Page 40 - ŞUBAT 2016
P. 40
TEST
Yazar: Umut Özgür Sunay - Fotoğraf: Kenan Yılmaz
Renault Kadjar 1.5 litre 110 Beygir
Dizel 6 Vites manuel
Renault Mais markasının geçmiş olduğumuz 2015 yılı sezonunda gerek şehir içinde ve gerekse şehir dışı yolculuklarınızda en aza Dokunmatik olan radyo ve navigasyon ekranı biraz aşağı bölümde Kadjar’ın genel olarak asfalt kullanımından orta seviye de hızlan-
AutoShow fuarında Türkiye pazarı ile tanıştırmış olduğu, yeni model minimuma indiriyor olmanız işin güzel kısmı diyebilirim. kaldığı için aracı kullanırken bakmakta ve dokunmak (çok sürücü masından ve torkundan iyi seviyede memnun kalmış olduğum test
Suv kompakt sınıftaki crossover aracı Kadjar modelinin test sürüşünü Ortalama olarak Kadjar ile 4-5 günlük yapmış olduğum İstanbul şehir odaklı olmadığından) kolayda olmuyor. Dikkatiniz dağılabilir. sürüşümde özellikle hafif arazi şartlarında aracın daha başarılı
gerçekleştirdim. içindeki trafik kullanımımda 100 kilometrede 6.0 litre ortalama yakıt Dokunmatik tuşlar ise daha kolay basılabilir olsaydı, çok daha tat- olduğunu da gördüm. Test modelimizde bulunan yaz lastikleri ve 4x2
Testini yapmış olduğum Kadjar modelinin 1.5 litre dizel 110 beygir sarf ettim. Bunu daha azada indirmem mümkün olabilirdi ? minkar boyutta olabilirdi. Kadjar’ın Cam tavanı tamamı ile örten kalın versiyonu ile Kadjar’ın kaslı yapısı sayesinde bu şartlarda bozuk
gücündeki 6 vites manuel şanzımana sahip olan motorunu test ettik. Kadjar dış tasarım olarak Qashqai modelini andırıyor olmuş olsa da bir perde tavan yapısı var. Bu sayede özellikle yazın güneş ışınlarından zeminler içinde uygun olduğunu bize ispatlamış bulunuyor.
Özellikle Renault ve Nissan alt yapısı ile %65 Nissan ortaklığı ile bana göre bir önceki Koleos Suv modelininde az da olsa halen iç ve sizi kesinlikle koruyabilecek yapıda tasarlanmış durumda. Sürücü Kadjar’ın devamlı 4 çeker modelinde araziye uygun ya da Kış
gerçekleşen ve tasarlanan Kadjar modelinin Qasqai modeli ile benzer- dış tasarım izlerini de taşımakta. bölümündeki elektrikli koltuk yapısı da oldukça iyi tasarlandığı için lastikleri ile biraz daha kalın ve etli lastik seçimi sayesinde off-road
liği dikkat çekmekte. size konforlu bir sürüş vaat etmekte. kullanımlarında daha başarılı olabileceğini düşünüyorum. Test aracı
Ön taraf özellikle ön kaput üzerindeki kalın ve kaslı çizgileri göze üzerinde takılı olan jant ve lastik seçiminin özellikle yakıt sarfiyatı
Renault markası yeni model Suv aracı olarak artık Kadjar modelini çarpıyor. Qashqai ile yan yana geldiklerinde Kadjarın ön kaputunun Direksiyon simidi üzerindeki menü tuşlarının kullanımı aslında daha bakımından doğru olduğunu ancak Kadjar ın konforunu da bir o kadar
pazara sunuyor. Gerek motor seçenekleri gerekse donanım bakımın- daha kuvvetli durduğunu görebiliyoruz. iyi olabilirdir. (Eski sistemi andırıyor olmasının pek hoşuma gittiğini düşürdüğünü ve aracın konforunu sertleştirdiği kesin olarak söyle-
dan her geçen gün üzerine eklenebilecek bir araç Kadjar. söyleyemem.) Direksiyon simidi tasarım ve görüntü olarak göze hitap meliyim.
İlk çıkışı ile özellikle kendi segmentinde pazara yeni bir canlılık ve Kadjar’ın Arka bölümüne baktığımızda ise özellikle bagaj kısmı ve arka edecek şekilde gayet ilk bakışta hoş duruyor olsa da çok daha iyi bir
hakimiyet getiren Kadjar rakipleri olan Hyundai Tucson, Mazda CX-5, far yapısı qashqai ile daha çok benzerlik göstermiş olduğunu sadece malzeme yapısına sahip ve daha kalın özellikle ele oturan hissiyatı Kadjar için özellikle tavsiye edebileceğim lastik :
Honda CRV, Qasqai gibi araçlara meydan okudu. C şeklinde tasarlanan iç led lambalardan belki marka logosundan da kuvvetli yapıdaki direksiyon simidi bu araca çok yakışabilirdi. Tabi ki Bridgestone Ecopia’dır.
Gerek donanım gerekse fiyat seçenekleri bakımından özellikle dikkat- araçları ayırt edebileceğimizi söylememi mümkündür. aracımız oldukça yeni bir model. Zaman içerisinde gelebilecek bu tarz
leri çekebilecek bir model Kadjar. eleştirilerden aracın alt yapısının daha kuvvetli olacağına kesinlikle
Fakat Kadjar’ın içi tamamen kendine has yeni çizgilerini yansıtmakta. inanıyorum.
Yapmış olduğum motor seçeneğinde ise uzun zamandır bir Suv oto- Kadjarı’ı kullanmaya başladıktan sonra marka bilinci bakından sizi Kadjar’ın direksiyona bağlı hemen alt tarafında sağda yer alan klasik
mobilin özellikle dış hatları olarak büyük ve kaslı gözükmesine rağmen benzerlerinden arındırmaya başladığını söyleyebilirim. Renault modellerinde olan volume ve radyo kontrol tuşlarını inanın
yani tonajının ağırlığı bakımından oldukça dengeli bir motor ve beygir Özellikle bence, ön kokpit bölümü Renault markasının genlerini taşıyor. görmekten artık sıkıldım. Eğer Kadjar’da farkında olmasaydım, O
gücüne de sahip olduğunu gördüm. Özellikle 1.5 litrelik ve 110 bey- Kadjar’ın ön koltukları ve ergonomik yapısı bakımından sürüş perfor- tuşları görüp kullanabileceğimi de sanmıyordum. Bence, son teknoloji
girlik ortak kullanılan motor, Kadjar’ın karoser yapısı ile iyi bir uyum mansı da oldukça çok rahat. tasarımlarda olduğu gibi yuvarlak bir menü tuşu ile o bölüm yeni
gösterdiğini özellikle de yakıt sarfiyatından ve tasarrufundan anlıyoruz. Kadjar’ın gösterge paneli tamamı ile dijital ve sanki size bir hybrid ya Kadjar’da belki de el freni ve bardaklık koyma alanlarının olduğu
Renault Kadjar’ın en önemli özelliği 1.5 litre dizel motoru ile oldukça da elektrikli araç kullanıyormuşsunuz hissiyatını da uyandırmakta. yere taşınırsa tek bir el fonksiyonu ile hem navigasyona hem de tüm
ekonomik bir aile aracı olması. Özellikle Eco modunda aracın gaz Gösterge panelinde menüden 4 farklı renk ve stil seçenekleri de ayrıca sisteme ulaşılabilir. Gelecekte bu şekilde tasarlanmış olursa en azın-
tepkileri daha stabil ve yumuşak duruma geldiğinden yakıt sarfiyatınız mevcut. dan sürücü odaklı kontrol bakımından güvenlikte ön plana çıkacaktır.
40 automobilemagazine.com.tr 2016 Şubat