Page 49 - ŞUBAT 2016
P. 49
TEST
Görüş açıları gayet yeterli olan 2 serisinde arka görüş
kamerası da bulunmakta ve geriye doğru yapılan hamlel-
erinizi gayet kolaylaştırmakta. Otomobillerin vazgeçil-
mezi olan sunroof tabiî ki 2 serisinde de bulunmakta.
İç mekanın havadar olmasını sağladığı kadar dıştan
görünümü de güzelleştirmekte. İç mekanda yeterli
sayıda eşya gözü bulunması, küçük eşyalarınızı koyacak
İç tasarım; orta konsolun üst kısmında bulunan iDrive yer arama derdinden kurtulmanızı sağlıyor.
Otomobilimiz “ M” donanıma sahip. Ve otomobilin iç sisteminin ekranından yol bilgisayarı,
kısmında kullanılan renk kombinasyonu o kadar başarılı ConnectedDrive, ses sistemi, araç ayar- Performans;
ve uyumlu ki, kapıları açtığınız anda içiniz ferahlıyor. larını ve yine orta konsolun sol kısmında Markanın bünyesindeki MINI’de de kullanılan yeni 1.5
Koltuk döşemelerinde kullanılan bej renk, kapı içlerinde bulunanan Eco, Comfort, Sport, Sport+ litrelik üç silindirli benzinli motora sahip 136 hp beygir
ve torpidoda devam ediyor. Buna ek olarak göğüslükte butonlarından sürüş modlarını düzenleye- güçlü motoru bulunan BMW 218i Active Tourer’in per-
kullanılan ahşap kaplamanın kalitesi, tonu ve parlaklığı biliyorsunuz, ayrıca direksiyonda derinlik formans değerlerini değerlendirirsek; 0’dan 100 km’ye
lüks hissini pekiştirirken, köşe detaylarda kullanılan ve yükseklik ayarı olması açısından sürüş 8.9 saniyede çıkabiliyor ve saatte en fazla 210 km/h hız
krom kaplamalar çok başarılı. Otomobilin iç aksamında kalitesini tek dokunuşla harakete geçire- yapma özelliği bulunuyor, 1499 litre 136 beygir 220 nm
kullanılan plastik kusursuz, kapı içlerinde dahi yumuşak biliyorsunuz. Ergonomik koltuklarında tork üreten motor, yeni 8 ileri steptronik otomatik vites
plastik mevcut. Ve kullanılan tüm kontrol elemanları gayet konforlu yolculuklar yapılan BMW ve ekonomik yakıt tüketim sürüşü sağlayan ECO sürüş
kaliteyi hissettiriyor. Kabin tasarımı sürücü odaklı, 218i vücudu çok iyi saran ön koltuklar modu ile 100 km’de 5.1 Lt. ortalama tüketimi ile yakıt
kendini aratan bir kumanda birimi yok her şey elinizin rahat ergonomik açıdan çok başarılı, araç tasarrufunun ideal dengesini sunuyor. Seri kullanım ge-
altında iç dizaynı hayranlık uyandırıyor. Kalite ve şıklık ses yalıtımı konusunda da çok başarılı. Ne rektiği durumlarda gaz pedalına dokunmanız yeterli, hiç
test otomobilimizin iç mekanına hakim diyebilirim. motor ne yol sesi alıyorsunuz. Otoyol kul- bekleme yaşamadan hızlanan 218i bunu sonuna kadar
Gösterge panelinde tüm versiyonlarda sunulan yüksek lanımında çok hafif bir rüzgar sesi mevcut, devam ettirerek son hıza 210 km/s ulaşma konusundaki
çözünürlüklü renkli ekran, şık ve dikkat çekici dekoratif ama rahatsız etmiyor. Bazı zamanlar istekliliği ile beğeni topluyor. BMW 218i sınıfının en
döşemeli ön panel, M paket olarak sunulan deri direk- otomobilin gittiğini dahi hissetmiyorsunuz! düşük sürtünme katsayılarından birine sahip olup onu
aynı sınıftaki rakiplerinden ayrı kılıyor. BMW motoru, alt
siyon simidi ve joistik vites topuzu, aracın iç atmos- Evet bu kadar iddialı bir cümle kurabilirim
devirlerden itibaren kullanıma sunulan yüksek denilebi-
ferinin sporcu karakterini vurguluyor ve üst seviyede size. Otomobilin Arnavut kaldırımında
lecek torku ile çekiş gücü ve dinamik yapısı son derece
konfor, güvenlik sunuyor. M direksiyon simidi üzerinden bile asfalt konforu sunması inanılmaz. O
iddialı. Keyif veren karakteri performans konusunda göz
kesintisiz eğlence için, müzik sistemi ve hız sabitleyici kadar rahat bir yolculuk sunuyor ki size, doldururken, 220 Nm’lik yüksek tork ve bu torkun alt
kontrol ediliyor, orta konsolun üst kısmında bulunan koltukların ergonomisinden şikayetçi devirlerden itibaren kullanıma sunuluyor olması otomo-
iDrive sisteminin ekranından yol bilgisayarı, Connected- olmaya başlıyorsunuz. Ses ve titreşim yok bilde yüksek bir çekiş gücünün ortaya çıkmasını sağlıyor
Drive, ses sistemi, araç ayarlarını ve yine orta konsolun denecek kadar minumum düzeyde, gaz ve tüm karakteri sürücünün keyif alacağı özellikleri
sol kısmında bulunanan Eco, Comfort, Sport, Sport+ tepkileri yumuşak, frenler çok sağlam barındırıyor. 1499 litre’lik benzinli motor, rakiplerdeki bu
butonlarından sürüş modlarını düzenleyebiliyorsunuz, ama sarsmıyor… hacimdeki motorlar arasında en iddialı olanlardan biri.
48 automobilemagazine.com.tr 2016 Şubat