Page 45 - ŞUBAT 2016
P. 45

TEST








 Yazar: Efe Cerit- Fotoğraf: Kenan Yılmaz
 4×4 SKYACTIV Motor i-ELOOP i-STOP Teknolojisi Bluetooth Teknolojisi
 ISTANBUL PARK






 Mazda CX-3












 Mazda CX-3 modeli kompakt suv sınıfında kompa-                      Direksiyonun arkasında bulunan vites değiştirme
 ktlığıyla daha çok ön plana çıkan otomobil sıradışı                 kulakçıkları bu otomobilde bulunuyor (artık her
 çizgileriyle bizi adeta büyüledi, otomobil dünyası son              otomobilde görmek istiyoruz) ve vites düşürdüğünüz
 30 yıldır tasarımcı mühendis kavgalarında mühendis-                 zaman o vitesin sonunda otomatik olarak bir üst vitese
 lerin üstünlüğü sonucunda daha ekonomik, daha hızlı                 geçmiyor en üst limit devire çıkıyor ve limitör devreye
 daha güvenli otomobiller üretti (ama kesinlikle daha                giriyor.
 ruhsuz). Mazda CX-3’ün ilk bakışta sıradışı olduğunu
 hissettim, ekonomik, güvenli ve nispeten hızlı aynı za-             Anahtar cebinizde olduğu halde çalıştırabildiğiniz
 manda tarz sahibi.. Mazda CX-3’ün içine oturduğunuz                 otomobil gücünü SKYACTIV-D 1499cc silindir hacme
 an beklemediğiniz bir kaliteyle beraber sportif izler               sahip dizel üniteden alıyor. 6 ileri 4WD otomatik vites
 taşıyor iç mekan işçilikleri ve malzeme kalitesi gerçek-            ile kombine edilen ünite 4000 d/d’da 105 beygir güç,
 ten iyi iç mekanda eksi not düşebileceğimiz kısımlar                1600/2500 d/d’da 270 Nm tork değeri üretiyor. Bu
 çok net şekilde arka diz mesafesinin dar bagajın küçük              değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 11,9 saniyede
 olması bunun haricinde kalite hissi gayet yüksek. Ön                tamamlarken maksimum 172 Km/s’lik bir hız değerine
 konsol sade ve şık tasarıma sahip ortadan ayıran krem               sahip. Boyutlarına baktığımızda CX-3, 4275 mm
 rengi deri çok şık konsolun ortasına konumlandırılmış               uzunluğa, 1765 mm genişliğe ve 1535mm (anten ile)
 ekranın birçok işlevi var lakin kullanış açısından                  yüksekliğe ve 136 g/km karbondioksit emisyonuna
 beklentiyi karşılamıyor diyebiliriz yazılımını güncelleme           sahip.
 gibi bir atılım yapılırsa gayet yerinde olur, yinede iş
 görmüyor değil. Gelelim sürüş izlenimlerimize, test                 Performans açısından beklentiyi çok yüksek tutmamak
 otomobilimiz 1.5 litrelik Mazdanın Skyactive tekno-                 gerektiğini düşünüyorum dizel motorun karakteris-
 lojisini kullanarak 14.8/1 sıkıştırma oranını olan yeni             tiği gereği düşük devirde maksimum torku vermesi
 nesil euro 6 dizel motora sahip bununla beraber tork                nedeniyle ilk kalkışta kötü bir zeminde olsanız dahi
 konvertörlü 6 ileri otomatik şanzıman ve küçük sınıfta              otomobil 4 tekerlekten çekiş olmanın avantajıyla gayet
 dizel otomatik 4 çeker olarak şuan rakibi yok, özellikle            güzel tutunuyor ama 4.000 devirde sonra canı biraz bi-
 türk insanın aradığı özellikleri taşıyan otomobil                   tiyor . Testimiz sırasında 4 tekerlekten çekişi denemek
 test sonunda 100 km ortalaması 6.2l/100 km oldu.                    maksadıyla kumlu ve çamurlu yerlerde sürüşümüzü
 Sportif çizgilere sahip olmasına rağmen otomobilin                  gerçekleştirdik otomobil başarıyla parkuru tamamladı
 ağırlık merkezi yukarıda olduğundan dolayı sertçe bir               tabii offroad şartlarına gelecek bir otomobil değil ama
 süspansiyon tercih edilmiş, şehir içinde çok  bozuk                 şehir içinde yaşıyorsanız ve karlı günlerde yollarda
 yollarda sert süspansiyonun getireceği konforsuzluk                 bırakmayacak ekonomik bir otomobil arıyorsanız
 test sırasında kafamda soru işaretleri bırakmıştı lakin             Mazda CX-3 tam size göre.
 umulandan daha iyi cevaplar verdiğini söyleyebilirim.




 44  automobilemagazine.com.tr                                                                     2016  Şubat
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50