Page 45 - ŞUBAT 2016
P. 45
TEST
Yazar: Efe Cerit- Fotoğraf: Kenan Yılmaz
4×4 SKYACTIV Motor i-ELOOP i-STOP Teknolojisi Bluetooth Teknolojisi
ISTANBUL PARK
Mazda CX-3
Mazda CX-3 modeli kompakt suv sınıfında kompa- Direksiyonun arkasında bulunan vites değiştirme
ktlığıyla daha çok ön plana çıkan otomobil sıradışı kulakçıkları bu otomobilde bulunuyor (artık her
çizgileriyle bizi adeta büyüledi, otomobil dünyası son otomobilde görmek istiyoruz) ve vites düşürdüğünüz
30 yıldır tasarımcı mühendis kavgalarında mühendis- zaman o vitesin sonunda otomatik olarak bir üst vitese
lerin üstünlüğü sonucunda daha ekonomik, daha hızlı geçmiyor en üst limit devire çıkıyor ve limitör devreye
daha güvenli otomobiller üretti (ama kesinlikle daha giriyor.
ruhsuz). Mazda CX-3’ün ilk bakışta sıradışı olduğunu
hissettim, ekonomik, güvenli ve nispeten hızlı aynı za- Anahtar cebinizde olduğu halde çalıştırabildiğiniz
manda tarz sahibi.. Mazda CX-3’ün içine oturduğunuz otomobil gücünü SKYACTIV-D 1499cc silindir hacme
an beklemediğiniz bir kaliteyle beraber sportif izler sahip dizel üniteden alıyor. 6 ileri 4WD otomatik vites
taşıyor iç mekan işçilikleri ve malzeme kalitesi gerçek- ile kombine edilen ünite 4000 d/d’da 105 beygir güç,
ten iyi iç mekanda eksi not düşebileceğimiz kısımlar 1600/2500 d/d’da 270 Nm tork değeri üretiyor. Bu
çok net şekilde arka diz mesafesinin dar bagajın küçük değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 11,9 saniyede
olması bunun haricinde kalite hissi gayet yüksek. Ön tamamlarken maksimum 172 Km/s’lik bir hız değerine
konsol sade ve şık tasarıma sahip ortadan ayıran krem sahip. Boyutlarına baktığımızda CX-3, 4275 mm
rengi deri çok şık konsolun ortasına konumlandırılmış uzunluğa, 1765 mm genişliğe ve 1535mm (anten ile)
ekranın birçok işlevi var lakin kullanış açısından yüksekliğe ve 136 g/km karbondioksit emisyonuna
beklentiyi karşılamıyor diyebiliriz yazılımını güncelleme sahip.
gibi bir atılım yapılırsa gayet yerinde olur, yinede iş
görmüyor değil. Gelelim sürüş izlenimlerimize, test Performans açısından beklentiyi çok yüksek tutmamak
otomobilimiz 1.5 litrelik Mazdanın Skyactive tekno- gerektiğini düşünüyorum dizel motorun karakteris-
lojisini kullanarak 14.8/1 sıkıştırma oranını olan yeni tiği gereği düşük devirde maksimum torku vermesi
nesil euro 6 dizel motora sahip bununla beraber tork nedeniyle ilk kalkışta kötü bir zeminde olsanız dahi
konvertörlü 6 ileri otomatik şanzıman ve küçük sınıfta otomobil 4 tekerlekten çekiş olmanın avantajıyla gayet
dizel otomatik 4 çeker olarak şuan rakibi yok, özellikle güzel tutunuyor ama 4.000 devirde sonra canı biraz bi-
türk insanın aradığı özellikleri taşıyan otomobil tiyor . Testimiz sırasında 4 tekerlekten çekişi denemek
test sonunda 100 km ortalaması 6.2l/100 km oldu. maksadıyla kumlu ve çamurlu yerlerde sürüşümüzü
Sportif çizgilere sahip olmasına rağmen otomobilin gerçekleştirdik otomobil başarıyla parkuru tamamladı
ağırlık merkezi yukarıda olduğundan dolayı sertçe bir tabii offroad şartlarına gelecek bir otomobil değil ama
süspansiyon tercih edilmiş, şehir içinde çok bozuk şehir içinde yaşıyorsanız ve karlı günlerde yollarda
yollarda sert süspansiyonun getireceği konforsuzluk bırakmayacak ekonomik bir otomobil arıyorsanız
test sırasında kafamda soru işaretleri bırakmıştı lakin Mazda CX-3 tam size göre.
umulandan daha iyi cevaplar verdiğini söyleyebilirim.
44 automobilemagazine.com.tr 2016 Şubat