DHL, Formula E ile İşbirliğini Uzattı

®
Çok Okunanlar

Otokar ve Daimler Buses Üretim Anlaşması İmzaladı

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar ve dünya çapında önde gelen otobüs üreticilerinden biri olan Daimler Buses, Mercedes-Benz Conecto otobüslerinin...

Eskişehir Büyük Organizasyona Hazır

2025 FIA Avrupa Ralli Kupası'nın dokuzuncu, Petrol Ofisi Maxima 2025 Türkiye Ralli Şampiyonası'nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally,...

Europcar Türkiye’de Esra Mine Tanrısevdi Ülke Direktörü Atandı

Araç kiralama sektörünün global markalarından Europcar, Türkiye operasyonunu deneyimli bir isme emanet etti. Sektördeki 15 yıla yakın bilgi birikimi ve...

Opel’in Hafif Ticari Araç Ailesi Roadshow ile 3 Büyük Şehirde

Opel, 15 Eylül’de başlayıp 3 Ekim tarihine kadar sürecek ve Türkiye’nin 3 büyük şehrindeki 6 noktayı kapsayacak, hafif ticari...

TOGG Dört farklı versiyon, 3 farklı donanım seçeneği

Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldızı alan T10F,...

Vestel Mobilite, IAA Mobility 2025’te

Vestel Mobilite, elektrikli araç şarj teknolojilerinden otomotiv elektroniğine ve enerji depolama çözümlerine uzanan geniş ürün gamıyla, IAA Mobility 2025’te...

Başlangıç Seviyesi için Gerekli Motosiklet Aksesuar Listesi

Motosiklete başlamak, özgürlük hissini tatmak ve yollarda rüzgârı hissetmek kadar güvenliğe ve konfora da yatırım yapmayı gerektirir. Özellikle başlangıç...

Formula E ve ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nın resmi kurucu ve lojistik ortağı DHL, elektrikli yarış otomobillerinde Gen3 döneminin başlamasıyla birlikte sürdürülebilirliğin önemini dünyanın dört bir yanındaki şehirlere getirmeye devam edecek olan işbirliklerini uzun süreli uzattıklarını duyurdu. Anlaşma doğrultusunda DHL’in sarı ve Formula E’nin mavi renkleri daha yeşil bir gelecek vizyonuyla bir araya gelerek “Together Green” (Birlikte Yeşil) platformu aracılığıyla ortak değerlerini yansıtmaya devam edecek.

Yarış başına yaklaşık 415 ton değerli yük taşıyacak

Formula E’nin 9. sezonu ve Gen3 dönemi 14 Ocak Cumartesi günü gerçekleştirilen 2023 Hankook Mexico City E-Prix ile başlarken,  bu yarışla birlikte şimdiye kadar yapılmış en hızlı, en hafif, en güçlü ve verimli elektrikli yarış otomobili olan Gen3’ler ilk defa piste çıktı. Dünyanın 11 farklı şehrinde toplam 16 yarışın koşulacağı 2023 sezonunda DHL, hem karayolu hem denizyolu taşımacılığında verimliliği en üst seviyeye çıkaran ve karbondioksit emisyonlarını azaltan özel çok modlu taşımacılığı ile son teknoloji sürdürülebilir lojistik hizmeti sağlamaya devam edecek. Tüm karayolu ve deniz taşımacılığında biyoyakıt kullanarak sezon içinde 89.100 kilometre yol kat edecek olan DHL; yarış arabaları, aküler, şarj üniteleri, yayın ekipmanları ile pazarlama ve konaklama ekipmanları da dahil olmak üzere yarış başına yaklaşık 415 ton değerli yük taşıyacak.

“Daha yeşil bir gelecek için aynı vizyonu paylaşıyoruz”

“DHL, Formula E’nin en başta hayata geçirilmesine destek sağladı ve ilk günden bu yana bu değerli işbirliğini sürdürüyoruz” diyen Formula E Üst Ticari Yöneticisi Matt Scammell şu açıklamalarda bulundu: “Birlikte, inovasyonun sınırında yarıştığımız, elektrikli araç teknolojisindeki ilerlemenin sınırlarını zorladığımız ve motor sporlarının geleceğini tanımladığımız Gen3 dönemine girerken DHL ile iş birliğimizin devam etmesinden dolayı mutluyuz. DHL, verimlilik ve sürdürülebilirlik alanında en yeni çözümlere öncülük ederek dünyadaki her yarış etkinliğinin gerçekleştirilmesinde kritik bir işlev üstleniyor. Bu da onları şampiyona ve misyonumuz için mükemmel bir ortak haline getiriyor.”

Deutsche Post DHL Grubu Küresel Marka Pazarlama Başkanı Arjan Sissing ise “Formula E sadece bir spor değil, aynı zamanda hepimizin bir parçası olabileceğimiz bir gelecek vizyonu.  Daha yeşil bir gelecek için aynı vizyonu paylaşıyoruz ve kuruluşundan bu yana Formula E’nin kurucu ve lojistik ortağı olmaktan gurur duyuyoruz. Dünya çapında sürdürülebilirliği desteklemek için birlikte çalıştığımız, yıllara dayanan ortaklığımız bizim için heyecan verici oldu. Bu yeşil yolculuğa birlikte devam etmek için sabırsızlanıyoruz” dedi.

Elektrikli yarış konseptinin gerçeğe dönüştürülmesinde etkili oldu

Yeşil lojistiğin öncülerinden olan DHL, 2021 yılına kadar karbon verimliliğini, 2007’ye kıyasla yüzde 30 oranında artırma sözü vererek, 2008 yılında ölçülebilir bir karbon verimliliği hedefi taahhüt eden ilk lojistik şirketi oldu. Bu hedefe planlanandan dört yıl önce, 2016’da ulaşan DHL, Mart 2017’de 2050 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşma taahhüdünü açıkladı. DPDHL Group 2021 yılında, temiz operasyonlara ve iklim nötr lojistiğe 2030 yılına kadar 7 milyar Euro yatırım yapmayı taahhüt etti. Bu kapsamda 2030 yılına kadar 80.000’den fazla e-araç yola çıkararak, son kilometre filosunun yüzde 60’ını elektrikli araç haline getirmeyi planlıyor.

DHL, Eylül 2013’te dünyanın ilk tamamen elektrikli motor sporları şampiyonası Formula E’nin resmi kurucu ve lojistik ortağı oldu. 40 yıllık uluslararası motor sporları deneyimiyle ortaklıktan bir yıl sonra ise Pekin’de düzenlenen açılışta tamamen elektrikli yarış konseptinin gerçeğe dönüştürülmesinde etkili oldu.

Diğer Haberler

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış barajını aştı. Temmuz 2025 itibarıyla...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden doğuşunu simgeleyen Alfa Romeo 33...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve yeni görevinde Renault Grubu Büyümeden...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam etmeden önce "iki kez düşünmeye"...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında toplam otomotiv üretimi geçen yılın...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile daha da ileri taşımayı planlıyor....

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000 kilometrelik rotada, farklı zemin ve...