‘Doğru Adımları Atarsak Otomotivde İlk 10’a Gireriz’

®
Çok Okunanlar

GT4 Avrupa Serisi 3. Ayak Yarışları Tamamlandı

GT4 Avrupa Serisi'nde ülkemizi temsil eden ilk ve tek Türk takımı Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), kıran kırana mücadeleye sahne...

Mazda CX-5 10’uncu Yaşını Kutluyor

Mazda'nın kompakt crossover SUV sınıfında konumlanan ve ilk günden bu yana dünya çapında 3 milyonu aşkın satış rakamına ulaşan...

ŠKODA Dinamik Bir Konsept SLAVIA

ŠKODA, 31 meslek okulu öğrencisinin 1100 OHC spor otomobilinden ilham alarak geliştirdiği SLAVIA konseptini gösterdi. ŠKODA SCALA modelinin üstü...

Goodyear Wrangler DuraTrac, “Off-Road” Dergisi Okurları Tarafından “En İyi Off-Road Lastiği” Seçildi

Goodyear Wrangler DuraTrac, “Off-Road” Dergisi Okurları Tarafından “En İyi Off-Road Lastiği” Seçildi. Goodyear, en çok okunan Alman dergilerinden biri...

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, otomotiv sektöründe yaşanan küresel krizin atılacak doğru adımlarla fırsata çevrilebileceğini söyledi. Kamunun, hammadde ve ara mamullere uygulanan ek vergilerin kaldırması, KOBİ tanımının 125 milyon TL ciro ile sınırlandırılmaması ve brüt ile net ücret arasındaki farkın OECD ülkeleri düzeyine getirilmesi noktasında düzenlemeler yapabileceğini ifade eden Albert Saydam, “1997’de Asya mali krizi yaşanmıştı ve bu kriz Rusya’yı vurmuştu. O dönemden sonra otomotiv sanayimizde özellikle ihracatta ciddi bir artış olmuştu. 2008’deki Lehman Brothers krizinden sonra dünya ticaretinden aldığımız pay artmıştı. Eğer doğru adımları atarsak Türk otomotiv tedarik sanayinin yine bir sıçrama gerçekleştirmesi mümkün. Doğru adımlarla Türkiye otomotiv tedarik sanayi yılda 15 milyar dolar ihracat gerçekleştirerek, dünya liginde ilk 10’a yükselebilir” dedi.

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), otomotiv sektöründe yaşanan güncel gelişmeler ile tedarik sanayisindeki son durumu ve sektöre ilişkin gelecek öngörülerini paylaştı. Otomotiv sektörünün yaşadığı küresek krizin derinleştiğine işaret eden TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, 2022 yılının da benzer sıkıntılarla geçeceğini vurguladı. Zorluklara rağmen Türkiye’nin atacağı doğru adımlarla geçmiş yıllarda olduğu gibi küresel krizleri fırsata çevirebileceğinin altını çizen Albert Saydam, kamu ve özel sektörün birlikte hareket ederek olumsuz havayı Türk otomotiv sanayinin lehine döndürebileceğini aktardı. Albert Saydam kamunun uygulayabileceği adımları; hammadde ve ara mamullere uygulanan ek vergilerin kaldırması, KOBİ tanımının 125 milyon TL ciro ile sınırlandırılmaması ve brüt ile net ücret arasındaki farkın OECD ülkeleri düzeyine getirilmesi olarak sıraladı. Özel sektörün ise otomotiv endüstrisinin geçirdiği hızlı dönüşüme bağlı olarak hızla elektrifikasyona odaklanması gerektiğini ifade etti. Albert Saydam, “1997’de Asya mali krizi yaşanmıştı ve bu kriz Rusya’yı vurmuştu. O dönemden sonra otomotiv sanayimizde özellikle ihracatta ciddi bir artış olmuştu. 2008’deki Lehman Brothers krizinden sonra dünya ticaretinden aldığımız pay artmıştı. Eğer doğru adımları atarsak Türk otomotiv tedarik sanayinin yine bir sıçrama gerçekleştirmesi mümkün. Doğru adımlarla Türkiye otomotiv tedarik sanayi yılda 15 milyar dolar ihracat gerçekleştirerek, dünya liginde ilk 10’a yükselebilir” dedi.

“2022 daha zor bir yıl olacak”

Küresel otomotiv endüstrisindeki ciddi belirsizliklerin sürdüğünü belirten TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, dünyanın maliyetleri yönetmek zorlandığını söyledi. Son bir yılda doğalgaz, çelik, plastik ve emtia fiyatlarında ciddi artışlar yaşandığının altını çizen Saydam, bu artışlara rağmen tedarik sıkıntıları nedeniyle hammaddeye ulaşmanın zor olduğunu belirtti. Albert Saydam şöyle konuştu; “Dünya otomotiv sektörünün genel ve hemfikir olduğu bir görüş var. Bu görüş, küresel olarak 2022 yılının çok daha zor bir yıl olacağı. Hatırlatmak isterim; pandemi olduğu dönemde, işte 2021’de toparlanacağız, 2022’de ise dünya otomotiv sektörü olarak 2019’un üstüne çıkacağız. Hatta 2023’lerde 100 milyon araçlık rakama ulaşılacak diye bir varsayım vardı. Şu anda bu mümkün olmayacak, hatta 2022’nin ne olacağı bile bilinmiyor. Dünya otomotiv sanayinde bu sene 210 milyar dolarlık bir kayıptan bahsediliyordu. Şu anda bu rakam 250 milyar dolara doğru gidiyor. Biz, Türkiye olarak dünya otomotiv ticaretinden yüzde 1,5 ila yüzde 1,7 arasında bir pay alıyoruz. Dolayısıyla, ana ve tedarik sanayi dahil yaklaşık olarak 3-4 milyar dolarlık bir kaybımız var. Bugün geldiğimiz noktada pandeminin başlangıcına geri döndük. Ne yazık ki kapasite kullanım oranlarımız ciddi oranda azaldı. Çalışanlarımızın izinlerini kullandırıyoruz. Ancak söylediğimiz gibi, bazı adımlar atılırsa, özellikle ihracatta bu kayıpların kapatılabileceğini tahmin ediyoruz.”

Son 5-6 ayda elektrikli yatırımları hızlandı

Otomotiv ana ve tedarik sanayinin şu anda uzun vadeli plan yapamadığını belirten TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, otomotiv sanayinin ayrıca büyük bir dönüşümle birlikte var olma savaşı verdiğini de söyledi. Saydam, “Bu savaşı verirken tedarik sanayinin hedef pazarlarda payını artırması mümkün. Bu esasında bizim mevcut bir kasımız. Ülkemizdeki çeşitli yaşanmışlıklarla oluşturulmuş bir kasımız var. Bunu harekete geçirmemiz lazım. Elektrikleşme alanında son 5-6 ay içerisinde hiç olmamış gibi hızlı bazı yatırımların hayata geçirildiğini gördük. TOGG’un bünyesi dışında, batarya üretimi konusunda bir yatırımı var. Başka ana sanayilerimizin de batarya paketi konusunda yatırım hazırlıkları yaptığını duyuyoruz. Üyelerimizden birisinin daha iki hafta önce açılışı vardı. 15 milyon dolar sadece otomotiv ve elektroniğe yatırım yaptılar. Otomotiv ana ve tedarik sanayi yatırımlarına hızla devam ediyor. Biz, 2022’de pandeminin geçeceğini, bizim şansımızın artacağını düşünerek ciddi yatırımları hayata geçiriyoruz. ‘Dönüşüm olacak ama yavaş olacak’ sözü çok doğru değil. Dönüşüm hızlı olmak zorunda. Bunun üç önemli paydaşı var; kanun koyucu, ana sanayi, otomotiv tedarik sanayi. Bu üçü arasındaki iletişimin çok iyi olması lazım. Önümüze sıçramayı doğuracak bir ortam var. Ama bu hedefe herkesin odaklanması, üzerimizdeki yüklerin kalkması lazım” diye konuştu.

Tedarik sanayinin payı yüzde 41.. 

Türkiye’nin küresel büyüme tahminlerine paralel bir seviyede yılı tamamlayabileceğini belirten TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, “Ülkemiz üretim olarak şu anda dünyada 13’üncü sırada yer alıyor. Bu bizim esasında alıştığımız, belki son 5-6 seneye göre en iyi durum gibi gözüküyor ama hep 15 ila 13 arasında sıkışmış durumdayız. Pazar olarak baktığımızdaysa yerimiz 17’ncilik. Bu da gösteriyor ki, biz ihracatçı bir ülkeyiz. Ülkemizde de esasında dünyadaki duruma paralel bir üretim tablosu veya tahminler var. Şu andaki tahminlere göre 2020’ye göre yüzde 3’lük büyüme hedefleniyor. Küresel pazarlar için veya üretim verileri için söylediğimiz durum ülkemiz için de geçerli. Hepimizin bildiği küresel tedarik zincirindeki sorunlardan dolayı bu sayıyı da yakalamakta bazı endişelerimiz var. İhracat tutarımız ise güzel bir veri. Geçen seneye göre tüm otomotiv sektöründeki ihracat artışı yüzde 24 olarak gerçekleşti. 2017 yılını hep bir referans noktası olarak alıyoruz. Türkiye’deki pazarın ve üretimin en yüksek olduğu dönemdi. Ona göre de yüzde 2,5’lik bir büyüme var. Tedarik sanayi özeline baktığımızda bu oranlar daha da sevindirici. 2020’ye göre tedarik sanayinin ihracat artışı yüzde 35 olarak gerçekleşti. Pay olarak baktığımızda 2017’de tedarik sanayinin payı yüzde 30’lardaydı, şu anda yüzde 41 seviyesindeyiz” ifadelerini kullandı.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...