Page 40 - ŞUBAT 2016
P. 40

TEST




























           Yazar: Umut Özgür Sunay - Fotoğraf: Kenan Yılmaz
           Renault Kadjar 1.5 litre 110 Beygir

           Dizel 6 Vites manuel








        Renault Mais markasının geçmiş olduğumuz 2015 yılı sezonunda   gerek şehir içinde ve gerekse şehir dışı yolculuklarınızda en aza   Dokunmatik olan radyo ve navigasyon ekranı biraz aşağı bölümde   Kadjar’ın genel olarak asfalt kullanımından orta seviye de hızlan-
        AutoShow fuarında Türkiye pazarı ile tanıştırmış olduğu, yeni model   minimuma indiriyor olmanız işin güzel kısmı diyebilirim.   kaldığı için aracı kullanırken bakmakta ve dokunmak (çok sürücü   masından ve torkundan iyi seviyede memnun kalmış olduğum test
        Suv kompakt sınıftaki crossover aracı Kadjar modelinin test sürüşünü   Ortalama olarak Kadjar ile 4-5 günlük yapmış olduğum İstanbul şehir   odaklı olmadığından) kolayda olmuyor. Dikkatiniz dağılabilir.  sürüşümde özellikle hafif arazi şartlarında aracın daha başarılı
        gerçekleştirdim.                                 içindeki trafik kullanımımda 100 kilometrede  6.0 litre ortalama yakıt   Dokunmatik tuşlar ise daha kolay basılabilir olsaydı, çok daha tat-  olduğunu da gördüm. Test modelimizde bulunan yaz lastikleri ve 4x2
        Testini yapmış olduğum Kadjar modelinin 1.5 litre dizel 110 beygir   sarf ettim. Bunu daha azada indirmem mümkün olabilirdi ?   minkar boyutta olabilirdi. Kadjar’ın Cam tavanı tamamı ile örten kalın   versiyonu ile Kadjar’ın  kaslı yapısı sayesinde bu şartlarda bozuk
        gücündeki 6 vites manuel şanzımana sahip olan motorunu test ettik.   Kadjar dış tasarım olarak Qashqai modelini andırıyor olmuş olsa da   bir perde tavan yapısı var. Bu sayede özellikle yazın güneş ışınlarından   zeminler içinde uygun olduğunu bize ispatlamış bulunuyor.
        Özellikle Renault ve Nissan alt yapısı ile %65 Nissan ortaklığı ile   bana göre bir önceki Koleos Suv modelininde az da olsa halen iç ve   sizi kesinlikle koruyabilecek yapıda tasarlanmış durumda. Sürücü   Kadjar’ın devamlı 4 çeker modelinde araziye uygun ya da Kış
        gerçekleşen ve tasarlanan Kadjar modelinin Qasqai modeli ile benzer-  dış tasarım izlerini de taşımakta.       bölümündeki elektrikli koltuk yapısı da oldukça iyi tasarlandığı için   lastikleri ile biraz daha kalın ve etli lastik seçimi sayesinde off-road
        liği dikkat çekmekte.                                                                                          size konforlu bir sürüş vaat etmekte.            kullanımlarında daha başarılı olabileceğini düşünüyorum. Test aracı
                                                         Ön taraf özellikle ön kaput üzerindeki kalın ve kaslı çizgileri göze                                           üzerinde takılı olan jant ve lastik seçiminin özellikle yakıt sarfiyatı
        Renault markası yeni model Suv aracı olarak artık Kadjar modelini   çarpıyor. Qashqai ile yan yana geldiklerinde Kadjarın ön kaputunun   Direksiyon simidi üzerindeki menü tuşlarının kullanımı aslında daha   bakımından doğru olduğunu ancak Kadjar ın konforunu da bir o kadar
        pazara sunuyor. Gerek motor seçenekleri gerekse donanım bakımın-  daha kuvvetli durduğunu görebiliyoruz.       iyi olabilirdir. (Eski sistemi andırıyor olmasının pek hoşuma gittiğini   düşürdüğünü ve aracın konforunu sertleştirdiği kesin olarak söyle-
        dan her geçen gün üzerine eklenebilecek bir araç Kadjar.                                                       söyleyemem.) Direksiyon simidi tasarım ve görüntü olarak göze hitap   meliyim.
        İlk çıkışı ile özellikle kendi segmentinde pazara yeni bir canlılık ve   Kadjar’ın Arka bölümüne baktığımızda ise özellikle bagaj kısmı ve arka   edecek şekilde gayet ilk bakışta hoş duruyor olsa da çok daha iyi bir
        hakimiyet getiren Kadjar rakipleri olan Hyundai Tucson, Mazda CX-5,   far yapısı qashqai ile daha çok benzerlik göstermiş olduğunu sadece   malzeme yapısına sahip ve daha kalın özellikle ele oturan hissiyatı   Kadjar için özellikle tavsiye edebileceğim lastik :
        Honda CRV, Qasqai gibi araçlara meydan okudu.    C şeklinde tasarlanan iç led lambalardan belki marka logosundan da   kuvvetli yapıdaki direksiyon simidi bu araca çok yakışabilirdi. Tabi ki   Bridgestone Ecopia’dır.
        Gerek donanım gerekse fiyat seçenekleri bakımından özellikle dikkat-  araçları ayırt edebileceğimizi söylememi mümkündür.   aracımız oldukça yeni bir model. Zaman içerisinde gelebilecek bu tarz
        leri çekebilecek bir model Kadjar.                                                                             eleştirilerden aracın alt yapısının daha kuvvetli olacağına kesinlikle
                                                         Fakat Kadjar’ın içi tamamen kendine has yeni çizgilerini yansıtmakta.   inanıyorum.
        Yapmış olduğum motor seçeneğinde ise uzun zamandır bir Suv oto-  Kadjarı’ı kullanmaya başladıktan sonra marka bilinci bakından sizi   Kadjar’ın direksiyona bağlı hemen alt tarafında sağda yer alan klasik
        mobilin özellikle dış hatları olarak büyük ve kaslı gözükmesine rağmen   benzerlerinden arındırmaya başladığını söyleyebilirim.   Renault modellerinde olan volume ve radyo kontrol tuşlarını inanın
        yani tonajının ağırlığı bakımından oldukça dengeli bir motor ve beygir   Özellikle bence, ön kokpit bölümü Renault markasının genlerini taşıyor.   görmekten artık sıkıldım. Eğer Kadjar’da farkında olmasaydım, O
        gücüne de sahip olduğunu gördüm. Özellikle 1.5 litrelik ve 110 bey-  Kadjar’ın ön koltukları ve ergonomik yapısı bakımından sürüş perfor-  tuşları görüp kullanabileceğimi de sanmıyordum. Bence, son teknoloji
        girlik ortak kullanılan motor, Kadjar’ın karoser yapısı ile iyi bir uyum   mansı da oldukça çok rahat.         tasarımlarda olduğu gibi yuvarlak bir menü tuşu ile o bölüm yeni
        gösterdiğini özellikle de yakıt sarfiyatından ve tasarrufundan anlıyoruz.  Kadjar’ın gösterge paneli tamamı ile dijital ve sanki size bir hybrid ya   Kadjar’da belki de el freni ve bardaklık koyma alanlarının olduğu
        Renault Kadjar’ın en önemli özelliği 1.5 litre dizel motoru ile oldukça   da elektrikli araç kullanıyormuşsunuz hissiyatını da uyandırmakta.   yere taşınırsa tek bir el fonksiyonu ile hem navigasyona hem de tüm
        ekonomik bir aile aracı olması. Özellikle Eco modunda aracın gaz   Gösterge panelinde menüden 4 farklı renk ve stil seçenekleri de ayrıca   sisteme ulaşılabilir. Gelecekte bu şekilde tasarlanmış olursa en azın-
        tepkileri daha stabil ve yumuşak duruma geldiğinden yakıt sarfiyatınız   mevcut.                               dan sürücü odaklı kontrol bakımından güvenlikte ön plana çıkacaktır.

    40  automobilemagazine.com.tr                                                                                                                                                                                 2016  Şubat
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45