Dezenfekte edip evlerine teslim ediyoruz…

®
Çok Okunanlar

OSS Derneği, 2025’in İkinci Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşanan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in ikinci çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının ikinci çeyreğinde satış,...

iCAR Dubai Marka Gecesi’nde Tamamen Yeni Bir Orta-Büyük SUV

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery ve SmartMi Tech iş birliğiyle ortaya çıkan iCAR, yepyeni SUV modelinin örtüsünü kaldırmak...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors...

Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen Otomobil Üreticisi Chery

Chery 2025 Yılında 152 Basamak Birden Yükseldi Fortune Global 500’de 233’üncü Sıraya Yerleşti!  Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis...

Opel En Hızlı Elektrikli Modelini Tanıttı

Elektrikli Opel’lerin En Hızlısı Yeni Mokka GSE İlk Kez Sahneye Çıktı! Alman otomobil üreticisi Opel’in iddialı SUV modeli Mokka, özel...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik...

Renault MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, “Bu yılı geçen yıla paralel bir pazar ile kapatabileceğimizi düşünüyoruz. Bu noktada da üretimin yüzde 100 kapasite ile ne zaman yeniden hayata geçeceği, otomotivde çarkların dönmeye başlaması için belirleyici olacak.” dedi.

Çağdaş, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) sürecinde şirketin aldığı tedbirler ve salgının otomotiv sektörüne etkilerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Dünyada yaşananları, krizin Türkiye’ye ve sektöre etkilerini yakından izlediklerini ifade eden Çağdaş, yaşanan “pandemi” dönemini ekonomik açıdan bir arz problemi olarak tanımladıklarını söyledi.

– “Virüsün etkisi mart ayı satış rakamlarına net olarak yansımayacak”

Öncelikle fabrikaların üretime ara vermelerine bağlı olarak, virüsün etkisinin tedarik zincirinde daha önce kendini gösterdiğini belirten Çağdaş, şunları kaydetti:

“Satış tarafında ise Türkiye’de otomobil pazarında virüs krizinin etkileri, ertelenen talep karşılanmaya devam ettiği için mart ayı satış rakamlarına net olarak yansımayacaktır. Ancak mart ayının son haftasından itibaren önemli bir yavaşlama gözlemliyoruz. Özellikle büyük şehirlerde showroom’a giren müşteri sayısında önemli ölçüde düşüş yaşandığını belirtmem gerek. Bütün insanlık için önce sağlık temenni ettiğimiz bu zor ve sancılı dönemde, Çin’de üretimin yavaş yavaş yeniden başlaması da aslında iyimser olmak adına güçlü bir işaret.”

Çağdaş, Renault MAİS olarak 2020 yılı için farklı senaryolar üzerinde çalıştıklarını dile getirdi.

Tüm senaryolara baz teşkil eden ortak noktanın, sürecin uzunluğu olduğunu aktaran Çağdaş, “İyimser senaryoda, ki insanlık adına hepimizin dileği de sanırım bu, ısının artışı ile virüsün yayılma hızının azalması ve ertelenen talebin yaz ayları başında karşılanabilir olması. Bu yılı geçen yıla paralel bir pazar ile kapatabileceğimizi düşünüyoruz. Bu noktada da üretimin yüzde 100 kapasite ile ne zaman yeniden hayata geçeceği, otomotivde çarkların dönmeye başlaması için belirleyici olacak.” dedi.

– “Hükumet bu süreçte desteğini ortaya koydu”

Berk Çağdaş, hükümetin bu süreçte sağlık ve ekonomiye dair aldığı hızlı tedbirlerle desteğini ortaya koyduğunu ifade ederek, “Otomotiv sektörü açısından, diğer ülkelerin sınırlarına yönelik aldığı aksiyonlar nedeniyle öncelikle gümrüklere dair sağlanabilecek kolaylıklar kritik… Diğer yandan yaşadığımız teknolojik dönüşümün tüm operasyonlara yansıması da aslında bu süreçten hepimizin sağlayacağı fayda olacaktır.” değerlendirmesinde bulundu.

Yetkili satıcılara alınacak önlemler konusunda gerekli tavsiyeleri yaptıklarını belirten Çağdaş, “Türkiye’nin en geniş yetkili satıcı ağına sahip olmanın verdiği sorumluluk ile Renault MAİS olarak koronavirüs tehlikesinin minimuma indirilmesi için yetkili satıcılarımıza birtakım önlemler almalarını tavsiye ettik. Tüm yetkili satıcılarımız, son derece duyarlı ve bilinçli davranarak tedbir önerilerimizi süratle hayata geçirdiler, bu süreçte müşterilerimiz ile sosyal medya aracılığıyla aldığımız bu önlemleri paylaşıp bilgilendiriyorlar.” ifadelerini kullandı.

– “Kapıdan Al-Kapıya Teslim uygulamasına başladık”

Renault MAİS Genel Müdürü Çağdaş, bu süreçte müşterilerin sağlığı için de bazı tedbirler aldıklarını ifade ederek, şunları kaydetti:

“Herkes için önce sağlık temenni ettiğimiz bu zor ve sancılı günlerde müşterilerimizin ve ailelerinin sağlığını korumak için araçlarının tüm bakım işlemlerine ait faaliyetleri yetkili satıcılarımız üstleniyor. ‘Kapıdan Al-Kapıya Teslim’ uygulaması ile müşterilerimizin araçlarını vale hizmeti ile istedikleri yerden alıp istedikleri yere teslim ediyorlar. Ayrıca, müşterilerimiz dilerse araçlarını dezenfekte edip evlerine teslim ediyoruz. Sağlık Bakanlığımızın yayımladığı yeni koronavirüs riskine karşı 14 kuralın yanı sıra showroom ve servislerde periyodik temizliklere ek olarak cihazların, test sürüş ve Renault Yardım araçlarının dezenfektasyon işlemlerini gerçekleştiriyoruz. Servis kabul ve teslim randevuları, 30 dakika aralıklar ile organize ediliyor. Yeni araç teslimatlarında danışmanlar, gereken açıklamaları müşterilere videolarımız yardımı ile yapabiliyorlar.”

Ambulans, sağlık sektörü araçları, emniyet ve askeri araçlar gibi kamu hizmeti veren araçlara servis hizmetlerinde öncelik verdiklerini belirten Çağdaş, fiziken modelleri incelemek isteyen ve otomobillerini teslim almaya gelen müşterilere, yetkili satıcılar ve şubelerde minimum sayıda personelle hizmet vererek maske takmalarını önerdiklerini sözlerine ekledi.

Diğer Haberler

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...