Page 44 - ŞUBAT 2016
P. 44

TEST








        Yazar: Efe Cerit- Fotoğraf: Kenan Yılmaz
        4×4 SKYACTIV Motor i-ELOOP i-STOP Teknolojisi Bluetooth Teknolojisi
        ISTANBUL PARK






        Mazda CX-3












          Mazda CX-3 modeli kompakt suv sınıfında kompa-                                                                                                                           Direksiyonun arkasında bulunan vites değiştirme
          ktlığıyla daha çok ön plana çıkan otomobil sıradışı                                                                                                                      kulakçıkları bu otomobilde bulunuyor (artık her
          çizgileriyle bizi adeta büyüledi, otomobil dünyası son                                                                                                                   otomobilde görmek istiyoruz) ve vites düşürdüğünüz
          30 yıldır tasarımcı mühendis kavgalarında mühendis-                                                                                                                      zaman o vitesin sonunda otomatik olarak bir üst vitese
          lerin üstünlüğü sonucunda daha ekonomik, daha hızlı                                                                                                                      geçmiyor en üst limit devire çıkıyor ve limitör devreye
          daha güvenli otomobiller üretti (ama kesinlikle daha                                                                                                                     giriyor.
          ruhsuz). Mazda CX-3’ün ilk bakışta sıradışı olduğunu
          hissettim, ekonomik, güvenli ve nispeten hızlı aynı za-                                                                                                                  Anahtar cebinizde olduğu halde çalıştırabildiğiniz
          manda tarz sahibi.. Mazda CX-3’ün içine oturduğunuz                                                                                                                      otomobil gücünü SKYACTIV-D 1499cc silindir hacme
          an beklemediğiniz bir kaliteyle beraber sportif izler                                                                                                                    sahip dizel üniteden alıyor. 6 ileri 4WD otomatik vites
          taşıyor iç mekan işçilikleri ve malzeme kalitesi gerçek-                                                                                                                 ile kombine edilen ünite 4000 d/d’da 105 beygir güç,
          ten iyi iç mekanda eksi not düşebileceğimiz kısımlar                                                                                                                     1600/2500 d/d’da 270 Nm tork değeri üretiyor. Bu
          çok net şekilde arka diz mesafesinin dar bagajın küçük                                                                                                                   değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 11,9 saniyede
          olması bunun haricinde kalite hissi gayet yüksek. Ön                                                                                                                     tamamlarken maksimum 172 Km/s’lik bir hız değerine
          konsol sade ve şık tasarıma sahip ortadan ayıran krem                                                                                                                    sahip. Boyutlarına baktığımızda CX-3, 4275 mm
          rengi deri çok şık konsolun ortasına konumlandırılmış                                                                                                                    uzunluğa, 1765 mm genişliğe ve 1535mm (anten ile)
          ekranın birçok işlevi var lakin kullanış açısından                                                                                                                       yüksekliğe ve 136 g/km karbondioksit emisyonuna
          beklentiyi karşılamıyor diyebiliriz yazılımını güncelleme                                                                                                                sahip.
          gibi bir atılım yapılırsa gayet yerinde olur, yinede iş
          görmüyor değil. Gelelim sürüş izlenimlerimize, test                                                                                                                      Performans açısından beklentiyi çok yüksek tutmamak
          otomobilimiz 1.5 litrelik Mazdanın Skyactive tekno-                                                                                                                      gerektiğini düşünüyorum dizel motorun karakteris-
          lojisini kullanarak 14.8/1 sıkıştırma oranını olan yeni                                                                                                                  tiği gereği düşük devirde maksimum torku vermesi
          nesil euro 6 dizel motora sahip bununla beraber tork                                                                                                                     nedeniyle ilk kalkışta kötü bir zeminde olsanız dahi
          konvertörlü 6 ileri otomatik şanzıman ve küçük sınıfta                                                                                                                   otomobil 4 tekerlekten çekiş olmanın avantajıyla gayet
          dizel otomatik 4 çeker olarak şuan rakibi yok, özellikle                                                                                                                 güzel tutunuyor ama 4.000 devirde sonra canı biraz bi-
          türk insanın aradığı özellikleri taşıyan otomobil                                                                                                                        tiyor . Testimiz sırasında 4 tekerlekten çekişi denemek
          test sonunda 100 km ortalaması 6.2l/100 km oldu.                                                                                                                         maksadıyla kumlu ve çamurlu yerlerde sürüşümüzü
          Sportif çizgilere sahip olmasına rağmen otomobilin                                                                                                                       gerçekleştirdik otomobil başarıyla parkuru tamamladı
          ağırlık merkezi yukarıda olduğundan dolayı sertçe bir                                                                                                                    tabii offroad şartlarına gelecek bir otomobil değil ama
          süspansiyon tercih edilmiş, şehir içinde çok  bozuk                                                                                                                      şehir içinde yaşıyorsanız ve karlı günlerde yollarda
          yollarda sert süspansiyonun getireceği konforsuzluk                                                                                                                      bırakmayacak ekonomik bir otomobil arıyorsanız
          test sırasında kafamda soru işaretleri bırakmıştı lakin                                                                                                                  Mazda CX-3 tam size göre.
          umulandan daha iyi cevaplar verdiğini söyleyebilirim.




    44  automobilemagazine.com.tr                                                                                                                                                                                 2016  Şubat
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49