Page 47 - EYLÜL-EKİM2021
P. 47
Yazar | Fotoğraf: Handan YILDIZ
BMW İX3
ugüne kadar benzinli ve di- iX3; üst düzey konforu, boyutları ve çok
zel seçenekleri mevcut olan yönlülüğü göz önüne alındığında alışık
BMW X3, şimdi seçenekleri olduğumuz BMW X3’e karşılık gelirken,
B arasına tamamen elektrikli ilk yeniden tasarlanmış böbrek ızgaraları ve
versiyonunu da Yeni BMW iX3 ile ekliy- BMW i Mavisi aksanları gibi belirli tasarım
or. Bu da Yeni BMW iX3’ü, müşterilere öğeleriyle de aynı zamanda bağımsız
ihtiyaçlarını en iyi karşılayan seçimi yap- bir kişiliği de yansıtıyor. BMW’nin elek-
malarına olanak tanıyan ilk BMW modeli trikli sürüş karakteri olan eDrive; vites 47
haline getiriyor. Önümüzdeki dönemde değiştirme duraksamalarını ortadan
gelecek elektrikli BMW modellerinde de kaldırıyor, kalkıştan itibaren hızlı ve sürekli
kullanılacak olan ve elektrik motorunu, güç aktarımı sağlarken en yüksek verim-
güç elektroniğini ve şanzımanı tek bir lilikte özel bir sürüş keyfi sundu. Elektrik
merkezi ünitede birleştiren beşinci ne- motoru, güç elektroniği, şarj teknolojisi ve
sil BMW eDrive teknolojisi, ilk kez Yeni yüksek voltajlı batarya ünitesi tamamen MAGAZINE.COM.TR
BMW iX3 ile yollardaki yerini aldı. Kon- kendi bünyesinde geliştirilen Yeni BMW
trol ekranından dört farklı seviyeden biri iX3’ün takip ettiği BMW Group BEV mod-
seçilerek veya vites üzerindeki “B” modu ellerine göre %30’luk artış gösteren güç
aracılığıyla maksimuma ayarlanabilen yoğunluğu, onu diğerlerinden ayırarak
geri kazanım karakteristiğiyle, verimlilik teknoloji de öncülük yapıyor. Yeni BMW
ve menzil daha da artıyor. Geri kazanım iX3, modele özgü arka aks traversine
özellikli elektrikli motor ve batarya tekno- yerleştirilen bir senkron motora sahip. AUTOMOBILE
lojisi sayesinde Yeni BMW iX3, mevcut Nadir element kullanılmadan üretilen bu
rakiplerinden daha az güç kullanarak kompakt elektrik motor, daha ağır bir
459/520 kilometreye (WLTP / NEDC) ka- asenkron motordan (endüksiyon moto-
dar menzil sağlıyor. Yeni BMW iX3’ün brüt ru) çok daha verimli. 18,6 kWh / 100 km
80 kw’lık (net 74 kw) bataryası çeşitli şarj ve 17,5 kWh / 100 km (WLTP / NEDC)
seçenekleriyle farklı hızlarda dolabiliyor. ile Yeni BMW iX3 şu anda kendi sınıfın-
Anlaşmalı kurulum servisi tarafından iste- daki en düşük seviyedeki güç tüketimini
diğiniz lokasyona monte edilebilen BMW sağlıyor. Başlat / Durdur düğmesinin kul-
i Wallbox ile de şarj süresinden önemli lanılması bile gerçek bir akustik geri bildi-
ölçüde tasarruf sağlanıyor. [BMW i Wall- rimle sonuçlanırken Harman Kardon ses
box ile Şarj Süresi: 7,5 saat] Yeni BMW sistemi ile birlikte özel olarak geliştirilmiş
iX3 ile ortak hızlı şarj istasyonlarından BMW IconicSounds Electric sistemi gaz
da kolayca yararlanılabiliyor. Örneğin, pedalı konumuna ve sürüş moduna (Spor
Yeni BMW iX3’ü 150 kw gücündeki ortak veya Konfor) bağlı olarak etkileyici bir ses
şarj istasyonlarında sadece 34 dakikada ortamı da sağlıyor. EcoPro modunda ise,
%80’e kadar şarj edebilirsiniz. Tama- otomobil ek akustik efektler olmadan ne-
men elektrikli bir SUV olan Yeni BMW redeyse tamamen sessiz hareket ediyor.
10.YIL