Page 43 - ŞUBAT 2016
P. 43
TEST
Ssangyong Tivoli İç Tasarım; üzere özel olarak geliştirilen AISIN 6 vitesli tam otomatik şanzımanla
Yazar: Murat ÇarpışanTürk - Fotoğraf: Kenan Yılmaz
kombine edilmiş, ekonomik yakıt tüketim sürüşü sağlayan Tivoli 100
Evet işte şimdi aklınızı serbest bırakın, modelin en belirgin ve sizi
km’de 5.5 Lt ortalama tüketimi ile yakıt tasarrufunun ideal dengesini
içine çeken kısma geldik, aracın içi o kadar keyifli, o kadar sıcak,
gördüğünüz her detaya dokunmak isteyeceğiniz tasarım detayları
sunuyor. 300 Nm tork üretmesinin yanında bu motorun önemli avantajı
üzerinde bulunan buton ile açılan kapılar, start stop sistemi ile çalışan
4.5 litre tüketirken yeni nesil 4 silindirli dizel motorun sessiz çalışma
SsangYong markasının özgün ve sportif hatlara sahip, merak uyandıran modeli Tivoli ile karşınızdayız. 1.6 turbo dizel ile donanmış model, ilk olarak anahtarı cebinizde olduğu halde kapı ekonomik tüketim değerleri. Şehir içinde 7.4 litre, şehir dışında ise
motoru, tam otomatik vites ve keyif veren iç tasarımı ile göz dolduran modeli dergimize konuk ettik. model, gösterge kadranı aracın ilk çalışma esnasında beyaz ve kırmızı karakteri de ayrı bir özellik kazandırıyor. Direksiyon sistemine
öğeleri ile selamlıyor sizi, test aracımız kırmızı iç tasarım olarak ad- özellikle değinmek istiyorum. Otomobilin direksiyonun dönüşlerden
landırılmış, nedir kırmızı tasarım dersek; koltuklar, torpido, direksiyon, sonra kendisini toplaması çok başarılı, avucunuzun arasında kayan
Bu araç aynı zamanda bünyesinde tepeden tırnağa duygu ve enerji dinamik, sportif ve agresif yönünü temsil ederken, şişik duran ön mo- yan kapı gibi elemanların rengini kırmızı renk kullanılmış, piano black direksiyon simidini izlerken otomobil kendi yolunu bulmuş oluyor.
taşıyor. Bir bakışta bu aracın sadece sahip olmak istediğiniz değil, tor kaputu ile güçlü bir araç olduğunu hissettiriyor, motor kaputundan kapı kolları, direksiyon iç kısmı ve ön torpido kısmına premium algısı Sürüş hissiyatı ve hafiflik ile tokluk arasında kalan direksiyon çok
aynı zamanda içinde olmak ve kullanmak istediğiniz bir araç olduğunu başlayıp arka kapılara kadar uzanan krom şerit ile çevrelenen modelin yaratılmış, gri ve krom detaylar ile göz alıcı ama yormayan, ayrıca ta- güzel. Kullanımı gerçekten rahat olan Tivoli’nin frenleri de bir o kadar
anlıyorsunuz. Alman teknolojisi ile Güney Kore mükemmelliğini sunan yan kısmına geçtiğimizde ise çamurlukların şişik olması aracın yere vanın siyah kaplı olması sportif ruhu yansıyor, sunroof olmazsa olmazı başarılı. Pedala yaptığını en ufak darbeyi bile hissediyorsunuz ve araç
Ssangyong, Lazio bölgesinde Roma yakınlarında yer alan İtalyan daha sağlam basıyor olduğunu ifade ediyor, 18 inçlik elmas kesim ile araç tamamlanmış. Aracın iç kısmını biraz daha detaylandırırsak, anında yavaşlıyor. Süspansiyonlar konforlu ve stabil bir sürüşe olanak
kasabası Tivoli’nin, sofistike ve benzersiz kentsel mimarisinden esin- alaşım jantlar, elektrikli ısıtmalı katlanır ayna ve gövde rengi kapı Tivoli’nin “D-şekilli sportif” direksiyon simidi ısınıyor, evet değişik bir sağlıyor. Yolun engebelerini de elinden geldiği kadar absorbe ede-
lenilerek yaratılan araç tasarımı, ölçülü dinamizmi ve yoğunlaştırılmış kolları, geniş yan sütunu ile arka kısımdan yan profile katkı sağlayan duygu, özellikle bu soğuk günlerde araca ilk bindiğiniz zaman sıcak bir biliyor. Şehir içi trafiği ve otoyol da 110-120 km süratlerde klimamız
enerjiyi yansıtan tasarım öğelerinin birleşiminden oluşuyor. 60 yıllık arka lambaları, kolay açılır arka bagaj kaputu, yine led destekli stop direksiyona dokunmak keyifli, sürüş esnasında ve duruyor olduğunuz tam açık şekilde gerçekleştirdiğimiz sürüşlerde otomobil ortalama 7.6
SUV tecrübesine sahip SsangYong tarafından üretilen benzersiz lambaları ile dikkat çekici görünümü tamamlıyor. Dönüp baktığınız zamanlarda bile ellerinizi direksiyondan çekmek istemeyeceksiniz, lt/100 km gibi bir değer elde ettik. Trafiksiz ve daha düşük süratlerde
güvenlik özellikleri ve ultra yüksek dayanımlı çelik kullanımı ile güvenli zaman hem köşeli hem de oval tasarımın bir arada kullanıldığını bu keyfi biraz daha ileriye götürürsek ısıtmalı koltuklar keyifli sürüşün bu ortalama 6 litre düzeylerine kolaylıkla inecektir.
bir araç olma özelliğini bünyesinde barındırıyor. görüyorsunuz araçta. Tivoli’nin gövde yapısı %71.4’ü yüksek güçlü habercisi diyebilirim. Sonuç olarak ise, yazımın başında merak uyandıran araç demiştim,
Dış Tasarım; çelikten, bunun % 40’ı ise aşırı dayanıklı çelikten üretilen model 4202 Performans; kullandığım zaman içinde trafikte ve park ettiğimde meraklı gözler ile
Tivoli’nin genel hatlarına baktığımızda, aslında şu marka şu model mm uzunluğa, 1798 mm genişliğe ve 1600 mm yüksekliğe sahip, 6 ileri çift kavramalı tam otomatik vites, 115 hp beygir güçlü motora takip edilen model olduğunu belirtebilirim, özellikle bayan okuyucu-
araca benziyor diyemeyeceğimiz kadar kendine özgün ve bir daha iz genişliği 1555, dingil mesafesi ise 2600 mm. Tivoli; çarpma testi, sahip Ssangyong Tivoli test aracımızın performans değerlerini yorum- larımız tarafından ilgi görecektir, çünkü hem görsel, hem de sürüşü
dönüp bakılacak kadar değişik, kişiyi kendine çeken bir tasarıma sahip yolcu koruma, sürüş performansı ve kaza önleme testlerini başarılı larsak; 0’dan 100 km’ye 14,5 saniyede çıkabiliyor ve saatte en fazla rahat, yokuş kalkış desteği, rampalarda geri kaydırmaması özelliği ve
olduğunu belirtebilirim, modeli detaylandırırsak ön kısımda ilk olarak bir şekilde tamamlayan Tivoli, KNCAP testlerinde 100 üzerinden 91,9 172 km/h hız yapma özelliği bulunuyor, 1.6 litre 115 Hp 300 Nm tork boyutları sayesinde sıkışık trafikte rahat kullanım ve kolay park etme
led destekli ön lambalar, çift bölümlü ön tampon, markanın amblemi, puan alarak sınıfında rekor kırdı. üreten yeni nesil motor sarsıntısız sürüş performansını garantilemek rahatlığı, donanım konusunda da gayet cüretkar.
42 automobilemagazine.com.tr 2016 Şubat