Dijital Hackathon’da Pandemi Çözümü

®
Çok Okunanlar

Türkiye’nin şarj ağı genişliyor…

Türkiye'nin en yaygın ve yüksek hızlı şarj sınıfında hizmet veren iki operatör Eşarj ve Trugo, Bursa'da başlattıkları 'roaming' uygulamasını Ankara'ya...

Petlas Rally Gravel lastikleri ile start aldı

Petlas'ın Rally Gravel lastikleri, toprak ralli etaplarında gösterdiği üstün performansla sporseverlerin ve yarışçıların dikkatine dikkat çekiyor. Yüksek yürüyüş, yönsüz yapı...

Borusan Otomotiv Motorsport Spa Francorchamps’te Zirvede

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunu üçüncü ayağını tamamladı. Belçika'nın dünyaca ünlü Spa-Francorchamps Pisti'nde 27 –...

Yeni Renault Austral Türkiye’de Satışa Sunuldu

Renault’nun C segmentindeki başarılı temsilcisi Yeni Renault Austral, yeni yüzü ve geliştirilen donanımıyla 2.190.000 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa...

Test Sürüşü: Hyundai Inster XTech

Hyundai Inster, yüksekleri hedefleyen elektrikli şehir otomobili... Yolcular için en üst düzeyde özerklik ve bol miktarda alan...! Elektrikli şehir otomobillerinin giderek...

Mercedes-Benz Türk Yeni Multimedya Kokpit 2

Mercedes-Benz Türk, ağır ticari araçlarda dijitalleşme vizyonunu bir adım öteye taşıyarak, Yeni Multimedya Kokpit 2 sistemini Mercedes-Benz Actros L...

Faruk Ertuğ: “Kapadokya, ralli için eşsiz bir sahneydi”

Başkent Otomobil Sporları Kulübü tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Kapadokya Rallisi, doğa ile tarihin eşsiz buluşma noktası olan...

Volvo Cars’ın da düzenleyicileri arasında bulunduğu dijital hackathon ‘Hack The Crisis’de Volvo mühendisleri, küçük işletmelerin ekonomik durumunu düzenlemek adına yeni bir fikir geliştirdi.

Volvo Cars’ın ortakları arasında bulunduğu ‘Hack The Crisis’ adlı dijital hackathon üç günün ardından son buldu. Yoğun bir ortaklaşa çalışma, uykusuz geceler ve saatler süren beyin fırtınasından sonra dijital hackathonda 7000’den fazla katılımcı tarafından oluşturulan 1000’den fazla yeni, yaratıcı ve somut çözüm ortaya kondu. ‘Save the Business’ kategorisini dört kişilik bir ekip tarafından ortaya konan bir fikir kazandı. Bu ekibin üyelerinden ikisi ise Volvo çalışanları Carissma Dennis (Global Pazarlama Stratejisi) ve Arpit Gupta (Test Mühendisi) oldu.

Küçük İşletmeler İçin Kırılma Noktası

Ekip, restoranlar, kuaförler ve hizmet sektöründeki diğer benzer küçük işletmelerin krizde ayakta kalmalarına yardımcı olmak için basit ama çok etkili bir araç geliştirdi. Bu tür bir kriz sırasında en savunmasız olanların bu tarz işletmeler olduğu fikrinden yola çıkan ekip, ‘Break Even” (Kırılma Noktası) adlı bir çözüm ortaya koydu. Bir uygulama üzerinde geliştirilecek olan fikir, iki adımdan oluşuyor.

İşletmeler bir uygulamaya kaydolur. Haftalık giderler ve iş başı maliyetler gibi bazı ayrıntıları açıklarlar. Bilgiler, o işletme için kırılma noktasını belirlenir.

Kırılma noktasındaki bilgiler uygulamada depolanır ve paylaşılır. Uygulamaya giriş yapan herhangi bir müşteri, o restoranın kırılma noktasına ulaşmak için kaç öğün yemek satması gerektiğini görebilir. Bu şekilde toplum, yerel işletmelerinin ayakta kalmasına yardımcı olabilir.

Volvo Cars’ın 200 Mühendisi Çalıştı

Ortak başlatıcılarından biri Volvo Cars olan hackathon ‘Hack the Crisis’, İsveç hükümeti, Dijital Yönetim Ajansı, Hack for Sweden ve Openhack tarafından 3 – 6 Nisan tarihleri arasında gerçekleşti. Volvo Cars çalışanları, hayatları, şirketleri ve toplulukları kurtarmak adına; kamu sektöründen, akademiden ve diğer şirketlerden dünyanın dört bir yanındaki mühendislerle çalıştı.

Volvo Cars, Avrupa, ABD ve Çin’deki 200’den fazla gönüllü çalışanı ile gerçek bir fark yaratmak için önemli bir rol oynadı. Volvo Cars’tan pek çok mentor da potansiyel olarak yaratıcı fikirlere imza attı ve onlara mentorluk yaptı. Katılımcıların pratiklik ve ölçeklenebilirliği göz önünde bulundurularak, çözümlerinde yardımcı oldu. Volvo Cars en değerli kaynağını kullandı: pandemiye karşı mücadelede yardımcı olmak için dünyanın dört bir yanından gelen en parlak mühendislik zihinleri.

 

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Mini Cooper S 2.0lt 204 beygir

Mini Cooper S, daha keskin ve sert ama göstermiyor... Mini Cooper, her zaman kendine özüne, geçmişine sadık kalarak değişir ve en yeni nesil, yenilenmiş bir...

Yeni Renault Austral Türkiye’de Satışa Sunuldu

Renault’nun C segmentindeki başarılı temsilcisi Yeni Renault Austral, yeni yüzü ve geliştirilen donanımıyla 2.190.000 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Yepyeni tasarım çizgilerine kavuşan...

Gücün ve Konforun Yeni Adı BMW X3 20

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Türkiye'ye özel motor ve donanım özellikleriyle geliştirilen Yeni BMW X3 20 modeliyle konfor, günlük kullanım ve BMW'nin karakteristik...

Faruk Ertuğ: “Kapadokya, ralli için eşsiz bir sahneydi”

Başkent Otomobil Sporları Kulübü tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Kapadokya Rallisi, doğa ile tarihin eşsiz buluşma noktası olan peri bacalarının eteklerinde gerçekleştirildi. 40...

Renault Group, 2025 ilk yarı ön finansal rakamlarını açıkladı

Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında pazardaki daralmaya rağmen gelirlerini artırmayı başardı. Grup, 27,6 milyar avroluk ciroya ve %6 işletme marjına ulaşırken, değer odaklı...

Test Sürüşü: Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro

Sürüşü geliştirmek için tasarlanmış özgün tasarım ve teknoloji Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro bir şekilde yenilendi ve ürün yelpazesi, pazarımızda takdir edilmeye devam...

Meloni, Avusturya ile otomotiv sektöründe çalışmaya kararlı

Otomotiv sektörünün geleceğine ilişkin belge imzalandı.  İtalya Başbakanı Giorgia Meloni, Avusturya Şansölyesi Christian Stocker ile Palazzo Chigi'de otomotiv sektörü "Endüstrinin Geleceği" sözleşmesini Avusturya ile imzaladığını...