Page 47 - EYLÜL-EKİM2021
P. 47

Yazar | Fotoğraf: Handan YILDIZ
          BMW İX3




               ugüne kadar benzinli ve di-  iX3; üst düzey konforu, boyutları ve çok
               zel seçenekleri mevcut olan   yönlülüğü göz önüne alındığında alışık
               BMW  X3,  şimdi  seçenekleri   olduğumuz BMW X3’e karşılık gelirken,
        B arasına  tamamen  elektrikli  ilk   yeniden tasarlanmış böbrek ızgaraları ve
         versiyonunu da Yeni BMW iX3 ile ekliy-  BMW i Mavisi aksanları gibi belirli tasarım
         or. Bu da Yeni BMW iX3’ü, müşterilere   öğeleriyle de aynı zamanda bağımsız
         ihtiyaçlarını en iyi karşılayan seçimi yap-  bir kişiliği de yansıtıyor. BMW’nin elek-
         malarına olanak tanıyan ilk BMW modeli   trikli sürüş karakteri olan eDrive; vites                         47
         haline getiriyor. Önümüzdeki dönemde   değiştirme  duraksamalarını  ortadan
         gelecek elektrikli BMW modellerinde de   kaldırıyor, kalkıştan itibaren hızlı ve sürekli
         kullanılacak olan ve elektrik motorunu,   güç aktarımı sağlarken en yüksek verim-
         güç elektroniğini ve şanzımanı tek bir   lilikte özel bir sürüş keyfi sundu. Elektrik
         merkezi ünitede birleştiren beşinci ne-  motoru, güç elektroniği, şarj teknolojisi ve
         sil BMW eDrive teknolojisi, ilk kez Yeni   yüksek voltajlı batarya ünitesi tamamen                           MAGAZINE.COM.TR
         BMW iX3 ile yollardaki yerini aldı. Kon-  kendi  bünyesinde  geliştirilen  Yeni  BMW
         trol ekranından dört farklı seviyeden biri   iX3’ün takip ettiği BMW Group BEV mod-
         seçilerek veya vites üzerindeki “B” modu   ellerine göre %30’luk artış gösteren güç
         aracılığıyla  maksimuma ayarlanabilen   yoğunluğu, onu diğerlerinden ayırarak
         geri kazanım karakteristiğiyle, verimlilik   teknoloji de öncülük yapıyor. Yeni BMW
         ve menzil daha da artıyor. Geri kazanım   iX3, modele özgü arka aks traversine
         özellikli elektrikli motor ve batarya tekno-  yerleştirilen bir senkron  motora  sahip.                      AUTOMOBILE
         lojisi sayesinde Yeni BMW iX3, mevcut   Nadir  element  kullanılmadan  üretilen  bu
         rakiplerinden daha az güç kullanarak   kompakt elektrik motor, daha ağır bir
         459/520 kilometreye (WLTP / NEDC) ka-  asenkron motordan (endüksiyon moto-
         dar menzil sağlıyor. Yeni BMW iX3’ün brüt   ru) çok daha verimli. 18,6 kWh / 100 km
         80 kw’lık (net 74 kw) bataryası çeşitli şarj   ve 17,5 kWh / 100 km (WLTP / NEDC)
         seçenekleriyle farklı hızlarda dolabiliyor.   ile Yeni BMW iX3 şu anda kendi sınıfın-
         Anlaşmalı kurulum servisi tarafından iste-  daki en düşük seviyedeki güç tüketimini
         diğiniz lokasyona monte edilebilen BMW   sağlıyor.  Başlat / Durdur düğmesinin kul-
         i Wallbox ile de şarj süresinden önemli   lanılması bile gerçek bir akustik geri bildi-
         ölçüde tasarruf sağlanıyor. [BMW i Wall-  rimle sonuçlanırken Harman Kardon ses
         box ile Şarj Süresi: 7,5 saat] Yeni BMW   sistemi ile birlikte özel olarak geliştirilmiş
         iX3 ile ortak hızlı şarj istasyonlarından   BMW IconicSounds Electric sistemi gaz
         da kolayca yararlanılabiliyor. Örneğin,   pedalı konumuna ve sürüş moduna (Spor
         Yeni BMW iX3’ü 150 kw gücündeki ortak   veya Konfor) bağlı olarak etkileyici bir ses
         şarj istasyonlarında sadece 34 dakikada   ortamı da sağlıyor. EcoPro modunda ise,
         %80’e kadar şarj edebilirsiniz. Tama-  otomobil ek akustik efektler olmadan ne-
         men elektrikli bir SUV olan Yeni BMW   redeyse tamamen sessiz hareket ediyor.

                                                                                                               10.YIL
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52