Türk mühendis ve işçiler tarafından 1961’de üretilen “Devrim” arabalarının kaynak mühendisi Halil Kaya Gedik’in Sakarya’da kurduğu fabrikada, TOGG’a parça tedarik edilmesi hedefleniyor.
Şimdiki adı Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii Anonim Şirketi (TÜRASAŞ) olan Eskişehir Demiryolu Fabrikalarında dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel’in talimatıyla 1961’de “Devrim” arabalarını üreten ekipte yer alan kaynak mühendisi Halil Kaya Gedik, 1963’te kaynak sarf malzemesi üreticisi olarak Gedik Kaynak’ı kurdu.
Yaklaşık 44 yıl şirketi yöneten ve 2012’de hayatını kaybeden Gedik, görevi 2007’de kızı Hülya Gedik’e devretti. Hendek ilçesinde 2. Organize Sanayi Bölgesi’nde (OSB) faaliyet gösteren Gedik Holding’e ait kaynak fabrikasında, kaynak ve kesme makineleri, kaynak elektrotları, telleri ve tozları, kaynak ekipmanları ile aksesuarlarının üretimi yapılıyor.
Aynı OSB içinde 25 bin metrekare kapalı alanda kurulu hassas ve kum döküm tesislerinde ise otomotiv, makine, proses endüstrisi, tarım makineleri, savunma sanayi, enerji, madencilik ve inşaat gibi birçok sektöre ürün imal ediliyor.
Şirketin vana üretim tesislerinde de pik, sfero, çelik, paslanmaz, bronz vanalar ile endüstriyel tesisler, enerji santralleri, su ve arıtma tesisleri, kimya, petrol ve gemi inşa gibi pek çok sektöre üretim yapılıyor.
Isıtma-soğutma, buhar, kızgın yağ, sıcak su, LPG, doğal gaz, petrol ve her türlü kimyasal akışkan uygulamalarına hitap eden firma, birçok ürünün yerli ve milli olarak üretilmesine öncülük ediyor.
Gedik Holding, kurucusu Halil Kaya Gedik’in etkin rol aldığı Türkiye’nin yerli otomobil serüvenine katkı sağlamak için döküm ve kaynak deneyimini TOGG’a aktarmak istiyor.
“Türkiye’nin yerli otomobilini hepimiz bekliyoruz”
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’ın 30 Ekim’de fabrikayı ziyaret ettiğini belirten Gedik, Bakan Varank’a TOGG’un parçalarının üretimi için dökümhanelerini gezdirdiğini, fabrikanın parça üretimi için çok uygun olduğunu söylediğini aktardı.
Babasının “Devrim” arabalarıyla başlayan hikayesinin yarım kaldığını dile getiren Gedik, “Türkiye’nin yerli otomobilinin 1961’den sonra tekrar oluşmasını hepimiz bekliyoruz. Döküm şirketimizde otomotiv sektörüne çeşitli parçalar döküyoruz. Bu bağlamda her zaman savunma sanayisine, otomobil üreten sektördeki diğer firmalara döküm parçaları üretiyoruz. TOGG’un da bunlardan bir tanesi olmasını arzu ederiz. Dökümhanemiz buna çok uygun, çünkü hem boyut hem gelen parçanın butik üretim şekliyle çok esnek üretim şeklimiz var. Buna yönelik TOGG parçaları ya da herhangi bir otomotiv sektöründen gelen parça taleplerine her zaman açığız.” dedi.