Page 46 - EYLÜL-EKİM2021
P. 46
Yazar | Fotoğraf: Gökçer ALP
JAGUAR I-PACE EV400 AWD
aguar’ın Tesla’ya meydan okuyan, doğru farklı şekillerde açılıyor. Arkada ise
tamamen elektrikli, performans Jaguar logosu, geniş arka farlar ve daha
lüks SUV aracı. Elektrikli motor- düz arka cam eğimi, XE ve XF kardeşleri
J ları ve kusursuza yakın ağırlık gibi görünmesini sağlıyor. Dört tekerlek-
dağıtımıyla 696 Nm seviyesinde anında ten çekişli olmasına rağmen, genel şek-
tork ve spor otomobillere özgü çeviklik li, dik, üstten ağır bir SUV’dan daha çok
sunabiliyor. 0.29Cd’lik düşük sürtünme yerden yüksek bir hatcback aracı ortaya
katsayısı ile şık ve son derece aerodin- çıkarıyor. İç tarafta, etrafınızdaki kırpılmış
46 amik bir tasarıma sahip olan Tamamen yok edilmiş metal alanlar, bol miktarda
Elektrikli Jaguar I-PACE,maksimum men- deri ve yüksek çözünürlüklü ekranlarla
zil ve denge için verimlilik sağlayacak
kesinlikle bir lüks duygusu yaşarsınız. Hat-
MAGAZINE.COM.TR çizgisi, motor kapağının etkileyici biçimi kendi ekranları vardır ve düğmeyi itip
ta klima kontrollerine kadar. İki düğmenin
şekilde yaratılmış. Jaguar I-PACE akıcı bel
ve karakteristik arka bölümü sayesinde
çekmek size farklı ayarları değiştirmenizi
her açıdan heyecan verici olduğu kesin.
sağlar. Çok havalı. Kabinin bir başka
Jaguar I-PACE, teknolojik ve geniş bir iç
harika yönü de, büyük bir SUV’den farklı
olmayan, elde ettiğiniz mutlak pratiklik
hacim sunarken; İç tasarım, yenilikçi özel-
ve alan. Ön koltuk yükseklikleri hafifçe
likleri ve akıcı çizgileriyle yalın bir tasarım
AUTOMOBILE eşlik ediyor. Elektrikli motor, yapısı gereği yükseltilmiştir, bu nedenle bir SUV kadar
geniş ve binip inmesi kolay bir his veriyor.
araç içinde daha geniş bir alan yaratılmış.
Jaguar I-PACE’in iç tasarımı tarafından
I-PACE’de arka yolcular da unutulmuyor.
sunulan konfor ile daha fazla kendinizi
Kaliteli genişletilmiş deri, rahat koltuklar,
özgür hissedebiliyorsunuz. Yeni dokun-
USB bağlantı noktaları, bardak tutucu-
matik Pivi Pro haber/eğlence sistemi tüm
önemli haber/eğlence bilgilerini tek bir lar ve havalandırma delikleri ile tam lüks
muamele. Tek sorun, orta koltuktaki yol-
bakışta görebilmenizi sağlamış. Akıllı tele- cunun ayaklarında bir aktarma organları
fonunuzdan ilham alan sistem bir o kadar tüneli çıkıntısı ile pazarlık etmesi gerektiği
sezgisel. Hızlanma (saniye) 0-100 km/sa ve bir EV’de tünelin neden gerekli old-
sadece 4.8 saniye. Jaguar, I-PACE’in dış uğundan da aslında emin değiliz. Arka
tasarımını değiştirmedi çünkü hala harika bagaj 656 litre depolama alanı sunuyor.
görünüyor. 2019’da Yılın Dünya Otomobil Ayrıca arka koltukları 40:20:40 oranında
Tasarımını kazanan tasarımın ta kendisi. katlayarak boyutunu 1453 litreye kadar
Bu pürüzsüz ve agresif ön uç, her modern çıkarmanız mümkün. En önemli teknolojil-
model gibi zarafet ve performansı aktar- erden bazıları; ileri ve geri çarpışma azalt-
mada hala liderliği elinde tutuyor. Zıtlık ve ma, şeritte kalma yardımı ve kalkış uyarısı,
incelik, kontrast oluşturan siyah öğeler, subwoofer’lı 11 hoparlörlü mükemmel
markaya ait çıkıntılı su birikintisi lambaları bir ses sistemi, kablosuz hotspot, 19 inç
ve kilitlendiğinde veya sürüş sırasında gö- alaşımlar, uzaktan çalıştırma ile çift bölgeli
vdeye giren gömme kapı kolları ile arkaya klima kontrolü, seçilebilir sürüş modları.
Automobile Magazine | EYLÜL-EKİM 2021