Page 49 - ŞUBAT 2016
P. 49

TEST





























                                                                Görüş açıları gayet yeterli olan 2 serisinde arka görüş
                                                                kamerası da bulunmakta ve geriye doğru yapılan hamlel-
                                                                erinizi gayet kolaylaştırmakta. Otomobillerin vazgeçil-
                                                                mezi olan sunroof tabiî ki 2 serisinde de bulunmakta.
                                                                İç mekanın havadar olmasını sağladığı kadar dıştan
                                                                görünümü de güzelleştirmekte. İç mekanda yeterli
                                                                sayıda eşya gözü bulunması, küçük eşyalarınızı koyacak
 İç tasarım;  orta konsolun üst kısmında bulunan iDrive         yer arama derdinden kurtulmanızı sağlıyor.
 Otomobilimiz “ M” donanıma sahip. Ve otomobilin iç   sisteminin ekranından yol bilgisayarı,
 kısmında kullanılan renk kombinasyonu o kadar başarılı   ConnectedDrive, ses sistemi, araç ayar-  Performans;
 ve uyumlu ki, kapıları açtığınız anda içiniz ferahlıyor.   larını ve yine orta konsolun sol kısmında   Markanın bünyesindeki MINI’de de kullanılan yeni 1.5
 Koltuk döşemelerinde kullanılan bej renk, kapı içlerinde   bulunanan Eco, Comfort, Sport, Sport+   litrelik üç silindirli benzinli motora sahip 136 hp beygir
 ve torpidoda devam ediyor. Buna ek olarak göğüslükte   butonlarından sürüş modlarını düzenleye-  güçlü motoru bulunan BMW 218i Active Tourer’in per-
 kullanılan ahşap kaplamanın kalitesi, tonu ve parlaklığı   biliyorsunuz, ayrıca direksiyonda derinlik   formans değerlerini değerlendirirsek; 0’dan 100 km’ye
 lüks hissini pekiştirirken, köşe detaylarda kullanılan   ve yükseklik ayarı olması açısından sürüş   8.9 saniyede çıkabiliyor ve saatte en fazla 210 km/h hız
 krom kaplamalar çok başarılı. Otomobilin iç aksamında   kalitesini tek dokunuşla harakete geçire-  yapma özelliği bulunuyor, 1499 litre 136 beygir 220 nm
 kullanılan plastik kusursuz, kapı içlerinde dahi yumuşak   biliyorsunuz.  Ergonomik koltuklarında   tork üreten motor, yeni 8 ileri steptronik otomatik vites
 plastik mevcut. Ve kullanılan tüm kontrol elemanları   gayet konforlu yolculuklar yapılan BMW   ve ekonomik yakıt tüketim sürüşü sağlayan ECO sürüş
 kaliteyi hissettiriyor. Kabin tasarımı sürücü odaklı,   218i vücudu çok iyi saran ön koltuklar   modu ile 100 km’de 5.1 Lt. ortalama tüketimi ile yakıt
 kendini aratan bir kumanda birimi yok her şey elinizin   rahat ergonomik açıdan çok başarılı, araç   tasarrufunun ideal dengesini sunuyor. Seri kullanım ge-
 altında iç dizaynı hayranlık uyandırıyor. Kalite ve şıklık   ses yalıtımı konusunda da çok başarılı. Ne   rektiği durumlarda gaz pedalına dokunmanız yeterli, hiç
 test otomobilimizin iç mekanına hakim diyebilirim.   motor ne yol sesi alıyorsunuz. Otoyol kul-  bekleme yaşamadan hızlanan 218i bunu sonuna kadar
 Gösterge panelinde tüm versiyonlarda sunulan yüksek   lanımında çok hafif bir rüzgar sesi mevcut,   devam ettirerek son hıza 210 km/s ulaşma konusundaki
 çözünürlüklü renkli ekran, şık ve dikkat çekici dekoratif   ama rahatsız etmiyor. Bazı zamanlar   istekliliği ile beğeni topluyor. BMW 218i sınıfının en
 döşemeli ön panel, M paket olarak sunulan deri direk-  otomobilin gittiğini dahi hissetmiyorsunuz!   düşük sürtünme katsayılarından birine sahip olup onu
                                                                aynı sınıftaki rakiplerinden ayrı kılıyor. BMW motoru, alt
 siyon simidi ve joistik vites topuzu, aracın iç atmos-  Evet bu kadar iddialı bir cümle kurabilirim
                                                                devirlerden itibaren kullanıma sunulan yüksek denilebi-
 ferinin sporcu karakterini vurguluyor ve üst seviyede   size. Otomobilin Arnavut kaldırımında
                                                                lecek torku ile çekiş gücü ve dinamik yapısı son derece
 konfor, güvenlik sunuyor. M direksiyon simidi üzerinden   bile asfalt konforu sunması inanılmaz. O
                                                                iddialı. Keyif veren karakteri performans konusunda göz
 kesintisiz eğlence için, müzik sistemi ve hız sabitleyici   kadar rahat bir yolculuk sunuyor ki size,   doldururken, 220 Nm’lik yüksek tork ve bu torkun alt
 kontrol ediliyor,  orta konsolun üst kısmında bulunan   koltukların ergonomisinden şikayetçi   devirlerden itibaren kullanıma sunuluyor olması otomo-
 iDrive sisteminin ekranından yol bilgisayarı, Connected-  olmaya başlıyorsunuz. Ses ve titreşim yok   bilde yüksek bir çekiş gücünün ortaya çıkmasını sağlıyor
 Drive, ses sistemi, araç ayarlarını ve yine orta konsolun   denecek kadar minumum düzeyde, gaz   ve tüm karakteri sürücünün keyif alacağı özellikleri
 sol kısmında bulunanan Eco, Comfort, Sport, Sport+   tepkileri yumuşak, frenler çok sağlam   barındırıyor.  1499 litre’lik benzinli motor, rakiplerdeki bu
 butonlarından sürüş modlarını düzenleyebiliyorsunuz,  ama sarsmıyor…  hacimdeki motorlar arasında en iddialı olanlardan biri.

 48  automobilemagazine.com.tr                                                                     2016  Şubat
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54