Page 51 - EYLÜL-EKİM2021
P. 51
Yazar | Fotoğraf: Nuray ÇİLEKÇİ
MG EHS PHEV
öklü İngiliz otomobil markası donanım seviyelerinde standart sunulan
MG’nin (Morris Garages), ilk donanımlar arasında çift bölgeli tam
şarj edilebilir hibrit modeli yeni otomatik klima, navigasyon, 6 hoparlör,
K MG EHS PHEV Türkiye’de Bluetooth bağlantı, Apple Carplay ve
satışa sunulmadan hemen önce Au- Android Auto, anahtarsız giriş ve çalıştır-
toDrom pistinde test ettik. Yenilikçi hibrit ma, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve
motoru, C SUV segmentindeki rakipler- 220 volt Tip2 şarj kablosu yer alıyor. MG
ine kıyasla avantajlı boyutları ve yüksek EHS PHEV 4 farklı renk seçeneğine sa- 51
donanımıyla ön plana çıkan EHS PHEV hip: beyaz, metalik siyah, metalik kırmızı
“Comfort” versiyonunda; 12,3 inç dijital ve metalik gri. İçeride ise dış renge bağlı
gösterge paneli, suni deri koltuklar, yük- olarak siyah veya siyah-kırmızı renkler
seklik ayarlı halojen farlar, navigasyon / seçilebiliyor. MG EHS PHEV’in “Comfort”
Apple CarPlay ve Android Auto, ısıtmalı versiyonunda suni deri koltuklar, elek- MAGAZINE.COM.TR
ön koltuklar ve dinamik kılavuzlu geri trikli ayarlanabilir yükseklik ayarlı sürücü
görüş kamerası gibi fark yaratan özel- koltuğu, ısıtmalı ve spor ön koltuklar, 18
likleri bulunuyor. “Luxury” versiyonunda inç alaşım jant, dinamik kılavuzlu geri
Comfort’a ek olarak panoramik açılır görüş kamerası ve yükseklik ayarlı halo-
cam tavan, özel tasarım deri-Alcantara jen farlar gibi seçkin özellikler bulunuyor.
koltuklar, ambiyans aydınlatma, elek- MG EHS PHEV modeli MG ZS EV mod-
trikli bagaj kapağı, yükseklik ayarlı LED eli arasında ciddi olarak bir büyüklük, AUTOMOBILE
farlar, arka dinamik sinyal lambalar ve genişlik, uzunluk ve kullanımda çok daha
360° kamera gibi ayrıcalıklar sunuluyor. güçlü bir performansa görüntüye de sa-
Elektrikli ve benzinli motoruyla toplam hip. Açıkcası bir bayan olarak MG ZS
258 PS (190 kW) güç ve 480 Nm tork EV ve diğer kullanıp test etmiş olduğum
üreten, 100 km/sa hıza 6,9 saniyede Autodrom pistinde ki markalara göre bu
çıkabilen yeni EHS PHEV, 43 gr/km’lik aracı kullanırken biraz zorlandım. Bunun
düşük karbon emisyonu ve 1,8 l/100 sebebi de şu olmalı; kullanım ve görüntü
km’lik (WLTP) yakıt tüketimiyle hem yük- olarak kaslı, performansı güçlü bir araç,
sek performanslı hem de çevreci olu- MG ZS EV ile kıyaslama yaptığımda uzun
nabileceğini ispatlıyor. Yeni MG EHS yolda ve trafikte daha yorucu olacağını
PHEV’in her iki donanım paketinde de düşünüyorum. Piste kullanırken, kısa ve
standart olan 12,3 inçlik dijital gösterge ani virajlarda etrafı görmekte görüş açısı
paneli sürücüye ihtiyacı olan tüm bilgil- olarak ve ani sağa, sola dönüş reflek-
eri dinamik olarak sunarken, orta kon- slerinde beni biraz yordu. Kısaca Baba-
solda 10.1 inç dokunmatik multimedya lara özgü bir Suv. Aileniz ile uzun yolcu-
ekranı bulunuyor. Bunlara ek olarak, tüm lukların keyfini çıkartın derim.
10.YIL