Page 43 - ŞUBAT 2016
P. 43

TEST

























 Ssangyong Tivoli  İç Tasarım;                           üzere özel olarak geliştirilen AISIN 6 vitesli tam otomatik şanzımanla
 Yazar: Murat  ÇarpışanTürk - Fotoğraf: Kenan Yılmaz
                                                         kombine edilmiş, ekonomik yakıt tüketim sürüşü sağlayan Tivoli 100
        Evet işte şimdi aklınızı serbest bırakın, modelin en belirgin ve sizi
                                                         km’de 5.5 Lt ortalama tüketimi ile yakıt tasarrufunun ideal dengesini
        içine çeken kısma geldik, aracın içi o kadar keyifli, o kadar sıcak,
        gördüğünüz her detaya dokunmak isteyeceğiniz tasarım detayları
                                                         sunuyor. 300 Nm tork üretmesinin yanında bu motorun önemli avantajı
        üzerinde bulunan buton ile açılan kapılar, start stop sistemi ile çalışan
                                                         4.5 litre tüketirken yeni nesil 4 silindirli dizel motorun sessiz çalışma
 SsangYong markasının özgün ve sportif hatlara sahip, merak uyandıran modeli Tivoli ile karşınızdayız. 1.6 turbo dizel   ile donanmış model, ilk olarak anahtarı cebinizde olduğu halde kapı   ekonomik tüketim değerleri. Şehir içinde 7.4 litre, şehir dışında ise
 motoru, tam otomatik vites ve keyif veren iç tasarımı ile göz dolduran modeli dergimize konuk ettik.  model, gösterge kadranı aracın ilk çalışma esnasında beyaz ve kırmızı   karakteri de ayrı bir özellik kazandırıyor. Direksiyon sistemine
        öğeleri ile selamlıyor sizi, test aracımız kırmızı iç tasarım olarak ad-  özellikle değinmek istiyorum. Otomobilin direksiyonun dönüşlerden
        landırılmış, nedir kırmızı tasarım dersek; koltuklar, torpido, direksiyon,   sonra kendisini toplaması çok başarılı, avucunuzun arasında kayan
 Bu araç aynı zamanda bünyesinde tepeden tırnağa duygu ve enerji   dinamik, sportif ve agresif yönünü temsil ederken, şişik duran ön mo-  yan kapı gibi elemanların rengini kırmızı renk kullanılmış, piano black   direksiyon simidini izlerken otomobil kendi yolunu bulmuş oluyor.
 taşıyor. Bir bakışta bu aracın sadece sahip olmak istediğiniz değil,   tor kaputu ile güçlü bir araç olduğunu hissettiriyor, motor kaputundan   kapı kolları, direksiyon iç kısmı ve ön torpido kısmına premium algısı   Sürüş hissiyatı ve hafiflik ile tokluk arasında kalan direksiyon çok
 aynı zamanda içinde olmak ve kullanmak istediğiniz bir araç olduğunu   başlayıp arka kapılara kadar uzanan krom şerit ile çevrelenen modelin   yaratılmış, gri ve krom detaylar ile göz alıcı ama yormayan, ayrıca ta-  güzel. Kullanımı gerçekten rahat olan Tivoli’nin frenleri de bir o kadar
 anlıyorsunuz. Alman teknolojisi ile Güney Kore mükemmelliğini sunan   yan kısmına geçtiğimizde ise çamurlukların şişik olması aracın yere   vanın siyah kaplı olması sportif ruhu yansıyor, sunroof olmazsa olmazı   başarılı. Pedala yaptığını en ufak darbeyi bile hissediyorsunuz ve araç
 Ssangyong, Lazio bölgesinde Roma yakınlarında yer alan İtalyan   daha sağlam basıyor olduğunu ifade ediyor, 18 inçlik elmas kesim   ile araç tamamlanmış. Aracın iç kısmını biraz daha detaylandırırsak,   anında yavaşlıyor. Süspansiyonlar konforlu ve stabil bir sürüşe olanak
 kasabası Tivoli’nin, sofistike ve benzersiz kentsel mimarisinden esin-  alaşım jantlar, elektrikli ısıtmalı katlanır ayna ve gövde rengi kapı   Tivoli’nin “D-şekilli sportif” direksiyon simidi ısınıyor, evet değişik bir   sağlıyor. Yolun engebelerini de elinden geldiği kadar absorbe ede-
 lenilerek yaratılan araç tasarımı, ölçülü dinamizmi ve yoğunlaştırılmış   kolları, geniş yan sütunu ile arka kısımdan yan profile katkı sağlayan   duygu, özellikle bu soğuk günlerde araca ilk bindiğiniz zaman sıcak bir   biliyor. Şehir içi trafiği ve otoyol da 110-120 km süratlerde klimamız
 enerjiyi yansıtan tasarım öğelerinin birleşiminden oluşuyor. 60 yıllık   arka lambaları, kolay açılır arka bagaj kaputu, yine led destekli stop   direksiyona dokunmak keyifli, sürüş esnasında ve duruyor olduğunuz   tam açık şekilde gerçekleştirdiğimiz sürüşlerde otomobil ortalama 7.6
 SUV tecrübesine sahip SsangYong tarafından üretilen benzersiz   lambaları ile dikkat çekici görünümü tamamlıyor. Dönüp baktığınız   zamanlarda bile ellerinizi direksiyondan çekmek istemeyeceksiniz,   lt/100 km gibi bir değer elde ettik. Trafiksiz ve daha düşük süratlerde
 güvenlik özellikleri ve ultra yüksek dayanımlı çelik kullanımı ile güvenli   zaman hem köşeli hem de oval tasarımın bir arada kullanıldığını   bu keyfi biraz daha ileriye götürürsek ısıtmalı koltuklar keyifli sürüşün   bu ortalama 6 litre düzeylerine kolaylıkla inecektir.
 bir araç olma özelliğini bünyesinde barındırıyor.   görüyorsunuz araçta. Tivoli’nin gövde yapısı %71.4’ü yüksek güçlü   habercisi diyebilirim.    Sonuç olarak ise, yazımın başında merak uyandıran araç demiştim,
 Dış Tasarım;  çelikten, bunun % 40’ı ise aşırı dayanıklı çelikten üretilen model 4202   Performans;  kullandığım zaman içinde trafikte ve park ettiğimde meraklı gözler ile
 Tivoli’nin genel hatlarına baktığımızda, aslında şu marka şu model   mm uzunluğa, 1798 mm genişliğe ve 1600 mm yüksekliğe sahip,   6 ileri çift kavramalı tam otomatik vites, 115 hp beygir güçlü motora   takip edilen model olduğunu belirtebilirim, özellikle bayan okuyucu-
 araca benziyor diyemeyeceğimiz kadar kendine özgün ve bir daha   iz genişliği 1555, dingil mesafesi ise 2600 mm. Tivoli; çarpma testi,   sahip Ssangyong Tivoli test aracımızın performans değerlerini yorum-  larımız tarafından ilgi görecektir, çünkü hem görsel, hem de sürüşü
 dönüp bakılacak kadar değişik, kişiyi kendine çeken bir tasarıma sahip   yolcu koruma, sürüş performansı ve kaza önleme testlerini başarılı   larsak; 0’dan 100 km’ye 14,5 saniyede çıkabiliyor ve saatte en fazla   rahat, yokuş kalkış desteği, rampalarda geri kaydırmaması özelliği ve
 olduğunu belirtebilirim, modeli detaylandırırsak ön kısımda ilk olarak   bir şekilde tamamlayan Tivoli, KNCAP testlerinde 100 üzerinden 91,9   172 km/h hız yapma özelliği bulunuyor, 1.6 litre 115 Hp 300 Nm tork   boyutları sayesinde sıkışık trafikte rahat kullanım ve kolay park etme
 led destekli ön lambalar, çift bölümlü ön tampon, markanın amblemi,   puan alarak sınıfında rekor kırdı.  üreten yeni nesil motor sarsıntısız sürüş performansını garantilemek   rahatlığı, donanım konusunda da gayet cüretkar.






















 42  automobilemagazine.com.tr                                                                     2016  Şubat
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48