımına hız kazandırıyor ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yeteneklerini geliştirmek için LandingAI’ye stratejik bir yatırım yaptı Robotik teknolojisinde...

InsureMyTesla platformuna Smart-i Awards’tan Ödül

Türkiye’nin dijital sigorta platformu sigortaladım.com, Türkiye sigorta sektörünün inovasyona dayalı ilk ve tek ödül programı Smart Insurance Awards (Smart-i Awards)’ta “Ekosistemi Geliştiren İş Birlikleri”...

İnci GS Yuasa’nın Yeni İcra Direktörü Orhan Sayman Oldu

Türkiye’de otomotiv tedarik sanayinin köklü firması İnci Holding ile dünya akü devi Japon GS Yuasa’nın iştiraki İnci GS Yuasa, İcra Direktörlüğü görevine Orhan Sayman’ın...

Doğan Trend Grubu’nun Yeni CEO’su Uğur Sakarya Oldu

Bünyesinde otomotiv, motosiklet ve deniz motorları distribütörlüklerinin yanı sıra perakende satış, kullanılmış araç operasyonları ve motosiklet üretimini barındıran Doğan Trend Otomotiv, kurumsal yapısını güçlendirecek...

Yepyeni Chery Tiggo 8 ortaya çıktı 4. çeyrek lansmanı

Chery, orta boy aile odaklı bir SUV olarak konumlandırılan tamamen yeni Tiggo 8'in resmi görsellerini yayınladı. Yeni otomobil, güncellenmiş bir tasarıma, beş koltuklu bir düzene ve...

Renault Trucks Excellence Paketi ile Kesintisiz Operasyon ve Verimlilik Artışı

1986 yılından bu yana yüzde yüz yerli sermayeyle lider lojistik şirketleri arasında yer alan Karınca...

Pirelli Cinturato All Season SF3 Lastiği

Pirelli Cinturato All Season SF3, Alman Auto Bild dergisinin doğrudan piyasadan satın alınan, 225/40 R18 ebatında 30 farklı dört...

ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yetenekleri

ABB, Robotikte Görsel Yapay Zekâ kullanımıyla robotların kullanımına hız kazandırıyor ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ...

InsureMyTesla platformuna Smart-i Awards’tan Ödül

Türkiye’nin dijital sigorta platformu sigortaladım.com, Türkiye sigorta sektörünün inovasyona dayalı ilk ve tek ödül programı...

İnci GS Yuasa’nın Yeni İcra Direktörü Orhan Sayman Oldu

Türkiye’de otomotiv tedarik sanayinin köklü firması İnci Holding ile dünya akü devi Japon GS Yuasa’nın...

Doğan Trend Grubu’nun Yeni CEO’su Uğur Sakarya Oldu

Bünyesinde otomotiv, motosiklet ve deniz motorları distribütörlüklerinin yanı sıra perakende satış, kullanılmış araç operasyonları ve...

Yepyeni Chery Tiggo 8 ortaya çıktı 4. çeyrek lansmanı

Chery, orta boy aile odaklı bir SUV olarak konumlandırılan tamamen yeni Tiggo 8'in resmi görsellerini yayınladı. Yeni...

Chery, güncellenmiş Tiggo 9 C-DM plug-in hybrid’i 17.900 USD’den piyasaya sürüyor

Chery, güncellenmiş Tiggo 9 ailesini Çin'de resmi olarak piyasaya sürerek 2025 Tiggo 9, Tiggo 9X ve...

Automechanika Shanghai 2025’teki yeni katılımcılardan evrim

Şanghay,  Otomotiv endüstrisi teknolojik atılımların yönlendirdiği bir dönüşüm geçirirken, gelişen ihtiyaçları karşılamak için yeni bir...

TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu Başkanı Zeki Altunsoy

Son dönemde sigorta hasar onarım süreçlerinde sıklıkla yaşanmaya başlayan bekleme süreleri ile ilgili olarak TOSEF...

Razgatlioğlu’nun Aragon’daki ilk yarışı için yeni Pirelli arka yumuşak lastik

BMW sürücüsü, SC2 ön ve yumuşak E0125 arka spesifikasyonunun avantajını kullanarak İspanya pistindeki ilk zaferini...

Yeni MG Modelleri 259 Bin TL’ye Varan İndirimlerle

MG, 22 Eylül’de Resmi Gazete’de yayımlanan, ithalatta uygulanan ilave gümrük vergilerindeki düzenleme sonrasında fiyatlarını güncelledi....

Karsan Otonom e-JEST’i Dünyaya Tanıtıyor

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım aracı üreticilerinden Karsan, Busworld 2025’te gövde gösterisi yapmaya hazırlanıyor. 4–9...

Rent Go’dan Yerel Girişimcilere Yatırım Fırsatı

Türkiye’nin önde gelen araç kiralama markası Rent Go, büyüme stratejisinde yeni bir adımı hayata geçirdi....

“Bir Sürüş Sanat Eserine Dönüşebilir mi?”

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren  PEUGEOT, tamamen elektrikli yeni...

Elektrikli araçlar ‘MS’i yayıyor mu?

Güncel verilere göre Türkiye’de toplam kayıtlı araç sayısı 31 milyon 976 bin 478’e ulaştı. 2025 yılı haziran ayı itibarıyla...

Razgatlıoğlu tüm zamanların yeni tur rekoru…Pirelli Almanya

Razgatlıoğlu Superpole'de de en hızlı isim oldu ve 1:34.930'luk derecesiyle tüm zamanların yeni tur rekoru olarak sayıldı...

Huawei’den Ren Zhengfei ve Dongfeng Motor’dan Yang Qing, elektrikli araçlarda daha derin işbirliği

Huawei Technologies'in kurucusu ve CEO'su Ren Zhengfei, Çin'in elektrikli araç (EV) sektöründeki iş birliğini derinleştirmek amacıyla bu hafta Shenzhen'de devlete ait Dongfeng...

Çinli otomobil üreticileri Avrupa’daki varlıklarını genişletiyor

Çinli otomobil üreticileri, elektrikli araçlara doğru küresel bir geçişin ortasında, geleneksel olarak Avrupa ve Amerikan...

Jaguar Land Rover’ın kapanması Ekim ayına uzadı

Jaguar Land Rover'ın kapanması, tedarikçileri işten çıkarmalara ve çalışma saatlerini azaltmaya zorluyor... Jaguar Land Rover'ın bir...